Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Finalnie rozwiązałem sprawę pożyczając na czas wyjazdu ramkę przykręcaną do belki przedniej od spodu, a nie do samego zderzaka. Kupiłem wcześniej rzepy M3 Dual Lock, ale w trosce o nowy, jeszcze nieutwardzony lakier, opuściłem temat. To już by raczej tak zostało. No nie wygląda to najpiękniej, ale na dwa tygodnie może być.
Na szybko, bo gdzieś już coś mi mignęło na ten temat na forum - czy NB z początku produkcji mają kontrolkę Check Engine? Rocznik 99, najuboższa wersja 

Czy ma ktoś jakiś ładny schemat jak mają być konkretnie podpięte wężyki do kolektora dolotowego od różnych ustrojstw po stronie pasażera w NB 1.8 przedliftowym? Ewentualnie mógłby mi ktoś zrobić fotki na których widać jak one idą.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
MCL pisze:Na szybko, bo gdzieś już coś mi mignęło na ten temat na forum - czy NB z początku produkcji mają kontrolkę Check Engine? Rocznik 99, najuboższa wersja
W roczniku 99 podobno było różnie, ale moja z lutego 99, także w najuboższej wersji, nie ma tej kontrolki.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Kupiłem takie coś i mam zamiar przetestować to jako obrysówki 
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 02690.html
*żółte
Prawdopodobnie będzie za jasno świeciło, ale kosztowało mniej niż 25zł więc żadna strata

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 02690.html
*żółte
Prawdopodobnie będzie za jasno świeciło, ale kosztowało mniej niż 25zł więc żadna strata


rrutek pisze:W roczniku 99 podobno było różnie, ale moja z lutego 99, także w najuboższej wersji, nie ma tej kontrolki.
O proszę, moja również z lutego 99


- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
vlodar pisze:Kupiłem takie coś i mam zamiar przetestować to jako obrysówki
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 02690.html
*żółte
Prawdopodobnie będzie za jasno świeciło, ale kosztowało mniej niż 25zł więc żadna strata
Ale to jest LED do dziennego, to nie będzie mocno świeciło a waliło po oczach.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Siema!
Ostatnio ucieka mi płyn przez czujnik temperatury... Co niesie za sobą częstym dolewaniem WODY do układu chłodzenia (odkamienionej). Natomiast przed moim użytkowaniem ktoś zaniedbał autko między innymi tym, że stało pod chmurką sporo bez jeżdżenia... Nieistotne... Mam mocno zasyfiony układ chłodniczy, rdzawe naloty na zbiorniczku wyrównawczym...
Teraz jak to najlepiej wyczyścić? Zlać cały płyn i zalać wodą z np CIFem ?
I tak parę razy zagrzać silnik? (
)
A tak na poważnie... Jaki preparat polecacie? I jakie? Takie co się wlewa i czeka aż woda się zagrzeje czy trzeba na tym jeździć paręset kilometrów?
Pytam bo zmierzam do wymiany rozrządu wraz z pompą wody... A chcę wyczyścić wcześniej cały układ.
Ostatnio ucieka mi płyn przez czujnik temperatury... Co niesie za sobą częstym dolewaniem WODY do układu chłodzenia (odkamienionej). Natomiast przed moim użytkowaniem ktoś zaniedbał autko między innymi tym, że stało pod chmurką sporo bez jeżdżenia... Nieistotne... Mam mocno zasyfiony układ chłodniczy, rdzawe naloty na zbiorniczku wyrównawczym...
Teraz jak to najlepiej wyczyścić? Zlać cały płyn i zalać wodą z np CIFem ?


A tak na poważnie... Jaki preparat polecacie? I jakie? Takie co się wlewa i czeka aż woda się zagrzeje czy trzeba na tym jeździć paręset kilometrów?
Pytam bo zmierzam do wymiany rozrządu wraz z pompą wody... A chcę wyczyścić wcześniej cały układ.
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
spuszczasz płyn z chłodnicy, wsadzasz od góry weża ogrodowego i heja
odkręcasz pokrywe termostatu wsadzasz wąż i heja
zalewasz wodą z "radioator cleaner"
stosujesz się do wytycznych na opakowaniu
zalewasz płyn
ja używałem cleanera z k2 i był ok
zbiorniczek możesz wykręcić i wymyc wodą z cifem i czyścikiem do butelek
odkręcasz pokrywe termostatu wsadzasz wąż i heja
zalewasz wodą z "radioator cleaner"
stosujesz się do wytycznych na opakowaniu
zalewasz płyn
ja używałem cleanera z k2 i był ok
zbiorniczek możesz wykręcić i wymyc wodą z cifem i czyścikiem do butelek

Ostatnio zmieniony 30 sie 2014, 20:42 przez SponeR, łącznie zmieniany 1 raz.
MIATA nim jak szatan


Szybkie pytanko. Zeby zrobic fest zaprawke na malym wykwicie rdzy (w nadkolu na zagietym rancie) czy prawidlowa kolejnosc prac wyglada nastepujaco:
1. Oczyszczenie do golej blachy
2. Odtluszczenie
3. Cortanin i odczekanie 24h(czy jest sens klasc preparat wiazacy rdze, ktorej tam defacto po czyszczeniu nie bedzie? Czytalem gdzies, ze nie da sie w 100% rdzy wyczyscic dlatego wypadaloby dac Cortanin - jak to w koncu jest?)
4. Podklad i odczekanie 24h
5. Lakier zaprawkowy do wyschniecia + bezbarwny (zestaw ori Mazdy)
Czy tak to powinno wygladac?
1. Oczyszczenie do golej blachy
2. Odtluszczenie
3. Cortanin i odczekanie 24h(czy jest sens klasc preparat wiazacy rdze, ktorej tam defacto po czyszczeniu nie bedzie? Czytalem gdzies, ze nie da sie w 100% rdzy wyczyscic dlatego wypadaloby dac Cortanin - jak to w koncu jest?)
4. Podklad i odczekanie 24h
5. Lakier zaprawkowy do wyschniecia + bezbarwny (zestaw ori Mazdy)
Czy tak to powinno wygladac?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jako, że przerabiałem temat ostatnio to się wypowiem. Po przeczytaniu paru artykułów zaufałem jednak cortaninowi, czas pokaże czy miałem rację. Z pierwszych wrażeń powiem, że po 24h w miejscach gdzie była rdza zostają tylko czyste czarne plamy.
Warto pamiętać by wymyć cortanin z miejsc gdzie jest zdrowy lakier.
Z podkładem nie czekałem 24h, a jedynie 8. Skutków ubocznych na razie brak.
No i ostatnia sprawa czyli lakier zaprawkowy ORI mazdy... nie wiem czy to widziałeś kiedyś ale to jest takie tyci tyci
Za tyle samo kupisz 400ml bazy w sprayu razem z klarem dobranego idealnie do twojego koloru lakieru.
IMO o wiele łatwiej się nakłada i nieporównywalnie lepiej wygląda. Chcesz zobaczyć jak u mnie wyszło malowanie tym lakierem to będę pewnie w czwartek pod stadionem.
Warto pamiętać by wymyć cortanin z miejsc gdzie jest zdrowy lakier.
Z podkładem nie czekałem 24h, a jedynie 8. Skutków ubocznych na razie brak.
No i ostatnia sprawa czyli lakier zaprawkowy ORI mazdy... nie wiem czy to widziałeś kiedyś ale to jest takie tyci tyci

IMO o wiele łatwiej się nakłada i nieporównywalnie lepiej wygląda. Chcesz zobaczyć jak u mnie wyszło malowanie tym lakierem to będę pewnie w czwartek pod stadionem.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

SponeR pisze:spuszczasz płyn z chłodnicy, wsadzasz od góry weża ogrodowego i heja
odkręcasz pokrywe termostatu wsadzasz wąż i heja
zalewasz wodą z "radioator cleaner"
stosujesz się do wytycznych na opakowaniu
zalewasz płyn
ja używałem cleanera z k2 i był ok
zbiorniczek możesz wykręcić i wymyc wodą z cifem i czyścikiem do butelek
Lepiej uzyc plukanki do chloodzenia Wynn's, ale w puszce, nie w butlce plastikowej. Bylo. O tym na forum, instrukcja uzycia na puszce.
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
obojętnie jakiej firmy - podkład reaktywny czyli wash primer z utwardzaczem
jeśli nabicie w puszke to trzeba puszke psiknąć w ciągu (chyba o ile pamietam) 48h
no chyba że ci nabiją bez utwardzacza ale to niezbyt dobry pomysł - farba może schnąć
i schnąć (zależy od wilgotności temp. i innych czynników) z utwardzaczem na następny dzień jest ok
no i obowiązkowo odtłuszczacz siliconowy i ściereczka antystatyczna przed malowaniem
jeśli nabicie w puszke to trzeba puszke psiknąć w ciągu (chyba o ile pamietam) 48h
no chyba że ci nabiją bez utwardzacza ale to niezbyt dobry pomysł - farba może schnąć
i schnąć (zależy od wilgotności temp. i innych czynników) z utwardzaczem na następny dzień jest ok
no i obowiązkowo odtłuszczacz siliconowy i ściereczka antystatyczna przed malowaniem

MIATA nim jak szatan


vlodar pisze:Kupiłem takie coś i mam zamiar przetestować to jako obrysówki
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 02690.html
*żółte
Prawdopodobnie będzie za jasno świeciło, ale kosztowało mniej niż 25zł więc żadna strata
Zrób foto jak to świeci w porównaniu do normalnej żarówki, np 21W - będę (będziemy?) bardzo wdzięczni.
czester_ pisze:Ale to jest LED do dziennego, to nie będzie mocno świeciło a waliło po oczach.
Kurak pisze:Zrób foto jak to świeci w porównaniu do normalnej żarówki, np 21W - będę (będziemy?) bardzo wdzięczni.
Skusiła mnie pozorna łatwość montażu i wstępne przygotowanie do wodoodporności

Ledy podobno można przyciemniać za pomocą oporników więc jakoś damy radę.
Na pewno będę dalej informował jak się temat rozwinie


vlodar pisze:Ledy podobno można przyciemniać za pomocą oporników więc jakoś damy radę.
Nie chcesz tak mocnych ledów przyciemniać opornikiem. Będzie się grzać, jeśli te ledy faktycznie są tak dużej mocy jak Chińczyki prawią.
Kurak pisze:Nie chcesz tak mocnych ledów przyciemniać opornikiem. Będzie się grzać, jeśli te ledy faktycznie są tak dużej mocy jak Chińczyki prawią.
No to dzięki, że piszesz

Sam LED się nie grzeje więc może te ledy czymś przesłonię. Zobaczymy jak przyjedzie


vlodar pisze:Sam LED się nie grzeje więc może te ledy czymś przesłonię. Zobaczymy jak przyjedzie
Oj nie zdziw się! Ponownie, jeśli faktycznie mają taką moc jak podają to raczej będą się grzać.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Led się grzeje z tym, że od tyłu;) to było właśnie największym wyzwaniem dla producentów aut którzy chcieli zastąpić zwykłe światła ledowymi, bo o ile w lecie nie ma problemu to w zimie po 15min jazdy reflektor byłby pokryty lodem.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 67
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn
Mam pytanko na szybko nie warte zakładania nowego tematu.
Korek wlewu chłodnicy, ori jest 0.9.
Czy jak wezmę 1.1 do silnika ori 1.6 to będzie spoko? Teoretycznie z termodynamiki układ chłodzenia będzie sprawniejszy.
Korek wlewu chłodnicy, ori jest 0.9.
Czy jak wezmę 1.1 do silnika ori 1.6 to będzie spoko? Teoretycznie z termodynamiki układ chłodzenia będzie sprawniejszy.
"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
dividedby0 pisze:Mam pytanko na szybko nie warte zakładania nowego tematu.
Korek wlewu chłodnicy, ori jest 0.9.
Czy jak wezmę 1.1 do silnika ori 1.6 to będzie spoko? Teoretycznie z termodynamiki układ chłodzenia będzie sprawniejszy.
Będzie ok pod warunkiem, że masz zdrowe węże, bo jak masz strasznie sparciałe to jest większa szansa, że któryś strzeli.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 115KM 1993
- Lokalizacja: TST
- Kontakt:
Posiada ktoś z was takie lusterka ?
Jak się sprawdzają w praktyce , widać w nich jest dobrze ?
http://www.ebay.co.uk/itm/New-MAZDA-MX5 ... 3ce03b5ba8

Jak się sprawdzają w praktyce , widać w nich jest dobrze ?
http://www.ebay.co.uk/itm/New-MAZDA-MX5 ... 3ce03b5ba8

-
- Posty: 67
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn
Wszystkie węże mam luksus. Dzięki ree! 

"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Wymieniał ktoś z was emblemat mazdy na kierownicy NBFL? On jest przyklejony czy na bolcach?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
