[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

18 wrz 2011, 9:52

Tak poczytałem te wasze wartości to i zabrałem się do szybkiej analizy swojej, bo tak się składa że wszystkie tankowania mam w telefonie..

8.5-9l Styl jazdy normlany, miasto, poza miastem, zwyczajna jazda bez fajerwerków
12l sapiący blow off co okazja, nie oddaje to na pewno buta w warunkach torowych ale w moim zestawieniu koła/zawieszenie/moc to wynik który ciężko w śląskich warunkach przekroczyć
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 wrz 2011, 11:07

M30 pisze:producent podaje pojemność baku 50 litrów podczas, gdy max co mi się udało zatankować to 48 pod samiuśki korek ;/

Ale co w tym dziwnego? Trochę paliwa musiałeś mieć w baku przed tankowaniem. No chyba że wyjeździłeś wszystko i holowałeś samochód na stację żeby zatankować ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
iroc_pl
Posty: 41
Rejestracja: 24 maja 2010, 16:17
Lokalizacja: Kraków

18 wrz 2011, 20:13

na trasie Kraków - Rzeszów i z powrotem, w zimie, w opadach śniegu, z duszą na ramieniu i piórkiem na gazie - 6,5 litra / 100 km :mrgreen:

ale takiego ćwiczenia nie polecam :lol:

przy spokojnej jeździe (tzn. równiutko 120-140 kmh topdown) 15 km autostradą do pracy i to samo z powrotem i tak generalnie do spalenia baku - jakieś 9 litrów.

a najczęściej - 10-12 litrów na setkę. no potwornie ciężko nie reagować na zaczepki na światłach... :twisted:
poglądy są jak dupa. każdy jakieś ma, ale po co je od razu pokazywać?
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

18 wrz 2011, 21:12

Trasa Kraków - Frankfurt - Kraków + trochę jeżdżenia po mieście średnie spalanie 9,14l/100km.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

19 wrz 2011, 14:17

Pojechałeś na targi??? ;-)
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

19 wrz 2011, 15:03

LubMich pisze:Pojechałeś na targi???


Chyba tak :mrgreen: Nawet fotki MX-5tek dodał :wink:

U mnie trasa dom -> praca ok. 36km = 8.4l/100km
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

19 wrz 2011, 17:39

LubMich pisze:Pojechałeś na targi??? ;-)


Pojechałem bo blisko - do 1000 km w jedna stronę to nawet nie jest trasa :cool:

Inna sprawa że w obliczenia wkradł mi się błąd. Prawdziwe średnie spalanie z tej trasy to 7,76l/100km. Źle popatrzyłem na paragony i zamiast litrów dodałem do siebie euro :bang:

Między poszczególnymi tankowaniami udało mi się uzyskać poniższe spalania:
Polska spokojna jazda do Niemiec (tak do 130km/h top down): 7,38
Niemcy spokojny dojazd do Frankfurtu (tak do 130km/h top down): 7,29
Niemcy - jazda po miejscu + część powrotu (130 - 150 km/h top down): 7,73
Niemcy powrót (150-180 hm/h z dachem): 8,26
Polska powrót (w okolicach 140km/h top down) 8,07

Za błąd w obliczeniach przepraszam.

Edit: literówka
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 wrz 2011, 10:34

:P muszę przyjrzeć się moje przepływce i sondzie jako dwaj główni podejrzani.

Kiedyś też miałem takie spalanie 8.xx :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

21 wrz 2011, 18:13

Ja na razie robiłem tylko 1 pomiar spalania, było to jak kupiłem swoją mx-5 i wiozlem ją z Wrocławia do Poznania (tankowanie do pełna itd...)

spalanie: ..........................5,5l/100km :shock:

Przyznaję jednak, że jechałem dosyć spokojnie 100km/h max, nóżka leciutko na gazie itd.. Teraz wiem już, że tak się nie da (ale poniżej 6l zejść się da xD) :twisted: Na dniach zmierzę spalanie na normalnej trasie dom -> uczelnia -> dom (ok 70km) przy jeździe na luzie, bez spiny że ma mało spalić :p
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 wrz 2011, 18:23

Wybacz ale nie wierzę i nie uwierzę :) - moja ocena: złe metody pomiarowe :P - do powtórki.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

21 wrz 2011, 18:27

Meanmachine pisze:spalanie: ..........................5,5l/100km


taaaa...

Normalnie prawie jak TDI :bang:
Policz jeszcze raz :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

21 wrz 2011, 18:34

sebna pisze:Wybacz ale nie wierzę i nie uwierzę :) - moja ocena: złe metody pomiarowe :P - do powtórki.


Pewnie teoretycznie da sie tyle zrobić jadąc tylko po trasie i naprawdę płynnie i spokojnie.
Skoro bez napiny na oszczędność, jadąc na pełnym relaxie top down z prędkością 100-120 z większym silnikiem udało mi się zrobić 6,5 to jestem w stnaie uwierzyć w 5,5. :roll:
SPIDI
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 wrz 2011, 19:04

Nie wierzę, nie wierzę :jupi: to wszystko kłamstwa :mrgreen: :mrgreen:

No dobra ostatecznie mogę się zgodzić na to że macie magiczne miaty i zero funu z życia :P ;) :mrgreen:

Pozdro ;)

EDIT: Ortografia
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2011, 20:13 przez sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

21 wrz 2011, 19:25

Udało mi się zrobić trzy lata temu 5,8L/100km, ale to był absolutnie chilloutowy cruising po mazurskich trasach. 30-40 miasto i 70 poza. Autokary mnie wyprzedały :mrgreen:

sebna, miałem mega fun. Szczególnie jak w jednej nie takiej małej wiosce ludzie idący do kościoła zamarli i tylko sobie ukręcali głowy za mną :wink:


Aktualna norma u mnie to 11 w mieście i 8 trasa mniej więcej.
.
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

21 wrz 2011, 21:58

Don Corleone pisze:30-40 miasto i 70 poza


Na jakim biegu jechałeś 3 i 5 :?: Nie dławił się :razz:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2011, 18:27

Alan pisze:Ale co w tym dziwnego? Trochę paliwa musiałeś mieć w baku przed tankowaniem. No chyba że wyjeździłeś wszystko i holowałeś samochód na stację żeby zatankować


Dokładnie tak jak piszesz, albo:
- wyliczyłem dokładnie w taki sposób, ze mi sie palowo skończyło na stacji
- podjechałem na stacje i stałem na zapalonym silniku, aż zgasł
- zanim zatankowałem to spuściłem całe paliwo...
- itd, itp

a prawda jest taka, że, zakupiłem mały kanister i jeździłem, aż się benzyna skończyła, wlałem co miałem, pojechałem na stację (akurat 800 metrów) i zatankowałem, 48 litrów to suma... a wlałem, tak, ze menisk wypukły miałem przy korku ;p

a dziwie się, bo do tej pory udawało mi się wlewać więcej niż wynosi pojemność baku (w końcu jest jeszcze przewód doprowadzający i rezerwa na wypadek ciepła)


any way - miałem teraz okazję sprawdzić trasę wwa - krk - wwa, w jedną stronę prędkość około 100 - 110 km/h + top-down, w drugą jechałem w nocy i na trasie szybkiego ruchu średnio 160 (max 223 na gps) i spalanie średnie wyszło 7,6
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 wrz 2011, 20:06

Pawulon pisze:Na jakim biegu jechałeś 3 i 5 :?: Nie dławił się :razz:


60km/h na 5 biegu mx spokojnie jedzie i sie nie dlawi ;)
pare razy zdarzalo mi sie tak wracac 40 km do domu :D oszczednosc jest spora przy takiej jezdzie, ale nie da sie tak non stop jezdzic, jestem ciekaw jakie by wtedy spalanie wyszlo :D

przy moim normalnym trybie spala mi 10,5L LPG/100 km, jak ktoregos razu dwa dni pod rzad wracalem do domu z predkoscia 60-70km/h to spalanie na jednym tankowaniu spadlo do 9L LPG :) wtedy pierwszy raz przekroczylem 300 km na jednym baku :D
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 wrz 2011, 4:27

M30 pisze:a prawda jest taka, że, zakupiłem mały kanister i jeździłem, aż się benzyna skończyła, wlałem co miałem, pojechałem na stację (akurat 800 metrów) i zatankowałem, 48 litrów to suma... a wlałem, tak, ze menisk wypukły miałem przy korku ;p

A zatem:
1)masz jakiś pływak w baku zabierający kilka ładnych litrów objętości, lub:
2)NCfl ma mniejszy zbiornik niż NC, lub:
3)Modele sprzedawane w USA mają większy zbiornik niż wersje europejskie.

Do swojej NC regularnie tankuję pod korek (menisk idealnie wypukły :mrgreen: ) 47-49l a mój rekord to 52,8l (ok. 100km od zapalenia się rezerwy, sytuacja wyjątkowa) - oczywiście auto nie zgasło i o własnych siłach dojechało na stację. Tankuję zwykle na Neste więc zakładam że dystrybutory nie przekłamują...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

03 lis 2011, 20:55

Witam!
Jako świeży posiadacz MX-5 chciałem się podzielić wynikiem małego testu spalania jaki sobie ostatnio przeprowadziłem.

Moja Mazda MX-5 to model NBFL z silnikiem 1.6 z 2002 roku.
Trasa miała być za miastem. Ile w tym było trasy ciężko powiedzieć. Mianowicie Poznań-Wronki-Poznań. Po drodze roboty drogowe aż do Szamotuł prawie, wahadła, szlabany, rusznie, stanie bez gaszenia silnika. Jechałem z matką na 1 listopada więc trasa z góry była skazana na ekodriving ;)
W Pozku zalałem pod korek do pierwszego odbicia. Pokonałem 107km. Po powrocie znów zalałem pod korek do pierwszego odbicia. Pistolet odbił przy 6 litrach. Dobiłem drugi raz dla pewności i stanęło na 6.1l. Co daje niecałe 6 litrów poza miastem (gdzie moim zdaniem mało było trasy w tej trasie :P )

Jak dla mnie rewelacja :)

Pozdrawiam
dex
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2011, 5:35

Jeszcze sprawdź czy odometer Ci dobrze mierzy bo u mnie np. zaniża. Ciężko mi uwierzyć w taki wynik :shock:
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

04 lis 2011, 9:29

Kinio28, to całkiem prawdopodobny wynik przy ekojeździe.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

04 lis 2011, 12:07

Ale jaka to jazda :razz: Zmiana biegów przy 2 tys
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 lis 2011, 12:22

Pawulon pisze:Ale jaka to jazda :razz: Zmiana biegów przy 2 tys

Niekoniecznie. W ostatnie wakacje na trasie Ustrzyki Górne - Toruń, lecąc bocznymi drogami (pełny bagażnik, 2 osoby na pokładzie) miałem około 6,3l/100km.
Po prostu około 110 na liczniku bez potrzeby zwalniania/wyprzedzania i masz :P
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

04 lis 2011, 13:35

A ja słyszałem, że najlepiej jechać na 5 biegu i 90 km/h. Wtedy najbardziej ekonomicznie.
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 lis 2011, 13:51

Pawulon pisze:A ja słyszałem, że najlepiej jechać na 5 biegu i 90 km/h. Wtedy najbardziej ekonomicznie.

Podobno :) Tylko wymaga to zwolnienia do 90, a jakoś nie przepadam za tą prędkością:)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

04 lis 2011, 14:01

A może ktoś się wypowie na temat EKO jazdy. Może człowiek się czegoś nowego dowie :razz:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

04 lis 2011, 14:16

Sigma pisze:
Pawulon pisze:Ale jaka to jazda :razz: Zmiana biegów przy 2 tys

Niekoniecznie. W ostatnie wakacje na trasie Ustrzyki Górne - Toruń, lecąc bocznymi drogami (pełny bagażnik, 2 osoby na pokładzie) miałem około 6,3l/100km.
Po prostu około 110 na liczniku bez potrzeby zwalniania/wyprzedzania i masz :P


Jestem tego samego zdania - da się zrobić.
Ja latem śmigając na mazury, trochę po mazurach i z powrotem(podbna trasa powtórzona 3 razy)w dwie osoby, cały czas top down z prędkością +/- 100-120(bez szaleństw ale też żaden eko driving - dynamiczne wyprzedzanie itp) miałem średnią zawsze poniżej 7L/100.
Raz było to 6.5/100 raz 6.7/100 ale nigdy wiecej jak 7 a moja mazda to 1.8.
Tak więc wcale nie byłbym zaskoczony gdyby ktoś na krótkim odcinku(50-100km) jadąc naprawdę eko mx-em 1.6 zszedł do +/- 5.5/100km a nawet może i minimalnie poniżej.

Na mieście średnie mam do max 10-10.5L/100 ale zwykle bliżej 9.5L/100.
Jazda normalna - dynamiczna ale spokojna, bez wygłupów a od czasu do czasu gdy jest to możliwie zdecydowanie szybciej... Tyle, że jak to w mieście - są to zwykle krótkie chwilowe sprinty na max 3 pierwszych biegach i na krótkich odcinkach... :roll:
SPIDI
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2011, 18:12

Odometer nie kłamie, robiłem tą trasę ze sto razy :P
Specjalnie zalałem do odbicia i potem również (nawet dobiłem drugi raz).
Fakt, jechałem eko. do 90km/h.
Ale od kiedy mam MX-5 nigdzie mi się nie spieszy :P
Zresztą jak gdzieś usłyszałem, cyt. "im wolniej jedziesz... tym dłużej cie widzą" :mrgreen:
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

05 lis 2011, 16:59

ostatnie dwa tankowania 7,7 i 7,9l

ja osobiście najniżej ze spalaniem zszedłem do 6,15l. Wracałem z majówki i miałem świadomość, że nie ma sensu gonić, bo i tak bede późno w domu i spokojną jazdą w okolicach 100km/h udało mi się osiągnąć taki wynik.
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

05 lis 2011, 17:39

Tak sobie myślę teraz... skrzynia 6tka też może być pomocna w osiąganiu niskich średnich spalań jeśli śmiga się po trasie płynnie i równo, z prędkościami "w miarę" zbliżonymi do przepisowych.
Sprawdzał ktoś jakie są obroty przy 100km/h i 120km/h odpowiednio dla skrzyni 5tki i 6tki(zakładając, że to np. wersja europejska i dyfer ma to samo przełożenie)?
SPIDI
ODPOWIEDZ