[połączony] Jakie spalanie w MX-5
jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Tak poczytałem te wasze wartości to i zabrałem się do szybkiej analizy swojej, bo tak się składa że wszystkie tankowania mam w telefonie..
8.5-9l Styl jazdy normlany, miasto, poza miastem, zwyczajna jazda bez fajerwerków
12l sapiący blow off co okazja, nie oddaje to na pewno buta w warunkach torowych ale w moim zestawieniu koła/zawieszenie/moc to wynik który ciężko w śląskich warunkach przekroczyć
8.5-9l Styl jazdy normlany, miasto, poza miastem, zwyczajna jazda bez fajerwerków
12l sapiący blow off co okazja, nie oddaje to na pewno buta w warunkach torowych ale w moim zestawieniu koła/zawieszenie/moc to wynik który ciężko w śląskich warunkach przekroczyć
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
M30 pisze:producent podaje pojemność baku 50 litrów podczas, gdy max co mi się udało zatankować to 48 pod samiuśki korek ;/
Ale co w tym dziwnego? Trochę paliwa musiałeś mieć w baku przed tankowaniem. No chyba że wyjeździłeś wszystko i holowałeś samochód na stację żeby zatankować

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
na trasie Kraków - Rzeszów i z powrotem, w zimie, w opadach śniegu, z duszą na ramieniu i piórkiem na gazie - 6,5 litra / 100 km
ale takiego ćwiczenia nie polecam
przy spokojnej jeździe (tzn. równiutko 120-140 kmh topdown) 15 km autostradą do pracy i to samo z powrotem i tak generalnie do spalenia baku - jakieś 9 litrów.
a najczęściej - 10-12 litrów na setkę. no potwornie ciężko nie reagować na zaczepki na światłach...

ale takiego ćwiczenia nie polecam

przy spokojnej jeździe (tzn. równiutko 120-140 kmh topdown) 15 km autostradą do pracy i to samo z powrotem i tak generalnie do spalenia baku - jakieś 9 litrów.
a najczęściej - 10-12 litrów na setkę. no potwornie ciężko nie reagować na zaczepki na światłach...

poglądy są jak dupa. każdy jakieś ma, ale po co je od razu pokazywać?
LubMich pisze:Pojechałeś na targi???
Pojechałem bo blisko - do 1000 km w jedna stronę to nawet nie jest trasa

Inna sprawa że w obliczenia wkradł mi się błąd. Prawdziwe średnie spalanie z tej trasy to 7,76l/100km. Źle popatrzyłem na paragony i zamiast litrów dodałem do siebie euro

Między poszczególnymi tankowaniami udało mi się uzyskać poniższe spalania:
Polska spokojna jazda do Niemiec (tak do 130km/h top down): 7,38
Niemcy spokojny dojazd do Frankfurtu (tak do 130km/h top down): 7,29
Niemcy - jazda po miejscu + część powrotu (130 - 150 km/h top down): 7,73
Niemcy powrót (150-180 hm/h z dachem): 8,26
Polska powrót (w okolicach 140km/h top down) 8,07
Za błąd w obliczeniach przepraszam.
Edit: literówka
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
Ja na razie robiłem tylko 1 pomiar spalania, było to jak kupiłem swoją mx-5 i wiozlem ją z Wrocławia do Poznania (tankowanie do pełna itd...)
spalanie: ..........................5,5l/100km
Przyznaję jednak, że jechałem dosyć spokojnie 100km/h max, nóżka leciutko na gazie itd.. Teraz wiem już, że tak się nie da (ale poniżej 6l zejść się da xD)
Na dniach zmierzę spalanie na normalnej trasie dom -> uczelnia -> dom (ok 70km) przy jeździe na luzie, bez spiny że ma mało spalić :p
spalanie: ..........................5,5l/100km

Przyznaję jednak, że jechałem dosyć spokojnie 100km/h max, nóżka leciutko na gazie itd.. Teraz wiem już, że tak się nie da (ale poniżej 6l zejść się da xD)

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Meanmachine pisze:spalanie: ..........................5,5l/100km
taaaa...
Normalnie prawie jak TDI

Policz jeszcze raz

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
sebna pisze:Wybacz ale nie wierzę i nie uwierzę- moja ocena: złe metody pomiarowe
- do powtórki.
Pewnie teoretycznie da sie tyle zrobić jadąc tylko po trasie i naprawdę płynnie i spokojnie.
Skoro bez napiny na oszczędność, jadąc na pełnym relaxie top down z prędkością 100-120 z większym silnikiem udało mi się zrobić 6,5 to jestem w stnaie uwierzyć w 5,5.

SPIDI
Nie wierzę, nie wierzę
to wszystko kłamstwa
No dobra ostatecznie mogę się zgodzić na to że macie magiczne miaty i zero funu z życia
Pozdro
EDIT: Ortografia



No dobra ostatecznie mogę się zgodzić na to że macie magiczne miaty i zero funu z życia



Pozdro

EDIT: Ortografia
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2011, 20:13 przez sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Udało mi się zrobić trzy lata temu 5,8L/100km, ale to był absolutnie chilloutowy cruising po mazurskich trasach. 30-40 miasto i 70 poza. Autokary mnie wyprzedały
sebna, miałem mega fun. Szczególnie jak w jednej nie takiej małej wiosce ludzie idący do kościoła zamarli i tylko sobie ukręcali głowy za mną
Aktualna norma u mnie to 11 w mieście i 8 trasa mniej więcej.

sebna, miałem mega fun. Szczególnie jak w jednej nie takiej małej wiosce ludzie idący do kościoła zamarli i tylko sobie ukręcali głowy za mną

Aktualna norma u mnie to 11 w mieście i 8 trasa mniej więcej.
.
Don Corleone pisze:30-40 miasto i 70 poza
Na jakim biegu jechałeś 3 i 5


Alan pisze:Ale co w tym dziwnego? Trochę paliwa musiałeś mieć w baku przed tankowaniem. No chyba że wyjeździłeś wszystko i holowałeś samochód na stację żeby zatankować
Dokładnie tak jak piszesz, albo:
- wyliczyłem dokładnie w taki sposób, ze mi sie palowo skończyło na stacji
- podjechałem na stacje i stałem na zapalonym silniku, aż zgasł
- zanim zatankowałem to spuściłem całe paliwo...
- itd, itp
a prawda jest taka, że, zakupiłem mały kanister i jeździłem, aż się benzyna skończyła, wlałem co miałem, pojechałem na stację (akurat 800 metrów) i zatankowałem, 48 litrów to suma... a wlałem, tak, ze menisk wypukły miałem przy korku ;p
a dziwie się, bo do tej pory udawało mi się wlewać więcej niż wynosi pojemność baku (w końcu jest jeszcze przewód doprowadzający i rezerwa na wypadek ciepła)
any way - miałem teraz okazję sprawdzić trasę wwa - krk - wwa, w jedną stronę prędkość około 100 - 110 km/h + top-down, w drugą jechałem w nocy i na trasie szybkiego ruchu średnio 160 (max 223 na gps) i spalanie średnie wyszło 7,6
Pawulon pisze:Na jakim biegu jechałeś 3 i 5Nie dławił się
60km/h na 5 biegu mx spokojnie jedzie i sie nie dlawi

pare razy zdarzalo mi sie tak wracac 40 km do domu


przy moim normalnym trybie spala mi 10,5L LPG/100 km, jak ktoregos razu dwa dni pod rzad wracalem do domu z predkoscia 60-70km/h to spalanie na jednym tankowaniu spadlo do 9L LPG


- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
M30 pisze:a prawda jest taka, że, zakupiłem mały kanister i jeździłem, aż się benzyna skończyła, wlałem co miałem, pojechałem na stację (akurat 800 metrów) i zatankowałem, 48 litrów to suma... a wlałem, tak, ze menisk wypukły miałem przy korku ;p
A zatem:
1)masz jakiś pływak w baku zabierający kilka ładnych litrów objętości, lub:
2)NCfl ma mniejszy zbiornik niż NC, lub:
3)Modele sprzedawane w USA mają większy zbiornik niż wersje europejskie.
Do swojej NC regularnie tankuję pod korek (menisk idealnie wypukły

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Witam!
Jako świeży posiadacz MX-5 chciałem się podzielić wynikiem małego testu spalania jaki sobie ostatnio przeprowadziłem.
Moja Mazda MX-5 to model NBFL z silnikiem 1.6 z 2002 roku.
Trasa miała być za miastem. Ile w tym było trasy ciężko powiedzieć. Mianowicie Poznań-Wronki-Poznań. Po drodze roboty drogowe aż do Szamotuł prawie, wahadła, szlabany, rusznie, stanie bez gaszenia silnika. Jechałem z matką na 1 listopada więc trasa z góry była skazana na ekodriving
W Pozku zalałem pod korek do pierwszego odbicia. Pokonałem 107km. Po powrocie znów zalałem pod korek do pierwszego odbicia. Pistolet odbił przy 6 litrach. Dobiłem drugi raz dla pewności i stanęło na 6.1l. Co daje niecałe 6 litrów poza miastem (gdzie moim zdaniem mało było trasy w tej trasie
)
Jak dla mnie rewelacja
Pozdrawiam
dex
Jako świeży posiadacz MX-5 chciałem się podzielić wynikiem małego testu spalania jaki sobie ostatnio przeprowadziłem.
Moja Mazda MX-5 to model NBFL z silnikiem 1.6 z 2002 roku.
Trasa miała być za miastem. Ile w tym było trasy ciężko powiedzieć. Mianowicie Poznań-Wronki-Poznań. Po drodze roboty drogowe aż do Szamotuł prawie, wahadła, szlabany, rusznie, stanie bez gaszenia silnika. Jechałem z matką na 1 listopada więc trasa z góry była skazana na ekodriving

W Pozku zalałem pod korek do pierwszego odbicia. Pokonałem 107km. Po powrocie znów zalałem pod korek do pierwszego odbicia. Pistolet odbił przy 6 litrach. Dobiłem drugi raz dla pewności i stanęło na 6.1l. Co daje niecałe 6 litrów poza miastem (gdzie moim zdaniem mało było trasy w tej trasie

Jak dla mnie rewelacja

Pozdrawiam
dex
Ale jaka to jazda
Zmiana biegów przy 2 tys

- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Pawulon pisze:Ale jaka to jazdaZmiana biegów przy 2 tys
Niekoniecznie. W ostatnie wakacje na trasie Ustrzyki Górne - Toruń, lecąc bocznymi drogami (pełny bagażnik, 2 osoby na pokładzie) miałem około 6,3l/100km.
Po prostu około 110 na liczniku bez potrzeby zwalniania/wyprzedzania i masz

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


A ja słyszałem, że najlepiej jechać na 5 biegu i 90 km/h. Wtedy najbardziej ekonomicznie.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Pawulon pisze:A ja słyszałem, że najlepiej jechać na 5 biegu i 90 km/h. Wtedy najbardziej ekonomicznie.
Podobno

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


A może ktoś się wypowie na temat EKO jazdy. Może człowiek się czegoś nowego dowie 

Sigma pisze:Pawulon pisze:Ale jaka to jazdaZmiana biegów przy 2 tys
Niekoniecznie. W ostatnie wakacje na trasie Ustrzyki Górne - Toruń, lecąc bocznymi drogami (pełny bagażnik, 2 osoby na pokładzie) miałem około 6,3l/100km.
Po prostu około 110 na liczniku bez potrzeby zwalniania/wyprzedzania i masz
Jestem tego samego zdania - da się zrobić.
Ja latem śmigając na mazury, trochę po mazurach i z powrotem(podbna trasa powtórzona 3 razy)w dwie osoby, cały czas top down z prędkością +/- 100-120(bez szaleństw ale też żaden eko driving - dynamiczne wyprzedzanie itp) miałem średnią zawsze poniżej 7L/100.
Raz było to 6.5/100 raz 6.7/100 ale nigdy wiecej jak 7 a moja mazda to 1.8.
Tak więc wcale nie byłbym zaskoczony gdyby ktoś na krótkim odcinku(50-100km) jadąc naprawdę eko mx-em 1.6 zszedł do +/- 5.5/100km a nawet może i minimalnie poniżej.
Na mieście średnie mam do max 10-10.5L/100 ale zwykle bliżej 9.5L/100.
Jazda normalna - dynamiczna ale spokojna, bez wygłupów a od czasu do czasu gdy jest to możliwie zdecydowanie szybciej... Tyle, że jak to w mieście - są to zwykle krótkie chwilowe sprinty na max 3 pierwszych biegach i na krótkich odcinkach...

SPIDI
Odometer nie kłamie, robiłem tą trasę ze sto razy
Specjalnie zalałem do odbicia i potem również (nawet dobiłem drugi raz).
Fakt, jechałem eko. do 90km/h.
Ale od kiedy mam MX-5 nigdzie mi się nie spieszy
Zresztą jak gdzieś usłyszałem, cyt. "im wolniej jedziesz... tym dłużej cie widzą"

Specjalnie zalałem do odbicia i potem również (nawet dobiłem drugi raz).
Fakt, jechałem eko. do 90km/h.
Ale od kiedy mam MX-5 nigdzie mi się nie spieszy

Zresztą jak gdzieś usłyszałem, cyt. "im wolniej jedziesz... tym dłużej cie widzą"

ostatnie dwa tankowania 7,7 i 7,9l
ja osobiście najniżej ze spalaniem zszedłem do 6,15l. Wracałem z majówki i miałem świadomość, że nie ma sensu gonić, bo i tak bede późno w domu i spokojną jazdą w okolicach 100km/h udało mi się osiągnąć taki wynik.
ja osobiście najniżej ze spalaniem zszedłem do 6,15l. Wracałem z majówki i miałem świadomość, że nie ma sensu gonić, bo i tak bede późno w domu i spokojną jazdą w okolicach 100km/h udało mi się osiągnąć taki wynik.
Tak sobie myślę teraz... skrzynia 6tka też może być pomocna w osiąganiu niskich średnich spalań jeśli śmiga się po trasie płynnie i równo, z prędkościami "w miarę" zbliżonymi do przepisowych.
Sprawdzał ktoś jakie są obroty przy 100km/h i 120km/h odpowiednio dla skrzyni 5tki i 6tki(zakładając, że to np. wersja europejska i dyfer ma to samo przełożenie)?
Sprawdzał ktoś jakie są obroty przy 100km/h i 120km/h odpowiednio dla skrzyni 5tki i 6tki(zakładając, że to np. wersja europejska i dyfer ma to samo przełożenie)?
SPIDI