Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Cały czas stoję przed podobnym dylematem. Moim faworytem na daily dynamiczną jazdę jest Asymetric 5, ale w mojej okolicy nieosiągalny. Stąd prawdopodobnie wpadnie Asymetric 6, choć tu jest wspomniana obawa o żywotność opony. Mam nadzieję, że wytrzyma, chociaż te 20k km zaplanowane na ten sezon.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@latar państwo policyjne które przy kontroli drogowej pierwsze co robi to sprawdza rozmiar opony.
Drugi problem to rozmiar 215/45 który dewastuje mi nadkola a 215/40 jest betonowy. Gdyby były 205/45 to na pewno nadal bym ich używał.
Drugi problem to rozmiar 215/45 który dewastuje mi nadkola a 215/40 jest betonowy. Gdyby były 205/45 to na pewno nadal bym ich używał.
tzn? jak rozmiar sprawdza?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Tak, rozmiar opony musi być zgodny z homologacją samochodu, czyli tym, co jest na naklejce na słupku czy tam wlewie paliwa. Teoretycznie to samo dotyczy felgi, ale tego na oko nie są w stanie sprawdzić. Choć w razie wątpliwości wystawiają kwit nakazujący udanie się na BT gdzie to sprawdzają.
Ja mam cały czas auto na PL blachach więc teoretycznie mnie to nie dotyczy, ale procedura odwoławcza po niemiecku jest dość poturbowana. Więc lepiej założyć coś, co nie wzbudza wątpliwości.
Ja mam cały czas auto na PL blachach więc teoretycznie mnie to nie dotyczy, ale procedura odwoławcza po niemiecku jest dość poturbowana. Więc lepiej założyć coś, co nie wzbudza wątpliwości.
Bedziesz nadal zalowac. 215 40 R17 to mocne utaczkowienie auta vs 205 45
Nie ma Federali RSRów w tym rozmiarze.
Zwykła opona drogowa w 215/45 może by się zmieściła ale u mnie nie dość, że Fedek to dystans 20mm do fabrycznej felgii bo założyłem BBK.
Dzisiaj nawijałem asfalt na torze i przestało już trzeć...kalosz przetarł sobie drogę przez nadkole
Zwykła opona drogowa w 215/45 może by się zmieściła ale u mnie nie dość, że Fedek to dystans 20mm do fabrycznej felgii bo założyłem BBK.
Dzisiaj nawijałem asfalt na torze i przestało już trzeć...kalosz przetarł sobie drogę przez nadkole

- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Różnica między federalami 595 rsr i AD08RS na moim przykładzie. Obydwie opony 215/40/17, ta sama 7" felga.
Tor Poznań, sucho i temperatury premiujące każdą z opon (ponad 25'C jak jechałem na fedkach, 18'C wczoraj dla yoko).
Federal: 1:54.217, 1:54.317, 1:54.333
AD08RS: 1:57.503, 1:57.527, 1:57.686
Pewnie bym coś jeszcze urwał na AD08RS, ale nie byłoby to wiele. Subiektywnie: Federal znacznie bardziej precyzyjny, ma lepszą odporność termiczną (czy tam szersze okno temperaturowe) - dłużej klei, AD08RS lepsze w hamowaniu i chyba łatwiejsze do wyprowadzenia po błędzie. Czyli typowo uliczna charakterystyka.
Tor Poznań, sucho i temperatury premiujące każdą z opon (ponad 25'C jak jechałem na fedkach, 18'C wczoraj dla yoko).
Federal: 1:54.217, 1:54.317, 1:54.333
AD08RS: 1:57.503, 1:57.527, 1:57.686
Pewnie bym coś jeszcze urwał na AD08RS, ale nie byłoby to wiele. Subiektywnie: Federal znacznie bardziej precyzyjny, ma lepszą odporność termiczną (czy tam szersze okno temperaturowe) - dłużej klei, AD08RS lepsze w hamowaniu i chyba łatwiejsze do wyprowadzenia po błędzie. Czyli typowo uliczna charakterystyka.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
grubo. nie sadzilem ze az takie roznice.3s to przepasc. mysle ze potenza sport bylaby szybsza od ad08rs. ale nie od dzis wiadomo ze ad08rs to niewypal i sa wolniejsze od ad08r.
za to kolega Mariusz P. autem mmrsa na yokohamie a050 1m48,5s wczoraj. wiec semi slick semislickowi nierowny, widac ze rsr nie taki zly jak go maluja ale tez to nadal jest tania choc nienajgorsza opona. warto dodac tez ze ad08 rs jest znacznie drozszy od rsra.
a juz ad09 ktory zastepuje ad08rs to juz totalny odlot cenowy.
za to kolega Mariusz P. autem mmrsa na yokohamie a050 1m48,5s wczoraj. wiec semi slick semislickowi nierowny, widac ze rsr nie taki zly jak go maluja ale tez to nadal jest tania choc nienajgorsza opona. warto dodac tez ze ad08 rs jest znacznie drozszy od rsra.

a juz ad09 ktory zastepuje ad08rs to juz totalny odlot cenowy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Wiem, że jest tu parę osób, które lubię cyferki i wagi wiec zostawiam dla potomności:
Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 205/45 R17 XL TL 88W - 8,02kg
*nowa opona ma 7mm, szerokość raczej jak standardowa drogowa opona, sporo rantu ochronnego na felgę
OZ Ultraleggera R17 7J ET37 - 7,27kg (ma dość grubą warstwę drugiego lakieru, pewnie sklepowa ma ze 100-200g mniej)
OZ Alleggrita R17 7J ET37 - 6,32kg
Zważone ręczną wagą podróżną błąd +/- 200g.
Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 205/45 R17 XL TL 88W - 8,02kg
*nowa opona ma 7mm, szerokość raczej jak standardowa drogowa opona, sporo rantu ochronnego na felgę
OZ Ultraleggera R17 7J ET37 - 7,27kg (ma dość grubą warstwę drugiego lakieru, pewnie sklepowa ma ze 100-200g mniej)
OZ Alleggrita R17 7J ET37 - 6,32kg
Zważone ręczną wagą podróżną błąd +/- 200g.
Przez lata jeździłem na Yoko AD08 RS (tylko daily), w tym roku zmieniłem pierwszy raz na Federal 595 RS-R (195/50/R15) aby przyoszczędzić XD.
No i żałuje. Federale zdecydowanie bardziej "pływają" na zakrętach/łukach przy dużych prędkościach przez co nie czuje pełnej kontroli. Yoko kleiły się pięknie czy były rozgrzane czy nie, a tutaj z Federalami jednak jest jakiś niedosyt.
Więc w mojej ocenie lepiej dopłacić i brać Yoko jak się ktoś zastanawia między tymi dwoma jak ja pod koniec roku.
No i żałuje. Federale zdecydowanie bardziej "pływają" na zakrętach/łukach przy dużych prędkościach przez co nie czuje pełnej kontroli. Yoko kleiły się pięknie czy były rozgrzane czy nie, a tutaj z Federalami jednak jest jakiś niedosyt.
Więc w mojej ocenie lepiej dopłacić i brać Yoko jak się ktoś zastanawia między tymi dwoma jak ja pod koniec roku.
Czekaj na ad09 w 195/50r15. Powinno byc satysfakcjonujaco
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Znowu zabrałem się za oponki, ale teraz już muszę zamówić przed wyprawą 2k km.
Czy Nankang rs-2R jest konkurencją dla 595-rsr?
Widziałem że jest spoko na mokrym, i pomyślałem o opcji Nankang na przód a 595 na tył (ehh, zmysł cebulaka).
Czy lepiej nie kombinować i wziąć 4x fedki?
Potrzebuje 195/50/15 do zwinnego daily NB.
Czy Nankang rs-2R jest konkurencją dla 595-rsr?
Widziałem że jest spoko na mokrym, i pomyślałem o opcji Nankang na przód a 595 na tył (ehh, zmysł cebulaka).
Czy lepiej nie kombinować i wziąć 4x fedki?
Potrzebuje 195/50/15 do zwinnego daily NB.
Dzięki bardzo Panowie
Internet mnie okłamał
Wpadnie rsr… na tym to widac inflację

Internet mnie okłamał

Wpadnie rsr… na tym to widac inflację

w ktorym miejscu ciebie oszukal? testy polskiego racingtires
Federal FZ-201 1,37.820s
Toyo R888R 1,38.287s
Federal 595 RS-R 1,38.971s
Federal 595 RS-RR 1,39.917s
Nankang NS-2R soft 1,40.146s
Federal FZ-201 1,37.820s
Toyo R888R 1,38.287s
Federal 595 RS-R 1,38.971s
Federal 595 RS-RR 1,39.917s
Nankang NS-2R soft 1,40.146s
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Z pozycji telefonu znalazłem tylko jakieś zagraniczne fora, w którym mówili ze to podobne czasowo opony.
Jak patrzę na wyniki które wstawiłeś to kusze się na ns2r jak znajdę miękka mieszankę i będzie cenowo Ok, bo patrzę ze nowe rsr to ponad 2 koła w 15”, a 225 szerokosci nie chce
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Czyli zostawiłeś Fedka? Napisz pls jak wysoko/nisko masz ustawione zawieszenie?latar pisze: ↑12 kwie 2023, 18:09Nie ma Federali RSRów w tym rozmiarze.
Zwykła opona drogowa w 215/45 może by się zmieściła ale u mnie nie dość, że Fedek to dystans 20mm do fabrycznej felgii bo założyłem BBK.
Dzisiaj nawijałem asfalt na torze i przestało już trzeć...kalosz przetarł sobie drogę przez nadkole![]()
Pozdrawiam, Danillo
@Danillo Kupiłem drugi komplet 215/40R17.
Wyszło tak, że przód mam 215/40 (bo tam ocierało) a tył 215/45 (bo miałem komplet).
Będzie trzeba wysokość zmierzyć to mogę ale...za jakieś 2 tygodnie. Moja szara pojechała do ASO ze skrzynią
a rocznik '22
Wyszło tak, że przód mam 215/40 (bo tam ocierało) a tył 215/45 (bo miałem komplet).
Będzie trzeba wysokość zmierzyć to mogę ale...za jakieś 2 tygodnie. Moja szara pojechała do ASO ze skrzynią


-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
@piwo pozwoliłem sobie trochę odgrzebać Twoja wcześniejsza wypowiedz. Mam taki dylemat: jeżdzę ND wyłącznie cywilnie i kupiłem polecana A6 (215/45/17) i opona jest świetna ale może ja za długo jeździłem na Fedkach i czasem brakuje mi ich gripu i precyzji. Wiem ze to inna klasa opony i do innego celu zostały stworzone ale wciąż…
A6 pięknie trzyma na długich łukach, jest bardzo przewidywalna ale jak zaczynam je mocniej prowokować to czuć miękkość bocznej ścianki, brakuje im tej precyzji i pazura jakby. Zrzucam to na karb tego właśnie, że ostatnie lata jeździłem na Fedkach i głównie w MC.
Czy dobrze zrozumiałem, ze A052 będą Twoim zdaniem lepsze od Cup2?
A052 nada się na daily use? Bo jak patrzę na ich bieżnik to na mokrym może być tak sobie. Jakie przebiegi można na nich zrobić? Cup2 jest raczej dość przyjazny pod tym względem mimo niskiego bieżnika ok. 5mm
Rozważam tez Advan a08RS z powodu twardszej ścianki, A09 nie widzę w rozmiarze 205 ani 215/17.
Pozdrawiam, Danillo
a09 dopiero wchodzi i pewnie rozne rozmiary ebda dopiero sie pojawiac. opona troszke wolniejsza od a052 ale i zasieg znacznie wiekszy na niej zrobisz niz na a052.
co do a052 opona jest cicha, komfortowa, dobrze klei w zimne dni i w deszczu tez jest bardzo dobra.
wady to cena i szybkie zuzycie i nie ejst to opona ekstremalna ze tak sie wyraze na suche tory. tzn nie ma betonowego barku, nie da takiego czucia na kierownicy jak duzo bardziej gladkie semisliki jak np direzza 03g.
takze na ulice a052 swietne choc drogie. na tor chyba za drogie bo zuzycie za szybkie.
jak troche naciagniesz swoja rozmiarowke to dosc tanio jest a050 czyli opona ciut szybsza od a052 ale mniej cywilna bez homo e ale na prawde petarda opona i dosc tania. do tego mega lekka, pewna tzn bez bic czy jakiegos dziwnego zuzywania sie. popytaj mmrsa jak mu sie jezdzi na niej
https://racingtires.pl/opony/yokohama-a ... /id-300193
https://www.y-yokohama.com/global/produ ... dvan_a052/
co do a052 opona jest cicha, komfortowa, dobrze klei w zimne dni i w deszczu tez jest bardzo dobra.
wady to cena i szybkie zuzycie i nie ejst to opona ekstremalna ze tak sie wyraze na suche tory. tzn nie ma betonowego barku, nie da takiego czucia na kierownicy jak duzo bardziej gladkie semisliki jak np direzza 03g.
takze na ulice a052 swietne choc drogie. na tor chyba za drogie bo zuzycie za szybkie.
jak troche naciagniesz swoja rozmiarowke to dosc tanio jest a050 czyli opona ciut szybsza od a052 ale mniej cywilna bez homo e ale na prawde petarda opona i dosc tania. do tego mega lekka, pewna tzn bez bic czy jakiegos dziwnego zuzywania sie. popytaj mmrsa jak mu sie jezdzi na niej

https://racingtires.pl/opony/yokohama-a ... /id-300193
https://www.y-yokohama.com/global/produ ... dvan_a052/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@Danillo Mam te same rozterki ale jestem ograniczony oem rozmiarem. I mogę potwierdzić, że jak się zrobiło 100k km na RSR po drodze, winklach i torach to żadna drogowa opona nie jest w stanie spełnić oczekiwań. Póki co Potezna Sport i A6 są na tyle dobre, że zapewniają dużo pewności za kierownicą. Nadrabiają fenomenalną przyczepnością na mokrym - serio, dla mnie mind fuck.
AD08RS w moim NDeku średnio się sprawdziły, ogólny poziom przyczepności jest dobry, ścianka jest sztywna.. ale ja pomimo kombinacji z geo, gwintem i stabami nie potrafiłem rozwiązać problemu z balansem auta w nawrotach. Auto najpierw było okropnie podsterowne wypluwając przód a na wyjściu odklejając tył. Ale na dokładnie tych samych oponach kolega z Fiaty był bardzo zadowolony. Możliwe, że to już kwestia indywidualna. Ale opona ma jak dla mnie jedna ogromną wadę, potwierdziłem empirycznie więcej niż kilka razy. Jak jest taki "wytarty" asfalt, z tej warstwy ścieralnej/chropowatej, generalnie taki gładki/śliski i jest mokry (nie mam na myśli stojącej wody, po prostu mokry) to ta opona ma zerową przyczepność. Serio przy 80km/h na 4-5 biegu potrafiło mi postawić auto bokiem na prostej drodze. Odcinki, które znam świetnie i przejeżdżałem dziesiątki razy. Nigdy nie spotkało mnie to na innych gumach, nawet w dużo gorszych warunkach.
AD08RS w moim NDeku średnio się sprawdziły, ogólny poziom przyczepności jest dobry, ścianka jest sztywna.. ale ja pomimo kombinacji z geo, gwintem i stabami nie potrafiłem rozwiązać problemu z balansem auta w nawrotach. Auto najpierw było okropnie podsterowne wypluwając przód a na wyjściu odklejając tył. Ale na dokładnie tych samych oponach kolega z Fiaty był bardzo zadowolony. Możliwe, że to już kwestia indywidualna. Ale opona ma jak dla mnie jedna ogromną wadę, potwierdziłem empirycznie więcej niż kilka razy. Jak jest taki "wytarty" asfalt, z tej warstwy ścieralnej/chropowatej, generalnie taki gładki/śliski i jest mokry (nie mam na myśli stojącej wody, po prostu mokry) to ta opona ma zerową przyczepność. Serio przy 80km/h na 4-5 biegu potrafiło mi postawić auto bokiem na prostej drodze. Odcinki, które znam świetnie i przejeżdżałem dziesiątki razy. Nigdy nie spotkało mnie to na innych gumach, nawet w dużo gorszych warunkach.