Ciśnienie w oponach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

25 lip 2014, 6:08

nickesh pisze:Pytam, bo sytuacja lekko wymyka się spod warunków, których dotyczą zalecenia Mazdy: jakie ciśnienie na na codzień w oponach 205/40 ZR17?


Ja mam w takich oponach 2,1 - poprzedni właściciel też tyle pompował i odradzał niższe ciżnienie - twierdził, że auto potrafi niestabilnie zachowywać się w zakrętach - poza tym to nie jego pierwsze auto na tak niskim profilu, także nie będę eksperymentował i też jeżdżę na takim
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 lip 2014, 8:13

miodzio pisze:
nickesh pisze:Pytam, bo sytuacja lekko wymyka się spod warunków, których dotyczą zalecenia Mazdy: jakie ciśnienie na na codzień w oponach 205/40 ZR17?


Ja mam w takich oponach 2,1 - poprzedni właściciel też tyle pompował i odradzał niższe ciżnienie - twierdził, że auto potrafi niestabilnie zachowywać się w zakrętach - poza tym to nie jego pierwsze auto na tak niskim profilu, także nie będę eksperymentował i też jeżdżę na takim

Jeśli chodzi o stabilność w zakrętach, to przy niższym ciśnieniu (1.8) trzymała się świetnie. Przy 2.0 dużo łatwiej się odrywa (co zresztą bardzo lubię). Chodzi mi bardziej o wpływ na zużycie opon i ogólnie, o standardowe ciśnienie dla prawidłowej eksploatacji.
miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

25 lip 2014, 9:07

nickesh pisze:Przy 2.0 dużo łatwiej się odrywa (co zresztą bardzo lubię). Chodzi mi bardziej o wpływ na zużycie opon i ogólnie, o standardowe ciśnienie dla prawidłowej eksploatacji.


Szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie chętnie tył mi się ślizgał, ale jestem ciekawy innych opinii ;-)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 lip 2014, 10:06

miodzio pisze:
nickesh pisze:Przy 2.0 dużo łatwiej się odrywa (co zresztą bardzo lubię). Chodzi mi bardziej o wpływ na zużycie opon i ogólnie, o standardowe ciśnienie dla prawidłowej eksploatacji.


Szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie chętnie tył mi się ślizgał, ale jestem ciekawy innych opinii ;-)
Wiesz, na to się składa dużo rzeczy. Nie wiem, jaki masz zawias, jaką twardość opony, geometria. Ostatnio przejechałem się Miatą na miękkim zawiasie na 15-kach z oponami o jakimś "normalniejszym" profilu i szczerze mówiąc, nie miałem pojęcia, jak mógłbym nią driftować nie używając ręcznego. Moja Kropka na B6-kach w deszczu tańczy na każdym zakręcie, jeśli dodam trochę gazu. Na suchym trzeba już ostrzej dać w palnik na zakręcie, ale też nie ma problemu z "wytrąceniem jej z równowagi". Paradoksalnie, bezpieczniej czuję się na deszczu i zwykle tylko wtedy sobie pozwalam na gaz w zakręcie :)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

25 lip 2014, 10:14

miodzio pisze:
nickesh pisze:Szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie chętnie tył mi się ślizgał, ale jestem ciekawy innych opinii ;-)


W żadnym wypadku. Przy cywilnych oponach , przy miękkiej ściance bocznej - 1,8 to zdecydowanie za mało , flak i kładąca się opona , minimum 2.1 a żeby się ślizgać , to powyżej 2,8 muszę mieć , oczywiście na moim setupie ...
ODPOWIEDZ