LPG w DOHC miata ?
Alternatywa dla drogiego paliwa.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Gaz spala się wolniej bo ma wyższą liczbę oktanową (102)
największą energię da się uzyskać z wysokooktanowej (100) benzyny (dlatego korzysta się z niej w rajdach)
większość seryjnych aut najszybciej rozpędzi się na bezołowiowej 95 (95).
Skąd takie rozbieżności? Z zestrojenia map paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Odpowiednie zestrojenie silnika pozwala wykorzystać moc drzemiącą w paliwie.
Moje auto 'codzienne' (626GW) jeździ na sekwencyjnym gazie. Może jestem bardzo nieczuły ale większą różnicę zauważam jadąc chłodnym porankiem (w zestawieniu z upalnym południem) niż między benzyną a gazem. Nutka audiofila każe przyznać mi, że na benzynie 98 silnik chodzi odrobinę ciszej/równiej? Poza tym, różnic nie ma
za to kasa w kasie zostaje 
największą energię da się uzyskać z wysokooktanowej (100) benzyny (dlatego korzysta się z niej w rajdach)
większość seryjnych aut najszybciej rozpędzi się na bezołowiowej 95 (95).
Skąd takie rozbieżności? Z zestrojenia map paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Odpowiednie zestrojenie silnika pozwala wykorzystać moc drzemiącą w paliwie.
Moje auto 'codzienne' (626GW) jeździ na sekwencyjnym gazie. Może jestem bardzo nieczuły ale większą różnicę zauważam jadąc chłodnym porankiem (w zestawieniu z upalnym południem) niż między benzyną a gazem. Nutka audiofila każe przyznać mi, że na benzynie 98 silnik chodzi odrobinę ciszej/równiej? Poza tym, różnic nie ma


polecam lekturę sporo się wyjaśni
[URL=http://autonagaz.com.pl/b.php?menu=4&m=4_1]http://autonagaz.com.pl/b.php?menu=4&m=4_1[/URL]
PS. wartość oktanowa to odporność na samo zapłon (który w silnikach z zapłonem iskrowym doprowadza do spalania stukowego) nie mylić z prędkością spalania oraz wartością opałową

PS. wartość oktanowa to odporność na samo zapłon (który w silnikach z zapłonem iskrowym doprowadza do spalania stukowego) nie mylić z prędkością spalania oraz wartością opałową

Mazda mx5 NB 1,8 00r
Jeżeli zestroicie dane mieszanki itd dla benzyny odpowiednie i dla gazu odpowiednie zeby uzyskać porównywalne moce to jest w porządku i mozna porównać. Ale dając tyle samo mieszanki benzyny i gazu oraz tyle samo tlenu to która spalając sie wytworzy wieksza energię ? spalenie gazu czy spalenie benzyny ?
tu masz objaśnione dlaczego auto więcej pali LPG niż beny
[URL=http://autogaz-instalacje.pl/informacje-ogolne/porownanie-wlasciwosci-lpg-i-benzyny/]http://autogaz-instalacje.pl/informacje-ogolne/porownanie-wlasciwosci-lpg-i-benzyny/[/URL]
a wynika to tylko z różnicy gęstości
bo patrząc w stosunku stechiometrycznym w KG wynika że potrzeba mniej gazu by uzyskać takie same parametry spalania zaś w stosunku objętościowym czyli w M³ potrzeba więcej gazu
tak samo jest z wartością energetyczną większa dla masy niż dla objętości
ale wiadomo na stacji tankujemy w Litrach (niestety) 

[URL=http://autogaz-instalacje.pl/informacje-ogolne/porownanie-wlasciwosci-lpg-i-benzyny/]http://autogaz-instalacje.pl/informacje-ogolne/porownanie-wlasciwosci-lpg-i-benzyny/[/URL]
a wynika to tylko z różnicy gęstości


tak samo jest z wartością energetyczną większa dla masy niż dla objętości


Mazda mx5 NB 1,8 00r
Dyskusja zaczyna przypominać bicie piany, więc wrzucam pytanie z innej beczki. Czy ktoś obeznany praktycznie z rynkiem instalacji gazowych mógłby się wypowiedzieć na ile realne jest wyprodukowanie zbiornika gazowego na wymiar, specjalnie do emiksa ? Aby nie było wątpliwości, nie mówię o jakiejś samoróbie z szopy tylko o legalnym zbiorniku ze wszystkimi papierami. Pytanie czysto teoretyczne, na razie nie planuję gazowania mazdy
Chociaż taka zabawa z MSem do sterowania benzyną i gazem to by mi chodziła po głowie
Po
eM


Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
pytanie pod producentów zbiorników
[URL=http://www.bormech.2com.pl/zbiorniki.asp]Bormech[/URL] lub [URL=http://www.stako.pl/index.htm]Stako[/URL]
chodź myślę że nie będzie tak łatwo przeskoczyć wszystkie przepisy

chodź myślę że nie będzie tak łatwo przeskoczyć wszystkie przepisy

Mazda mx5 NB 1,8 00r
majkel_c pisze:Dyskusja zaczyna przypominać bicie piany, więc wrzucam pytanie z innej beczki. Czy ktoś obeznany praktycznie z rynkiem instalacji gazowych mógłby się wypowiedzieć na ile realne jest wyprodukowanie zbiornika gazowego na wymiar, specjalnie do emiksa ? Aby nie było wątpliwości, nie mówię o jakiejś samoróbie z szopy tylko o legalnym zbiorniku ze wszystkimi papierami. Pytanie czysto teoretyczne, na razie nie planuję gazowania mazdyChociaż taka zabawa z MSem do sterowania benzyną i gazem to by mi chodziła po głowie
![]()
Po
eM
Z tego co się dowiadywałem u Stako, który jest jednym z największych producentów butli na Europę raczej nie ma takiej możliwości lub będzie to bardzo droga zabawa. Zależy co masz na myśli na wymiar? Jak szukałem do siebie to się pytałem o taką butlę o odpowiedniej średnicy ok 55cm i wysokości 22 o ile dobrze pamiętam.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
majkel_c pisze:Chociaż taka zabawa z MSem do sterowania benzyną i gazem to by mi chodziła po głowie![]()
Możesz się pobawić moją instalacją

Mam butlę po autem. Żeby rozwiać wątpliwości - nie obcieram o krawężniki i nie boję się

Instalacja butli wymagała od poprzedniego właściciela pewnej rzeźby z tłumikiem. Oryginał został mianowicie zastąpiony poprzecznym z dwiema końcówkami. Nie powiem, żeby mi się nie podobał

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Ja mam butle w bagazniku wlasnie we wnece na kolo ma stopki i jest w ksztalcie walca wiec meijsca malo na rzeczy ale pojemnosc 35 litrow wchodzi okolo 31 bo jakiś tam procent musi pozostac pusty. Chociaz na wymiar butla byłaby fajna tylko jaki mogłaby miec kształt ?
snafu pisze:chodź myślę że nie będzie tak łatwo przeskoczyć wszystkie przepisy
noveek pisze:Z tego co się dowiadywałem u Stako, który jest jednym z największych producentów butli na Europę raczej nie ma takiej możliwości lub będzie to bardzo droga zabawa.
No właśnie tak myślałem że zrobienie wszystkich papierów na taki customowy zbiornik czyni tą zabawę nieopłacalną. Chyba żeby poszperać na rynku holenderskim, może tam są jakieś gotowe rozwiązania...
noveek pisze:Zależy co masz na myśli na wymiar?
Na przykład coś co upchnęłoby się w wolne przestrzenie obok zbiornika benzyny

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:snafu pisze:chodź myślę że nie będzie tak łatwo przeskoczyć wszystkie przepisynoveek pisze:Z tego co się dowiadywałem u Stako, który jest jednym z największych producentów butli na Europę raczej nie ma takiej możliwości lub będzie to bardzo droga zabawa.
No właśnie tak myślałem że zrobienie wszystkich papierów na taki customowy zbiornik czyni tą zabawę nieopłacalną. Chyba żeby poszperać na rynku holenderskim, może tam są jakieś gotowe rozwiązania...noveek pisze:Zależy co masz na myśli na wymiar?
Na przykład coś co upchnęłoby się w wolne przestrzenie obok zbiornika benzyny![]()
Po
eM
Rynek holenderski tam mogą mieć inne zawory czy coś więc mogą być problemy
2 butle mogą być w kształcie toroidalnym (też pełne bez otworu w środku - taką jak ja mam) lub walcowe i walcowe podwójne plus butle do skuterów

Z pozdrowieniami
Krzysztof
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
butla w kole po MINIMALNYM rozklepaniu wneki sprawdza sie idealnie. Dookola butli zrobilem wypelnienie z pianki (demontowalne) wiec podloge bagaznika mam plaska tylko kilka cm wyzej. A dochodzi do tego poprawa rozkladu masy. Robilem wyliczenia i jesli auto wazy 1050 kg i ma rozklad mas 53/47 to z butla we wnece wychodzi prawie idealnie 50/50 

Qbatron pisze:butla w kole po MINIMALNYM rozklepaniu wneki sprawdza sie idealnie. Dookola butli zrobilem wypelnienie z pianki (demontowalne) wiec podloge bagaznika mam plaska tylko kilka cm wyzej. A dochodzi do tego poprawa rozkladu masy. Robilem wyliczenia i jesli auto wazy 1050 kg i ma rozklad mas 53/47 to z butla we wnece wychodzi prawie idealnie 50/50
W NA niestety nie ma wnęki na koło, za to jest duża przestrzeń pod bagażnikiem, stąd u mnie było tyle kombinacji, ale efekt zamierzony 36 litrów i bagażnik nie ruszony oprócz 4 nakrętek, które są pod wykładziną.
EDIT: Aha jeszcze jedno nie można zamontować butli w miejscu gdzie jest wnęka baku, gdyż wg przepisów musi być do niej zawsze dostęp (do zaworu) i żaden gazownik tego nie zamontuje bo nie będzie mógł wystawić homologacji. A nie da się ukryć, że jest tam sporo wolnego miejsca.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
snafu, zastanawiałeś się może nad tym jaka sekwencja byłaby optymalna do NC 2.0? Jakie zastosowałbyś komponenty i jaka byłaby orientacyjna cena takiego zestawu wraz z montażem?
I jeszcze jedno: czy w przypadku zbiorników walcowych Stako można liczyć na dobrą dostępność wszystkich wymienionych w katalogu modeli? Nie byłoby problemu ze zdobyciem zbiornika długiego (750-800mm) ale o małej średnicy (230 lub 244mm)?
I jeszcze jedno: czy w przypadku zbiorników walcowych Stako można liczyć na dobrą dostępność wszystkich wymienionych w katalogu modeli? Nie byłoby problemu ze zdobyciem zbiornika długiego (750-800mm) ale o małej średnicy (230 lub 244mm)?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:jaka sekwencja byłaby optymalna do NC 2.0?
Łaaaaaa.... Łopatki gazem pędzone




Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
majkel_c pisze:Zjedzą Cię okoliczni puryści i miłośnicy gazu![]()
Tym najbardziej zagorzałym jestem gotowy przedstawić szczegółową listę rachunków za benzynę z ostatniego miesiąca.



MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
w ofercie stako jest butla o średnicy 230 i długości 809 i pojemności 30L
butla 244 i długości 860 pewnie nie podpasuje
ale trzeba by było sprawdzić bo nie wiem ile jest miejsca w NC
co do instalacji Prins jak najbardziej tak tyle tylko że to dość kosztowne instalacje
w zupełności wystarczy Stag 300 Plus lub stag 300 Premium (z korektami po OBD II )
no i dobre podzespoły takie jak wtryski Keihin lub Hana 2000
reduktor MJ III lub Scorpion GT (oba do 250KM) , przy mocy 160 KM można też zamontować KME Silver ale to będzie tak na styk
koszt takiej instalacji to od 2800 (stag 300 plus ) do 3200 (stag 300 Premium )

butla 244 i długości 860 pewnie nie podpasuje


co do instalacji Prins jak najbardziej tak tyle tylko że to dość kosztowne instalacje

w zupełności wystarczy Stag 300 Plus lub stag 300 Premium (z korektami po OBD II )
no i dobre podzespoły takie jak wtryski Keihin lub Hana 2000

reduktor MJ III lub Scorpion GT (oba do 250KM) , przy mocy 160 KM można też zamontować KME Silver ale to będzie tak na styk

koszt takiej instalacji to od 2800 (stag 300 plus ) do 3200 (stag 300 Premium )
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Dżunior - byłoby jeszcze gorzej gdybyś prowadził dokładną archiwizację kosztów i zsumował wydatki roczne na paliwo
Przy Twoich przebiegach na 100% pokusiłbym się na instalację LPG - zwrot kosztów gwarantowany po jednym kwartale 


- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Kibicuję w takim razie projektowi NC LPG:) NC-Maniaki - jak jest tam z miejscem na butlę?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Qbatron pisze:Ale uwazaj dzunior zeby turbomiata nie poszla w totalna odstawke jak Ci sie spodoba tania jazda
Podniesie doładowanie i nie będzie opcji, żeby poszła w odstawkę.

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Z innej bajki, ale w zakresie paliw alternatywnych. Ktoś się może orientuje ile kosztuje w DE albo w Czechach biobenzyna E85 ? Jakoś nie mogę świeżych danych w necie znaleźć. Zastanawiam się czy nie dopasować emiksa do tankowania takiego czegoś na potrzeby wypadów wakacyjnych...
Po
eM
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Z ciekawosci: MS i sterowanie zaplonem, czy cos jeszcz?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/