[połączony] Układ chłodzenia - tematy ogólne
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie, ale z drugiej strony wyglądały tak samo 

wymieniając węże chłodnicy na silikony po oczyszczeniu z osadu króćca wody przy czujniku położenia wału ukazał mi się taki widok:
płyn ucieka tamtędy dosłownie strumieniem.
tymczasowo zapaćkałem to uszczelką reinza i owinąłem taśmą izolacyjną - trzyma, ale to ewidentne druciarstwo.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Jak się zabrać za wymianę tego króćca?
płyn ucieka tamtędy dosłownie strumieniem.
tymczasowo zapaćkałem to uszczelką reinza i owinąłem taśmą izolacyjną - trzyma, ale to ewidentne druciarstwo.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Jak się zabrać za wymianę tego króćca?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
eiti pisze:hej!
czy temperatura NBFL 1.8
górny wąż 60st
dolny wąż 39st
silnik kolo oleju 84st
to normalne wyniki po 30km ciągłej jazdy na 140kmh 4000obr?
Jakos malo, jako pierwszy podejrzewalbym termostat
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Ciap pisze:wymieniając węże chłodnicy na silikony po oczyszczeniu z osadu króćca wody przy czujniku położenia wału ukazał mi się taki widok:
płyn ucieka tamtędy dosłownie strumieniem.
tymczasowo zapaćkałem to uszczelką reinza i owinąłem taśmą izolacyjną - trzyma, ale to ewidentne druciarstwo.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Jak się zabrać za wymianę tego króćca?
Tak miałem to samo, wywalilem ten stary króciec i wystawiłem nowy bodajże z jakiegoś filtra paliwa

Tam jest chyba śr 8mm nie pamiętam bo to bylo z 2 lata temu i od tamtej pory wszystko ok.
White NA BP'95
- Donislaw
- Donator
- Posty: 244
- Rejestracja: 12 sie 2016, 16:12
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Kontakt:
Mam spory problem z moja drugą tzn Żabcią ;(
Otóż Mazda się grzeje , wymieniona pompa wody, termostat przy okazji rozrząd itp. Lecz problem nadal występuje, raczej nie będzie to uszczelka pod głowicą . mechanik podejrzewa niedrożny układ i chłodnice a według was co może być przyczyną?
Otóż Mazda się grzeje , wymieniona pompa wody, termostat przy okazji rozrząd itp. Lecz problem nadal występuje, raczej nie będzie to uszczelka pod głowicą . mechanik podejrzewa niedrożny układ i chłodnice a według was co może być przyczyną?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Donislaw pisze:Mam spory problem z moja drugą tzn Żabcią ;(
Otóż Mazda się grzeje
podaj szczegoly co to znaczy grzeje sie. Na postoju, przy upalaniu, przy normalnej jezdzie. Wyrzuca plyn? jak daleko potrafi dojsc wskazowka etc.
Ja mam juz sporo wymienione, plukanki, cuda wianki i nadal na postoju idzie w okolice 100st.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Donislaw pisze:podchodzi pod limit po paru kilometrach , mechanik powiedzial ze potworny syf byl w ukladze , wyplukal ale problem wystepuje
jesli potworny syf to zapewne wszystko sie nie wyplukalo, trzeba powtarzac operacje, moze byc kilka razy. Ale jest ona prosta, potrzeba tylko miske, srubokret (albo lepiej bit bodaj PH2 i pokretka) by odkrecic wylot z chlodnicy, plukanka np. Wynns i duza ilosc wody zdemoralizowanej. Sam to zrobisz pod blokiem.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Chłodnica jest w ogóle cała gorąca w takiej sytuacji? Jak był syf to może być niedrożna 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Donislaw pisze:Mam spory problem z moja drugą tzn Żabcią ;(
Otóż Mazda się grzeje , wymieniona pompa wody, termostat przy okazji rozrząd itp. Lecz problem nadal występuje, raczej nie będzie to uszczelka pod głowicą . mechanik podejrzewa niedrożny układ i chłodnice a według was co może być przyczyną?
Jeżeli auto jest nieco leciwe, to ja bym się nie wahał i wymienił chłodnicę. Jest na pewno zakamieniona w środku + nieco pogięte lamelki = gorsze chłodzenie. Przerabiałem to na innym samochodzie, żadne płukanki, wymiany termostatu nie pomogły.
bonito
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Temat z czartei, ale bardziej tu przynależy..
Taka sytuacja. Nbfl 1.8 wskazówka temp na maksa po powrocie żony z pracy, ale bez smrodu zgrzanego silnika , płyn wywalony do zbiorniczka , chłodnica wcale nie gorąca, przy przygazowce wskazówka lekko spadała. Zgasiłem. Chwilę postał, wywalił trochę płynu przez zbiorniczek, postal jeszcze chwilę, płyn wrócił do chłodnicy, zbiornik pusty. Górny wąż gorący, dolny nie wiem, nie mam tam jak sięgnąć :/ olej spoko poziom i czysty, płyn czysty. Co tu się wyrabia? Pompa ma z 20tys km grubo licząc. Wiatraki chodzą oba jak złe. Do dziś popołudniu wskazówka niezależnie od sposobu jazdy zawsze stała jak wmurowana.
Taka sytuacja. Nbfl 1.8 wskazówka temp na maksa po powrocie żony z pracy, ale bez smrodu zgrzanego silnika , płyn wywalony do zbiorniczka , chłodnica wcale nie gorąca, przy przygazowce wskazówka lekko spadała. Zgasiłem. Chwilę postał, wywalił trochę płynu przez zbiorniczek, postal jeszcze chwilę, płyn wrócił do chłodnicy, zbiornik pusty. Górny wąż gorący, dolny nie wiem, nie mam tam jak sięgnąć :/ olej spoko poziom i czysty, płyn czysty. Co tu się wyrabia? Pompa ma z 20tys km grubo licząc. Wiatraki chodzą oba jak złe. Do dziś popołudniu wskazówka niezależnie od sposobu jazdy zawsze stała jak wmurowana.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
matth pisze:Temat z czartei, ale bardziej tu przynależy..
Taka sytuacja. Nbfl 1.8 wskazówka temp na maksa po powrocie żony z pracy, ale bez smrodu zgrzanego silnika , płyn wywalony do zbiorniczka , chłodnica wcale nie gorąca, przy przygazowce wskazówka lekko spadała. Zgasiłem. Chwilę postał, wywalił trochę płynu przez zbiorniczek, postal jeszcze chwilę, płyn wrócił do chłodnicy, zbiornik pusty. Górny wąż gorący, dolny nie wiem, nie mam tam jak sięgnąć :/ olej spoko poziom i czysty, płyn czysty. Co tu się wyrabia? Pompa ma z 20tys km grubo licząc. Wiatraki chodzą oba jak złe. Do dziś popołudniu wskazówka niezależnie od sposobu jazdy zawsze stała jak wmurowana.
jak chłodnica zimna a płyn gorący to znaczy że przez chłodnice nie ma przepływu - termostat? ew. zapowietrzenie układu?
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Zimna to przesada, ale na pewno nie patrzyła górą. Też nie ma się co dziwić jak płyn poszedł do zbiorniczka. Termostat wg mnie ok, górny wąż gorący, nalot ma taki jak pompa i rozrząd. Zastanawia mnie ze temp lekko spadała przy przygazowce. We wtorek zrobiliśmy z żoną ponad 100km było goręcej i temp stabilna była.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
matth pisze:Zimna to przesada, ale na pewno nie patrzyła górą. Też nie ma się co dziwić jak płyn poszedł do zbiorniczka. Termostat wg mnie ok, górny wąż gorący, nalot ma taki jak pompa i rozrząd. Zastanawia mnie ze temp lekko spadała przy przygazowce. We wtorek zrobiliśmy z żoną ponad 100km było goręcej i temp stabilna była.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
po czym wnosisz, że to nie termostat? Po przegazówce temperatura mogła spaść bo się ruszył płyn w układzie.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
matth pisze:Górny wąż jest gorący, bez przepływu by nie był raczej.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
nie koniecznie musi byc całkowicie zamknięty - może się przyciął. Płyn Ci przed tym incydentem nie uciekał?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Co prawda żaden ze mnie mechanik
ale tak sobie myśle: Auto się może przegrzać z kilku powodów:
1.za mało płynu chłodzącego
2. zablokowany przepływ płynu czyli zacięty termostat albo zablokowana chłodnica albo zapowietrzony układ
3. nie działające wentylatory
4. niewłaściwe ciśnienie w układzie czyli wadliwy korek/niedokręcony
mówisz że wentylatory działają i że wskazówka wlazła na czerwone pole. Płynu było pod dostatkiem i nic nie wyciekało + nie przegrzewał się wcześniej.
czyli na moja logike (niech mnie ktos poprawi jeżeli źle rozumuję) zostaje termostat albo zablokowana/zapowietrzona chłodnica.
ewentualnie pompa wody nie pracuje ale zauważyłbyś gdyby sie zatarła

1.za mało płynu chłodzącego
2. zablokowany przepływ płynu czyli zacięty termostat albo zablokowana chłodnica albo zapowietrzony układ
3. nie działające wentylatory
4. niewłaściwe ciśnienie w układzie czyli wadliwy korek/niedokręcony
mówisz że wentylatory działają i że wskazówka wlazła na czerwone pole. Płynu było pod dostatkiem i nic nie wyciekało + nie przegrzewał się wcześniej.
czyli na moja logike (niech mnie ktos poprawi jeżeli źle rozumuję) zostaje termostat albo zablokowana/zapowietrzona chłodnica.
ewentualnie pompa wody nie pracuje ale zauważyłbyś gdyby sie zatarła

- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Wszystkie tropy jasne
auto ostygło, dolałem niecały literek płynu który wywalił zbiorniczek wcześniej, uzupełniłem chłodnice pod korek i tak.. Silnik chodzi - to dobrze
chodzi chodzi, wskazówka się trzymała w pionie no to idę się przejechać. I co? I poszła jak zła (ta wskazówka). No to ja grzanie na max, dach w dół
sytuacja opanowana chwilowo. Dokulałem się na parking, macha do góry, chłodnica zimna jak byk. Także termostat zacięty. Famfary... Dziad jeden dwa lata nie pojeździł nawet od zakupu - co za szajs.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
A co to za termostat, co by wiedzieć jakiego nie kupować?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Odkopuję - czy jest tu ktoś, kto wymieniał u siebie węże układu chłodzenia na silikonowe i może podać nazwę lub sprzedawcę owych węży?
Na aliexspress, amazonie i ebayu sporo tego jest, pytanie czy wszystko to samo i bez różnicy od kogo kupię i z jakim logiem..
Na aliexspress, amazonie i ebayu sporo tego jest, pytanie czy wszystko to samo i bez różnicy od kogo kupię i z jakim logiem..
Hockey Puck - 93' NA
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Czy ktoś może podpowiedzieć jakie nr ma kompresor/sprężarka klimy w nbfl? Czy ewentualnie w ASO mazdy udziela mi takiej informacji?
- siwyzgr
- Posty: 790
- Rejestracja: 21 maja 2018, 13:43
- Model: NA
- Wersja: piękna, czerwona
- Lokalizacja: Łódź / Zgierz
Witam,
Panowie, nie włącza mi się wentylator. Robiłem w weekend trasę i na postoju, przed i po wyłączeniu silnika, wentylator się nie załącza.
Wskazówka temperatury silnika po osiągnięciu temperatury roboczej zatrzymuje się około 1-2mm w prawo od pionu i nie rusza się dalej. Przynajmniej nie w trakcie mojej jazdy.
Zauważyłem wczoraj, że płynu chłodniczego jest minimalnie poniżej minimum, więc na pewno dzisiaj go doleję i przy okazji zrobię płukankę. Przy czym to raczej nie rozwiąże kwestii nie włączającego się wentylatora.
Gdyby termostat był uwalony, to by chyba się silnik przegrzewał? Jest coś jeszcze co steruje pracą wentylatora?
Prośba o pomoc.
Marcin
Panowie, nie włącza mi się wentylator. Robiłem w weekend trasę i na postoju, przed i po wyłączeniu silnika, wentylator się nie załącza.
Wskazówka temperatury silnika po osiągnięciu temperatury roboczej zatrzymuje się około 1-2mm w prawo od pionu i nie rusza się dalej. Przynajmniej nie w trakcie mojej jazdy.
Zauważyłem wczoraj, że płynu chłodniczego jest minimalnie poniżej minimum, więc na pewno dzisiaj go doleję i przy okazji zrobię płukankę. Przy czym to raczej nie rozwiąże kwestii nie włączającego się wentylatora.
Gdyby termostat był uwalony, to by chyba się silnik przegrzewał? Jest coś jeszcze co steruje pracą wentylatora?
Prośba o pomoc.
Marcin