Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
ubek pisze:w ktorym miejscu ma byc ta mata http://www.kmparts.pl/546.Mata-izolacyjna--dzwigni-zmiany-biegow
pod ta duza gumowa przykrencana osłona czy na gorze niej?
Ta mata na 100% przychodzi na górną dużą gumę, czyli jak kolega wyżej napisał jest pierwsza od góry po zdjęciu tunelu.
Rules are made to be broken
ubek mata jak pisali koledzy idzie nad gumą, jeśli mogę dodać to powinien tam być jeszcze taki pasek z materiału tego co mata owijający jakby dookoła gumę (czyli od góry, mata, pasek, guma). Widać to na fotce od polokokt'a.
ree pisze:Kinio kilka kilometrów po dziurach, cały bak to przesada, a poza tym jest to niebezpieczne i niepotrzebnie zużywa opony.
Tia, kilka kilometrów :neutral: Po wymianie sprężyn na nowe ustawiało mi się wszystko przez ponad 100km... I nie róbcie Kiniowi paniki, po kilku kilometrach wyczuje jak bardzo geometrię ma rozjechaną i czy jest jakiś problem z prowadzeniem, czy nie...
A szybko i tak nie pojeździ, bo dziury u nas po zimie masakryczne...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja nigdy po zzmianach w zawieszeniu tak dlugo nie jezdzilem bez geometrii. Jezdzielm troche po dziurach i na geometrie. Nigdy problemow nie mialem, ani przy ustawianiu, ani przy pozniejszych kontrolach. Jedyny wyjatek to fiat 126p, w ktorym po wymianie resoru troche zajelo zeby usiadl.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Nie mogę znaleźć bardziej szczegółowego schematu przednich świateł od NA oraz jak lecą kabelki w puszce do poszczególnych przekaźników. Bardzo bym poprosił o jakis odnośnik bo może i sam bym to wykminił ale chciałbym sobie zrobić jakieś zaplecze do roboty.
Mam taką fuszerę w tej puszce jeszcze od zakupu ale ostatnio doskwiera mi coraz bardziej :/
Mam taką fuszerę w tej puszce jeszcze od zakupu ale ostatnio doskwiera mi coraz bardziej :/
majkel pisze:Tia, kilka kilometrów Po wymianie sprężyn na nowe ustawiało mi się wszystko przez ponad 100km... I nie róbcie Kiniowi paniki, po kilku kilometrach wyczuje jak bardzo geometrię ma rozjechaną i czy jest jakiś problem z prowadzeniem, czy nie...
Sprężyny które kupiłem mają już przejechane jakieś 20k km więc powinny usiąść w miarę szybko ale to zmierzę wysokość po założeniu, pojeżdżę trochę i zobaczymy czy będzie chciała usiąść.
Jeszcze sesja przez tydzień i kończę temat zawieszenia. Mam nadzieję, że po wyjeździe z garażu nie rozkraczy się i nie siądzie na brzuszku
dziekuje za odpowiedzi odnosnie lewarka,
mam takie pytanie czy wymiana na licznik europejski polega na przlozeniu tyko samego licznika ? i bedzie prawidłowo wskazywało przebieg itp?
chciałbym odrazu kupić taki z realnym wskaznikiem cisnienia oleju jak tu:
http://allegro.pl/mazda-mx5-licznik-i2938507369.html
mam takie pytanie czy wymiana na licznik europejski polega na przlozeniu tyko samego licznika ? i bedzie prawidłowo wskazywało przebieg itp?
chciałbym odrazu kupić taki z realnym wskaznikiem cisnienia oleju jak tu:
http://allegro.pl/mazda-mx5-licznik-i2938507369.html
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Znalazłem taki opis mostów do NC:
- The 1.8 litre model has a 4.100-to-1 diff and this is not a limited-slip diff.
- The 2.0 litre non-Sport has 4.100-to-1 diff which IS a limitied slip diff.
- The 2.0 litre Sport model has a 3.727-to-1 diff which is also a limited-slip diff.
MS04 27100H for the 6-speed, LSD Sport
MS03 27100E for the 5-speed, LSD 2.0 litre non-Sport
MA29 27100E for the 5-speed non-LSD 1.8 litre car
Wiem, że automat ma przełożenie główne 4.1, potrzebuję zatem mostu z 2.0 non-Sport z LSD, czyli niby MS03 27100E? Trochę myli oznaczenie, jeśli MS03 ma przełożenie 4.X, a MS04 ma 3.X, chyba że ktoś coś pocyganił... Czy ktoś kto ma LSD może sprawdzić oznaczenia u siebie?
- The 1.8 litre model has a 4.100-to-1 diff and this is not a limited-slip diff.
- The 2.0 litre non-Sport has 4.100-to-1 diff which IS a limitied slip diff.
- The 2.0 litre Sport model has a 3.727-to-1 diff which is also a limited-slip diff.
MS04 27100H for the 6-speed, LSD Sport
MS03 27100E for the 5-speed, LSD 2.0 litre non-Sport
MA29 27100E for the 5-speed non-LSD 1.8 litre car
Wiem, że automat ma przełożenie główne 4.1, potrzebuję zatem mostu z 2.0 non-Sport z LSD, czyli niby MS03 27100E? Trochę myli oznaczenie, jeśli MS03 ma przełożenie 4.X, a MS04 ma 3.X, chyba że ktoś coś pocyganił... Czy ktoś kto ma LSD może sprawdzić oznaczenia u siebie?
Chłopaki ile może kosztować wymiana plexi w dachu ? Mam okazyjnie do kupienia MX-5, ale plexa popękała. Da się to wogóle wymienić ?
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wujek pisze:Da się to wogóle wymienić ?
Temat był przerabiany na forum kilka razy, także przeze mnie. Generalnie nie wkleisz tego żadnym znanym klejem. Opcja optymalna to klej+wszycie (musisz mieć dach z odpinaną sekcją z szybą). Koszt to jakieś 50zł za płachtę plexy (sprawdź allegro), z 30zł za klej, ileś za tapicera. Używany dach wyrwiesz za 400-600zł, czasem nawet ze szklaną szybą.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
To myśle czy warto brać z uszkodzonym softem, ale za to z HardTope,. Tylko czy jak sprzedam jedno to starczy mi na 2 )
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Ta ale pozbędę się hardtopa. Myślałem, żeby kupić z hardtopem sprzedać hard... zawsze taniej auto wychodzi i sobie zrobić małym kosztem dach. To chyba jednak nie przejdzie.
Kupie z nowym dachem bez HT.
Kupie z nowym dachem bez HT.
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Wujek pisze:Ta ale pozbędę się hardtopa. Myślałem, żeby kupić z hardtopem sprzedać hard... zawsze taniej auto wychodzi i sobie zrobić małym kosztem dach. To chyba jednak nie przejdzie.
Kupie z nowym dachem bez HT.
O ile dobrze zrozumiałem ...
Większość ( jak nie wszyscy ) właścicieli Miat jest świadoma ile jest wart hardtop więc cena z hardtopem zawsze jest powiększona o jego wartość, jeżeli powiesz że wolisz bez to cena pewnie zostanie pomniejszona. Żaden tak naprawdę w tym interes.
Jeżeli szukasz dobrej MX-5 skup się na innych rzeczach niż dach na sprzedaż
Kim Son San pisze:Używany dach wyrwiesz za 400-600zł, czasem nawet ze szklaną szybą.
Ale w jakim stanie? Z tego co kojarzę to w dobrym stanie to raczej blisko 1000zł. A co do kosztu wymiany plastikowej szyby to kiedyś użytkownik (już były) ja_misiek, jeśli dobrze pamiętam nick, zapłacił za zrobienie tego 50zł.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
zoharek pisze:- The 1.8 litre model has a 4.100-to-1 diff and this is not a limited-slip diff.
- The 2.0 litre non-Sport has 4.100-to-1 diff which IS a limitied slip diff.
- The 2.0 litre Sport model has a 3.727-to-1 diff which is also a limited-slip diff.
Możesz podać źródło?
Z tego co udało mi się zgłębić temat, w europejskich NC 2.0 z LSD nie występowało przełożenie 4.1 (nie wiem jak z edycjami specjalnymi). Był to natomiast standard w USA - o ile można mówić o standardzie, bo tam możliwości konfiguracji były nieporównywalnie większe niż na naszym kontynencie.
Porównując z kalkulatorem przełożeń, w Szarej na 100% siedzi LSD 4.1. W trasie przy 6MT jest to męczące i pod koniec sezonu rozważałem przesiadkę na 3.73, więc może coś, kiedyś... A znalazłeś może jakiś europejski LSD do NC w Polsce?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Kilka szybkich pytań:
1. W NBfl była listwa z powrotem paliwa i z ciśnieniem 4 bary?
2. Jaka pompa paliwa była seryjnie w Nbfl, takiej klasy jak w NA czy wydajniejsza?
3. Czy listwa (regulator) z NBfl pasuje do NA p&p (myslę o 1.8)?
1. W NBfl była listwa z powrotem paliwa i z ciśnieniem 4 bary?
2. Jaka pompa paliwa była seryjnie w Nbfl, takiej klasy jak w NA czy wydajniejsza?
3. Czy listwa (regulator) z NBfl pasuje do NA p&p (myslę o 1.8)?