Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 lut 2013, 13:27

Kinio trzeba trochę pojeździć, najlepiej nie za szybko po dziurawej drodze, a potem na geometrię.
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2013, 20:47

Ale to trochę to tak z 10km zrobić i się ułoży czy raczej cały bak pojeździć wolno po mieście? Z góry dzięki za poradę :>
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

04 lut 2013, 16:46

Czy ktoś wie jaki kolor mają kable krańcówek z NB 2000?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 lut 2013, 19:35

Kinio kilka kilometrów po dziurach, cały bak to przesada, a poza tym jest to niebezpieczne i niepotrzebnie zużywa opony.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

04 lut 2013, 22:47

w ktorym miejscu ma byc ta mata http://www.kmparts.pl/546.Mata-izolacyjna--dzwigni-zmiany-biegow

pod ta duza gumowa przykrencana osłona czy na gorze niej?
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

04 lut 2013, 22:56

zgodnie z tym co jest tutaj:

http://www.miata.net/garage/trans/21.htm

to ta mata jest [pierwszym elementem po zdjęciu środkowego tunelu
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lut 2013, 23:31

ubek pisze:w ktorym miejscu ma byc ta mata http://www.kmparts.pl/546.Mata-izolacyjna--dzwigni-zmiany-biegow

pod ta duza gumowa przykrencana osłona czy na gorze niej?


Ta mata na 100% przychodzi na górną dużą gumę, czyli jak kolega wyżej napisał jest pierwsza od góry po zdjęciu tunelu.
Rules are made to be broken
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 lut 2013, 1:16

ubek mata jak pisali koledzy idzie nad gumą, jeśli mogę dodać to powinien tam być jeszcze taki pasek z materiału tego co mata owijający jakby dookoła gumę (czyli od góry, mata, pasek, guma). Widać to na fotce od polokokt'a.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2013, 1:27

ree pisze:Kinio kilka kilometrów po dziurach, cały bak to przesada, a poza tym jest to niebezpieczne i niepotrzebnie zużywa opony.

Tia, kilka kilometrów :neutral: Po wymianie sprężyn na nowe ustawiało mi się wszystko przez ponad 100km... I nie róbcie Kiniowi paniki, po kilku kilometrach wyczuje jak bardzo geometrię ma rozjechaną i czy jest jakiś problem z prowadzeniem, czy nie...

A szybko i tak nie pojeździ, bo dziury u nas po zimie masakryczne...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 lut 2013, 9:01

Ja nigdy po zzmianach w zawieszeniu tak dlugo nie jezdzilem bez geometrii. Jezdzielm troche po dziurach i na geometrie. Nigdy problemow nie mialem, ani przy ustawianiu, ani przy pozniejszych kontrolach. Jedyny wyjatek to fiat 126p, w ktorym po wymianie resoru troche zajelo zeby usiadl.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2013, 13:32

Nie mogę znaleźć bardziej szczegółowego schematu przednich świateł od NA oraz jak lecą kabelki w puszce do poszczególnych przekaźników. Bardzo bym poprosił o jakis odnośnik bo może i sam bym to wykminił ale chciałbym sobie zrobić jakieś zaplecze do roboty.

Mam taką fuszerę w tej puszce jeszcze od zakupu ale ostatnio doskwiera mi coraz bardziej :/
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 lut 2013, 13:54

Z bardziej szczegółowym schematem niż te tutaj się nie spotkałem:
http://www.mellens.net/mazda/

Aczkolwiek nie ma w nich wszystkiego niestety.
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2013, 13:57

majkel pisze:Tia, kilka kilometrów Po wymianie sprężyn na nowe ustawiało mi się wszystko przez ponad 100km... I nie róbcie Kiniowi paniki, po kilku kilometrach wyczuje jak bardzo geometrię ma rozjechaną i czy jest jakiś problem z prowadzeniem, czy nie...


Sprężyny które kupiłem mają już przejechane jakieś 20k km więc powinny usiąść w miarę szybko ale to zmierzę wysokość po założeniu, pojeżdżę trochę i zobaczymy czy będzie chciała usiąść.
Jeszcze sesja przez tydzień i kończę temat zawieszenia. Mam nadzieję, że po wyjeździe z garażu nie rozkraczy się i nie siądzie na brzuszku :) :onie:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 lut 2013, 16:44

Kinio spoko, zawias nie siądzie Ci o 10cm, to są małe różnice. Nie sądzę żeby 2cm przekroczyły.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

06 lut 2013, 12:32

dziekuje za odpowiedzi odnosnie lewarka,

mam takie pytanie czy wymiana na licznik europejski polega na przlozeniu tyko samego licznika ? i bedzie prawidłowo wskazywało przebieg itp?

chciałbym odrazu kupić taki z realnym wskaznikiem cisnienia oleju jak tu:
http://allegro.pl/mazda-mx5-licznik-i2938507369.html
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

06 lut 2013, 14:06

Będziesz musiał jeszcze znaleźć czujnik ciśnienia od wczesnej NA.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

06 lut 2013, 14:27

Apropos liczników, wiecie jak można wyzerować przebieg w NB? stwierdziłem że bez sensu jest posiadanie jakiegokolwiek oryginalnego przebiegu, skoro każdą część mam z czego innego auta.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

06 lut 2013, 18:52

Znalazłem taki opis mostów do NC:

- The 1.8 litre model has a 4.100-to-1 diff and this is not a limited-slip diff.
- The 2.0 litre non-Sport has 4.100-to-1 diff which IS a limitied slip diff.
- The 2.0 litre Sport model has a 3.727-to-1 diff which is also a limited-slip diff.

MS04 27100H for the 6-speed, LSD Sport
MS03 27100E for the 5-speed, LSD 2.0 litre non-Sport
MA29 27100E for the 5-speed non-LSD 1.8 litre car

Wiem, że automat ma przełożenie główne 4.1, potrzebuję zatem mostu z 2.0 non-Sport z LSD, czyli niby MS03 27100E? Trochę myli oznaczenie, jeśli MS03 ma przełożenie 4.X, a MS04 ma 3.X, chyba że ktoś coś pocyganił... Czy ktoś kto ma LSD może sprawdzić oznaczenia u siebie? :)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

06 lut 2013, 19:22

czyli licznik EU podpasuje mi p&p do wersji US ?
chodzi mi o podłaczenie i poprawne wskazania.
robił to ktoś wczesniej?

czujnik pominołem bo z jego wymiana nie ma problemu.
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

07 lut 2013, 10:47

Chłopaki ile może kosztować wymiana plexi w dachu ? Mam okazyjnie do kupienia MX-5, ale plexa popękała. Da się to wogóle wymienić ?
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 lut 2013, 11:23

Wujek pisze:Da się to wogóle wymienić ?


Temat był przerabiany na forum kilka razy, także przeze mnie. Generalnie nie wkleisz tego żadnym znanym klejem. Opcja optymalna to klej+wszycie (musisz mieć dach z odpinaną sekcją z szybą). Koszt to jakieś 50zł za płachtę plexy (sprawdź allegro), z 30zł za klej, ileś za tapicera. Używany dach wyrwiesz za 400-600zł, czasem nawet ze szklaną szybą.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

07 lut 2013, 11:38

To myśle czy warto brać z uszkodzonym softem, ale za to z HardTope,. Tylko czy jak sprzedam jedno to starczy mi na 2 ;))
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 lut 2013, 11:56

hardtop w dobrym stanie kosztuje 2tys, więc starczy Ci na nowy materiałowy dach ze szklaną szybą.
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

07 lut 2013, 12:20

Ta ale pozbędę się hardtopa. Myślałem, żeby kupić z hardtopem sprzedać hard... zawsze taniej auto wychodzi i sobie zrobić małym kosztem dach. To chyba jednak nie przejdzie.
Kupie z nowym dachem bez HT.
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 lut 2013, 12:36

No chyba się nie rozumiemy, bo napisałem że opłaca się kupić z ht i go sprzedać, a za tą kasę kupić nowy materiałowy dach i jeszcze ci zostanie.
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

07 lut 2013, 16:03

Wujek pisze:Ta ale pozbędę się hardtopa. Myślałem, żeby kupić z hardtopem sprzedać hard... zawsze taniej auto wychodzi i sobie zrobić małym kosztem dach. To chyba jednak nie przejdzie.
Kupie z nowym dachem bez HT.


O ile dobrze zrozumiałem ...

Większość ( jak nie wszyscy ) właścicieli Miat jest świadoma ile jest wart hardtop więc cena z hardtopem zawsze jest powiększona o jego wartość, jeżeli powiesz że wolisz bez to cena pewnie zostanie pomniejszona. Żaden tak naprawdę w tym interes. :wink:

Jeżeli szukasz dobrej MX-5 skup się na innych rzeczach niż dach na sprzedaż :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 lut 2013, 16:53

Kim Son San pisze:Używany dach wyrwiesz za 400-600zł, czasem nawet ze szklaną szybą.

Ale w jakim stanie? Z tego co kojarzę to w dobrym stanie to raczej blisko 1000zł. A co do kosztu wymiany plastikowej szyby to kiedyś użytkownik (już były) ja_misiek, jeśli dobrze pamiętam nick, zapłacił za zrobienie tego 50zł.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 lut 2013, 17:19

Po co używany skoro nówkę sonnenlandu można kupić za 1250zł? oddając starą szklaną szybę. Więc ewentualnie dochodzi kosz używanej szyby.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 lut 2013, 21:31

zoharek pisze:- The 1.8 litre model has a 4.100-to-1 diff and this is not a limited-slip diff.
- The 2.0 litre non-Sport has 4.100-to-1 diff which IS a limitied slip diff.
- The 2.0 litre Sport model has a 3.727-to-1 diff which is also a limited-slip diff.

Możesz podać źródło?
Z tego co udało mi się zgłębić temat, w europejskich NC 2.0 z LSD nie występowało przełożenie 4.1 (nie wiem jak z edycjami specjalnymi). Był to natomiast standard w USA - o ile można mówić o standardzie, bo tam możliwości konfiguracji były nieporównywalnie większe niż na naszym kontynencie.
Porównując z kalkulatorem przełożeń, w Szarej na 100% siedzi LSD 4.1. W trasie przy 6MT jest to męczące i pod koniec sezonu rozważałem przesiadkę na 3.73, więc może coś, kiedyś... :wink: A znalazłeś może jakiś europejski LSD do NC w Polsce?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

12 lut 2013, 19:31

Kilka szybkich pytań:
1. W NBfl była listwa z powrotem paliwa i z ciśnieniem 4 bary?
2. Jaka pompa paliwa była seryjnie w Nbfl, takiej klasy jak w NA czy wydajniejsza?
3. Czy listwa (regulator) z NBfl pasuje do NA p&p (myslę o 1.8)?
ODPOWIEDZ