Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Tzn podpiąłem już wszystko pod maską i chciałym sprawdzić wentylator czy na pewno jest ok, bo reszta już działa. Dwa dziwne kable nie wiadomo do czego wyciąłem i zostawiłem dzyndzle do podpięcia jakby jednak były przydatne;)
autopaga pisze:Da się jakoś sprawdzić działanie wentylatora za chłodnicą? Oprócz zagrzania komory silnika, bo trudno teraz o to;)
Złącze diagnostyczne pod maską. Sterowanie przekaźnikiem jest tam zrównoleglone, wystarczy dać masę (!!!) na jeden z pinów i powinno działać. Rzuć okiem w google albo dokumentację na który, bo nie pamiętam. Może być FA opisany, ale głowy nie dam. Tak samo możesz sprawdzić pompę paliwa i ewentualne wycieki, pin FP jest od niej.
A przy okazji, sprawdź też czy się w dobrą stronę kręci, powinien zasysać do komory. Poważnie pisze, był już w WAW taki jeden wesoły przypadek

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga pisze:O dzięki za patent, jutro sprawdzę:) Hmm tylko nie bardzo widać który to może być, słabo są opisane, FAB to poduchy, chyba jeden z PCM.
TFA powinien być. Czy Ty masz w swojej pomiksowanej wersji termoswitch w pokrywce termostatu, czy wentylatorem steruje wyłącznie ECU ? Jak masz termoswitch to wystarczy zdjąć z niego wtyczkę i do masy przytknąć.
EDIT: parę postów wyżej, Wojtek_JDM Wysłany: 14-01-2013, 16:18
są rozpiski pinów od DLC1

Po
eM
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 19:09 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Podejrzewam że mam jak w schemacie jedynie przekaźnik i sterowanie z ecu. Do przekaźnika nie mam dostępu więc nie zrobię obejścia ecu do uziemienia aby załączyć przekaźnik. Musiałem przerobić mocowanie na te przekaźniki (3 obok głównej puszki bezpieczników) i jest tam strasznie mało miejsca w dodatku i póki się tam wszystko trzyma to nie ruszam.
autopaga pisze:Podejrzewam że mam jak w schemacie jedynie przekaźnik i sterowanie z ecu. Do przekaźnika nie mam dostępu więc nie zrobię obejścia ecu do uziemienia aby załączyć przekaźnik. Musiałem przerobić mocowanie na te przekaźniki (3 obok głównej puszki bezpieczników) i jest tam strasznie mało miejsca w dodatku i póki się tam wszystko trzyma to nie ruszam.
To ok, masz wersję NA 1.8. Standardowo ECU załącza przekaźnik poprzez jego zmasowanie, przewód przekaźnik-ecu powinien być równolegle doprowadzony w DLC do pinu TFA i tam go możesz zmasować. Rzuć okiem na post Wojtka_JDM z rozpiskami DLC1
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Czy jesli owinolem bandazem termozizolacyjnym kolektor wydechowy to czy jeszcze kupic farbe zaroodpporna by to zabezpieczyc przed pyleniem ??
i czy jak myslicie kolektor dolotyowy jest wykonnany z alu czy ze stopu alu, bo musze zalatac 4 dziurki i sie tak zastanawiam czy dac to do spawania ( podobno moze byc problem) czy nagwintowac + sruba z klejem do srub ??
i czy jak myslicie kolektor dolotyowy jest wykonnany z alu czy ze stopu alu, bo musze zalatac 4 dziurki i sie tak zastanawiam czy dac to do spawania ( podobno moze byc problem) czy nagwintowac + sruba z klejem do srub ??


Czy listwy na progi z NB pasują do NA? Mam je i na oko są na styk, ale przymierzyć można je dopiero wtedy jak się pourywa mocowania od spodu, więc nie chcę ich niszczyć jakby nie pasowały. Ma ktoś je u siebie?
Mam takie jak na foto poniżej:

Mam takie jak na foto poniżej:

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
EGR zaślepić.
W NB nie było EGR?

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
sprawdzić czy odpali 


wie ktoś może jak wymienić żarówkę w oświetleniu tylnej tablicy? wg instrukcji powinno się przesunąć klosz w prawo a potem odchylić lewą stronę. Problem w tym że u mnie klosz owszem się przesuwa ale kiedy próbuję go podnieść to lewy brzeg unosi się na kilka milimetrów i nie chce iść dalej. Spotkał się ktoś z takim problemem? Nie bać się i ciągnąć z całej siły czy jest jakiś sekretny sposób?
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
może siknij tam wd-40 albo coś podobnego, poruszaj trochę i powinno pójść 


- polokokt
- Donator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
potwierdzam to co wyżej, niestety całość z zatrzaskami jest spasowana dosyć ścisło. Trzeba przesunąć tak jak jest tam strzałka narysowana na światełku. Niestety jak ja to robiłem przy około +5 stopniach (garaż podziemny przy dużych mrozach) to i tak zatrzask w jednej poszedł sobie..... i zakupiłem nową u Brożyna. Także szansa na to że pęknie przy pierwszym razie lub nie, obstawiam na 50/50 

Jaka jest procedura po zmianie sprężyn i rozregulowaniu zawieszenia ( wymieniałem tuleje więc wszystko jest poprzestawiane)? Powinienem trochę pojeździć na takim 'krzywym' ustawieniu żeby sprężyny opadły czy samochód powinien postać w miejscu i sam opadnie? Nie chciałbym zdecydowanie płacić dwa razy za geometrię.