Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2013, 17:30

Da się jakoś sprawdzić działanie wentylatora za chłodnicą? Oprócz zagrzania komory silnika, bo trudno teraz o to;)
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2013, 17:31

walka trwa :wink:
人馬一体
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2013, 18:09

Tzn podpiąłem już wszystko pod maską i chciałym sprawdzić wentylator czy na pewno jest ok, bo reszta już działa. Dwa dziwne kable nie wiadomo do czego wyciąłem i zostawiłem dzyndzle do podpięcia jakby jednak były przydatne;)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2013, 18:23

autopaga pisze:Da się jakoś sprawdzić działanie wentylatora za chłodnicą? Oprócz zagrzania komory silnika, bo trudno teraz o to;)

Złącze diagnostyczne pod maską. Sterowanie przekaźnikiem jest tam zrównoleglone, wystarczy dać masę (!!!) na jeden z pinów i powinno działać. Rzuć okiem w google albo dokumentację na który, bo nie pamiętam. Może być FA opisany, ale głowy nie dam. Tak samo możesz sprawdzić pompę paliwa i ewentualne wycieki, pin FP jest od niej.
A przy okazji, sprawdź też czy się w dobrą stronę kręci, powinien zasysać do komory. Poważnie pisze, był już w WAW taki jeden wesoły przypadek :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2013, 18:45

O dzięki za patent, jutro sprawdzę:) Hmm tylko nie bardzo widać który to może być, słabo są opisane, FAB to poduchy, chyba jeden z PCM. Wszystkie sprawdza się minusem?
Załączniki
data.JPG
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2013, 18:52

autopaga pisze:O dzięki za patent, jutro sprawdzę:) Hmm tylko nie bardzo widać który to może być, słabo są opisane, FAB to poduchy, chyba jeden z PCM.

TFA powinien być. Czy Ty masz w swojej pomiksowanej wersji termoswitch w pokrywce termostatu, czy wentylatorem steruje wyłącznie ECU ? Jak masz termoswitch to wystarczy zdjąć z niego wtyczkę i do masy przytknąć.

EDIT: parę postów wyżej, Wojtek_JDM Wysłany: 14-01-2013, 16:18
są rozpiski pinów od DLC1 :mrgreen:

Po
eM
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 19:09 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2013, 19:07

Podejrzewam że mam jak w schemacie jedynie przekaźnik i sterowanie z ecu. Do przekaźnika nie mam dostępu więc nie zrobię obejścia ecu do uziemienia aby załączyć przekaźnik. Musiałem przerobić mocowanie na te przekaźniki (3 obok głównej puszki bezpieczników) i jest tam strasznie mało miejsca w dodatku i póki się tam wszystko trzyma to nie ruszam.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2013, 19:12

autopaga pisze:Podejrzewam że mam jak w schemacie jedynie przekaźnik i sterowanie z ecu. Do przekaźnika nie mam dostępu więc nie zrobię obejścia ecu do uziemienia aby załączyć przekaźnik. Musiałem przerobić mocowanie na te przekaźniki (3 obok głównej puszki bezpieczników) i jest tam strasznie mało miejsca w dodatku i póki się tam wszystko trzyma to nie ruszam.

To ok, masz wersję NA 1.8. Standardowo ECU załącza przekaźnik poprzez jego zmasowanie, przewód przekaźnik-ecu powinien być równolegle doprowadzony w DLC do pinu TFA i tam go możesz zmasować. Rzuć okiem na post Wojtka_JDM z rozpiskami DLC1

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2013, 19:26

Dla mnie Majkel to guru :poklony:
Cała Miata w jednym palcu. Na każde pytanie zna odpowiedź. Qrcze, szacunek Kolego
人馬一体
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

22 sty 2013, 19:32

W NA światła mijania/drogowe są sterowane plusem czy minusem ?
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2013, 20:40

Mijania i długie minusem.

Mam wiązkę z NB 00 i gałąź do wiatraka również, sam wiatrak tylko został stary. Pewnie skrót literowy jest inny. Rozgryzę który to.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

24 sty 2013, 16:15

Czy jesli owinolem bandazem termozizolacyjnym kolektor wydechowy to czy jeszcze kupic farbe zaroodpporna by to zabezpieczyc przed pyleniem ??

i czy jak myslicie kolektor dolotyowy jest wykonnany z alu czy ze stopu alu, bo musze zalatac 4 dziurki i sie tak zastanawiam czy dac to do spawania ( podobno moze byc problem) czy nagwintowac + sruba z klejem do srub ??
Obrazek
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 sty 2013, 18:08

Czy listwy na progi z NB pasują do NA? Mam je i na oko są na styk, ale przymierzyć można je dopiero wtedy jak się pourywa mocowania od spodu, więc nie chcę ich niszczyć jakby nie pasowały. Ma ktoś je u siebie?

Mam takie jak na foto poniżej:
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 sty 2013, 18:30

Ori listwy w NA są mocowane na wkręty, z tego co piszesz NB ma kołki, nie wiem czy będzie się to trzymać.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 sty 2013, 18:49

Nie chodzi o to, mocowania wywalam i naklejam na taśmę dwustronną, problemem jest czy na pewno się zmieszczą pomiędzy progiem a drzwiami.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

28 sty 2013, 12:34

Podobno jednym z 'best bang for the buck' modow dla NB jest kolektor wydechowy od NBFL. Orientujecie sie co bedzie potrzebne do transplantacji? (oprocz samego kolektora :mrgreen: ) co zrobic z EGR?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

31 sty 2013, 0:22

EGR zaślepić. :cool: W NB nie było EGR?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 sty 2013, 11:42

czy po odłączeniu akumulatora należy wykonać jakaś procedurę adaptacji ecu silnika na 1.8 ?
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

31 sty 2013, 17:13

sprawdzić czy odpali :grin:
:)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 sty 2013, 21:55

nie trzeba zaczekać do osiągnięcia przez silnik normalnej temp czy do włącznie wentylatora ?
żeby sie ustawiły wolne obr ?
Aleks
Posty: 139
Rejestracja: 24 sie 2008, 16:00

02 lut 2013, 14:06

wie ktoś może jak wymienić żarówkę w oświetleniu tylnej tablicy? wg instrukcji powinno się przesunąć klosz w prawo a potem odchylić lewą stronę. Problem w tym że u mnie klosz owszem się przesuwa ale kiedy próbuję go podnieść to lewy brzeg unosi się na kilka milimetrów i nie chce iść dalej. Spotkał się ktoś z takim problemem? Nie bać się i ciągnąć z całej siły czy jest jakiś sekretny sposób?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2013, 14:12

Ja się spotkałem, robiłem wg instrukcji, a mimo to i tak połamałem obie lampki :P
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

02 lut 2013, 14:14

może siknij tam wd-40 albo coś podobnego, poruszaj trochę i powinno pójść :grin:
:)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2013, 14:15

I nie rób tego na dworze/przy niskich temperaturach ;)
Aleks
Posty: 139
Rejestracja: 24 sie 2008, 16:00

02 lut 2013, 14:45

niecałe 10 minut i 3 odpowiedzi- uwielbiam to forum :D
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

02 lut 2013, 14:52

Dodam, że element ten do NC kosztuje 70zł a ASO, ale przynajmniej dają żaróweczkę :P
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1235
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

02 lut 2013, 15:05

potwierdzam to co wyżej, niestety całość z zatrzaskami jest spasowana dosyć ścisło. Trzeba przesunąć tak jak jest tam strzałka narysowana na światełku. Niestety jak ja to robiłem przy około +5 stopniach (garaż podziemny przy dużych mrozach) to i tak zatrzask w jednej poszedł sobie..... i zakupiłem nową u Brożyna. Także szansa na to że pęknie przy pierwszym razie lub nie, obstawiam na 50/50 :)
Aleks
Posty: 139
Rejestracja: 24 sie 2008, 16:00

02 lut 2013, 16:22

To chyba poczekam z wymianą aż padnie też druga ( i tak kupiłem zestaw 2 żarówek...). Może wytrzyma do cieplejszych dni i będzie większa szansa, że wytrzymają a pewnie i tak wcześniej odmucham je suszarką;) dzięki wszystkim za rady!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lut 2013, 10:43

Jak masz garaż to suszarka w dłoń i jazda ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2013, 13:11

Jaka jest procedura po zmianie sprężyn i rozregulowaniu zawieszenia ( wymieniałem tuleje więc wszystko jest poprzestawiane)? Powinienem trochę pojeździć na takim 'krzywym' ustawieniu żeby sprężyny opadły czy samochód powinien postać w miejscu i sam opadnie? Nie chciałbym zdecydowanie płacić dwa razy za geometrię.
ODPOWIEDZ