Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 paź 2010, 20:23

Po prawej na dole klima, wyżej pompa wspomagania.

Sprzęgło, okładzina już dość zużyta. I tak - to obok to docisk.

EDIT:
Uprzedzony ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 paź 2010, 20:57

Dzieki :)

Zmysl techniczny mam. Wiec rozkladanie ogarniam, mimo ze nie wiem co rozkladam :)

BTW: rozkladam silnik hobbistycznie na czesci pierwsze. Jak bede tam kolejne elementy zdejmowal to nic mi nie wyskoczy? Pod walkami sa jakies sprezynki przy zaworach... ma to ograniczniki czy bedzie katapultowac?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2010, 21:11

Qbatron pisze:Pod walkami sa jakies sprezynki przy zaworach...

Może nie rozkładaj głowicy na kawałki. W całości ją możesz jeszcze sprzedać, a montaż z powrotem w warunkach garażowych jest nieco kłopotliwy, o ile w ogóle wykonalny bez kilku specyficznych narzędzi.
Qbatron pisze:ma to ograniczniki czy bedzie katapultowac?

Podejrzewam, że w ogóle byś tego nie zdjął. To się demontuje podobnie jak sprężyny w zawieszeniu, najpierw je ściskając. Jakbyś je na siłę jednak jakoś odkręcił to będziesz tego szukać na dużym obszarze. W każdym razie jakiś hełm by się przydał :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2010, 21:19

Qbatron pisze:Pod walkami sa jakies sprezynki przy zaworach... ma to ograniczniki czy bedzie katapultowac?


Wałki możesz zdjąć tylko po co?? Lepiej sprzedaj kompletną głowicę z wałkami i półpanewkami.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 paź 2010, 22:41

Skoro tak mowicie to tak zrobie. Czyli od gory zdejmuje tylko pokrywe zaworow (sprzedalem), a reszte robieram od dolu?
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

13 paź 2010, 8:08

Cześć,

Zauważyłem taki drobiazg, przy włączonym lewym kierunkowskazie faluje mi lewa lampa (silniczek kołysze ją w górę i dół w rytm włączania/wyłączania się żarówki kierunkowskazu), zastanawiam się, czy to może przebicie w instalacji między kabelkiem do żarówki a kabelkiem do silniczka, czy może jakiś inny problem, spotkał sie ktoś z taką sytuacją? Przy prawej lampie i prawym kierunkowskazie nie ma tego zjawiska :)
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

13 paź 2010, 8:16

Wzdłuż nadkola z przodu od lamp w kierunku ścianki ogniowej idzie wiązka kabli w izolacji. rozbebesz ją i sprawdź czujnikiem czy nie ma przebicia jak mówiłeś, miałem z kierunkiem inny problem ale rozwiązaniem było usunięcie przebicia w tej właśnie wiązce.
Pozdrawiam
Despicable Me
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2010, 12:39

Możesz odkręcić głowicę w całości. Ewentualnie ktoś może chcieć obudowę termostatu... Musiałbyś odkręcić ją bezpośrednio od głowicy. Ten element często jest pęknięty przy mocniejszym uderzeniu przodem... :razz:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

14 paź 2010, 16:54

chce ustawic rozrzad w Mazdzie Mx5 Eunos 1994 automat, 1.8

wiem ze byl juz ten temat tylko ze jest peewna roznica.
otoz ogladnijcie fotke.


MAM ODWROTNIE NIZ NA ZDJECIU
czyli kable do swiec po lewej stronie :/

czy u mnie trzeba w inny sposob ustawic rozrzad czy jak.
Załączniki
TBELT10.JPG
ja mam na odwtot, czyli kable do swiec po lewej stronie :/
TBELT10.JPG (20.56 KiB) Przejrzano 8425 razy
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 paź 2010, 17:02

to chyba roznica miedzy 1,6 a 1,8
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 paź 2010, 18:03

Jako ze masz kieorwnice po drugiej stronie to i czujnik położenia walka i cewki tez. Rozrząd musisz ustawić takze do góry nogami stojac na rekach lub zwisajac z trapezu.
A tak serio to 1.8 ma cewki po lewej a czujnik polzoenia walka po prawej. 1.6 odwrotnie :mrgreen: Niczego to w ustawianiu rozrzadu nie zmienia, nie widze zwiazku chyba ze pisząc o ustawieniu rozrządu masz na myśli ustawienie zapłonu...
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

14 paź 2010, 18:50

mikołaj pisze:chce ustawic rozrzad w Mazdzie


nie rób tego lepiej.. swoją drogą ciekawe jak to się robi? :)
tak pół żartem pół serio
a na poważnie to Fiveopac, już napisał w czym CHYBA Twój błąd.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

14 paź 2010, 19:05

grzes pisze:
mikołaj pisze:chce ustawic rozrzad w Mazdzie


nie rób tego lepiej.. swoją drogą ciekawe jak to się robi? :)
tak pół żartem pół serio
a na poważnie to Fiveopac, już napisał w czym CHYBA Twój błąd.


zaczne od tego ze auto stalo pol roku w czesciach :/
jeden rozbieral a teraz inny mechanik sklada.
takie puzle 3D- ogolnie nie za wesolo. prawie zawal mnie chwycil, mimo mego mlodego wieku (23)

tak wiec zaplon trzeba ustawic.

do góry nogami stojac na rekach lub zwisajac z trapezu- pokusilbym sie na taka metode co by tylko pomoglo <desperat>
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 paź 2010, 20:08

Pytan ciag dalszy:

Zeby zdjac glowice, trzeba zdjac rozrzad, a zeby zdjac rozrzad (w calosci), trzeba zdemontowac kolko napedzajace paski klinowe (a jesli nie trzeba to i tak chce:) ). Ale nie moge go odkrecic. moze problem jest w niedostatecznej stabilnosci mojego ukladu, ale boje sie mocniej atakowac bo moze jest jakis kruczek jak np lewy gwint?

Robie to tak: Zapieram rurka o podloge od storny kola zamachowego, a przy kole od paskow probuje odkrecic duza srube.
Załączniki
odkrecanie.JPG
odkrecanie.JPG (19 KiB) Przejrzano 1328 razy
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

14 paź 2010, 23:01

gwint jest prawy a zeby odkrecic kolo na wale trzeba sie dobrze ale to dobrze napiac.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
=DZOGI=
Posty: 33
Rejestracja: 15 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2010, 23:54

Śruba na kole jest oryginalnie wkręcana na klej, wiec trzeba mieć na prawdę dużo siły i szczęścia, żeby to zrobić samemu.
Ja wziąłem cały dół silnika i pojechałem do najbliższego wulkanizatora, który odkręcił śrubę za pomocą udaru. Zero problemów :wink:
tomekb
Posty: 58
Rejestracja: 13 cze 2010, 13:50
Lokalizacja: lębork

19 paź 2010, 15:35

witanko czy ktoś może mi napisac czu tłumik ultera na dwie strony dedykowany NB pasowal bedzie do modelu NA z 1991 roku miata
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

19 paź 2010, 19:33

nie p&p nie zależnie od silnika NA i tego co w NB (pod który motor ulter ma dedykowany) wymagał będzie kilku poprawek z użyciem spawarki.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

20 paź 2010, 21:48

Mam pytanko dziś jak podpinałem wzmacniacz znalazłem takie wężyki odpływowe złączone ze sobą koło akumulatora..Czy to nie czasem przez nie mam problem z woda w bagażniku dokładnie tam co akumulator..Gdzie one powinny mieć odpływ bo z tego co zauważyłem to chyba one są powodem wody w bagażniku..Mam pytanko gdzie jest odpływ koło akumulatora ? chodzi mi o miejsce gdzie należy je wpiąć...


Z góry dzięki za pomoc..
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2010, 22:07

To nie jest odpływ, tylko odprowadzenie oparów z akumulatora. Jeśli Twoje aku ma odpowiednie króćce, podłączasz te wężyki do nich. Drugi koniec powinien być wpięty w plastikowy króciec w dolnej części błotnika.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

20 paź 2010, 22:09

to sa wezyki do odprowadzania oparow z akumulatora i powinny byc wpiete po bokach akumulatora :) a koniec do podlogi :P przynajmniej tak jest w NA :)
Obrazek
Obrazek
tomekb
Posty: 58
Rejestracja: 13 cze 2010, 13:50
Lokalizacja: lębork

24 paź 2010, 20:39

już kiedys pytalam jak wymienia sie żarówke w NA nie mam bladego pojecia a męża nie ma w domu a nie dziela mi jedna lampa bylam u mechanika chyba pseldo to rozłożył ręce i zostalam z niczym prosze o pomoc
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

24 paź 2010, 20:56

odkręć osłonę plastikową 4 śrubki po 2 z każdej strony. Następnie dopchnij reflektor z jego maskownicą opartą na 3 śrubkach ze sprężynkami i przekręć go w prawo, a następnie wyjmij reflektor, odepnij kostkę, zdejmij gumową osłonę, a Twoim oczom ukaże się żarówka.
Wbrew pozorom bardzo proste.
A i temat już chyba gdzieś krąży więc czasem warto użyć opcji szukaj bo pewnie ten zaraz wyląduje w koszu.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2010, 12:59

http://www.miata.net/garage/bsplow/index.html

Tu masz po krótce opisane co i jak. Są zdjęcia i widac jak się można do tej żaróweczki dostać :)
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

25 paź 2010, 16:58

Podepnę się pod temat. Mianowicie od pewnego czasu lewe światło świeciło mi troszkę słabiej. Myślałem że żarówka kończy swój żywot, ale gdy rozkręciłem światło i poruszałem kostką zaczęło świecić normalnie. Poskręcałem wszystko do kupy i okazało się ze nie mam prawego światła długiego. No to zrobiłem to samo z prawą lampą co z lewą, poskręcałem i nie mam krótkich a świecą oba długie. :shock: Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie świeci tylko lewe światło i to w pozycji na długie. :shock: Czy światła zaczęły żyć własnym życiem?? Gdzie szukać przyczyny... Może bezpieczniki, tylko który odpowiada za światła i czy to te pod maska po lewej stronie?? Albo gdzie może być jakieś zwarcie?? Proszę o pomoc... :roll:
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

25 paź 2010, 18:34

diegorx pisze:Mianowicie od pewnego czasu lewe światło świeciło mi troszkę słabiej.
U mnie pomogła wymiana kostki. Pozostałe objawy są dziwne.
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

25 paź 2010, 19:17

A może to wina przekaźnika?
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

26 paź 2010, 9:19

Gdzie jest mój przekaźnik od świateł i dlaczego to wygląda troszke inaczej niż na zdjęciu w innym wątku??
Załączniki
IMG_0434.JPG
przekaźniki u mnie
IMG_0435.JPG
przekaźniki u mnie
obraz003-48l6oxzct.jpg
przekaźniki w innej mx5
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

26 paź 2010, 17:06

Problem rozwiązany. Wymienione zostały kostki bo jedna była przypalona, przeczyszczone styki i wymienione żarówki. Wszystko działa jak należy.
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

27 paź 2010, 17:12

może miał ktoś taki sam problem? Kable i świece nowe.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
ODPOWIEDZ