pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
12 paź 2010, 20:23
Po prawej na dole klima, wyżej pompa wspomagania.
Sprzęgło, okładzina już dość zużyta. I tak - to obok to docisk.
EDIT:
Uprzedzony

110@???KM
134@???Nm
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
12 paź 2010, 20:57
Dzieki
Zmysl techniczny mam. Wiec rozkladanie ogarniam, mimo ze nie wiem co rozkladam
BTW: rozkladam silnik hobbistycznie na czesci pierwsze. Jak bede tam kolejne elementy zdejmowal to nic mi nie wyskoczy? Pod walkami sa jakies sprezynki przy zaworach... ma to ograniczniki czy bedzie katapultowac?
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
12 paź 2010, 21:11
Qbatron pisze:Pod walkami sa jakies sprezynki przy zaworach...
Może nie rozkładaj głowicy na kawałki. W całości ją możesz jeszcze sprzedać, a montaż z powrotem w warunkach garażowych jest nieco kłopotliwy, o ile w ogóle wykonalny bez kilku specyficznych narzędzi.
Qbatron pisze:ma to ograniczniki czy bedzie katapultowac?
Podejrzewam, że w ogóle byś tego nie zdjął. To się demontuje podobnie jak sprężyny w zawieszeniu, najpierw je ściskając. Jakbyś je na siłę jednak jakoś odkręcił to będziesz tego szukać na dużym obszarze. W każdym razie jakiś hełm by się przydał
Po
eM
-
Aro
- Posty: 1215
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa
12 paź 2010, 21:19
Qbatron pisze:Pod walkami sa jakies sprezynki przy zaworach... ma to ograniczniki czy bedzie katapultowac?
Wałki możesz zdjąć tylko po co?? Lepiej sprzedaj kompletną głowicę z wałkami i półpanewkami.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
12 paź 2010, 22:41
Skoro tak mowicie to tak zrobie. Czyli od gory zdejmuje tylko pokrywe zaworow (sprzedalem), a reszte robieram od dolu?
-
zoharek
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
13 paź 2010, 8:08
Cześć,
Zauważyłem taki drobiazg, przy włączonym lewym kierunkowskazie faluje mi lewa lampa (silniczek kołysze ją w górę i dół w rytm włączania/wyłączania się żarówki kierunkowskazu), zastanawiam się, czy to może przebicie w instalacji między kabelkiem do żarówki a kabelkiem do silniczka, czy może jakiś inny problem, spotkał sie ktoś z taką sytuacją? Przy prawej lampie i prawym kierunkowskazie nie ma tego zjawiska

-
Wiciu1982
- Posty: 102
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
- Lokalizacja: Legnica
13 paź 2010, 8:16
Wzdłuż nadkola z przodu od lamp w kierunku ścianki ogniowej idzie wiązka kabli w izolacji. rozbebesz ją i sprawdź czujnikiem czy nie ma przebicia jak mówiłeś, miałem z kierunkiem inny problem ale rozwiązaniem było usunięcie przebicia w tej właśnie wiązce.
Pozdrawiam
Despicable Me
-
Aro
- Posty: 1215
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa
13 paź 2010, 12:39
Możesz odkręcić głowicę w całości. Ewentualnie ktoś może chcieć obudowę termostatu... Musiałbyś odkręcić ją bezpośrednio od głowicy. Ten element często jest pęknięty przy mocniejszym uderzeniu przodem...

Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
-
mikołaj
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
- Lokalizacja: Tewkesbury, UK
14 paź 2010, 16:54
chce ustawic rozrzad w Mazdzie Mx5 Eunos 1994 automat, 1.8
wiem ze byl juz ten temat tylko ze jest peewna roznica.
otoz ogladnijcie fotke.
MAM ODWROTNIE NIZ NA ZDJECIU
czyli kable do swiec po lewej stronie :/
czy u mnie trzeba w inny sposob ustawic rozrzad czy jak.
-
Załączniki
-

- ja mam na odwtot, czyli kable do swiec po lewej stronie :/
- TBELT10.JPG (20.56 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
Fiveopac
- Administrator

- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
14 paź 2010, 18:03
Jako ze masz kieorwnice po drugiej stronie to i czujnik położenia walka i cewki tez. Rozrząd musisz ustawić takze do góry nogami stojac na rekach lub zwisajac z trapezu.
A tak serio to 1.8 ma cewki po lewej a czujnik polzoenia walka po prawej. 1.6 odwrotnie

Niczego to w ustawianiu rozrzadu nie zmienia, nie widze zwiazku chyba ze pisząc o ustawieniu rozrządu masz na myśli ustawienie zapłonu...
Less roof, more fun!
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci 
-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
14 paź 2010, 18:50
mikołaj pisze:chce ustawic rozrzad w Mazdzie
nie rób tego lepiej.. swoją drogą ciekawe jak to się robi?
tak pół żartem pół serio
a na poważnie to
Fiveopac, już napisał w czym CHYBA Twój błąd.
-
mikołaj
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
- Lokalizacja: Tewkesbury, UK
14 paź 2010, 19:05
grzes pisze:mikołaj pisze:chce ustawic rozrzad w Mazdzie
nie rób tego lepiej.. swoją drogą ciekawe jak to się robi?

tak pół żartem pół serio
a na poważnie to
Fiveopac, już napisał w czym CHYBA Twój błąd.
zaczne od tego ze auto stalo pol roku w czesciach :/
jeden rozbieral a teraz inny mechanik sklada.
takie puzle 3D- ogolnie nie za wesolo. prawie zawal mnie chwycil, mimo mego mlodego wieku (23)
tak wiec zaplon trzeba ustawic.
do góry nogami stojac na rekach lub zwisajac z trapezu- pokusilbym sie na taka metode co by tylko pomoglo <desperat>
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
14 paź 2010, 20:08
Pytan ciag dalszy:
Zeby zdjac glowice, trzeba zdjac rozrzad, a zeby zdjac rozrzad (w calosci), trzeba zdemontowac kolko napedzajace paski klinowe (a jesli nie trzeba to i tak chce:) ). Ale nie moge go odkrecic. moze problem jest w niedostatecznej stabilnosci mojego ukladu, ale boje sie mocniej atakowac bo moze jest jakis kruczek jak np lewy gwint?
Robie to tak: Zapieram rurka o podloge od storny kola zamachowego, a przy kole od paskow probuje odkrecic duza srube.
-
Załączniki
-

- odkrecanie.JPG (19 KiB) Przejrzano 1328 razy
-
rafal
- Posty: 945
- Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
- Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil
14 paź 2010, 23:01
gwint jest prawy a zeby odkrecic kolo na wale trzeba sie dobrze ale to dobrze napiac.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
-
=DZOGI=
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 mar 2009, 15:13
- Lokalizacja: Poznań
14 paź 2010, 23:54
Śruba na kole jest oryginalnie wkręcana na klej, wiec trzeba mieć na prawdę dużo siły i szczęścia, żeby to zrobić samemu.
Ja wziąłem cały dół silnika i pojechałem do najbliższego wulkanizatora, który odkręcił śrubę za pomocą udaru. Zero problemów

-
tomekb
- Posty: 58
- Rejestracja: 13 cze 2010, 13:50
- Lokalizacja: lębork
19 paź 2010, 15:35
witanko czy ktoś może mi napisac czu tłumik ultera na dwie strony dedykowany NB pasowal bedzie do modelu NA z 1991 roku miata
-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
19 paź 2010, 19:33
nie p&p nie zależnie od silnika NA i tego co w NB (pod który motor ulter ma dedykowany) wymagał będzie kilku poprawek z użyciem spawarki.
-
solo997
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
- Lokalizacja: Busko
20 paź 2010, 21:48
Mam pytanko dziś jak podpinałem wzmacniacz znalazłem takie wężyki odpływowe złączone ze sobą koło akumulatora..Czy to nie czasem przez nie mam problem z woda w bagażniku dokładnie tam co akumulator..Gdzie one powinny mieć odpływ bo z tego co zauważyłem to chyba one są powodem wody w bagażniku..Mam pytanko gdzie jest odpływ koło akumulatora ? chodzi mi o miejsce gdzie należy je wpiąć...
Z góry dzięki za pomoc..
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
20 paź 2010, 22:07
To nie jest odpływ, tylko odprowadzenie oparów z akumulatora. Jeśli Twoje aku ma odpowiednie króćce, podłączasz te wężyki do nich. Drugi koniec powinien być wpięty w plastikowy króciec w dolnej części błotnika.
Po
eM
-
tmx89
- Posty: 3044
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
- Model: NA
- Lokalizacja: Katowice
20 paź 2010, 22:09
to sa wezyki do odprowadzania oparow z akumulatora i powinny byc wpiete po bokach akumulatora

a koniec do podlogi

przynajmniej tak jest w NA

-
tomekb
- Posty: 58
- Rejestracja: 13 cze 2010, 13:50
- Lokalizacja: lębork
24 paź 2010, 20:39
już kiedys pytalam jak wymienia sie żarówke w NA nie mam bladego pojecia a męża nie ma w domu a nie dziela mi jedna lampa bylam u mechanika chyba pseldo to rozłożył ręce i zostalam z niczym prosze o pomoc
-
noveek
- Posty: 993
- Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
24 paź 2010, 20:56
odkręć osłonę plastikową 4 śrubki po 2 z każdej strony. Następnie dopchnij reflektor z jego maskownicą opartą na 3 śrubkach ze sprężynkami i przekręć go w prawo, a następnie wyjmij reflektor, odepnij kostkę, zdejmij gumową osłonę, a Twoim oczom ukaże się żarówka.
Wbrew pozorom bardzo proste.
A i temat już chyba gdzieś krąży więc czasem warto użyć opcji szukaj bo pewnie ten zaraz wyląduje w koszu.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
25 paź 2010, 12:59
http://www.miata.net/garage/bsplow/index.html
Tu masz po krótce opisane co i jak. Są zdjęcia i widac jak się można do tej żaróweczki dostać

-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
25 paź 2010, 16:58
Podepnę się pod temat. Mianowicie od pewnego czasu lewe światło świeciło mi troszkę słabiej. Myślałem że żarówka kończy swój żywot, ale gdy rozkręciłem światło i poruszałem kostką zaczęło świecić normalnie. Poskręcałem wszystko do kupy i okazało się ze nie mam prawego światła długiego. No to zrobiłem to samo z prawą lampą co z lewą, poskręcałem i nie mam krótkich a świecą oba długie.

Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie świeci tylko lewe światło i to w pozycji na długie.

Czy światła zaczęły żyć własnym życiem?? Gdzie szukać przyczyny... Może bezpieczniki, tylko który odpowiada za światła i czy to te pod maska po lewej stronie?? Albo gdzie może być jakieś zwarcie?? Proszę o pomoc...

-
greagh
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
25 paź 2010, 18:34
diegorx pisze:Mianowicie od pewnego czasu lewe światło świeciło mi troszkę słabiej.
U mnie pomogła wymiana kostki. Pozostałe objawy są dziwne.
-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
26 paź 2010, 9:19
Gdzie jest mój przekaźnik od świateł i dlaczego to wygląda troszke inaczej niż na zdjęciu w innym wątku??
-
Załączniki
-

- przekaźniki u mnie
-

- przekaźniki u mnie
-

- przekaźniki w innej mx5
-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
26 paź 2010, 17:06
Problem rozwiązany. Wymienione zostały kostki bo jedna była przypalona, przeczyszczone styki i wymienione żarówki. Wszystko działa jak należy.
-
radek77
- Posty: 541
- Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
- Lokalizacja: kraków i okolice;)
27 paź 2010, 17:12
może miał ktoś taki sam problem? Kable i świece nowe.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.