Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Tak, letnie zestaw to ten z avatara 16" OE felga ze sportiva.
Jeżdżę przeważnie na 2 barach ale czasem trochę więcej (30-29 psi przód 29-28 psi tył). Tak naprawdę decyzja o ostatecznym rozmiarze felgi docelowej zapadnie jak założę w końcu zawias i trochę pojeżdżę bo dużo od tego będzie zależało.
W tej chwili Hard-Suspension fabryczne ma za dużo tłumienia na amortyzatorze w stosunku do sprężyn co daje efekt trzepania szczególnie przy małych prędkościach.
Przy nowym zawiasie mam zamiar ustawić tłumienie w sam raz do siły sprężyn więc nie powinno tak trzepać w teorii ale zobaczymy.
Podro
Jeżdżę przeważnie na 2 barach ale czasem trochę więcej (30-29 psi przód 29-28 psi tył). Tak naprawdę decyzja o ostatecznym rozmiarze felgi docelowej zapadnie jak założę w końcu zawias i trochę pojeżdżę bo dużo od tego będzie zależało.
W tej chwili Hard-Suspension fabryczne ma za dużo tłumienia na amortyzatorze w stosunku do sprężyn co daje efekt trzepania szczególnie przy małych prędkościach.
Przy nowym zawiasie mam zamiar ustawić tłumienie w sam raz do siły sprężyn więc nie powinno tak trzepać w teorii ale zobaczymy.
Podro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
sebna pisze:W tej chwili Hard-Suspension fabryczne ma za dużo tłumienia na amortyzatorze w stosunku do sprężyn co daje efekt trzepania szczególnie przy małych prędkościach.
Czyli " trzepie " nie przez to że jeździsz na 16, tylko przez setup zawieszenia.
To by się zgadzało bo jeździłem na 16 i trzepania nie zauważyłem - a to co było dla mnie negatywne to ciężej chodząca kierownica i większa podatność na pływanie w koleinach.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Może ja się nie znam (pewnie tak jest), ale dla profili niskich ciśnienie poniżej 2,0 jest zbyt małe. Zresztą to nie jest kwestia podobania się, tylko zakresu, przy którym bieżnik opony układa się idealnie płasko na możliwie największej powierzchni czoła na jezdni. I nie tnie ani środka, ani boków bieżnika. A że przy tym dla jednych jest twardo, a dla innych nie? Problemy księżniczek na ziarnku grochu... 

Andrzej
Tak zwane myszkowanie to by była bardziej szerokość gumy niż rozmiar felgi (w koleinach).
Ciężej chodząca kierownica to też raczej szerokość gumy albo inne nastawy geometrii zawieszenia (castor ustawiony na większy kąt) albo grubsze staby na przodzie.
No chyba, że te 16 które testowałeś były bardzo ciężkie co też pewno ma wpływ na pracę kierownicy.
Pozdro
Ciężej chodząca kierownica to też raczej szerokość gumy albo inne nastawy geometrii zawieszenia (castor ustawiony na większy kąt) albo grubsze staby na przodzie.
No chyba, że te 16 które testowałeś były bardzo ciężkie co też pewno ma wpływ na pracę kierownicy.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Hades pisze:Może ja się nie znam (pewnie tak jest), ale dla profili niskich ciśnienie poniżej 2,0 jest zbyt małe.
Jeżdżę na 195/50R15 i dla tej opony Mazda zaleca ciśnienie 1.8.
Hades pisze:Problemy księżniczek na ziarnku grochu...
Oj oj jaki kolega zabawny, uśmiałem się. Przejechałem dwoma MX-5 ponad 40 tyś km i poprostu wiem co mi się podoba a co nie.
sebna pisze:Tak zwane myszkowanie to by była bardziej szerokość gumy niż rozmiar felgi (w koleinach).
Ciężej chodząca kierownica to też raczej szerokość gumy albo inne nastawy geometrii zawieszenia (castor ustawiony na większy kąt) albo grubsze staby na przodzie.
Racja, chodzi o szerokość.sebna pisze:No chyba, że te 16 które testowałeś były bardzo ciężkie co też pewno ma wpływ na pracę kierownicy.
Myślę że ciężkie nie są jak na felgę 16 , waga ok. 7 kg Dezent. Na co dzień jeżdżę 15 ( 5,8 kg)i poprostu po zamontowaniu 16 odczułem ciężej chodzącą kierownicę w porównaniu do 15. Efekt występował zarówno w NA , jak i w NBFL. Nie było to jakoś baardzo ciężej, ale odczuwalnie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Przy wyższym profilu opona poddaje się bardziej i efekt 'myszkowania' też jest mniejszy.. sprawdzam za każdym razem po zmianie letnie/zimowe..sebna pisze:Tak zwane myszkowanie to by była bardziej szerokość gumy niż rozmiar felgi (w koleinach).
To ma sens co mówisz
7kg na 16" to bardzo lekka felga. Nie wiedziałem, że testowałeś to wszystko na swoich samochodach myślałem, że ktoś Ci dał się przejechać swoim z 16".
W takim przypadku różnice wynikające z geo i stabilizatora odpadają
. Pozostaje szerokość gumy i to o czym pisał Lubmich.
Mi na zimówkach 195/50/15 się też lżej kręci w porównaniu do 205/45/16 ale osobiście lubię jak kierownica stawia spory opór więc już się nie mogę doczekać powrotu na letnie ogumienie i grubszego stabilizatora, który na pewno zwiększy opory na kierownicy.
Jak by kiedyś auto miało zostać ze mną jako track toy to wyrzucę wspomaganie kierownicy całkowicie.
Pozdro

Tomai pisze:Myślę że ciężkie nie są jak na felgę 16 , waga ok. 7 kg Dezent. Na co dzień jeżdżę 15 ( 5,8 kg)i poprostu po zamontowaniu 16 odczułem ciężej chodzącą kierownicę w porównaniu do 15. Efekt występował zarówno w NA , jak i w NBFL. Nie było to jakoś baardzo ciężej, ale odczuwalnie.
7kg na 16" to bardzo lekka felga. Nie wiedziałem, że testowałeś to wszystko na swoich samochodach myślałem, że ktoś Ci dał się przejechać swoim z 16".
W takim przypadku różnice wynikające z geo i stabilizatora odpadają

Mi na zimówkach 195/50/15 się też lżej kręci w porównaniu do 205/45/16 ale osobiście lubię jak kierownica stawia spory opór więc już się nie mogę doczekać powrotu na letnie ogumienie i grubszego stabilizatora, który na pewno zwiększy opory na kierownicy.
Jak by kiedyś auto miało zostać ze mną jako track toy to wyrzucę wspomaganie kierownicy całkowicie.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
LubMich pisze:Przy wyższym profilu opona poddaje się bardziej i efekt 'myszkowania' też jest mniejszy.. sprawdzam za każdym razem po zmianie letnie/zimowe..
Zgadzam się

sebna pisze:Mi na zimówkach 195/50/15 się też lżej kręci w porównaniu do 205/45/16 ale osobiście lubię jak kierownica stawia spory opór więc już się nie mogę doczekać powrotu na letnie ogumienie i grubszego stabilizatora, który na pewno zwiększy opory na kierownicy.
Co kto lubi

W aucie tkwi potencjał i każdy może ustawić sobie wszystko pod swoje upodobania.

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Skoro producent zaleca ciśnienie 1.8 bara do opon 195/50 R15 o nośności 82 , to dla opon 205/45 r16 o nośności 83 oczywistym jest że ciśnienie powinno być mniej więcej takie samo (a nic się nie stanie jeśli nawet będzie minimalnie niższe, bo 25 psi, czyli 1 psi mniej, dokładniej 0.035 bara więc w granicach błędu pomiaru tego czym mierzymy na stacjach bo przecież nie napompujemy do 1.765 bara:))),
Dla niedowiarków było to w amerykańskiej instrukcji do miaty to podawane.. (26 psi dla obu rozmiarów)
Tak samo będzie dla opon o nośności 87W XL (te można pompować mocniej, tzw index reinforced/Extra Load), ja mam takie opony właśnie w rozmiarze 205/45 r16 i tak właśnie je pompuje.
Dla niedowiarków było to w amerykańskiej instrukcji do miaty to podawane.. (26 psi dla obu rozmiarów)
Tak samo będzie dla opon o nośności 87W XL (te można pompować mocniej, tzw index reinforced/Extra Load), ja mam takie opony właśnie w rozmiarze 205/45 r16 i tak właśnie je pompuje.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Szukałem trochę w necie zdjęć z felgami do mojej 10 AE - bo chcę dobrze dobrać . I w końcu znalazłem coś takiego, może się komuś przyda:
[URL=http://www.ciottiindustries.com/gallery/?Qwd=./Miatas&Qif=&Qiv=thumbs&Qis=L]Link do galerii [/URL]
[URL=http://www.ciottiindustries.com/gallery/?Qwd=./Miatas&Qif=&Qiv=thumbs&Qis=L]Link do galerii [/URL]
Przeglądnąłem tylko trochę na razie ale to co widziałem tylko mnie utwierdza w przekonaniu, że naprawdę ciężko coś sensownego dobrać do NB / FL 

MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
sebna pisze:naprawdę ciężko coś sensownego dobrać do NB / FL
Ja docelowo chciałbym pójść coś w ten deseń

Kiedyś szukałem na ebayu takich jak na tym środkowym zdjęciu to były tylko w .... Australii

- Załączniki
-
- 2.jpg (157.79 KiB) Przejrzano 1479 razy
-
- watanaby.JPG (99.71 KiB) Przejrzano 1499 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
sebna pisze:Te na ostatnim zdjęciu to już Twoje?
nie, tak wygladały jak je quench wyrwał na allegro

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
takie jak te ze środkowego zdjęcia również bym przytulił 

-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
na razie moi faworyci:
Enkei rpf1 (podróbka Drag - DR21 lub Konig wideopen)
Enkei j-speed
Gram lights 57 V
Niestety ceny w Europie tych oryginałów są kosmiczne. Pozostaje jakaś europaleta
z USA , albo podróbka ...
Enkei rpf1 (podróbka Drag - DR21 lub Konig wideopen)
Enkei j-speed
Gram lights 57 V
Niestety ceny w Europie tych oryginałów są kosmiczne. Pozostaje jakaś europaleta
z USA , albo podróbka ...

-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
to nie przypadkiem od erixa?DEXTER pisze:tamte wyglądają jak... pająk
swoją drogą to kwestia gustu, one są w zupełnie innym klimacie poprostu...
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Zarąbiste są te 949 racing 6UL 15" - do lekko obniżonej NB pasują idealnie .
[URL=http://949racing.com/]http://949racing.com/[/URL]
Można je kupić w Europie - konkretnie w UK [URL=http://www.motmotorsport.co.uk/6ul-15-alloy-wheels-25-c.asp]motmotorsport[/URL]
Już im wysłałem zapytanie
A tak to się prezentuje na NB

[URL=http://949racing.com/]http://949racing.com/[/URL]
Można je kupić w Europie - konkretnie w UK [URL=http://www.motmotorsport.co.uk/6ul-15-alloy-wheels-25-c.asp]motmotorsport[/URL]
Już im wysłałem zapytanie

A tak to się prezentuje na NB



-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
bardzo ładne, lubię taki klimat naciągniętych baloników.
Też o nich myślę wśród kilku innych marek i modeli, które mam na oku. Z 6ul dla mnie musiała by być opona o profilu 45, bo 50 dają za duży efekt balona w połączeniu z takim wzorem felgi a słabo z wyborem opon w 45/15 plus nie należy zapominać o dodatkowych problemach z prędkościomierzem i licznikiem km.
Konkretna gleba też jest wskazana.
Pozdro
Konkretna gleba też jest wskazana.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
sebna pisze:Też o nich myślę wśród kilku innych marek i modeli, które mam na oku. Z 6ul dla mnie musiała by być opona o profilu 45, bo 50 dają za duży efekt balona w połączeniu z takim wzorem felgi a słabo z wyborem opon w 45/15
Pozdro
Ja właśnie chcę mieć przynajmniej z przodu 195/50 . W PL różnica ceny opony między szerokością 195 a 205 to około 50 % ceny jednej sztuki , w przypadku zmiany profilu z 50 na 45 - cena właściwie razy 2 , więc jak już się decyduje na felgę 15 - to lekki balon jednak będzie. Inną koncepcją są felgi 16 lub 17 ...
Czy ktoś wie ile fabrycznie (i czy w ogóle) jest obniżona 10 AE ? ktoś pisał że 10-15 mm , ale nigdzie nie
mogę znaleźć oficjalnego info ..
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 9:48 przez remik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
remik pisze:Czy ktoś wiec ile fabrycznie (i czy w ogóle) jest obniżona 10 AE ? ktoś pisał że 10-15 mm
TEz chcialbym wiedziec. Jeszcze jakby ktos napisal z jakimi sprezynami mozna laczyc te B6, ktore tam siedza to byloby info na zas

EDIT:
remik
Fajny link.
Wie ktos moze gdzie moge dorwac w wiekszej rozdzalce ta fotke ? Ktore forum o miatach

http://www.ciottiindustries.com/gallery/?Qwd=./Miatas/NB%20Blue&Qif=clean2.jpeg&Qiv=thumbs&Qis=L
Potrzebuje 1280x1024/960
http://www.ciottiindustries.com/gallery/?Qwd=./Miatas/NB%20Blue&Qif=Picture025.jpeg&Qiv=thumbs&Qis=L


Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
remik pisze:Zarąbiste są te 949 racing 6UL 15" - do lekko obniżonej NB pasują idealnie .
[URL=http://949racing.com/]http://949racing.com/[/URL]
Można je kupić w Europie - konkretnie w UK [URL=http://www.motmotorsport.co.uk/6ul-15-alloy-wheels-25-c.asp]motmotorsport[/URL]
Już im wysłałem zapytanie![]()
A tak to się prezentuje na NB
[url=http://img.photobucket.com/albums/v165/GTiRacer53/Miata%20stuff/99%20Miata/P1040708.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://www.steveandlee.com/galleries/miata/6ul_1.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://chows.smugmug.com/photos/587696773_zZRRk-L-2.jpg]Obrazek[/url]
Przepiękne JDMowe kółko!


-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
właśnie chciałem pisać, że JDM jak nic 

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in