
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
DEXTER pisze:BTW. wracając do grzejnika sondy... czy takie uszkodzenie może mieć wpływ na np. spalanie? Pytam czysto teoretycznie, silnik pracuje OK więc zastanawiam się czym to skutkuje? Rozumiem, że na zimno podaje jakieś błędne dane, tak?
Minimalnie większe spalanie, jeśli jeździsz wyłącznie na bardzo krótkich dystansach to możesz zaobserwować to, na dłuższych praktycznie nie zauważalne.
Zapytaj w IC albo swoich źródłach ile kosztuje sonda - strzelam, że poniżej 150zł

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Z wtyczką będzie droższa, sporo droższa (NGK ablo Denso).
Wersja do zlutowania czy co tam się z nimi robi powinna być w granicach 100zł.
Pozdro
Wersja do zlutowania czy co tam się z nimi robi powinna być w granicach 100zł.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
pytanie - czy w NA montowano osłonę skrzyni biegów ? Wydaje mi się że kiedyś natknąłem się na takie ustrojstwo, ale nie jestem pewien. Próbuję lekko zniwelować przykre dźwięki wydobywające się spod mojej NA - opisałem to w moim wątku.
chodzi Ci o plastikową osłonę od dołu? ja mam coś takiego. co prawda nie jest w najlepszym stanie i gleba też jej nie służy, ale jest. tylko nie wiem, w jaki możliwy sposób może pomóc eliminować hałasy 

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
pewien, aż się turlałem przed chwilą po garażu, żeby się upewnić. mam dwa plastiki, jeden pod silnikiem, z przodu i drugi zaczynający się za miską olejową i idący jakieś pół metra do tyłu. zresztą jest to najniższy punkt mojego podwozia, to nie ma co się mu dziwić, że trochę spękał 

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Co do sondy, dzięki Panowie za pomoc.
W takim razie muszę to ogarnąć bo głównie jeżdżę na krótkich odcinkach, a w dodatku idzie zimność...
Tylko pytanie mam teraz takie: skąd mam wiedzieć, którą sondę wymienić? Tą przed katalizatorem?
W takim razie muszę to ogarnąć bo głównie jeżdżę na krótkich odcinkach, a w dodatku idzie zimność...
Tylko pytanie mam teraz takie: skąd mam wiedzieć, którą sondę wymienić? Tą przed katalizatorem?
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
DEXTER pisze:W takim razie muszę to ogarnąć bo głównie jeżdżę na krótkich odcinkach,
Popraw się, samochody nie lubią krótkich odcinków, musisz jeździć trochę dalej , w przypadku
Miaty to nie jest takie trudne ...

-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
remik pisze:Popraw się, samochody nie lubią krótkich odcinków, musisz jeździć trochę dalej , w przypadku
Miaty to nie jest takie trudne ...
Genialny post...

-
- Donator
- Posty: 1246
- Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Poznań
Szybkie, ale pewnie głupie pytanie
z tego co znalazłem to zbiornik w NA ma 50 litrów, a ja nigdy nie zalałem więcej jak 38 litrów O co chodzi? 


była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
matusz pisze:Szybkie, ale pewnie głupie pytaniez tego co znalazłem to zbiornik w NA ma 50 litrów, a ja nigdy nie zalałem więcej jak 38 litrów O co chodzi?
Nie 50, a 42 bodaj. W każdym razie to 50 litrów nie ma ani NA, ani NB, ani NBfl nawet

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
boś strachliwy i nie jedziesz do końca
a tak serio to to pytanie już parę razy się przewijało - nie pamiętam dokładnej odpowiedzi, ale raczej na pewno zbiornik nie ma 50 litrów. ma chyba 45, czy jakoś tak razem z rurą. generalnie jak chcesz zalewać więcej, to jeździj dłużej - nie do kreski, tylko do E, czy za E (nie polecam
). pytanie tylko po co - pompa nie lubi resztek i syfów z dna 



Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
DEXTER, daj znaka to podlaczymy mojego fona i sie dowiemy ktora zdechla
[ Dodano: 16-10-2012, 00:45 ]
ej no.. 42 to ja wlewam jak mi wskazowka pokazuje ostatnia kreska.. jak mialem tuz na gorze E to weszlo 45

[ Dodano: 16-10-2012, 00:45 ]
dmk pisze:Nie 50, a 42 bodaj
ej no.. 42 to ja wlewam jak mi wskazowka pokazuje ostatnia kreska.. jak mialem tuz na gorze E to weszlo 45
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
solt, dzis w pracy obejrze te sondy i sprobuje jeszcze raz z naszym kompem.
Do Ciebie tez sie odezwe, sprawdzimy Twoje zabawki
Z innej beczki: jaki jest gwint na szpilkach od kol w NB/NBFL? M12 x 1,25?
Pozdrawiam
Do Ciebie tez sie odezwe, sprawdzimy Twoje zabawki

Z innej beczki: jaki jest gwint na szpilkach od kol w NB/NBFL? M12 x 1,25?
Pozdrawiam
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
solt pisze:ej no.. 42 to ja wlewam jak mi wskazowka pokazuje ostatnia kreska.. jak mialem tuz na gorze E to weszlo 45
Raz mi się udało wlać 46 - wskazówka już właściwie leżała tak samo jak przy wyłączonym silniku


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


DEXTER pisze:Co do sondy, dzięki Panowie za pomoc.
W takim razie muszę to ogarnąć bo głównie jeżdżę na krótkich odcinkach, a w dodatku idzie zimność...
Tylko pytanie mam teraz takie: skąd mam wiedzieć, którą sondę wymienić? Tą przed katalizatorem?
Ale masz napisane S1

Na elmie pokazuje tak

U mnie poprzedni właściciel zmienił na denso ale długo nie wytrzymała
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
Ratujcie!
Jak wyjąć żarówkę H4 (mijania / długie) z NB przed FL? Muszę wymienić...
Odpiąłem wtyczkę, mogę złapać "tył" żarówki palcami, ale mocno siedzi. Podejrzewam, że trzeba jakoś zdjąć "gumę" i potem odgiąć mocowanie.
Jeżeli tak - w jaki sposób zdjąć tą gumę żeby nic urwać? To się kręci w którąś stronę czy ciągnąć na siłę?

Jak wyjąć żarówkę H4 (mijania / długie) z NB przed FL? Muszę wymienić...
Odpiąłem wtyczkę, mogę złapać "tył" żarówki palcami, ale mocno siedzi. Podejrzewam, że trzeba jakoś zdjąć "gumę" i potem odgiąć mocowanie.
Jeżeli tak - w jaki sposób zdjąć tą gumę żeby nic urwać? To się kręci w którąś stronę czy ciągnąć na siłę?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Ściągasz gumę (pociągasz ją całą - to taki fartuch gumowy na dobrą sprawę) i pod spodem masz zapięcie sprężynujące (w formie drutu). Powodzenia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Dzięki, zrobione
Banał, jak się wie co trzeba zrobić - ale wolałem zapytać niż coś połamać. Nawet są takie "wypustki" na tym gumowym fartuchu, żeby było za co ciągnąć.
Trochę trudniej po stronie pasażera bo miejsca mniej, co przypłaciłem drobnym zacięciem.
Ale to nic w porównaniu z wymianą w niektórych autach. Jeszcze raz dzięki za szybką reakcję.

Banał, jak się wie co trzeba zrobić - ale wolałem zapytać niż coś połamać. Nawet są takie "wypustki" na tym gumowym fartuchu, żeby było za co ciągnąć.
Trochę trudniej po stronie pasażera bo miejsca mniej, co przypłaciłem drobnym zacięciem.
Ale to nic w porównaniu z wymianą w niektórych autach. Jeszcze raz dzięki za szybką reakcję.
- emixfajf
- Donator
- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
DEXTER pisze:Z innej beczki: jaki jest gwint na szpilkach od kol w NB/NBFL? M12 x 1,25?
M12 x 1.5
Jakieś ładne nakrętki będą czy co?

pozdr
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Ja mam tak w planach na przyszły rok
Koledzy z miata.net prezentują to jako jedną z opcji: http://www.miata.net/garage/toprack.htm

Koledzy z miata.net prezentują to jako jedną z opcji: http://www.miata.net/garage/toprack.htm
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


No właśnie widziałem jeden dach tak zawieszony na allegro, te zaczepy są chyba najmocniejszym elementem, widziałem jeszcze możliwość opierania dachu na dwóch wystających rurkach obłożonych gąbką lub na tego typu wózku.
Jednak może ktoś już ten temat przerabiał w praktyce i ma swoje 3 grosze do powiedzienia?:)
Jednak może ktoś już ten temat przerabiał w praktyce i ma swoje 3 grosze do powiedzienia?:)