Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Dodam, że nie będę używał ściągaczy bo ich nie mam i nie potrzebuje. Wyjmuje złozony komplet i wkładam złożony komplet. Myślę czy by aktualny setup gdzie mam coile skręcić ile się da, może będą krótsze i łątwiej będzie wyjąć, hm ?
Jak masz aktualnie coile to jak je skręcisz na maxa to będzie je prościej wyjąć
ale jak auto było na nich obniżone to raczej nawet to nie będzie konieczne.
U mnie robiliśmy dokładnie taką samą operację jak u Ciebie i poszło dość gładko. Tzn na styk ale ja wyjmowałem cały setup na B6 mazdy więc na pewno cała kolumna była wyższa niż u Ciebie na coilach.
Jedna osoba staje i się giba na wahaczu a druga drze za amora
U mnie to było NBfl ale pewno u Ciebie to będzie podobnie wyglądać.
Pozdro

U mnie robiliśmy dokładnie taką samą operację jak u Ciebie i poszło dość gładko. Tzn na styk ale ja wyjmowałem cały setup na B6 mazdy więc na pewno cała kolumna była wyższa niż u Ciebie na coilach.
Jedna osoba staje i się giba na wahaczu a druga drze za amora

U mnie to było NBfl ale pewno u Ciebie to będzie podobnie wyglądać.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
tmx89 pisze:ciekawi mnie ostatnio jedno pytanie czy jesli mam felgi 15 a kupie felgi 16 i dalej gleba bedzie -40 mm to czy buda ciut pojdzie do gory a felgi sie bardziej schowaja w nadkolach ?? wiem ze kombinuje jak kon pod gore ale juz nie mam pomyslu jak zrobic ciut nizsze auto a przejezdzac przez kolaczatke ktora mam przy wjezdzie na parking
a jakie masz teraz opony - szerokość /profil ? jak już tak kombinujesz to chyba łatwiej za nabyć opony nadal 15" ale o 5% wyższe niż kupować i nowe felgi i nowe opony....
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Krzysiek pisze:Jakiś tańszy zamiennik(i równie dobry) dla przewodów NGK RC-ZE21??
Seiwa, numerki znajdziesz w katalogu IC.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie i Panie czy ktoś wie jaki rodzaj gwintu jest w tej śrubie: http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1916&oid=12&depth=0&page=1&count=91&PHPSESSID=79217b203886d3130f020bd2b8519af1 ??
A jeśli nikt nie wie to jakaś podpowiedź w kwestii czy w NB lub nbfl był drobniejszy ten gwint niż w NA ??
EDIT!
w sumie to nieaktualne, wychodzi na to, że tylko ASO wchodzi w grę i trzeba będzie czekać do piątku...
A jeśli nikt nie wie to jakaś podpowiedź w kwestii czy w NB lub nbfl był drobniejszy ten gwint niż w NA ??
EDIT!
w sumie to nieaktualne, wychodzi na to, że tylko ASO wchodzi w grę i trzeba będzie czekać do piątku...
Kierownica od Mazdy 6 podpasi do NA?
Bardock pisze:Jak Ci coś brzęczy to właź pod kierę i sprawdź sam. Tam gdzie jest najgłośniej a jak podotykasz to będziesz czuł który wibrujeja tak swój brzęczyk wywaliłem (był od otwartych drzwi)
No właśnie nie brzęczy i zostawiam przez to włączone światła.

-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Mam taki oto problem
Czasami, najczęściej po nocy, pali mi się kontrolka airbagu. Robi to dość specyficzne, bo po odpaleniu gaśnie jak pozostałe, ale po chwili miga 6 razy i gaśnie na jakieś 15-20 sekund po czym znowu miga 6 razy i tak w kółko...jakieś sugestie?
Dodam że nie ma reguły czasami wcale nie daje o sobie znać

Czasami, najczęściej po nocy, pali mi się kontrolka airbagu. Robi to dość specyficzne, bo po odpaleniu gaśnie jak pozostałe, ale po chwili miga 6 razy i gaśnie na jakieś 15-20 sekund po czym znowu miga 6 razy i tak w kółko...jakieś sugestie?
Dodam że nie ma reguły czasami wcale nie daje o sobie znać

Rules are made to be broken
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki Wroniasty
Czyli wychodzi że oporność poduszki kierowcy jest mniejsza niż 2 Ohmy. Fajnie wiedzieć tylko co to znaczy? Ma to jakiś związek z napięciem czy samym sensorem poduchy???

Czyli wychodzi że oporność poduszki kierowcy jest mniejsza niż 2 Ohmy. Fajnie wiedzieć tylko co to znaczy? Ma to jakiś związek z napięciem czy samym sensorem poduchy???
Rules are made to be broken
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
wojteks pisze:Hantkus pisze:tylko co to znaczy
Może być zwarcie w tasiemce/wiązce poduszki, mogła paść sama poduszka.
Rozumiem że OBD w NB nic mi nie daje w kwestii zdiagnozowania tego tak?
Co w takim razie począć

Rules are made to be broken
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Z tego co pamiętam, w wersji KIREI montowali w standardzie. A w innych nie mam pojęcia 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Wroniasty pisze:Jak zdjąć filtr pompy paliwa? Nie chciałbym czegoś urwać/złamać
...jakieś bzdury...
Przepraszam Wroniasty, dawno to było.

Ostatnio zmieniony 18 wrz 2012, 13:42 przez dmk, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk, nie trafiłeś, ale dzięki za chęci. Dla potomnych napiszę, że jest zabezpieczony takim dzikdzikiem (nie wiem jak to się nazywa fachowo - takie wbijane na trzpień zabezpieczenie, coś jak seger), którego na pierwszy rzut oka nie widać, już sobie poradziłem
Edycja: Nic się nie stało dmk - czasem lepiej palnąć bzdurę, ale chociaż chcieć pomóc, niż olać sprawę
Idę dalej walczyć z oporną materią
P.S. - A może ktoś ma jakiś pomysł jak skutecznie oczyścić filtr pompy paliwa? Kupowanie nowego za blisko stówkę średnio mi się uśmiecha, a chcę wyeliminować wszelkie możliwe przyczyny przerywania, które opisywałem w innym wątku
Edycja: Nic się nie stało dmk - czasem lepiej palnąć bzdurę, ale chociaż chcieć pomóc, niż olać sprawę
Idę dalej walczyć z oporną materią
P.S. - A może ktoś ma jakiś pomysł jak skutecznie oczyścić filtr pompy paliwa? Kupowanie nowego za blisko stówkę średnio mi się uśmiecha, a chcę wyeliminować wszelkie możliwe przyczyny przerywania, które opisywałem w innym wątku
Hantkus pisze:Co w takim razie począć
Pasuje podmienić poduszkę albo przynajmniej ją odłączyć (oczywiście przy odłączonym akumulatorze zgodnie z opisami), podłączenie akumulatora jak nie ma poduszki powinno spowodować jakąś zmianę w błędach, jeżeli nadal będzie zwarcie to odłączyć tasiemkę idącą przez kierownicę i ponownie sprawdzić błąd, przeglądnąć/zmierzyć multimetrem przewody instalacji między sterownikiem poduszek a kierownicą czy nie wykazują zwarcia.
Jak sprawdzić pompę paliwa - może ktoś wie jaka powinna być jej wydajność w l/h, rezystancja, albo cokolwiek innego co mogę sprawdzić. Mam ją na wierzchu i zanim złożę to do kupy chciałbym wyeliminować jak najwięcej ewentualnych przyczyn problemów
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Wroniasty pisze:Jak sprawdzić pompę paliwa - może ktoś wie jaka powinna być jej wydajność w l/h, rezystancja, albo cokolwiek innego co mogę sprawdzić. Mam ją na wierzchu i zanim złożę to do kupy chciałbym wyeliminować jak najwięcej ewentualnych przyczyn problemów
Najlepiej podłączyć regulator ciśnienia i zobaczyć, jakie jest w stanie utrzymać - sprawna pompa powinna coś około 70-75psi utrzymać (seryjna) bez obciążenia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Wroniasty pisze:dmk, a mogę to zrobić po złożeniu wszystkiego do kupy? W sensie mogę się wpiąć np. gdzieś przy listwie wtryskowej i to sprawdzić? Bo nie mam manometru, a chciałbym złożyć wóz do kupy;)
Nie bardzo, bo w NB masz na listwie 43.5psi z powrotem do baku, albo w wersji US i NBfl 58-61psi (przerabiam ten temat bardzo pilnie teraz, bo muszę podnieść to ciśnienie), a pompa tyle da nawet w stanie agonalnym - tyle że pod dużym obciążeniem już nie utrzyma tego ciśnienia. Dlatego jest to najlepszy sposób sprawdzenia pompy "na sucho" pompując wyższe ciśnienie i obserwując, czy jest ono utrzymywane.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk, czyli podłączam manometr przez rurkę pod wyjście paliwa z pompy i zworką w złączu diagnostycznym włączam pompę (F/P do GND) i sprawdzam jakie nabija ciśnienie - jeżeli 70-75PSI (4.8-5.2 BARa) to jest ok, jeżeli ciśnienie po chwili spada to jest źle. Jak długo pompa powinna utrzymywać te ciśnienie? Dobrze, czy coś inaczej muszę zrobić?
dmk, manometr podpiąłem tak jak opisałem w poprzednim poście - bezpośrednio do króćca pompy wychodzącego w tylnej półce. Po 2/3 sekundach pompowania ciśnienie staje na 4.1 bara (60PSI) i ani drgnie w górę. Czyli pompa do wymiany?