Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2012, 14:34

Dodam, że nie będę używał ściągaczy bo ich nie mam i nie potrzebuje. Wyjmuje złozony komplet i wkładam złożony komplet. Myślę czy by aktualny setup gdzie mam coile skręcić ile się da, może będą krótsze i łątwiej będzie wyjąć, hm ?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 wrz 2012, 15:04

Jak masz aktualnie coile to jak je skręcisz na maxa to będzie je prościej wyjąć :) ale jak auto było na nich obniżone to raczej nawet to nie będzie konieczne.

U mnie robiliśmy dokładnie taką samą operację jak u Ciebie i poszło dość gładko. Tzn na styk ale ja wyjmowałem cały setup na B6 mazdy więc na pewno cała kolumna była wyższa niż u Ciebie na coilach.

Jedna osoba staje i się giba na wahaczu a druga drze za amora :D

U mnie to było NBfl ale pewno u Ciebie to będzie podobnie wyglądać.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

10 wrz 2012, 19:30

tmx89 pisze:ciekawi mnie ostatnio jedno pytanie czy jesli mam felgi 15 a kupie felgi 16 i dalej gleba bedzie -40 mm to czy buda ciut pojdzie do gory a felgi sie bardziej schowaja w nadkolach ?? wiem ze kombinuje jak kon pod gore ale juz nie mam pomyslu jak zrobic ciut nizsze auto a przejezdzac przez kolaczatke ktora mam przy wjezdzie na parking :P


a jakie masz teraz opony - szerokość /profil ? jak już tak kombinujesz to chyba łatwiej za nabyć opony nadal 15" ale o 5% wyższe niż kupować i nowe felgi i nowe opony....
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

10 wrz 2012, 21:36

Krzysiek pisze:Jakiś tańszy zamiennik(i równie dobry) dla przewodów NGK RC-ZE21??


Seiwa, numerki znajdziesz w katalogu IC.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2012, 14:46

Panowie i Panie czy ktoś wie jaki rodzaj gwintu jest w tej śrubie: http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1916&oid=12&depth=0&page=1&count=91&PHPSESSID=79217b203886d3130f020bd2b8519af1 ??

A jeśli nikt nie wie to jakaś podpowiedź w kwestii czy w NB lub nbfl był drobniejszy ten gwint niż w NA ??

EDIT!

w sumie to nieaktualne, wychodzi na to, że tylko ASO wchodzi w grę i trzeba będzie czekać do piątku...
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

12 wrz 2012, 14:34

Kierownica od Mazdy 6 podpasi do NA?
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

12 wrz 2012, 15:32

Kurak są wersję bez Nardi z kierownicą identyczna jak od Mazdy 626. Powinna pasować
人馬一体
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

12 wrz 2012, 23:13

Może ktoś wskaże mi ten przekaźnik od brzęczyka świateł bo sam za cholere nie mogę zlokalizować :neutral:
Załączniki
IMG_0644.JPG
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2012, 7:18

Jak Ci coś brzęczy to właź pod kierę i sprawdź sam. Tam gdzie jest najgłośniej a jak podotykasz to będziesz czuł który wibruje :) ja tak swój brzęczyk wywaliłem (był od otwartych drzwi)
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

13 wrz 2012, 13:08

Bardock pisze:Jak Ci coś brzęczy to właź pod kierę i sprawdź sam. Tam gdzie jest najgłośniej a jak podotykasz to będziesz czuł który wibruje :) ja tak swój brzęczyk wywaliłem (był od otwartych drzwi)

No właśnie nie brzęczy i zostawiam przez to włączone światła. :)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2012, 13:16

aaa zrozumiałem w drugą stronę. W takim razie nie pomogę, ale może jak przejrzysz tę stronke to na coś wpadniesz.

http://neomiata.com/garage/index.php
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

17 wrz 2012, 19:52

Mam taki oto problem :???:

Czasami, najczęściej po nocy, pali mi się kontrolka airbagu. Robi to dość specyficzne, bo po odpaleniu gaśnie jak pozostałe, ale po chwili miga 6 razy i gaśnie na jakieś 15-20 sekund po czym znowu miga 6 razy i tak w kółko...jakieś sugestie?
Dodam że nie ma reguły czasami wcale nie daje o sobie znać :?:
Rules are made to be broken
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

17 wrz 2012, 19:58

Hantkus, wygoogluj SRS/Airbag fault codes - kontrolka wymiguje Ci numer błędu

Edit: Znalazłem Ci:

[URL=http://neomiata.com/garage/2000%20Miata%20Air%20Bag%20Error%20Codes.pdf]Kody błędów SRS[/URL]
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 wrz 2012, 20:01

Jak na moje to... mysz Ci przeżarła przewody :P
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

17 wrz 2012, 20:16

Dzięki Wroniasty :cool:

Czyli wychodzi że oporność poduszki kierowcy jest mniejsza niż 2 Ohmy. Fajnie wiedzieć tylko co to znaczy? Ma to jakiś związek z napięciem czy samym sensorem poduchy???
Rules are made to be broken
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

18 wrz 2012, 4:49

Hantkus pisze:tylko co to znaczy

Może być zwarcie w tasiemce/wiązce poduszki, mogła paść sama poduszka.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 wrz 2012, 8:00

wojteks pisze:
Hantkus pisze:tylko co to znaczy

Może być zwarcie w tasiemce/wiązce poduszki, mogła paść sama poduszka.


Rozumiem że OBD w NB nic mi nie daje w kwestii zdiagnozowania tego tak?
Co w takim razie począć :sad:
Rules are made to be broken
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

18 wrz 2012, 10:05

Nie wiedziałem, że NC 1.8 wychodziły z LSD

http://allegro.pl/mazda-mx-5-1-8-kirei-2011r-i2639425069.html
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 wrz 2012, 12:26

Z tego co pamiętam, w wersji KIREI montowali w standardzie. A w innych nie mam pojęcia ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 wrz 2012, 13:03

Jak zdjąć filtr pompy paliwa? Nie chciałbym czegoś urwać/złamać
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 wrz 2012, 13:24

Wroniasty pisze:Jak zdjąć filtr pompy paliwa? Nie chciałbym czegoś urwać/złamać


...jakieś bzdury...

Przepraszam Wroniasty, dawno to było. :bang:
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2012, 13:42 przez dmk, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 wrz 2012, 13:37

dmk, nie trafiłeś, ale dzięki za chęci. Dla potomnych napiszę, że jest zabezpieczony takim dzikdzikiem (nie wiem jak to się nazywa fachowo - takie wbijane na trzpień zabezpieczenie, coś jak seger), którego na pierwszy rzut oka nie widać, już sobie poradziłem

Edycja: Nic się nie stało dmk - czasem lepiej palnąć bzdurę, ale chociaż chcieć pomóc, niż olać sprawę

Idę dalej walczyć z oporną materią

P.S. - A może ktoś ma jakiś pomysł jak skutecznie oczyścić filtr pompy paliwa? Kupowanie nowego za blisko stówkę średnio mi się uśmiecha, a chcę wyeliminować wszelkie możliwe przyczyny przerywania, które opisywałem w innym wątku
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

18 wrz 2012, 14:31

Hantkus pisze:Co w takim razie począć

Pasuje podmienić poduszkę albo przynajmniej ją odłączyć (oczywiście przy odłączonym akumulatorze zgodnie z opisami), podłączenie akumulatora jak nie ma poduszki powinno spowodować jakąś zmianę w błędach, jeżeli nadal będzie zwarcie to odłączyć tasiemkę idącą przez kierownicę i ponownie sprawdzić błąd, przeglądnąć/zmierzyć multimetrem przewody instalacji między sterownikiem poduszek a kierownicą czy nie wykazują zwarcia.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 wrz 2012, 14:34

Jak sprawdzić pompę paliwa - może ktoś wie jaka powinna być jej wydajność w l/h, rezystancja, albo cokolwiek innego co mogę sprawdzić. Mam ją na wierzchu i zanim złożę to do kupy chciałbym wyeliminować jak najwięcej ewentualnych przyczyn problemów
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 wrz 2012, 14:39

Wroniasty pisze:Jak sprawdzić pompę paliwa - może ktoś wie jaka powinna być jej wydajność w l/h, rezystancja, albo cokolwiek innego co mogę sprawdzić. Mam ją na wierzchu i zanim złożę to do kupy chciałbym wyeliminować jak najwięcej ewentualnych przyczyn problemów


Najlepiej podłączyć regulator ciśnienia i zobaczyć, jakie jest w stanie utrzymać - sprawna pompa powinna coś około 70-75psi utrzymać (seryjna) bez obciążenia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 wrz 2012, 14:43

dmk, a mogę to zrobić po złożeniu wszystkiego do kupy? W sensie mogę się wpiąć np. gdzieś przy listwie wtryskowej i to sprawdzić? Bo nie mam manometru, a chciałbym złożyć wóz do kupy;)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 wrz 2012, 14:53

Wroniasty pisze:dmk, a mogę to zrobić po złożeniu wszystkiego do kupy? W sensie mogę się wpiąć np. gdzieś przy listwie wtryskowej i to sprawdzić? Bo nie mam manometru, a chciałbym złożyć wóz do kupy;)


Nie bardzo, bo w NB masz na listwie 43.5psi z powrotem do baku, albo w wersji US i NBfl 58-61psi (przerabiam ten temat bardzo pilnie teraz, bo muszę podnieść to ciśnienie), a pompa tyle da nawet w stanie agonalnym - tyle że pod dużym obciążeniem już nie utrzyma tego ciśnienia. Dlatego jest to najlepszy sposób sprawdzenia pompy "na sucho" pompując wyższe ciśnienie i obserwując, czy jest ono utrzymywane.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 wrz 2012, 15:32

dmk, czyli podłączam manometr przez rurkę pod wyjście paliwa z pompy i zworką w złączu diagnostycznym włączam pompę (F/P do GND) i sprawdzam jakie nabija ciśnienie - jeżeli 70-75PSI (4.8-5.2 BARa) to jest ok, jeżeli ciśnienie po chwili spada to jest źle. Jak długo pompa powinna utrzymywać te ciśnienie? Dobrze, czy coś inaczej muszę zrobić?
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

18 wrz 2012, 16:09

Dla potomności napiszę co do mojego problemu z oświetleniem i brzęczykiem świateł, to po prostu wypadł czujnik/przełącznik otwartych drzwi w progu. Po wymianie wszystko ok :)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 wrz 2012, 16:45

dmk, manometr podpiąłem tak jak opisałem w poprzednim poście - bezpośrednio do króćca pompy wychodzącego w tylnej półce. Po 2/3 sekundach pompowania ciśnienie staje na 4.1 bara (60PSI) i ani drgnie w górę. Czyli pompa do wymiany?
ODPOWIEDZ