Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

15 lip 2014, 11:28

I będą ok na suchym? Pamiętam remik Twoje pozytywne wrażenia z tymi oponami, ktoś jeszcze je chwalił. O re002 słyszałem, ze na mokrym średnio :/ chyba, że niedosłyszałem :P

to może inaczej - na jakich oponach Wasze mocniejsze projekty jeżdżą "na codzień"?
Z normalnych opon rozważam Falkeny wspomniane przez remika, KU31. Rainsportów raczej nie chcę. No chyba, że jest jeszcze coś cywilnego i fajnie sprawdzającego się w codziennej jeździe.
Obrazek

miatasm.com
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

15 lip 2014, 12:10

RE002 pewnie nie dorównują Uniroyalom na mokrym, ale bynajmniej złe nie są. Chyba że przegniesz z ciśnieniem 8-)
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

15 lip 2014, 17:43

funky pisze:I będą ok na suchym? Pamiętam remik Twoje pozytywne wrażenia z tymi oponami, ktoś jeszcze je chwalił. O re002 słyszałem, ze na mokrym średnio :/ chyba, że niedosłyszałem :P


Jak najbardziej będą . Ja mam ZE914 , i one są świetne na mokro. Na suchym nie mogę zerwać przyczepności w warunkach drogowych - żeby było to bezpieczne - zero driftu , fakt - że moje zawieszenie jest trochę zmodzone, i ta granica jest mocno przesunięta .. Imho, każda z tutaj polecanych opon spełni Twoje oczekiwania jeśli jeździsz rozsądnie na drodze ..(Kumho, Uniroyal, Falken) .
Ostatnio zmieniony 15 lip 2014, 20:10 przez remik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

15 lip 2014, 19:49

remik pisze: Na suchym nie mogę zerwać przyczepności w warunkach drogowych - żeby było to bezpieczne - zero driftu


Potwierdzam. Falkeny mają wg mnie bardzo dobre trzymanie na suchym. Na mokrym nie testowałem za dużo (tylko trzykrotnie złapał mnie deszcz) i co mogę powiedzieć:

- świeżo po deszczu, droga przesychająca: jak po sznurku prędkością autostradową.
- spory deszcz, bez stojącej wody: jak wyżej
- oberwanie chmury :twisted: : prędkość rozsądna na obwodnicy- byłem zaskoczony, żadnych niepewnych zachowań auta.

Cały czas mam "we krwi" charakterystykę moich poprzednich opon więc na pewno nie dotarłem jeszcze do granic możliwości Falkenów, szczególnie na mokrym gdzie na Nankangach zamiatałem tyłem w zakręcie przy 40tce ;)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

15 lip 2014, 20:08

To fakt nankang na mokrym to klasyka gatunku...driftowego :twisted:
To na tyle z r1r na przodzie i zabawa po pachy 8-)
Rules are made to be broken
Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

05 sie 2014, 22:15

Siemka. Mam fabryczny zawias NA, 15 calowe alusy Dotz Shuriken z oponami 195/50.
Drażni mnie szczelina między nadkolem a opony z tyłu. Przy okazji mógłbym wymienić właśnie alusy. Mam na oku 16calowe. Teraz pytanko. Jakie opony do 16stek, żeby móc zniwelować tą szczelinę nadkole/opona? Z niższym czy większym profilem? A może powinienem pozostać na 15stkach?
Hakuuna ma Miataaa!
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

05 sie 2014, 23:08

Powinienes zglebic auto :) Non stop to slysze.. :lol:
Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

05 sie 2014, 23:17

Tak właśnie zapomniałem dodać, że nie chcę ruszać zawiasu ;) ;p.
Pozdrówka!
Hakuuna ma Miataaa!
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2014, 16:12

Na kupionych felgach mam 10-letnie Goodyeary EAGLE NCT5 z dużą ilością mięsa i szkoda mi je wyrzucać, wolałbym je przeznaczyć na "przymusowe" przyspieszone zużycie. ;) Miał ktoś doświadczenie z tak starymi oponami na tyle i nówkami średniej klasy na przodzie? Pytanie jest takie, czy różnica w charakterystyce opony (a raczej ogólnie pojętej przyczepności) wynikającej z wieku nie będzie na tyle duża, że auto będzie się zachowywać bardzo źle. Opon w tydzień nie wykończę, a w międzyczasie jeżdżę Miatą także "normalnie".
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

12 sie 2014, 21:06

rrutek pisze:Pytanie jest takie, czy różnica w charakterystyce opony (a raczej ogólnie pojętej przyczepności) wynikającej z wieku nie będzie na tyle duża, że auto będzie się zachowywać bardzo źle


Na suchym na pewno jakoś dadzą radę. W deszczu natomiast będziesz musiał uważać gdyż 10 letnia opona będzie już poprostu twarda i trzymać nie będzie. Radzę dokupić 2 opony, bezpieczeństwo najważniejsze.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2014, 22:35

Dzięki. Generalnie nie o to chodzi, że nie chcę kupić od razu 4ech. Myślałem po prostu o spożytkowaniu zbędnej opony, ale też się skłaniam do tego, że nie ma co kombinować tylko od razu założyć komplet, bo Miatka chwilowo jest moim daily carem. :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2014, 13:50

No i problem sam się rozwiązał. :) Opony jednak są w gorszym stanie (moje niezrozumienie aukcji), także już jadą do mnie cztery nowiuteńkie Falkeny ZE914. 8-)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

13 sie 2014, 17:17

Czy wiecie ktory producent opon bedzie mial najszersza 205/50R16? :) Pytam, bo (ponoc) potrafia byc znaczne roznice..
Zastanawiam sie czy 205 wejdzie bez naciagu na felge 8j..? :roll:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

13 sie 2014, 19:27

naciag mysle ze bedzie. ja 225 mam na 7,5 calach i jest ok. co do szerokosci to semi roznego rodzaju beda szersze. ale pytanie troche dziwne. nie lepiej kupic 215 zamiast pytac sie czy sa 205 szerokie jak 215?
dla przykladu r888:
https://www.google.pl/search?q=szeroko% ... B956%3B776

ferdki rsr tez sa szerokie. a cywile raczej w druga strone pra czyli ponizej numeracji by lepiej odprowadzac wode.
http://www.kajman.witam.net/srtb/gumy/D ... resize.JPG
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 5:23 przez piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

13 sie 2014, 19:58

kap pisze:Czy wiecie ktory producent opon bedzie mial najszersza 205/50R16? :) Pytam, bo (ponoc) potrafia byc znaczne roznice..
Zastanawiam sie czy 205 wejdzie bez naciagu na felge 8j..? :roll:


Jakbyś miał profil 45 , to jeszcze mógłbyś trochę kalkulować , a tak - nie przejmowałbym się . Mojemu Federalowi 205/45 felga 8 zamiast 7 dobrze by zrobiła , naciąg w sam raz ...
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

13 sie 2014, 21:11

piwo, nie chce 215, bo jest za szeroka, a wiadomo, ze jak pisze o szerszej 205, to jasnym jest, ze najszersza 205 nie bedzie w tej samej szerokosci co 215..

ja po prostu nie chce "stozkowej" opony z odslonietym rantem felgi, a fajnie 16 z niskim ET to przewaznie 8J..
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

14 sie 2014, 5:20

no wlasnie bedzie najszersza 205tka szersza od najwezszej 215 i to znacznie. np r888 205/55r16 ma 213cm szerokosci (zdjecie 1 w linku wyzej). a fz201 jest jeszcze szerszy (zdjecie 2 w linku wyzej). a dla odmiany sporo opon cywilnych jak np moje dunlopy sp1 maja szerokosc mniejsza niz podawana.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

14 sie 2014, 6:59

mi chodzi o uniwersalna opone do miasta
ale dzieki piwo za wyjasnienie, musze zatem bardziej organoleptycznie sprawdzac opony :)

remik, moglbys zmierzyc szerokosc swoich Falkenow? ;)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

14 sie 2014, 7:16

kap pisze:remik, na jakich Federalch jezdzisz? Moglbys mi zmierzyc ich szerokosc? ;)


Jeżdżę na 595RS-R , ale to na suchy tor w zasadzie się nadaje tylko . Nie polecam na co dzień opony która pęka po przebiegu 600 km , i nie trzyma za dobrze na mokrym ..

Pomijając różnice w szerokości semi-slicków - to nie rozumiem trochę Twojego parcia na 8J . Opona 205/45 (na takich jeżdżę) jest idealna do jazdy na co dzień z felgą 16x7, przy 16x8 jak nie chcesz mieć żadnego naciągu (też mnie dziwi , bo on jest pożądany) , to 215 albo 225 - ale to już pewnie ceny inne i ograniczony wybór opon ...
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

14 sie 2014, 7:23

ale ja nie mam zadnego parcia na 8J.. po prostu felgi, ktore chce kupic w rozmiarze 16' z ET25 sa tylko i wylacznie 8J

naciagu nie lubie i tyle. Tak samo jak felg z rantem o ktore tu na forum wiekszosc osob sie "zabija"..
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 sie 2014, 11:03

kap pisze:ale ja nie mam zadnego parcia na 8J.. po prostu felgi, ktore chce kupic w rozmiarze 16' z ET25 sa tylko i wylacznie 8J

naciagu nie lubie i tyle. Tak samo jak felg z rantem o ktore tu na forum wiekszosc osob sie "zabija"..
@kap, myślę, że mamy to samo zdanie na temat wyglądu koła. Na Twoim miejscu odpuściłbym sobie te 8J. Na rynku jest tak ogromna oferta felg, że na pewno znajdziesz dla siebie coś innego.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

23 sie 2014, 16:22

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Chalanger
Donator
Donator
Posty: 3024
Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
Model: Inny
Wersja: Brak zabawki
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

24 sie 2014, 10:08

Cześć,
teraz ja będę kupował sobie oponki. Nie jeżdżę dużo-10-20 km dziennie. Gen. auto do zabawy niz do jeżdżenia dalekich tras bo od tego mam duże volvo i firmówki.
Co jakiś wyoady na tor. Jak na razie chcę kupić opony 195/50/15 na których można jechać na co dzień jak i upalać na torze.

Zastanawiam się nad:

- Potenzy Re002
- Toyo R1R
- Yoko Ad08

Które będą najlepsze na torze i da się na nich jechać na codzień.

p.s. wiem że na razie nie mam mocy w tym aucie ale planuje SWAP.
Kupię ładną Mx5
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

24 sie 2014, 10:38

ApAcHoS pisze:Cześć,
teraz ja będę kupował sobie oponki. Nie jeżdżę dużo-10-20 km dziennie. Gen. auto do zabawy niz do jeżdżenia dalekich tras bo od tego mam duże volvo i firmówki.
Co jakiś wyoady na tor. Jak na razie chcę kupić opony 195/50/15 na których można jechać na co dzień jak i upalać na torze.

Zastanawiam się nad:

- Potenzy Re002
- Toyo R1R
- Yoko Ad08

Które będą najlepsze na torze i da się na nich jechać na codzień.

p.s. wiem że na razie nie mam mocy w tym aucie ale planuje SWAP.


Ad08 ale koniecznie nowy model czyli 08R.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Chalanger
Donator
Donator
Posty: 3024
Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
Model: Inny
Wersja: Brak zabawki
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

24 sie 2014, 10:47

Dzieki ;)
Kupię ładną Mx5
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

25 sie 2014, 11:38

Ciekaw jestem czy ktoś jeździł na Michelin Pilot Sport 3?
Całkiem dobrze wchodzi w testach i ma dla mnie tą zaletę że jest dostępna w rozmiarze 195/50R15
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Pilot-Sport-3-PS3.htm
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

27 sie 2014, 21:46

rsmx5 pisze:Ciekaw jestem czy ktoś jeździł na Michelin Pilot Sport 3?
Całkiem dobrze wchodzi w testach i ma dla mnie tą zaletę że jest dostępna w rozmiarze 195/50R15


Nie jeździłem, ale idę o zakład z każdym , że zrobie na nich lepszy czas w Bydgoszczy, niż na większości popularnych semi-slicków .. ;)
Brat
Posty: 236
Rejestracja: 01 lis 2013, 19:02
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

09 wrz 2014, 20:23

Się przegięło dziś ze śmiganiem na torze, się zebrało kawałek bieżnika z trawnika, chcąc nie chcąc się myśli o nowych oponkach.

Na przodzie (i prawym tylnym kole) mam całkiem przyjemnie grube Uniroyal Rallye, na lewym tyle mam ok 9/10 tejże opony. Zakładając, że nie chcę zbankrutować, co polecacie zrobić? Nie mam porównania do innych opon, ale na aktualnych jeździło mi się całkiem przyjemnie. Autko jest daily carem, jeżdżę nim do pracy i po Polsce, średnio raz w miesiącu bawię się w jakiś tor, ale bez napinki. Aktualne pomysły:
- Ekonomiczny - kupić jedną identyczną używkę (+- 100 PLN) - niezbyt mnie kusi ta wersja
- 2x nówki Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 - na tylną ośkę. Na przód się może kiedyś coś kupi. (+- 220PLN x2) W tej sytuacji boję się bardzo dużej różnicy w specyfikacji opon (miękkie, deszczowe rallye na przodzie i twarde, suche Adrenaliny z przodu)
- 2x nówki Uniroyal Rainsport 3 - na tylną ośkę. Przód kiedyś, może. (+-240 PLN x2) Najbardziej przekonuje mnie ta wersja, w końcu opony o podobnej charakterystyce. Ale czy różnica nowe vs stare nie będzie zbyt uwydatniona?
- 4x nówki Bridgestone Potenza Adrenalin RE002. Chyba optimum. (+- 220PLN x4). I wcinanie tynku ze ściany do następnej wypłaty.

Mówimy o standardowych 195/50/R15 na OEMowych Enkeiach. Miatka NB 1.6, bez modów performancowych.
Po co jeździć jak można latać?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

09 wrz 2014, 21:23

Kup adrenaliny w komplecie. Tynk nie jest zły tylko trzeba dużo popijać ;)
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

09 wrz 2014, 22:09

Brat pisze:- 4x nówki Bridgestone Potenza Adrenalin RE002. Chyba optimum. (+- 220PLN x4). I wcinanie tynku ze ściany do następnej wypłaty.


Najlepsza opcja . Miata nie lubi kiepskich opon .Posmaruj ketchupem :lol:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
ODPOWIEDZ