Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2194
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

09 kwie 2020, 21:08

Tomai pisze:
09 kwie 2020, 20:59
Hej, Panowie, poratuje ktoś jakimś tutorialem lub linkiem z forum jak poradzić sobie z fotelem NBFL kierowcy, aby niżej siedzieć. W poprzedniej Miacie po 30 tyś fotel sam się podemną ułożył i było dobrze. Tutaj przejechałem dopiero jakieś 8 tys. i ciągle jest za wysoko. ( jak kupiłem ją to miała dopiero 97 tyś więc fotele jeszcze świeże).
Chodzi mi o to aby nic nie popsuć, a niżej siedzieć. Grzania foteli nie ma. Wiem że trzeba wypruć gąbkę tak?
viewtopic.php?f=18&t=27197&p=470610&hil ... yi#p470610
viewtopic.php?f=25&t=13848&p=261832&hil ... my#p261832
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 21:10 przez pistenbully, łącznie zmieniany 1 raz.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

09 kwie 2020, 21:09

A tutaj masz jeden z tysiąca tutoriali na yt, szukaj miata foamectomy

https://youtu.be/8Nz-1Lsutl0
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

09 kwie 2020, 21:31

Dziękuję !👍
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
NoxLux
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: wlkp

10 kwie 2020, 10:33

Efekt zostań w garażu. Nie sądziłem że 5mm różnicy w przekroju rury tak zmieni dźwięk :lol: Ogólnie nie mam weny teraz na robienie kolektorów z nierdzewki a do tych za 550zł nie mam zaufania. Jak skończy się ten cały bajzel to mam nadzieje że zawita cały układ wydechowy z nierdzewki.
Załączniki
IMG_20200408_120050.jpg
IMG_20200408_120050.jpg (6.06 MiB) Przejrzano 2999 razy
IMG_20200407_120806.jpg
IMG_20200407_120806.jpg (5.97 MiB) Przejrzano 2999 razy
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

13 kwie 2020, 21:11

Hej, pytanko, przyjadą do mnie niedługo sprężyny H&R, ostatnio sprężyny zmieniałem w NBFL parę lat temu...w związku z tym nie pamiętam jak to było, bo będą 2 wyższe, i 2 niższe, które idą na przód , a które na tył?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

14 kwie 2020, 14:20

Pozwólcie, że podpytam.
Miata w serwisie, niekończąca się walka z obrotomierzem który działa jak chce i falowaniem na biegu jałowym.

Jutro Panowie zamierzają podmienić komputer silnika na inny bo to ich diagnoza (uszkodzony ecu).

Faktycznie ma to sens?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Frivo
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2019, 21:09
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 kwie 2020, 16:14

Witam,

Sprawa jest następująca: auto, ze względu na brak zimy, zimowało sobie pod pokrowcem na parkingu. Blacharka nie ucierpiała, akumulator naładowałem, wpiąłem, silnik po chwili załapał, a wraz z nim pisk paska, kontrolka akumulatora i dym spod maski. Za drugim uruchomieniem to samo, za trzecim to samo. Dym biały, zapach spalenizny, dym z okolic paska/alternatora, ale nie mogę wykluczyć samej jednostki.

Co sądzicie? ja stawiam, że zatarły się łożyska (pasek sam w sobie się kręci), ale aż strach znowu włączać Maździnę, taki pisk wydaje.

Pozdr.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1929
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

14 kwie 2020, 16:46

Jakie masz ladowanie ? stawialbym na alternator
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

14 kwie 2020, 17:11

Zdejmij pasek i obróć kółkiem alternatora. Pewnie łożysko stanęło od wilgoci i korozji.

Przenoszę do czaterii.
Awatar użytkownika
Marco
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2018, 21:20
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2020, 0:05

PisBar pisze:
07 kwie 2020, 18:30
No z tych w komorze silnika to żaden się nie nadaje. Mógłbym ciągnąć z zapalniczki ale szukałem czegoś bliżej
12V po zapłonie masz na wiązce czujnika położenia wałka rozrządu (lewy pin patrząc na czoło wtyczki z bolcem mocującym na górze) ale nie jestem elektrykiem i nie wiem czy to najlepsze miejsce na pobieranie prądu do świateł dziennych :)
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

16 kwie 2020, 10:56

witam,
umarł górny przedni wahacz i dolny sworzeń w NA, pytanko: prawy lewy jest taki sam czy się różnią, w NA i NB to samo czy już wyższa technologia :), nie chcę wkładać używki więc szukam czegoś nowego (zamiennika) ktoś coś może polecić z własnego doświadczenia, będę wdzięczny za konstruktywną odpowiedź

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Arthur
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
Model: Inny
Wersja: MR2 SW20
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2020, 13:28

Cześć

Pacjent to NA 97r

Jakiś czas temu założyłem gwint (Tein advance Z) i pomimo identycznego ustawienia wysokości na amortyzatorach auto stoi krzywo np prawy front jest niżej niż lewy front. Pytanie czy tak już jest i po prostu dopasowac wysokość każdego koła indywidualnie? Czy coś jest nie tak i nie powinno tak być?

pzdr
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

16 kwie 2020, 13:55

Marcin M&S pisze:witam,
umarł górny przedni wahacz i dolny sworzeń w NA, pytanko: prawy lewy jest taki sam czy się różnią, w NA i NB to samo czy już wyższa technologia :), nie chcę wkładać używki więc szukam czegoś nowego (zamiennika) ktoś coś może polecić z własnego doświadczenia, będę wdzięczny za konstruktywną odpowiedź

pozdrawiam
Ponoć NBFL miały być wzmocnione. W sensie z grubszej blachy. Ja nie widziałem różnicy. W swoim NB miałem wahacze górne z NA tylko dlatego że ktoś je ocynował. Dało radę bez problemu to zainstalować. Dolny wahacz różnił się mocowaniem łącznika.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

16 kwie 2020, 15:03

Powoli zaczynam mieć dosyć przygód mechanicznych i przygód z mechanikami...

Wymieniony komplet sprzęgła z IL razem z łożyskami.
Mimo to skrzynia nadal niemiłosiernie wyje po dopuszczeniu gazu (przy hamowaniu silnikiem).

Nagle cała skrzynia do wymiany?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

16 kwie 2020, 17:25

Arthur pisze:
16 kwie 2020, 13:28
Cześć

Pacjent to NA 97r

Jakiś czas temu założyłem gwint (Tein advance Z) i pomimo identycznego ustawienia wysokości na amortyzatorach auto stoi krzywo np prawy front jest niżej niż lewy front. Pytanie czy tak już jest i po prostu dopasowac wysokość każdego koła indywidualnie? Czy coś jest nie tak i nie powinno tak być?

pzdr
Dopasuj i zapomnij. Jeśli dobrze pamiętam ten gwint ma stałe napięcie wstępne sprężyny więc nic nie tracisz.
kemad pisze:
16 kwie 2020, 15:03
Powoli zaczynam mieć dosyć przygód mechanicznych i przygód z mechanikami...

Wymieniony komplet sprzęgła z IL razem z łożyskami.
Mimo to skrzynia nadal niemiłosiernie wyje po dopuszczeniu gazu (przy hamowaniu silnikiem).

Nagle cała skrzynia do wymiany?
Na każdym biegu? Jesteś pewien, że to skrzynia, a nie dyfer? Szumi głośno na postoju jak puścisz sprzęgło?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

16 kwie 2020, 17:48

pirul pisze:
16 kwie 2020, 17:25


Na każdym biegu? Jesteś pewien, że to skrzynia, a nie dyfer? Szumi głośno na postoju jak puścisz sprzęgło?
Tak, na każdym biegu.
Od razu ustępuje jak tylko wcisnę sprzęgło, jestem 100% pewien, że to skrzynia.
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

16 kwie 2020, 19:22

kemad pisze:
16 kwie 2020, 17:48

Tak, na każdym biegu.
Od razu ustępuje jak tylko wcisnę sprzęgło, jestem 100% pewien, że to skrzynia.
Czyli standardowo dwa wyjścia - rozbiórka twojej, wymiana łożysk + uszczelnienie albo kupno 5b z NBFLa po małym przebiegu od brożyna czy kogoś innego. Tylko musi być kompletna z lewarkiem bo się różnią.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

16 kwie 2020, 19:24

pirul pisze:
16 kwie 2020, 19:22
kemad pisze:
16 kwie 2020, 17:48

Tak, na każdym biegu.
Od razu ustępuje jak tylko wcisnę sprzęgło, jestem 100% pewien, że to skrzynia.
Czyli standardowo dwa wyjścia - rozbiórka twojej, wymiana łożysk + uszczelnienie albo kupno 5b z NBFLa po małym przebiegu od brożyna czy kogoś innego. Tylko musi być kompletna z lewarkiem bo się różnią.
Właśnie chodzi o to, że już wymieniłem wszystkie łożyska, olej i uszczelniacze :(
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Mike83
Posty: 28
Rejestracja: 07 wrz 2011, 16:18
Model: NB FL
Wersja: Tor :)
Lokalizacja: Radom

17 kwie 2020, 18:03

Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 kwie 2020, 18:17

Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:03
Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
Zamienników nie ma. Szukaj używanych w dobrym stanie.
Awatar użytkownika
Mike83
Posty: 28
Rejestracja: 07 wrz 2011, 16:18
Model: NB FL
Wersja: Tor :)
Lokalizacja: Radom

17 kwie 2020, 18:30

mutra pisze:
17 kwie 2020, 18:17
Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:03
Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
Zamienników nie ma. Szukaj używanych w dobrym stanie.
dziękuje za informacje
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

18 kwie 2020, 10:23

Jak rozpoznać jakie to są sprężyny? Ponoć do NA, obniżają o jakieś 25mm-30mm. Ja sprężynach tylko kody 40-117 VA lub HA.Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 296
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2020, 11:47

Bless pisze:Jak rozpoznać jakie to są sprężyny? Ponoć do NA, obniżają o jakieś 25mm-30mm. Ja sprężynach tylko kody 40-117 VA lub HA.Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
https://www.tatechnix.de › PDF
Wyniki wyszukiwania w sieci
Mazda MX5, Typ NA 00-2080-00-02 - TA Technix

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

18 kwie 2020, 14:12

Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:30
mutra pisze:
17 kwie 2020, 18:17
Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:03
Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
Zamienników nie ma. Szukaj używanych w dobrym stanie.
dziękuje za informacje
może i zamienników nie ma ale drogi oryginał zawsze się znajdzie :bang: https://www.decabriohoeve.nl/nieuwe-ond ... ts-na-nb-1
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

18 kwie 2020, 15:08

3ka pisze:
Bless pisze:Jak rozpoznać jakie to są sprężyny? Ponoć do NA, obniżają o jakieś 25mm-30mm. Ja sprężynach tylko kody 40-117 VA lub HA.Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
https://www.tatechnix.de › PDF
Wyniki wyszukiwania w sieci
Mazda MX5, Typ NA 00-2080-00-02 - TA Technix

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Niezbyt mi to wygląda na te same sprężyny. Taki sam kod niestety mają sprężyny od Pi.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

18 kwie 2020, 19:18

NA

Czego brakuje obok osłony akumulatora?
Czy taka szpara to może seryjna? :bang:

WhatsApp Image 2020-04-18 at 20.16.21.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-18 at 20.16.21.jpeg (160.87 KiB) Przejrzano 2535 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

18 kwie 2020, 19:40

Jeszcze jedno pytanko.
Czy ma ktoś w miarę czytelny schemat jak przetestować działanie szyb elektrycznych bezpośrednio w kostce?
Może wystarczy podać + i - na piny obok jak niżej; i odwrócić polaryzację żeby silnik zadziałał w drugą stronę?

Chciałbym przetestować szyby bo pomimo czyszczenia jest lepiej ale nie idealnie - wiem, że część z Was wymienia przyciski bo styki się wyrabiają.

plug.jpg
plug.jpg (38.21 KiB) Przejrzano 2565 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4755
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 kwie 2020, 21:49

Nie do konca odpowiedź na temat ale polecam mod z przekaznikami

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=618095

Kosztuje to parę chwil lutowania i podłączania ale warto
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
marcin3jp
Posty: 104
Rejestracja: 26 cze 2012, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

19 kwie 2020, 8:12

Cześć. Podpowie ktoś jak podłączyć światła obrysowe w NB ? Nie mam w ogóle kabli dociągniętych. Gdzie się podłączyć i którędy kable idą ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ja tu tylko zaMIATAm

<(")
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 kwie 2020, 12:00

Do przewodów świateł pozycyjnych w okolicy lamp.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
ODPOWIEDZ