Strona 395 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 wrz 2019, 13:24
autor: skatejol92
Tak, nie sprecyzowałem;)
Zastanawiam się, czy dodatkowe ujście spalin nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na elementy podwozia czy coś. No i czy efekt akustyczny jest zadowalający;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 wrz 2019, 19:05
autor: Feiro
Jeśli masz kata na miejscu i sprawną lambdę to spaliny nie mają żadnego zauważalnego wpływu na elementy podwozia :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 wrz 2019, 20:22
autor: mutra
Pytałem na fejsie już ale może tutaj szybciej pójdzie. Potrzebuje wymiar oringu do złączki AN10. Dokręciłem za mocno i się rozpłaszczył więc nie mam nawet jak pomierzyć :(

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 wrz 2019, 20:47
autor: pirul
Takie info znalazłem:
AN-10 Inside Diameter- 14.2mm (5/8"); Outside Diameter - 19mm (3/4")

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 wrz 2019, 20:53
autor: mutra
pirul pisze:
02 wrz 2019, 20:47
Takie info znalazłem:
AN-10 Inside Diameter- 14.2mm (5/8"); Outside Diameter - 19mm (3/4")
:kciuk: tylko czy to jest wymiar o ringu czy złączki ? Bo to by znaczyło że oring ma mieć 5mm grubosci. ???

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 wrz 2019, 21:45
autor: pirul
No nie, ma mieć 2,5mm x2 :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 wrz 2019, 21:56
autor: mutra
Aaaaaaaaaa bo to okrąg jest :mrgreen: teraz to ma sens ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 15:35
autor: DamianSzatan
Jak sciagnac ta nabe? Czu ma jakies zabezpieczenie czy cos innego? Sruba centralna odkrecona, szarpe i nic.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 16:05
autor: KyRy
Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 16:11
autor: DamianSzatan
KyRy pisze:Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby ;)
Probowane. Nawet prowizoryczny sciagacz z pasa transportowego zrobilem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 16:35
autor: Pan Lee
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 18:49
autor: wojteks
DamianSzatan pisze:
05 wrz 2019, 16:11
KyRy pisze:Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby ;)
Probowane. Nawet prowizoryczny sciagacz z pasa transportowego zrobilem.
Mocniej, ściągaczem który nie uszkodzi naby.

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 18:51
autor: DamianSzatan
Mysle uzyc sciagacza do lozysk. Nie wiem czy ktos nie nabil jej kiedys na chama.


Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 19:01
autor: wojteks
Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 16:35
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.

3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 19:01
autor: wojteks
DamianSzatan pisze:
05 wrz 2019, 18:51
Mysle uzyc sciagacza do lozysk. Nie wiem czy ktos nie nabil jej kiedys na chama.
Nie musiał nabijać, czasami tak się zacina/klinuje.

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 19:53
autor: Alex
Co polecacie jako rozwiązanie problemu z szwankujacym przełącznikiem szyb w NA? Chcę do wyłącznika dołożyć przekazniki ale gdzie je umieścić? Blisko wyłącznika wydaje mi się nieco bez sensu, bo nadal mamy spadek napięcia na długich przewodach.

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 wrz 2019, 21:33
autor: Pan Lee
wojteks pisze:
05 wrz 2019, 19:01
Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 16:35
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.

3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
Właśnie, rozrząd z pompą wody niedawno robione, uszczelka pokrywy zaworów też nowa. Oleje i filtry jeszcze nie do wymiany. Z mechanikiem chodziło tylko o uszczelkę. Czyli 3k to raczej oszustwo. Dzięki wielkie.

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 wrz 2019, 10:53
autor: Robbi
Alex pisze:
05 wrz 2019, 19:53
Co polecacie jako rozwiązanie problemu z szwankujacym przełącznikiem szyb w NA? Chcę do wyłącznika dołożyć przekazniki ale gdzie je umieścić? Blisko wyłącznika wydaje mi się nieco bez sensu, bo nadal mamy spadek napięcia na długich przewodach.
Szwankującym? Jeśli nie styka za każdym razem, to możesz wyczyścić płytki w środku. Jak to nie pomoże lub szyby dalej będą się wolno opuszczać i podnosić, to w dobrej cenie jest nowy przełącznik na: https://www.mx5parts.co.uk/electric-window-switch-mk1-with-manual-gearbox-p-737.html

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 wrz 2019, 9:12
autor: Alex
Robbi pisze:
Alex pisze:
05 wrz 2019, 19:53
Co polecacie jako rozwiązanie problemu z szwankujacym przełącznikiem szyb w NA? Chcę do wyłącznika dołożyć przekazniki ale gdzie je umieścić? Blisko wyłącznika wydaje mi się nieco bez sensu, bo nadal mamy spadek napięcia na długich przewodach.
Szwankującym? Jeśli nie styka za każdym razem, to możesz wyczyścić płytki w środku. Jak to nie pomoże lub szyby dalej będą się wolno opuszczać i podnosić, to w dobrej cenie jest nowy przełącznik na: https://www.mx5parts.co.uk/electric-window-switch-mk1-with-manual-gearbox-p-737.html
Nie chce nowego wyłącznika, to że można wyczyścić stary wiem, robiłem to 5 lat temu ;) Chcialbym ulepszyć seryjny układ który moim zdaniem ma wadę w postaci dość długich i dość cienkich przewodów co powoduje spadek napięcia i w efekcie wolniejsza pracę szyb niż by mogła być.

Znalazłem taki opis:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=618095

I chyba tego sproboje :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 wrz 2019, 12:59
autor: kammich
Czekam na wyniki :D

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 08 wrz 2019, 17:28
autor: wojteks
Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 21:33
wojteks pisze:
05 wrz 2019, 19:01
Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 16:35
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.

3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
Właśnie, rozrząd z pompą wody niedawno robione, uszczelka pokrywy zaworów też nowa. Oleje i filtry jeszcze nie do wymiany. Z mechanikiem chodziło tylko o uszczelkę. Czyli 3k to raczej oszustwo. Dzięki wielkie.
Ale że co, na starym pasku rozrządu chcesz składać, uszczelkę pokrywy zaworów dać starą i oleju który pomiesza się z płynem chłodniczym nie chcesz wymieniać? Tak samo nie wyobrażam sobie składnia bez sprawdzenia głowicy.

Zapytaj jeszcze raz dokładnie co wchodzi w tę cenę, i sprawdź też u innego mechanika określając dokładnie co ma być zrobione.

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 wrz 2019, 15:17
autor: Marcin M&S
:?: Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 wrz 2019, 15:56
autor: mutra
Marcin M&S pisze:
09 wrz 2019, 15:17
:?: Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
Jest wybite na takim wystającym kawałku metalu od strony kolektora wydechowego. Tuż za rurką od bagnetu oleju

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 wrz 2019, 17:42
autor: Marcin M&S
mutra pisze:
09 wrz 2019, 15:56
Marcin M&S pisze:
09 wrz 2019, 15:17
:?: Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
Jest wybite na takim wystającym kawałku metalu od strony kolektora wydechowego. Tuż za rurką od bagnetu oleju
ok, tam znalazłem jedynie coś takiego "DSC 501" nie jestem pewien czy to jest numer, bardziej kod silnika albo jeszcze coś innego ;) bo na dwóch silnikach(ten sam rok i pojemność) jest to samo oznaczenie, a może mazda nie ma czegoś takiego jak nr silnika tylko właśnie kod ... może to ktoś potwierdzić

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 wrz 2019, 21:58
autor: Fifkers
Jest wybite B6 albo BP (1,6 lub 1,8).

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 wrz 2019, 7:21
autor: Pedi
Swojego czasu wypadł mi w drodze (...) naciąg alternatora w NB i jeździłem z dokręconym zwykłą śrubą.
Niestety właśnie mi się ten alternator sfajczył i razem z wymianą chciałbym sobie dokupić i naciąg i śrubę mocującą alternator.
Problem w tym, że nie bardzo mogę znaleźć takie cuda. Nie wie ktoś gdzie mógłbym to dostać (najlepiej trójmiasto)?

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 wrz 2019, 7:37
autor: sebapoz
Pedi pisze:
10 wrz 2019, 7:21
Swojego czasu wypadł mi w drodze (...) naciąg alternatora w NB i jeździłem z dokręconym zwykłą śrubą.
Niestety właśnie mi się ten alternator sfajczył i razem z wymianą chciałbym sobie dokupić i naciąg i śrubę mocującą alternator.
Problem w tym, że nie bardzo mogę znaleźć takie cuda. Nie wie ktoś gdzie mógłbym to dostać (najlepiej trójmiasto)?
generalnie jest problem aby znaleźć sam mechanizm naciągu. Ja po kilku tygodniach bezowocnych poszukiwaniach, kupiłem ten mechanizm razem z używanym alternatorem. No i mam teraz alternator na zapas. Szukaj po firmach, które rozbierają samochody na części.

MX5 NC ŚWIATŁA TYŁ

: 16 wrz 2019, 16:53
autor: S.Sebastian
Cześć,
Mx5 Nc - nie działają tylne światła dzienne i nie są to żarówki.
Przód działa.
Macie jakieś pomysły? Bezpieczniki? Jak tak, to jakie?
Ale jak bezpieczniki, to jeden odpowiada za prawy przód i tył, a inny lewy przód i tył. Chyba, że się mylę.

Pozdrawiam!

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 wrz 2019, 18:08
autor: erbi2222
S.Sebastian pisze:Cześć,
Mx5 Nc - nie działają tylne światła dzienne i nie są to żarówki.
Przód działa.
Macie jakieś pomysły? Bezpieczniki? Jak tak, to jakie?
Ale jak bezpieczniki, to jeden odpowiada za prawy przód i tył, a inny lewy przód i tył. Chyba, że się mylę.

Pozdrawiam!
Dzienne światła działają tylko z przodu, tył nie świeci (takie są wymogi prawne), więc chyba wszystko jest ok, chyba, że piszesz o pozycyjnych - wtedy powinny świecić zarówno przednie, jak i tylne

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 wrz 2019, 22:10
autor: janux
Pierwsze słyszę żeby NC miała światła dzienne (chyba ze ktoś sobie dołożył sam). Tak samo nigdy nie słyszałem o tylnich światłach dziennych. Chyba, ze chodzi Ci o światła mijania. Opis bezpieczników jest w instrukcji do auta. Jeśli nie zapomnę to jutro zrobie zdjęcie i tu wrzuce.