Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Ford nr części 4 097 642. Carspeed ogarnia. Nie wiem, czy różnią się czymś od tych wyżej, ale moje nie trafiają idealnie tam gdzie powinny. Na postoju za wysoko i za wąsko, podczas jazdy trochę za wąsko. Nie są regulowane.
To chyba to samo efekt podobny
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2116
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Bardzo ładna ilustracja graficzna. A już zacząłem się napalać
To w takim razie warto wymieniać, czy jednak efekt nie zadowala?
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Czy jest super? Nie. Czy jest lepiej niż w serii? Moim zdaniem tak. Ponieważ efekt jest taki, że mniej więcej 1/4 cześć wycieraczki kierowcy od strony osi obrotu ramienia pracuje na suchym, to ta część jest słabo oczyszczana, co trochę irytuje, ale jak bardzo zależy od wzrostu - wysocy kierowcy raczej nie będą mieć z tym problemu, ale jak ktoś patrzy tuż nad kierownicą, to nie polecam.pistenbully pisze: ↑20 lut 2019, 10:42To w takim razie warto wymieniać, czy jednak efekt nie zadowala?
Dokładnie te same spryskiwacze są stosowane też w innych autach, w tym w którejś maździe (Tribute?). Wiesz może czy istnieje inna wersja, która bardziej pasuje do MX-5?
Już nawet nie pamiętam ile kosztowały ale jakieś śmieszne pieniądze więc można spróbować Jak widać na moim zdjęciu woreczek Fordowy naklejka Mazdy więc to wszystko jedno i to samo (kupowane były w Maździe)
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
tu jest tutorial z innym numerem częściszy pisze: ↑20 lut 2019, 12:15Czy jest super? Nie. Czy jest lepiej niż w serii? Moim zdaniem tak. Ponieważ efekt jest taki, że mniej więcej 1/4 cześć wycieraczki kierowcy od strony osi obrotu ramienia pracuje na suchym, to ta część jest słabo oczyszczana, co trochę irytuje, ale jak bardzo zależy od wzrostu - wysocy kierowcy raczej nie będą mieć z tym problemu, ale jak ktoś patrzy tuż nad kierownicą, to nie polecam.pistenbully pisze: ↑20 lut 2019, 10:42To w takim razie warto wymieniać, czy jednak efekt nie zadowala?
Dokładnie te same spryskiwacze są stosowane też w innych autach, w tym w którejś maździe (Tribute?). Wiesz może czy istnieje inna wersja, która bardziej pasuje do MX-5?
https://www.mx5nutz.com/forum/index.php ... pic=274690
kiedyś tez widziałem kogoś kto montował dysze od volvo. nawet sobie zapisałem numer części (30655605) ale nie wiem czy pasują i jak się sprawują
- jjocer
- Posty: 127
- Rejestracja: 13 sie 2018, 13:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hej, po wymianie foteli w nbfl na nieoryginalne świecą mi się kontrolki od pasów i poduszki powietrznej. Czy do tej wtyczki co wypiąłem z fotela trzeba jakieś oporniki wsadzić? I w nowych fotelach mam maty grzewcze, ale wtyczka jest inna i nie wiem które kable do których mają iść.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2116
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Jak często powinna podlegać wymianie uszczelka pokrywy zaworów?
Jak zaczyna się pocić/ cieknąćpistenbully pisze: ↑21 lut 2019, 11:16Jak często powinna podlegać wymianie uszczelka pokrywy zaworów?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Chyba, że zamiennik, to wtedy w każdy pierwszy poniedziałek miesiącaFifkers pisze: ↑21 lut 2019, 13:16Jak zaczyna się pocić/ cieknąćpistenbully pisze: ↑21 lut 2019, 11:16Jak często powinna podlegać wymianie uszczelka pokrywy zaworów?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2116
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Zastanawiałem się właśnie dlaczego jest ona elementem pakietu karnawałowego "przegląd okresowy" by IL Motorsport.
U mnie wpadła OE we wrześniu 2017 i zastanawiałem się czy przy okazji olejo-filtrowej należy się nią teraz zainteresować na wiosnę. Ale w takim razie nie zamawiam na zapas.
Dzięki Panowie.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cześć, jaki polecacie obecnie w miaaaaarę kompletny lub kompletny zestaw narzędzi do MX-5? Chciałbym kupić w końcu jakąś narzędziówkę.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
A koło 5 stów wystarczy? Powiedz mi jakie mam opcje, w zależności od budżetu.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ja bym kupił oryginał regenerowany albo zregenerował ten co masz. Z drugiej strony u siebie mam zamiennik (nie miałem czasu rozbierać zacisku) i póki co działa ok.
z własnego doświadczenia to bym powiedział, że na początek dobry zestaw plastrów Wszystko zależy co chcesz robić przy aucie i jakie narzędzia już masz? wydaje mi się że podstawa to porządna grzechotka 1/2 i 1/4 cala. Zestaw z nasadkami porządnej firmy pewnie będzie cię kosztował koło 400-500 stów więc ja bym kupił same grzechotki (ja mam proxona) a nasadki dokupił sobie tańsze (np dexter, byleby były cr-V albo jeszcze lepiej cr-mo) Druga rzecz IMO to dobry podnośnik żaba i wysokie kobyłki (takie do dostawczaka), ktos chyba nawet teraz sprzedaje komplet na forum.
edit: o taką mam https://allegro.pl/oferta/proxxon-23096 ... 7662463316 , mam ją juz 13 lat , jest fajna bo ma mały skok więc nawet jak jest mało miejsca to idzie obluzować śrubę
Ja mam duży zestaw narzędzi z Lidla. Kosztował jakieś 300 czy 400zł i było to sporo taniej niż odpowiednik Yato. W zestawie są m. in. 3 różnej wielkości grzechotki z nasadkami, klucze oczkowe, nasadki długie, nasadki do świec, bity, śrubokręt przedłużki... Używam amatorsko już kilka lat i wszystko działa. Kupowanie wszystkiego osobno ma tą wadę, że nie masz walizki, w której wszystko masz poukładane tylko masz 10 różnych małych pudełek, walizeczek i jak musisz to wszystko gdzieś ze sobą zabrać z domu/ garażu to jest to mało komfortowe.
Co do wysokich kobyłek to właśnie ja mam parę do sprzedania.
Co do wysokich kobyłek to właśnie ja mam parę do sprzedania.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: CBY
Cześć!!!
Już nie mam siły, kombinuję i nic! - NCFL USA
Chciałem podłączyć tylne przeciwmgielne do manetki razem z przednimi - ale po trudach okazało się że przednie włączane są "jakimś impulsem"
Czy macie pomysł aby coś takiego zrobić, bo teraz przychodzi mi do głowy już tylko zainstalowanie włącznika.
Pozdrawiam
Już nie mam siły, kombinuję i nic! - NCFL USA
Chciałem podłączyć tylne przeciwmgielne do manetki razem z przednimi - ale po trudach okazało się że przednie włączane są "jakimś impulsem"
Czy macie pomysł aby coś takiego zrobić, bo teraz przychodzi mi do głowy już tylko zainstalowanie włącznika.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 18 gru 2018, 17:55
- Model: NB FL
- Wersja: SE 1.8 146KM
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć
Ostatnio zauważyłem, że mam jakąś nieszczelność w układzie wydechowym. Objawy to lekkie pyrkanie z okolic kolektora wydechowego/ łączenia z katalizatorem - nie udało mi się precyzyjnie ustalić. Na zimnym silniku jest to mocno słyszalne.
Kogo możecie polecić w Warszawie i okolicach do zbadania i rozwiązania problemu?
Ostatnio zauważyłem, że mam jakąś nieszczelność w układzie wydechowym. Objawy to lekkie pyrkanie z okolic kolektora wydechowego/ łączenia z katalizatorem - nie udało mi się precyzyjnie ustalić. Na zimnym silniku jest to mocno słyszalne.
Kogo możecie polecić w Warszawie i okolicach do zbadania i rozwiązania problemu?
mutra pisze: ↑26 lut 2019, 20:54tutaj : https://www.mx5parts.co.uk/front-fittin ... -4092.html
względnie z klockami OEM mazdy
Dzięki
Nigdy nie zamawiałem z uk
Tyl i przód potrzebuje
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Kłopoty z kierunkowskazem.
Cześć wszystkim. Proszę o poradę.
Okresowo przy włączeniu lewego kierunkowskazu miga bardzo szybko i tylko tył, a bok i przód milczy. Czasami na chwilę samo przechodzi żeby potem znowu migać szybko i tylko tył. Przy okazji jak przód i tył nie miga to miga wtedy pozycyjne przód po tej samej stronie. Mam tak w NBFL. Co to może być? Wiem, że może to być objaw przepalonej jednej z żarówek ale wtedy byłoby tak na stałe. Jak dostać się do żarówki z boku błotnika?
Cześć wszystkim. Proszę o poradę.
Okresowo przy włączeniu lewego kierunkowskazu miga bardzo szybko i tylko tył, a bok i przód milczy. Czasami na chwilę samo przechodzi żeby potem znowu migać szybko i tylko tył. Przy okazji jak przód i tył nie miga to miga wtedy pozycyjne przód po tej samej stronie. Mam tak w NBFL. Co to może być? Wiem, że może to być objaw przepalonej jednej z żarówek ale wtedy byłoby tak na stałe. Jak dostać się do żarówki z boku błotnika?
Kierunkowskaz w błotniku jest na jednym zatrzasku. Po prostu podważasz z jednej strony i wyskakuje. Miejsce w którym trzeba podważyć jest zaznaczone na kierunkowskazie, jest tam chyba małe wgłębienie czy coś takiego.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
To u mnie będzie mały problem, ponieważ muszę wcześniej odkleić chromowane ringi wokół kierunkowskazu. Myślałem, że jest jakiś łatwy dostęp od drugiej strony.....bez zdejmowania błotnika
Ale dzięki za poradę.
Pozdr,
andred
Ostatnio zmieniony 27 lut 2019, 11:46 przez andred, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć, mam pytanko, czy jest sens zmieniać sam dyfer z otwartego na fuji 3.63 w nb 1.6 5-biegowej i jak by się prowadziło przy takiej konfiguracji, czy lepiej odrazu wymienić skrzynie na 6-biegową?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wysyłają bez problemu do Polski. Tył też jest dostępnyYogi pisze: ↑27 lut 2019, 5:44mutra pisze: ↑26 lut 2019, 20:54tutaj : https://www.mx5parts.co.uk/front-fittin ... -4092.html
względnie z klockami OEM mazdy
Dzięki
Nigdy nie zamawiałem z uk
Tyl i przód potrzebuje
Sam dyfer bez sensu. Zmuli Ci silnik. Jak już to komplet ze skrzynią i to ma sens.
Co do kierunkowskazów to można odkręcić plastikowe nadkole z przodu i od tyłu wypchnać kierunkowskaz.
Co do kierunkowskazów to można odkręcić plastikowe nadkole z przodu i od tyłu wypchnać kierunkowskaz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.