Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

20 mar 2012, 14:05

Łukasz Kaszuba pisze:A jest w ogóle w NB coś takiego jak czujnik otwarcia bagażnika?

jest/bywa w zamku.. ogladalem u kogos na parkingu przy okazji spotu bo moj tego nie ma. Moze nie kazdy mial.. nie wiem.
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

20 mar 2012, 16:44

IMO oświetlenie bagażnika powinno działać bez konieczności włączania pozycyjnych bo nie o taką funkcjonalność chodzi żebym najpierw otwierał auto, zapalał pozycyjne, a dopiero potem zaglądał do bagażnika :)

Swoją drogą nie widzę nigdzie czujnika otwarcia bagażnika, chyba że gdzieś na cięgnie otwierania klapy.

Znalazłem miejsce gdzie czujnik mógłby być - krawędź bagażnika ok 10 cm na lewo od zamka - jest otwór (fi ok. 4-5 mm) idealnie na "końcówkę na sprężynie" jak przy drzwiach.

Pytanie tylko o prąd -bo chyba najprościej bezpośrednio z aku.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 mar 2012, 16:47

u mnie pod dywanikiem przy zamku była rozłączona kostka - może tam jest ten sam problem, sprawdź :)
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

20 mar 2012, 16:47

W NBFL z tego co widziałem tak jest, że lampki od tablicy zapalają się po otwarciu klapy.
U nas, w NB chyba raczej tego nie ma, albo to ja mam popsuty samochód... :mrgreen:
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2012, 17:03

U mnie w nbfl też się nie zapalają po otwarciu klapy. Tylko pozycje je włączają.
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

20 mar 2012, 17:46

empirycznie dowiedziono, ze otwarcie zapadki w zamku bagaznika bylo powodem oswiecenia w przedmiotiowym egzemplarzu badawczym, stad ergo taki moj maly wniosek, ze trzeba miec odpowiedni zamek. I pewno nie kazdy model takie mial. Dlatego mozna tu i tam dokupic kit na jakis zewnwtrzny czujnik..zewnetrzny, czyli mocowany gdzeis w bagazniku.. znaczy.. :)
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

20 mar 2012, 17:56

http://www.kmparts.pl/389.Oswietlenie-bagaznika-NANBNBFL-
:)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 mar 2012, 23:36

Widzę że kilka osób sprzedaje teraz T1R w fajnych cenach, czamu się ich pozbywacie? Zbyt słabe?
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2012, 0:01

Z tego co widzę to chyba wszyscy przechodzą na większe felgi :smile:
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2012, 9:25

Jak sie wyjmuje lampe w NBFL? Odkrecilem 2 czy czy sruby, ktore byly na widoku i lampa zaczel asie ruszczac, ale cos ja ciagle trzymalo.. troche sie balem silowac..
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 mar 2012, 9:55

musisz jeszcze poluzować zderzak bo lampa ma zaczepy, które blokują się o zderzak poza tym w nadkolu jest zatrzask i bez poluzowania zderzaka i obniżenia go nie wyciągniesz z tego zatrzasku
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2012, 11:00

kammich, tego sie obawialem :| Dzieki!
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2012, 15:23

Czy przyczyna niedziałającego trzeciego stopu i wstecznego może być ta sama?
Wymieniłem żarówki, ale nadal nie świeci mi zarówno 3 stop jaki w światło wstecznego...
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

25 mar 2012, 15:28

...bezpiecznik?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

25 mar 2012, 19:54

Konektory tylnych lamp?

[ Dodano: 25-03-2012, 23:48 ]
Ma ktoś remedium na odskakującą maskę w NA? Kilka razy mi otworzyło maskę podczas mijania ciężarówy na trasie.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2012, 8:13

Kitson pisze:...bezpiecznik?

Kurak pisze:Konektory tylnych lamp?


Sprawdzę i dam znać, dzięki!
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2012, 13:05

Hejasy,
Pytanie mam o klucz dynamo. Moja uszczelka pokrywy zaworów stwierdziła że chce zostać wymieniona, w tutorialu jest że potrzeba klucza dynamometrycznego, tak samo z resztą ze świecami, które też mam zamiar w tym tygodniu wymienić. Pytanie - naprawdę jest potrzebny? Używacie go przy takich serwisowych sprawach w swoich samochodach? Nie bardzo mam na niego budżet, pewnie kiedyś kupię ale jak już to chciałbym porządniejszy.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 mar 2012, 13:23

możesz robić bez, tylko z wyczuciem ;) ja robiłem bez ;)
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2012, 14:01

No i to jest odpowiedź jakiej oczekiwałem :mrgreen: dzięki :smile:

Następne pytanie - jakiego silikonu użyć do tej uszczelki? Bo domyślam się że zwykła castorama odpada?
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

26 mar 2012, 14:06

a po co silikon? Ja dałem ORI uszczelkę bez żadnych silikonów i nic mi nie cieknie.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 mar 2012, 14:28

swimmer pisze:Następne pytanie - jakiego silikonu użyć do tej uszczelki? Bo domyślam się że zwykła castorama odpada?


właśnie w castoramie kupiłem silikon o taki:
Obrazek

i nic nie cieknie :)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

26 mar 2012, 15:08

Przekleję tutaj post z tematu o sprzęgle, bo zależy mi na szybkiej odpowiedzi

Fiveopac pisze:Nie kupuj nic co nie nazywa sie NTN.


Mayk pisze:Jeśli chodzi o łożysko to może zacząć kwiczeć świeżo wymienione jeśli nie będzie to NTN :)


Kompletuję graty do wymiany sprzęgła (tarcza, docisk, łożyska - oporowe, zamachu, uszczelniacze wałka sprzęgłowego i wału, etc) i w związku z tym mam pytanie - czemu tylko NTN? Oryginał nie będzie lepszy?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 mar 2012, 15:15

NTN to chyba oryginał albo coś bardzo blisko :) tak mi się to kojarzy :)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

26 mar 2012, 15:31

kammich, rzecz w tym, że oryginał jest tańszy niż zamiennik NTN - stąd moje zdziwienie i pytanie. Nie przypuszczam, żeby oryginalna część była bublem, ale lepiej zapytać;)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2012, 16:46

podłączę się do uszczelki, bo mi już drugi raz cieknie. o ile za pierwszym razem jak najbardziej miała prawo, to teraz kupiłem nową, upewniłem się, że pasuje, kupiłem silikon, wypucowałem wszystko, położyłem silikon przy załamaniach i lekko przykręciłem. no i durne znowu cieknie...

gdzie mogłem zrobić błąd? obawiam się tego dokręcania, ale z tego, co pamiętam to w instrukcji są jakieś śmieszne małe wartości, a tu radziliście, żeby dokręcać samą nasadką, bez dźwigni. tak też zrobiłem, poprawiałem 3 razy i jeszcze dwa razy po rozgrzaniu i schłodzeniu, ale boję się, że mogło być za lekko :/

any help? cieknie mi znowu z rogu przy czujniku położenia wałka
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2012, 18:06

kammich pisze:właśnie w castoramie kupiłem silikon o taki:


Ja z castoramy mam taki do pryszniców :wink: to zaopatrzę się niezwłocznie, dzięki!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2012, 18:57

Kurak pisze:Ma ktoś remedium na odskakującą maskę w NA? Kilka razy mi otworzyło maskę podczas mijania ciężarówy na trasie.

Jedynie regulacja zamka imho.
swimmer pisze:Pytanie - naprawdę jest potrzebny?

Naprawdę. Ale ponieważ jak kupisz uniwersalny do 200 Nm to zakres dokręcania tej uszczelki będzie w dolnych granicach albo nawet poniżej, dokręcaj na wyczucie. Bez używania żadnych przedłużek, co najwyżej przetyczka, pod palcami będziesz czuł jak Ci się uszczelka układa.
swimmer pisze:Następne pytanie - jakiego silikonu użyć do tej uszczelki? Bo domyślam się że zwykła castorama odpada?

Jak masz presję czasową to w Auchanie (przynajmniej na Bemowie) mają silikony Permatexa od ręki.
tekkenfan pisze:a po co silikon?

Po to, że musi go na łuki przy wałkach i czujniku nałożyć.
Wroniasty pisze:czemu tylko NTN? Oryginał nie będzie lepszy?

Jak możesz kupić ori w porównywalnej cenie zakładaj je i już. Five chyba porównywał NTN i malajsko-chińskie zamienniki za 3,50 PLN.
Szczupak pisze:gdzie mogłem zrobić błąd?

Cewki zapłonowe odkręciłeś ? Czasami się zdarza, że zakładając pokrywę przy niezdjętych cewkach uszczelka się z tyłu podwinie i jakoś tak zostaje.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2012, 19:18

odkręciłem. zresztą to przy czujniku, a nie cewkach, a zwracałem uwagę na to miejsce, bo mi tam ciekło poprzednio, aczkolwiek wtedy to raczej była zła uszczelka. wiem, że jedynym rozwiązaniem jest założenie tego jeszcze raz, ale chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę. może po prostu za słabo dokręciłem? dokręcanie bez przedłużki nie budzi mojego zaufania ;)

co do silikonu, ja w leroy merlin zaopatrzyłem się w coś takiego: http://www.leroymerlin.pl/multimedia-storage/fd/a6/f1b519c7ecc84bd449edc177c62a-40283040_d.jpg w castoramie też powininen być jakiś podobny :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

27 mar 2012, 14:49

Wroce do tematy lampy :) Czy element w ktorym siedzi zarowka mijania jest wymienny? Jak kiedys pisalem mam tam zepsute gniado H7. Cala lapma to spory wydatek, ale za to jest na alldrogo jakas potluczona za duso mniejsze pieniadze ale ma nietkniete gniazdo HB4. Da sie to przelozyc? zaoszczedzilbym z 5 stowek :)
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 mar 2012, 15:55

bez problemu tył można odkręcić i gniazdo wymienić,
bo gniazdo to taki mały plastik z wcięciami osadzony na gumie - rozumiem, że ten plastik masz połamany? Jest on przykręcony na 3 śrubki do odbłyśnika, kwestia tylko czy w odbłyśniku dla żarówki H7 są tak samo otwory na ten plastik jak w HB4, bo jak odbłyśnik ze środka wyciągnąć to nie wiem. Sam próbowałem to zrobić i mi się nie udało :P
ODPOWIEDZ