Strona 355 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 kwie 2018, 11:55
autor: mutra
Davidoff. pisze:Hej,
pojawił mi się luz na lewarku biegów w położeniu lewarka "na luzie". Zgaduję, że to tulejki w środku, wiecie gdzie coś takiego dostanę?

W każdym sklepie z tulejkami :mrgreen: a na serio to prawdopodobnie szlag trafił plastikową tulejkę albo gumy lewarka. Plastikową tulejkę dostaniesz w ASO tak samo zestaw naprawczy z gumami. Carspeed i km Parys też powinni mieć coś na stanie- to częsty problem

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 kwie 2018, 12:41
autor: Davidoff.
Gumy obie zmieniane w tamtym roku. W KM tulejek nie mają, jutro zadzwonię sobie do ASO i Carspeedu, dzięki! :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 kwie 2018, 13:09
autor: mutra
Davidoff. pisze:Gumy obie zmieniane w tamtym roku. W KM tulejek nie mają, jutro zadzwonię sobie do ASO i Carspeedu, dzięki! :)

pamiętaj że są dwie wersje tej plastikowej tulejki: szesciobiegowe NBFL od numeru vin 214807 miały inną niż pozostałe

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2018, 7:57
autor: meewosh
Oprócz tulejki i gum są jeszcze takie "duże podkładk" pofalowane - jedna na lewarku pod małą gumą (wchodzi w plastikową), a druga jest ułożona w skrzyni - u mnie np ta druga podczas wyjmowania się rozsypałą. Wg mnie to te metalowe cuda odpowiedają za brak luzu - u siebie wymieniłem wszystko - jest dużo bardziej "firm", ale chyba jedną z blaszek muszę obrócić bo większy opór mam przy przesuwaniu w prawo (na 5 lub R) niż w lewo (1-2). A chyba powinno być odwrotnie :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2018, 8:28
autor: bartek1706
3ka pisze:
bartek1706 pisze:Czy gdzieś jestem w stanie kupić nowa kostkę i konektorki do aparatu zapłonowego ale od strony wiązki? Niestety 20 lat i rzeźnik gazownik oznacza ze samochód zaczął dzisiaj przerywać a po dotknięciu wszystko się rozpadło...

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak nie znajdziesz takiej jak org. kostki to polecam sklep.avt.pl, ja tam zazwyczaj robię zakupy elektryczne, elektroniczne

Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka



Dzięki za sugestię, niezawodny wolumen okazał się pomocny. Kupiłem same konektory bo kostka jest cała nieuszkodzona i auto znów jeździ :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2018, 11:07
autor: Bless
Zakupiłem pierwszą paczkę z tulejami poliuretanowymi na wahacze ale zmienił się trochę plan i wymieniam jednak wszystkie gumy. Pierwsza paczka przyszła z poli o twardości 80Sha. Czy będzie duża różnica gdybym zakupił teraz drugą paczkę poli o twardości 75SHa albo 85Sha? Oklusz niestety takich nie ma, a wcześniej kupowałem ze strony profituning.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2018, 12:32
autor: Alex
ktos podpowie rozsadne miejsce do pobrania pradu i masy dla dodatkowego wentylatora? Moja NAfl nie ma niestety przygotowanej instalacji do klimy

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2018, 15:59
autor: mutra
Alex pisze:ktos podpowie rozsadne miejsce do pobrania pradu i masy dla dodatkowego wentylatora? Moja NAfl nie ma niestety przygotowanej instalacji do klimy

zakładam że chcesz mieć sterowanie osobno każdym z wentylatorów. Prąd możesz pociągnąć ze skrzynki z bezpiecznikami jeżeli masz taką w komorze silnika. A masę z dowolnego metalowego elementu na silniku.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2018, 16:12
autor: Alex
mutra pisze:
Alex pisze:ktos podpowie rozsadne miejsce do pobrania pradu i masy dla dodatkowego wentylatora? Moja NAfl nie ma niestety przygotowanej instalacji do klimy

zakładam że chcesz mieć sterowanie osobno każdym z wentylatorów. Prąd możesz pociągnąć ze skrzynki z bezpiecznikami jeżeli masz taką w komorze silnika. A masę z dowolnego metalowego elementu na silniku.

sterowanie raczej bedzie razem, najprostszy pomysl to podpiac sterowanie przekaznikiem do zlacza diagnostycznego pod maska, gdzie mam juz podpiete reczne sterowanie. Skrzynka bezpiecznikowa jest tyle ze po drugiej stronie komory silnika wzgledem gniazda diagn. Trudno wiec, bedzie musiala byc dluga wiazka.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2018, 16:21
autor: mutra
Alex pisze:
mutra pisze:
Alex pisze:ktos podpowie rozsadne miejsce do pobrania pradu i masy dla dodatkowego wentylatora? Moja NAfl nie ma niestety przygotowanej instalacji do klimy

zakładam że chcesz mieć sterowanie osobno każdym z wentylatorów. Prąd możesz pociągnąć ze skrzynki z bezpiecznikami jeżeli masz taką w komorze silnika. A masę z dowolnego metalowego elementu na silniku.

sterowanie raczej bedzie razem, najprostszy pomysl to podpiac sterowanie przekaznikiem do zlacza diagnostycznego pod maska, gdzie mam juz podpiete reczne sterowanie. Skrzynka bezpiecznikowa jest tyle ze po drugiej stronie komory silnika wzgledem gniazda diagn. Trudno wiec, bedzie musiala byc dluga wiazka.

a nie myślałeś żeby zdublować wiązke do istniejącego wentylatora? pewnie trzeba by zmienic bezpiecznik na większy ale miałbys bliżej?

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 kwie 2018, 14:28
autor: Franz95
Cześć. Jestem nowy na forum. Kupiłem niedawno NA 1.6 115KM 92r. Od znajomego. Chciałbym się dowiedzieć jak w tym samochodzie odbywa się diagnostyka i kasowanie błędów. Jak do tej pory nie znalazłem żadnego gniazda diagnostycznego ani sensownej odpowiedzi na owe pytanie na Google.
Liczę na Waszą pomoc
;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 kwie 2018, 14:30
autor: pirul
Gniazdo:

Obrazek

Procedura i podstawowe narzędzie jeśli nie chcesz kupować gotowców:

https://www.miata.net/garage/Engine_Diagnostics.html

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 kwie 2018, 7:03
autor: Raw_88
Orientuję się ktoś, czy stelaż dachu z Nbfl podejdzie do Na?

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 kwie 2018, 13:54
autor: Bless
Jak dobrze pamiętam to stelaż NA = NB/NBFL.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 kwie 2018, 16:42
autor: pavlacos
Kupilem olej do dyfra z ls (innego nie było) pozostale specyf spelnia tj sae 90 i gl 5, a nie mam lsd?

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 kwie 2018, 16:50
autor: mutra
pavlacos pisze:Kupilem olej do dyfra z ls (innego nie było) pozostale specyf spelnia tj sae 90 i gl 5, a nie mam lsd?

nada się.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 kwie 2018, 17:02
autor: pavlacos
To sponio. Bo tylko 1 sklep we wrocku mial takie cuś (szukalem zwyklego 90):D

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 kwie 2018, 12:11
autor: janux
Potrzebuję podnieść NC tak, aby oba koła tylne były w górze. Nie mam kobyłek, mam do dyspozycji "żabę". Czy mogę (o ile uda mi się tam dotrzeć) podnieść auto za dyfer?

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 kwie 2018, 12:44
autor: Fifkers
Spróbuj oprzeć podnośnik na wózku tuż obok rury wydechu. Nie będzie na środku, ale i tak cały tył pójdzie ładnie w górę.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 9:00
autor: Goccolo
Cześć, działają mi z przodu światła postojowe i drogowe, natomiast nie działają światła mijania (najpierw przestało działać prawe, potem lewe). Czy drogowe i mijania mają osobne bezpieczniki? Na tablicy widzę tylko Headlights (LH) i Headlights (RH). Auto z 2000 roku.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 12:08
autor: Fifkers
Czy NC od któregoś rocznika mają komputer pokładowy? Znalazłem taką fotkę i wygląda to na średnie spalanie. Jeśli jest komputer to jakie ma funkcje i od którego rocznika?

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 20:15
autor: pistenbully
Goccolo pisze:Cześć, działają mi z przodu światła postojowe i drogowe, natomiast nie działają światła mijania (najpierw przestało działać prawe, potem lewe). Czy drogowe i mijania mają osobne bezpieczniki? Na tablicy widzę tylko Headlights (LH) i Headlights (RH). Auto z 2000 roku.


Czyżby kostki do wymiany?

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 20:27
autor: ISO9001
Robiąc pierwsze większe porządki w aucie natrafiłem na taki wężyk z dwiema końcówkami wystający obok akumulatora. Ktoś wie do czego to ustrojstwo służy? :)

Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 20:36
autor: henorek
Mocowanie akumulatora

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 21:10
autor: swormed
Przerabiał ktoś może temat wymiany tylnej miękkiej szyby w wersji klejonej, a nie szytej? Da się to jakoś chałupniczo rozkleić, czy zostaje tapicer?

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 21:17
autor: waldi
ISO9001 pisze:Robiąc pierwsze większe porządki w aucie natrafiłem na taki wężyk z dwiema końcówkami wystający obok akumulatora. Ktoś wie do czego to ustrojstwo służy? :)

Obrazek
To jest rurka odprowadzająca opary z akumulatora za bagaznik, część która leży na desce powinna być wpieta w akumulator z lewej strony (patrząc na foto), z prawej masz wygląda na podpięte i ostatnia część za akumulatorem w wewnętrznej części "blotnika"

Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 21:33
autor: ISO9001
No proszę, no to niezwłocznie spróbuję to podpiąć, niestety ta druga końcówka też jest luzem, akurat na zdjęciu wyszło "optymistycznie". Mam nadzieję, że nic się nie stało złego jadąc przez jakiś czas w takim stanie :P

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 21:43
autor: waldi
ISO9001 pisze:No proszę, no to niezwłocznie spróbuję to podpiąć, niestety ta druga końcówka też jest luzem, akurat na zdjęciu wyszło "optymistycznie". Mam nadzieję, że nic się nie stało złego jadąc przez jakiś czas w takim stanie :P
Nie wszystkie aku posiadają "wyjście" odpowietrzajace. Co do szkód według mnie to ma tylko za zadanie odprowadzać "szkodliwe" dla blach i tapicerki wyziewy z akumulatora

Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 21:45
autor: mutra
waldi pisze:
ISO9001 pisze:Robiąc pierwsze większe porządki w aucie natrafiłem na taki wężyk z dwiema końcówkami wystający obok akumulatora. Ktoś wie do czego to ustrojstwo służy? :)

Obrazek
To jest rurka odprowadzająca opary z akumulatora za bagaznik, część która leży na desce powinna być wpieta w akumulator z lewej strony (patrząc na foto), z prawej masz wygląda na podpięte i ostatnia część za akumulatorem w wewnętrznej części "blotnika"

Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka


ISO9001 pisze:No proszę, no to niezwłocznie spróbuję to podpiąć, niestety ta druga końcówka też jest luzem, akurat na zdjęciu wyszło "optymistycznie". Mam nadzieję, że nic się nie stało złego jadąc przez jakiś czas w takim stanie :P


nic się nie stanie, spoko loko, swoją drogą nie przypominam sobie kiedy ostatnio widziałem oryginalne wężyki w tym miejscu. U siebie mam dorobione z wężyka z akwarystycznego ;)
Teoretycznie chodzi o to żeby wodór mogący się wydzielać w czasie ładowania akumulatora nie zbierał się w zamkniętej przestrzeni i nie spowodował wybuchu.

Waldi: dawno Cię nie było :kciuk: :kciuk: :kciuk:

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2018, 22:11
autor: waldi
Życie,kara, odsiadka, przymusowe roboty w PGR e

Ale tęsknilem.
Ha ha

Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka