Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
funky, ja miałem KU31 tylko w rozmiarze 205/45/16. Byłem bardzo zadowolony z nich, biorąc pod uwagę ich leciwość i cenę. Jak kupisz nówki, to będą o niebo lepsze od tych T1R i starczą Ci na długi czas.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Samuel Johnson.
ja dodam conti premium contact 5
http://www.sklepopon.com/continental-contipremiumcontact-5,p-27910
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-ACE-Touring-Summer-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-European-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Autoreview-Touring-Tyre-Test.htm
http://www.sklepopon.com/continental-contipremiumcontact-5,p-27910
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-ACE-Touring-Summer-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-European-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Autoreview-Touring-Tyre-Test.htm
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ciężka sprawa z tymi oponami
mnie komplet Bridgestone Turanza ER300 205/45/16 kosztował ponad 1600zł... fakt faktem sponsorem było AC z PZU, ale kiedy przyjdzie moment ich zmiany w przyszłości, z pewnością przyjmę ich ponowną kandydaturę - pomimo ceny. Wybrałem je, ponieważ na takich oponach madzię kupiłem, gdzie na tylnej osi były opony z przedniej z przebiegiem 60tys, a na przodzie były prawie nówki, idąc tym tropem, para z nich - ta, która pierwotnie znajdowała się na przodzie zaliczyła łącznie 90tys do czasu zakończenia kariery z przyczyn od niej niezależnych
, a nieobecny już podczas zakupu auta tył - jakieś 50 - i gdyby nie incydent ze smutną parodią polskich nieprawidłowo oznakowanych robót drogowych i pozostawianiem przez nich na jezdni ściętego progu z asfaltu to jeździłbym na tych 90tysięcznych oponach jeszcze z przynajmniej 20-30tys km - fakt faktem miałyby wtedy już 10 lat... no alllle... sprawowały się idealnie, powiedziałbym nawet, że lepiej od teraźniejszych 30tysięczników chociaż na to może mieć też wpływ szerokość felgi na którą były nasadzone, stara fela to 7,5 szerokości, więc opona lekko naciągnięta, teraz 7.
Na teraźniejszych nowych fundowanych 30tysięcznikach stwierdzam bardzo znikome ślady zużycia (te z tylnej osi nieznacznie odbiegają od przodu - siłą rzeczy... przyjemności w deszczowe dni sobie nie odmawiam - aczkolwiek nawet w deszczu czasem bardzo ciężko zerwać przyczepność - zależy od nawierzchni - i nawierzchniowo uwarunkowane mam nawet swoje ulubione zakręty) na suchym absolutna rewelacja - prędzej kończy się odwaga niż ich przyczepność, na mokrym - z każdą oponą należy się spodziewać wszystkiego (nawet z miękkimi uniroyalami) ale sprawują się zaskakująco dobrze, rewelacyjnie odprowadza wodę - jeśli chodzi o aquaplaning. Na nawierzchni takiej jaką mamy okazję podziwiać na lubuskim odcinku 'autostrady wielkopolskiej A2' wydają się być trochę głośne przy prędkościach większych niż 120... ale nie wiem jak w miacie, w tej sytuacji zachowywałyby się inne opony, bo nawierzchnia specyficzna, a poza nią naprawdę cichutko (winą może być to, że napompowane na 2.1, nie wiem).
Do czego dążę... toyo t1-r w moim rozmiarze są tylko 40-50zł na sztuce tańsze... a miałem je kiedyś w oplu - może i napęd na przód, ale styl jazdy się nie zmienił u mnie - przy 30 tysiącach spodziewałem się, że przejeżdżę na nich jeszcze max 20tys, więc może jednak warto zapłacić więcej za bridgestone... pomijam doświadczenia, że przednionapędówka + t1r = podsterowność, wielosezonowe vredesteiny były 100razy lepsze od proxesów i o dużo lepszej ścieralności
Biorąc pod uwagę czas przez jaki dana opona nam posłuży, to czym jest cena...
hankook s1 evo... w rozmiarze 205/50/17 z winy vw passata, który jest totalnie nieprzyczepnym klocem na drodze, źle wyważonym, źle zestrojonym do którego chyba seryjnie montowano te hankooki mam do nich totalny uraz... może i to auto jest na tyle badziewne, że opona za wiele nie pomoże - jednak nie zmienia to faktu, że w takiej konfiguracji zajrzałem śmierci w oczy przyzwyczajony do tego, że w zjazd z autostrady Mazdą 6 na continentalach wchodziłem spokojnie przy 180... a nowym passatem cudem nie znalazłem się na bandzie przy tej prędkości.
Apropo wspomnianych ContiPremiumContact 2, ojciec ma je w swojej Madzi 6 i jak już wcześniej wspomniałem, rewelka
Co do Dunlop'a mam tylko zimowe doświadczenia... Kumho także nie znam.
z wyżej wymienionych na pewno miałem kontakt z contactami i z hankookiem... może i nie w mx-ie, ale w większych autach i osobiście stawiałbym na continentale jednak.
na przykładzie Mazdy 6 - continentale w rozmiarze 205/55/16 - bardzo komfortowo i przyczepnie, bardzo wytrzymałe
w każdych warunkach w sumie... stawiam je na czele z turanzą er300.
na hankooka namawiał mnie wulkanizator jednak wciąż za mało o nich opinii no i zdarzenie z passatem jakoś mnie do nich nie przekonuje.
nie wiem czy aktualnie w służbowej alfie 159 nie mam czasem tych dunlopów...
przepraszam za moje ukierunkowanie na rozmar 205, ale opinie w internecie przeważnie też nie dotyczą konkretnych rozmiarów z tego co pamiętam. nadmieniam także, iż nie jestem specjalistą wulkanizatorem, a wszystko co napisałem to tylko i wyłącznie moje doświadczenia zgodnie z rozmiarami z jakimi miałem do czynienia...



Na teraźniejszych nowych fundowanych 30tysięcznikach stwierdzam bardzo znikome ślady zużycia (te z tylnej osi nieznacznie odbiegają od przodu - siłą rzeczy... przyjemności w deszczowe dni sobie nie odmawiam - aczkolwiek nawet w deszczu czasem bardzo ciężko zerwać przyczepność - zależy od nawierzchni - i nawierzchniowo uwarunkowane mam nawet swoje ulubione zakręty) na suchym absolutna rewelacja - prędzej kończy się odwaga niż ich przyczepność, na mokrym - z każdą oponą należy się spodziewać wszystkiego (nawet z miękkimi uniroyalami) ale sprawują się zaskakująco dobrze, rewelacyjnie odprowadza wodę - jeśli chodzi o aquaplaning. Na nawierzchni takiej jaką mamy okazję podziwiać na lubuskim odcinku 'autostrady wielkopolskiej A2' wydają się być trochę głośne przy prędkościach większych niż 120... ale nie wiem jak w miacie, w tej sytuacji zachowywałyby się inne opony, bo nawierzchnia specyficzna, a poza nią naprawdę cichutko (winą może być to, że napompowane na 2.1, nie wiem).
Do czego dążę... toyo t1-r w moim rozmiarze są tylko 40-50zł na sztuce tańsze... a miałem je kiedyś w oplu - może i napęd na przód, ale styl jazdy się nie zmienił u mnie - przy 30 tysiącach spodziewałem się, że przejeżdżę na nich jeszcze max 20tys, więc może jednak warto zapłacić więcej za bridgestone... pomijam doświadczenia, że przednionapędówka + t1r = podsterowność, wielosezonowe vredesteiny były 100razy lepsze od proxesów i o dużo lepszej ścieralności

hankook s1 evo... w rozmiarze 205/50/17 z winy vw passata, który jest totalnie nieprzyczepnym klocem na drodze, źle wyważonym, źle zestrojonym do którego chyba seryjnie montowano te hankooki mam do nich totalny uraz... może i to auto jest na tyle badziewne, że opona za wiele nie pomoże - jednak nie zmienia to faktu, że w takiej konfiguracji zajrzałem śmierci w oczy przyzwyczajony do tego, że w zjazd z autostrady Mazdą 6 na continentalach wchodziłem spokojnie przy 180... a nowym passatem cudem nie znalazłem się na bandzie przy tej prędkości.
Apropo wspomnianych ContiPremiumContact 2, ojciec ma je w swojej Madzi 6 i jak już wcześniej wspomniałem, rewelka

Co do Dunlop'a mam tylko zimowe doświadczenia... Kumho także nie znam.
funky pisze:A czy ktoś z Was miał styczność z poniższymi:
Hankook K107 (S1 Evo) http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-k107-195-50-r15-82-h
Continental ContiPremiumContact 2 http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contipremiumcontact-2-195-50-r15-82-v
Kumho KU31 http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-ku31-195-50-r15-82-v_8591988
Dunlop SP Sport Fastresponse http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-fastresponse-195-50-r15-82-h
.
z wyżej wymienionych na pewno miałem kontakt z contactami i z hankookiem... może i nie w mx-ie, ale w większych autach i osobiście stawiałbym na continentale jednak.
na przykładzie Mazdy 6 - continentale w rozmiarze 205/55/16 - bardzo komfortowo i przyczepnie, bardzo wytrzymałe

na hankooka namawiał mnie wulkanizator jednak wciąż za mało o nich opinii no i zdarzenie z passatem jakoś mnie do nich nie przekonuje.
nie wiem czy aktualnie w służbowej alfie 159 nie mam czasem tych dunlopów...
przepraszam za moje ukierunkowanie na rozmar 205, ale opinie w internecie przeważnie też nie dotyczą konkretnych rozmiarów z tego co pamiętam. nadmieniam także, iż nie jestem specjalistą wulkanizatorem, a wszystko co napisałem to tylko i wyłącznie moje doświadczenia zgodnie z rozmiarami z jakimi miałem do czynienia...
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Ja wybieralem miedzy s1 evo a ku31, obie z bardzo dobrymi wynikami testów ze wskazaniem na hankooka, którego kupiłem i nie żałuję. Bardzo fajna na suchym na mokrym rownież, nie lubi tylko dużych kałuż i stojącej wody. Kupiliśmy s1 do A4 B8 które lekkie nie jest, i tam jest to mocno odczuwalne, czasem wręcz niebezpieczne. W Miacie takiego problemu nie ma, ale to jedyny minus tych opon imho 

Rules are made to be broken
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
funky pisze:pmcomp, dzięki. Znalazłem je za 330zł/szt. Jeśli cena się potwierdzi to będę je zakładał na wiosnę.
W rozmiarze 205/45/16 ???
Natychmiast poprosze linka na PW.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Ja w przyszłym sezonie muszę założyć jakieś nowe oponki. Coś w zimie będe szukał. Na razie po głowie chodzą mi Potenzy Adrenalin 002. W rozmiarze 195/50R15. Obecnie w necie można je znaleźć za 260 zł, czyli niedrogo. Jednakże chętnie posłuchałbym jakichś opinii na ich temat.
Wydaje mi się że jakiś MSM na forum miał je założone ale nie pamietam który.
Na razie swój wybór motywuję poprostu bardzo dobrą opinią na ich temat ale nic z wiedzy praktycznej
Wydaje mi się że jakiś MSM na forum miał je założone ale nie pamietam który.
Na razie swój wybór motywuję poprostu bardzo dobrą opinią na ich temat ale nic z wiedzy praktycznej

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Ja ze swojej strony mogę polecić Pirelli PZero Nero, szczególnie na mokrej nawierzchni. Miałem w tym sezonie założone 195/45/16 i było super przyczepnie, jednak jak dla mnie nieco mało komfortowo. Jeśli ktoś chętny na zakup są do sprzedania 

-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
pmcomp pisze:Jak Ci się podoba ta opona to spróbuj kiedys Yoko AD08.
AD08 nie jest semi slickiem. Jest normalna opona z homologacja drogową i bieżnikiem o wysokości 8 mm. Semi slickiem nazywana jest potocznie.
Za 205/45/16 płaciłem ok. 400 zł/szt i uważam to za znakomity stosunek jakości do ceny. Parada, która kosztuje podobna kase jest przy niej śmieciem.
Pozdro
hehe, właśnie ku temu się skłaniam , taki kompromis , zgniły - jeśli będę miał jedną parę kół
- to właśnie te yoko chcę kupić ... swoją drogą gdzieś tanio wyrwałeś je

PS: teraz mam A539 , jest rewelacyjna ..
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
A to że AD08 nie jest semislickiem to nie wiedziałem, zawsze uważałem ją właśnie za semislicka i zacząłem już ją wykluczać z moich wyborów ponieważ muszę mieć oponę która poradzi sobie na deszczu.
Nie ma w rozmiarze 15
saygoodbye pisze:mogę polecić Pirelli PZero Nero
Nie ma w rozmiarze 15

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Po czym poznać prawdziwego miatowicza... po tym że ledwo się zima zaczęła a on już myśli o letniej przyczepnej gumie
Miałem do czynienia z ER300 w 205/45/16 na miacie i jest to dobre toczydło, które bez problemu i zadziwiająco szybko można popchnąć do ich granicy na suchym asfalcie co psuje zabawę bo możliwości miaty są sporo większe niż tej opony.
Na mokrym są ok do przejechania z punktu a do b na szybką jazdę są za twarde i za śliskie.
Ogólnie na pewno jest to świetna opona patrząc z perspektywy żywotności i przyczepności jaką daje przez te dziesiątki tysięcy km.
Faktem jest też, że te ER300 były kilku letnie jak je miałem ale te opony ze względu na przebiegi jakie osiągają żyją wiele lat więc moje zarzuty są nadal prawdziwe.
Kusi mnie, żeby spróbować AD08 jako następce PZero ale przy tej ilości deszczu, którą tutaj mamy nie jestem przekonany czy to dobry pomysł.
PZero są fajne. Są ciche. Nie piszczą jak się je męczy. Są bardzo progresywne jak już tracą przyczepność. Potrzebują przynajmniej 15+ stopni żeby zaczęły działać.
Najchętniej spróbował bym jakichś miśków z górnej półki ale oni zaczynają swoje EHP opony od rozmiaru 17...
Pozdro

Miałem do czynienia z ER300 w 205/45/16 na miacie i jest to dobre toczydło, które bez problemu i zadziwiająco szybko można popchnąć do ich granicy na suchym asfalcie co psuje zabawę bo możliwości miaty są sporo większe niż tej opony.
Na mokrym są ok do przejechania z punktu a do b na szybką jazdę są za twarde i za śliskie.
Ogólnie na pewno jest to świetna opona patrząc z perspektywy żywotności i przyczepności jaką daje przez te dziesiątki tysięcy km.
Faktem jest też, że te ER300 były kilku letnie jak je miałem ale te opony ze względu na przebiegi jakie osiągają żyją wiele lat więc moje zarzuty są nadal prawdziwe.
Kusi mnie, żeby spróbować AD08 jako następce PZero ale przy tej ilości deszczu, którą tutaj mamy nie jestem przekonany czy to dobry pomysł.
PZero są fajne. Są ciche. Nie piszczą jak się je męczy. Są bardzo progresywne jak już tracą przyczepność. Potrzebują przynajmniej 15+ stopni żeby zaczęły działać.
Najchętniej spróbował bym jakichś miśków z górnej półki ale oni zaczynają swoje EHP opony od rozmiaru 17...
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Podpisuję się pod pozytywnymi opiniami dotyczącymi gumek Hankook S1 evo. W tym roku założyłem nowy komplet do szarej, na dzień przed wyjazdem na Bałgaria Drift. Szybkie docieranie na trasie Warszawa - Sibiu i chrzest bojowy na Transfogaraskiej.
Werdykt: klejenie nieziemskie, frajda jeszcze większa.
Jedyna słabość to niepewne zachowanie na autostradzie pokrytej grubą warstwą wody, ale tu wina leży głównie po stronie niskiej masy auta.


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Donator
- Posty: 1246
- Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Poznań
no i to mi się podoba
gorąca dyskusja na rzeczowe argumenty poparte konkretnym ofertami
a wystarczyła tylko lekko kontrowersyjna wypowiedz
[ Dodano: 27-11-2012, 23:56 ]
no i się pomyliłem z tym profilem, oczywiście mam 195/50/r15 dzięki Tomai



[ Dodano: 27-11-2012, 23:56 ]
no i się pomyliłem z tym profilem, oczywiście mam 195/50/r15 dzięki Tomai
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
A ja wiem jakich opon nikt nie wymienił
Falken ftw! Ziex'y 912 na serio dają radę, to jest seria performance Falkena, porównanie na różnych miatach miałem ze świeżymi goodyearami i hankookami. Od goodyearów mają sporo twardszą ściankę, za to od hankooków bardziej miękki spód i ogólnie mieszankę. Najlepsze że mają oznaczenie m+s i falken twierdzi że można na nich wyjechać na lekki śnieg, natomiast nie polecam takiego pomysłu, zdarzyło mi się spóźnić ze zmianą opon ma zimówki
natomiast nie powinna im zaszkodzić zimna temperatura.
Na mokrym zachowują się według mnie dobrze, chociaż tutaj mam słabe porównanie. Aquaplaning znoszą dobrze.
Na pojeżdżawkach świetnie dają radę, generalnie nie byłem w stanie wykorzystać ich potencjału, bardzo pozytywne zaskoczenie. Dużo kontroli, trzeba się mocniej postarać żeby zgubić przyczepność. Dają wyraźne sygnały, zachowują się przewidywalnie.
Wydaje mi się że dosyć szybko się zużywają.
Generalnie, bardzo polecam dla każdego budget-minded, płaciłem za nie 205 za sztukę, 195/50/15. Póki co na pewno powtórzyłbym zakup opon Falkena.
Letnie opony generalnie nie powinny być przechowywane w takich warunkach.

Falken ftw! Ziex'y 912 na serio dają radę, to jest seria performance Falkena, porównanie na różnych miatach miałem ze świeżymi goodyearami i hankookami. Od goodyearów mają sporo twardszą ściankę, za to od hankooków bardziej miękki spód i ogólnie mieszankę. Najlepsze że mają oznaczenie m+s i falken twierdzi że można na nich wyjechać na lekki śnieg, natomiast nie polecam takiego pomysłu, zdarzyło mi się spóźnić ze zmianą opon ma zimówki

Na mokrym zachowują się według mnie dobrze, chociaż tutaj mam słabe porównanie. Aquaplaning znoszą dobrze.
Na pojeżdżawkach świetnie dają radę, generalnie nie byłem w stanie wykorzystać ich potencjału, bardzo pozytywne zaskoczenie. Dużo kontroli, trzeba się mocniej postarać żeby zgubić przyczepność. Dają wyraźne sygnały, zachowują się przewidywalnie.
Wydaje mi się że dosyć szybko się zużywają.
Generalnie, bardzo polecam dla każdego budget-minded, płaciłem za nie 205 za sztukę, 195/50/15. Póki co na pewno powtórzyłbym zakup opon Falkena.
RS pisze:Przypomnę tylko, że Ad08 musi być używane i przechowywane w temperaturze powyżej -10 C.
Letnie opony generalnie nie powinny być przechowywane w takich warunkach.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
sebna pisze:Miałem do czynienia z ER300 w 205/45/16 na miacie i jest to dobre toczydło, które bez problemu i zadziwiająco szybko można popchnąć do ich granicy na suchym asfalcie co psuje zabawę bo możliwości miaty są sporo większe niż tej opony.
Na mokrym są ok do przejechania z punktu a do b na szybką jazdę są za twarde i za śliskie.
Ujeżdżam Turanzy od 14 miesięcy i potwierdzam każde słowo. Z drugiej strony - kosztowały w jakiejś promocji 185zł/sztukę, więc trudno narzekać

halski pisze:na suchym absolutna rewelacja - prędzej kończy się odwaga niż ich przyczepność
kolega ma bardzo mało odwagi.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Blade pisze:A możesz powiedzieć coś więcej? Rozważam zakup tych opon a 40 % przebiegu robię po A4
Nic strasznego: raz na Zakopiance przy dużych opadach deszczu tył zaczął mnie wyprzedzać w długim łuku przy prędkości rzędu 140-150km/h.

Za każdym razem DSC interweniowało szybko i skutecznie.

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Dżunior pisze:Blade pisze:A możesz powiedzieć coś więcej? Rozważam zakup tych opon a 40 % przebiegu robię po A4
Nic strasznego: raz na Zakopiance przy dużych opadach deszczu tył zaczął mnie wyprzedzać w długim łuku przy prędkości rzędu 140-150km/h.Kilka razy zdarzyło mi się też że dupka zatańczyła w łuku, gdy asfalt był pokryty wypełnionymi wodą koleinami.
Za każdym razem DSC interweniowało szybko i skutecznie.
Mam te same spostrzeżenia ale to tylko w koleinach wypełnionych wodą albo dużej kałuży.
W związku z tym duże znaczenie ma szerokość tego Hankooka. Lepiej jeśli będzie to 195 gorzej jeśli 205 itd.
Rules are made to be broken
Kim Son San pisze:sebna pisze:Miałem do czynienia z ER300 w 205/45/16 na miacie i jest to dobre toczydło, które bez problemu i zadziwiająco szybko można popchnąć do ich granicy na suchym asfalcie co psuje zabawę bo możliwości miaty są sporo większe niż tej opony.
Na mokrym są ok do przejechania z punktu a do b na szybką jazdę są za twarde i za śliskie.
Ujeżdżam Turanzy od 14 miesięcy i potwierdzam każde słowo. Z drugiej strony - kosztowały w jakiejś promocji 185zł/sztukę, więc trudno narzekać
halski pisze:na suchym absolutna rewelacja - prędzej kończy się odwaga niż ich przyczepność
kolega ma bardzo mało odwagi.
a bzdura, polecam przejechać się ze mną, prosiłbym tylko o zabranie folii i ręcznika pod tyłek i wtedy będziemy stwierdzać czy moje ulubione zakręty są brakiem odwagi. powątpiewam, bo już jedna osoba do pracy ze mną nie chce jeździć twierdząc, że ma rodzinę.

nadal twierdzę, iż jest to znacznie ponadprzeciętne toczydło na suchym, a ich praca na mokrym zależy tylko i wyłącznie od nawierzchni - a ta w takich warunkach jest nieprzewidywalna dla każdej opony.

ponadto znalazłem coś takiego -> http://www.bridgestone.pl/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=0a793e0d4c844210VgnVCM100000cc65a10aRCRD&vgnextchannel=000000000000000000000000000000003408RCRD
http://www.opony.com.pl/artykul/zestawienie-testow-opon-letnich-w-2011-roku/?id=1127
Hantkus pisze:Dżunior pisze:Blade pisze:A możesz powiedzieć coś więcej? Rozważam zakup tych opon a 40 % przebiegu robię po A4
Nic strasznego: raz na Zakopiance przy dużych opadach deszczu tył zaczął mnie wyprzedzać w długim łuku przy prędkości rzędu 140-150km/h.Kilka razy zdarzyło mi się też że dupka zatańczyła w łuku, gdy asfalt był pokryty wypełnionymi wodą koleinami.
Za każdym razem DSC interweniowało szybko i skutecznie.
Mam te same spostrzeżenia ale to tylko w koleinach wypełnionych wodą albo dużej kałuży.
W związku z tym duże znaczenie ma szerokość tego Hankooka. Lepiej jeśli będzie to 195 gorzej jeśli 205 itd.
Czyli można powiedzieć że jak z "każdą oponą" - podwójna czujność przy stojącej wodzie?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
sebna pisze:Po czym poznać prawdziwego miatowicza... po tym że ledwo się zima zaczęła a on już myśli o letniej przyczepnej gumie
Dobrze to ująłeś

AD08 kuszą, wiem, mnie też


Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Podsumowanie po zdjęciu letnich laczków:
model: Kumho KU31 205/50/16
przebieg: 13700km
aktualny stan bieżnika: 6-6,5mm
bicie: brak
ściąganie: brak
głośność: znacznie cichsze niż wiatr
prowadzenie na suchym: ciężko zerwać przyczepność
hamowanie na suchym: odkleiła mi się raz twarz
prowadzenie na mokrym: znacząco łatwiej zerwać przyczepność, ale trzeba chcieć (albo się przeliczyć
)
hamowanie na mokrym: patrz prowadzenie
model: Kumho KU31 205/50/16
przebieg: 13700km
aktualny stan bieżnika: 6-6,5mm
bicie: brak
ściąganie: brak
głośność: znacznie cichsze niż wiatr

prowadzenie na suchym: ciężko zerwać przyczepność
hamowanie na suchym: odkleiła mi się raz twarz

prowadzenie na mokrym: znacząco łatwiej zerwać przyczepność, ale trzeba chcieć (albo się przeliczyć

hamowanie na mokrym: patrz prowadzenie

zoharek pisze:prowadzenie na suchym: ciężko zerwać przyczepność
hamowanie na suchym: odkleiła mi się raz twarz
prowadzenie na mokrym: znacząco łatwiej zerwać przyczepność, ale trzeba chcieć (albo się przeliczyć)
hamowanie na mokrym: patrz prowadzenie
nuuuuuuuuuudy, chociaż chyba je kupię

miata lov!