Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 14:17

funky, ja miałem KU31 tylko w rozmiarze 205/45/16. Byłem bardzo zadowolony z nich, biorąc pod uwagę ich leciwość i cenę. Jak kupisz nówki, to będą o niebo lepsze od tych T1R i starczą Ci na długi czas.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 lis 2012, 14:51

ja dodam conti premium contact 5
http://www.sklepopon.com/continental-contipremiumcontact-5,p-27910
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-ACE-Touring-Summer-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-European-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Autoreview-Touring-Tyre-Test.htm
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 14:52

pmcomp, dzięki. Znalazłem je za 330zł/szt. Jeśli cena się potwierdzi to będę je zakładał na wiosnę.
Obrazek

miatasm.com
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 lis 2012, 15:39

Przypomnę tylko, że Ad08 musi być używane i przechowywane w temperaturze powyżej -10 C.
halski
Posty: 113
Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:58
Model: NB
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

27 lis 2012, 16:07

ciężka sprawa z tymi oponami :D mnie komplet Bridgestone Turanza ER300 205/45/16 kosztował ponad 1600zł... fakt faktem sponsorem było AC z PZU, ale kiedy przyjdzie moment ich zmiany w przyszłości, z pewnością przyjmę ich ponowną kandydaturę - pomimo ceny. Wybrałem je, ponieważ na takich oponach madzię kupiłem, gdzie na tylnej osi były opony z przedniej z przebiegiem 60tys, a na przodzie były prawie nówki, idąc tym tropem, para z nich - ta, która pierwotnie znajdowała się na przodzie zaliczyła łącznie 90tys do czasu zakończenia kariery z przyczyn od niej niezależnych :D, a nieobecny już podczas zakupu auta tył - jakieś 50 - i gdyby nie incydent ze smutną parodią polskich nieprawidłowo oznakowanych robót drogowych i pozostawianiem przez nich na jezdni ściętego progu z asfaltu to jeździłbym na tych 90tysięcznych oponach jeszcze z przynajmniej 20-30tys km - fakt faktem miałyby wtedy już 10 lat... no alllle... sprawowały się idealnie, powiedziałbym nawet, że lepiej od teraźniejszych 30tysięczników chociaż na to może mieć też wpływ szerokość felgi na którą były nasadzone, stara fela to 7,5 szerokości, więc opona lekko naciągnięta, teraz 7. :D
Na teraźniejszych nowych fundowanych 30tysięcznikach stwierdzam bardzo znikome ślady zużycia (te z tylnej osi nieznacznie odbiegają od przodu - siłą rzeczy... przyjemności w deszczowe dni sobie nie odmawiam - aczkolwiek nawet w deszczu czasem bardzo ciężko zerwać przyczepność - zależy od nawierzchni - i nawierzchniowo uwarunkowane mam nawet swoje ulubione zakręty) na suchym absolutna rewelacja - prędzej kończy się odwaga niż ich przyczepność, na mokrym - z każdą oponą należy się spodziewać wszystkiego (nawet z miękkimi uniroyalami) ale sprawują się zaskakująco dobrze, rewelacyjnie odprowadza wodę - jeśli chodzi o aquaplaning. Na nawierzchni takiej jaką mamy okazję podziwiać na lubuskim odcinku 'autostrady wielkopolskiej A2' wydają się być trochę głośne przy prędkościach większych niż 120... ale nie wiem jak w miacie, w tej sytuacji zachowywałyby się inne opony, bo nawierzchnia specyficzna, a poza nią naprawdę cichutko (winą może być to, że napompowane na 2.1, nie wiem).

Do czego dążę... toyo t1-r w moim rozmiarze są tylko 40-50zł na sztuce tańsze... a miałem je kiedyś w oplu - może i napęd na przód, ale styl jazdy się nie zmienił u mnie - przy 30 tysiącach spodziewałem się, że przejeżdżę na nich jeszcze max 20tys, więc może jednak warto zapłacić więcej za bridgestone... pomijam doświadczenia, że przednionapędówka + t1r = podsterowność, wielosezonowe vredesteiny były 100razy lepsze od proxesów i o dużo lepszej ścieralności ;) Biorąc pod uwagę czas przez jaki dana opona nam posłuży, to czym jest cena...

hankook s1 evo... w rozmiarze 205/50/17 z winy vw passata, który jest totalnie nieprzyczepnym klocem na drodze, źle wyważonym, źle zestrojonym do którego chyba seryjnie montowano te hankooki mam do nich totalny uraz... może i to auto jest na tyle badziewne, że opona za wiele nie pomoże - jednak nie zmienia to faktu, że w takiej konfiguracji zajrzałem śmierci w oczy przyzwyczajony do tego, że w zjazd z autostrady Mazdą 6 na continentalach wchodziłem spokojnie przy 180... a nowym passatem cudem nie znalazłem się na bandzie przy tej prędkości.
Apropo wspomnianych ContiPremiumContact 2, ojciec ma je w swojej Madzi 6 i jak już wcześniej wspomniałem, rewelka :)
Co do Dunlop'a mam tylko zimowe doświadczenia... Kumho także nie znam.


funky pisze:A czy ktoś z Was miał styczność z poniższymi:

:arrow: Hankook K107 (S1 Evo) http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-k107-195-50-r15-82-h
:arrow: Continental ContiPremiumContact 2 http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contipremiumcontact-2-195-50-r15-82-v
:arrow: Kumho KU31 http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-ku31-195-50-r15-82-v_8591988
:arrow: Dunlop SP Sport Fastresponse http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-fastresponse-195-50-r15-82-h

.



z wyżej wymienionych na pewno miałem kontakt z contactami i z hankookiem... może i nie w mx-ie, ale w większych autach i osobiście stawiałbym na continentale jednak.
na przykładzie Mazdy 6 - continentale w rozmiarze 205/55/16 - bardzo komfortowo i przyczepnie, bardzo wytrzymałe :) w każdych warunkach w sumie... stawiam je na czele z turanzą er300.
na hankooka namawiał mnie wulkanizator jednak wciąż za mało o nich opinii no i zdarzenie z passatem jakoś mnie do nich nie przekonuje.
nie wiem czy aktualnie w służbowej alfie 159 nie mam czasem tych dunlopów...

przepraszam za moje ukierunkowanie na rozmar 205, ale opinie w internecie przeważnie też nie dotyczą konkretnych rozmiarów z tego co pamiętam. nadmieniam także, iż nie jestem specjalistą wulkanizatorem, a wszystko co napisałem to tylko i wyłącznie moje doświadczenia zgodnie z rozmiarami z jakimi miałem do czynienia...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 17:05

Ja wybieralem miedzy s1 evo a ku31, obie z bardzo dobrymi wynikami testów ze wskazaniem na hankooka, którego kupiłem i nie żałuję. Bardzo fajna na suchym na mokrym rownież, nie lubi tylko dużych kałuż i stojącej wody. Kupiliśmy s1 do A4 B8 które lekkie nie jest, i tam jest to mocno odczuwalne, czasem wręcz niebezpieczne. W Miacie takiego problemu nie ma, ale to jedyny minus tych opon imho :cool:
Rules are made to be broken
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

27 lis 2012, 17:32

znalazłem cos takiego ( hankook-ventus-evo) :

http://allegro.pl/opony-195-50-15-hankook-ventus-evo-tanio-i2791107081.html

sztuka za 169 pln/ przy zamówieniu 4 szt. transport 0 pln
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

27 lis 2012, 17:45

funky pisze:pmcomp, dzięki. Znalazłem je za 330zł/szt. Jeśli cena się potwierdzi to będę je zakładał na wiosnę.


W rozmiarze 205/45/16 ???
Natychmiast poprosze linka na PW.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 17:48

Ja w przyszłym sezonie muszę założyć jakieś nowe oponki. Coś w zimie będe szukał. Na razie po głowie chodzą mi Potenzy Adrenalin 002. W rozmiarze 195/50R15. Obecnie w necie można je znaleźć za 260 zł, czyli niedrogo. Jednakże chętnie posłuchałbym jakichś opinii na ich temat.
Wydaje mi się że jakiś MSM na forum miał je założone ale nie pamietam który.
Na razie swój wybór motywuję poprostu bardzo dobrą opinią na ich temat ale nic z wiedzy praktycznej :???:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 18:08

Nie zagłębiałem się w temat, ale jeśli ktoś szuka w miarę taniej alternatywy to będę się pozbywać swoich letnich 195 50 R15 ;) Hankook Ventus Prime.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 18:26

pmcomp, 15" :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

27 lis 2012, 20:01

funky pisze:pmcomp, 15" :mrgreen:


Szkoda. Juz bym zakupił komplecik.
Będziesz bardzo zadowolony.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

27 lis 2012, 20:22

Ja ze swojej strony mogę polecić Pirelli PZero Nero, szczególnie na mokrej nawierzchni. Miałem w tym sezonie założone 195/45/16 i było super przyczepnie, jednak jak dla mnie nieco mało komfortowo. Jeśli ktoś chętny na zakup są do sprzedania :)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

27 lis 2012, 20:23

pmcomp pisze:Jak Ci się podoba ta opona to spróbuj kiedys Yoko AD08.
AD08 nie jest semi slickiem. Jest normalna opona z homologacja drogową i bieżnikiem o wysokości 8 mm. Semi slickiem nazywana jest potocznie.

Za 205/45/16 płaciłem ok. 400 zł/szt i uważam to za znakomity stosunek jakości do ceny. Parada, która kosztuje podobna kase jest przy niej śmieciem.
Pozdro


hehe, właśnie ku temu się skłaniam , taki kompromis , zgniły - jeśli będę miał jedną parę kół
- to właśnie te yoko chcę kupić ... swoją drogą gdzieś tanio wyrwałeś je :wink:

PS: teraz mam A539 , jest rewelacyjna ..
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 20:46

A to że AD08 nie jest semislickiem to nie wiedziałem, zawsze uważałem ją właśnie za semislicka i zacząłem już ją wykluczać z moich wyborów ponieważ muszę mieć oponę która poradzi sobie na deszczu.

saygoodbye pisze:mogę polecić Pirelli PZero Nero


Nie ma w rozmiarze 15 :???:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 lis 2012, 21:57

Po czym poznać prawdziwego miatowicza... po tym że ledwo się zima zaczęła a on już myśli o letniej przyczepnej gumie :mrgreen:

Miałem do czynienia z ER300 w 205/45/16 na miacie i jest to dobre toczydło, które bez problemu i zadziwiająco szybko można popchnąć do ich granicy na suchym asfalcie co psuje zabawę bo możliwości miaty są sporo większe niż tej opony.

Na mokrym są ok do przejechania z punktu a do b na szybką jazdę są za twarde i za śliskie.

Ogólnie na pewno jest to świetna opona patrząc z perspektywy żywotności i przyczepności jaką daje przez te dziesiątki tysięcy km.

Faktem jest też, że te ER300 były kilku letnie jak je miałem ale te opony ze względu na przebiegi jakie osiągają żyją wiele lat więc moje zarzuty są nadal prawdziwe.

Kusi mnie, żeby spróbować AD08 jako następce PZero ale przy tej ilości deszczu, którą tutaj mamy nie jestem przekonany czy to dobry pomysł.

PZero są fajne. Są ciche. Nie piszczą jak się je męczy. Są bardzo progresywne jak już tracą przyczepność. Potrzebują przynajmniej 15+ stopni żeby zaczęły działać.

Najchętniej spróbował bym jakichś miśków z górnej półki ale oni zaczynają swoje EHP opony od rozmiaru 17...

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

27 lis 2012, 22:47

Podpisuję się pod pozytywnymi opiniami dotyczącymi gumek Hankook S1 evo. W tym roku założyłem nowy komplet do szarej, na dzień przed wyjazdem na Bałgaria Drift. Szybkie docieranie na trasie Warszawa - Sibiu i chrzest bojowy na Transfogaraskiej. :twisted: Werdykt: klejenie nieziemskie, frajda jeszcze większa. :mrgreen: Jedyna słabość to niepewne zachowanie na autostradzie pokrytej grubą warstwą wody, ale tu wina leży głównie po stronie niskiej masy auta.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 22:49

no i to mi się podoba :mrgreen: gorąca dyskusja na rzeczowe argumenty poparte konkretnym ofertami :kciuk: a wystarczyła tylko lekko kontrowersyjna wypowiedz :cool:

[ Dodano: 27-11-2012, 23:56 ]
no i się pomyliłem z tym profilem, oczywiście mam 195/50/r15 dzięki Tomai
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2012, 3:25

A ja wiem jakich opon nikt nie wymienił :mrgreen:

Falken ftw! Ziex'y 912 na serio dają radę, to jest seria performance Falkena, porównanie na różnych miatach miałem ze świeżymi goodyearami i hankookami. Od goodyearów mają sporo twardszą ściankę, za to od hankooków bardziej miękki spód i ogólnie mieszankę. Najlepsze że mają oznaczenie m+s i falken twierdzi że można na nich wyjechać na lekki śnieg, natomiast nie polecam takiego pomysłu, zdarzyło mi się spóźnić ze zmianą opon ma zimówki :wink: natomiast nie powinna im zaszkodzić zimna temperatura.

Na mokrym zachowują się według mnie dobrze, chociaż tutaj mam słabe porównanie. Aquaplaning znoszą dobrze.

Na pojeżdżawkach świetnie dają radę, generalnie nie byłem w stanie wykorzystać ich potencjału, bardzo pozytywne zaskoczenie. Dużo kontroli, trzeba się mocniej postarać żeby zgubić przyczepność. Dają wyraźne sygnały, zachowują się przewidywalnie.

Wydaje mi się że dosyć szybko się zużywają.

Generalnie, bardzo polecam dla każdego budget-minded, płaciłem za nie 205 za sztukę, 195/50/15. Póki co na pewno powtórzyłbym zakup opon Falkena.

RS pisze:Przypomnę tylko, że Ad08 musi być używane i przechowywane w temperaturze powyżej -10 C.


Letnie opony generalnie nie powinny być przechowywane w takich warunkach.
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

28 lis 2012, 6:12

Dżunior pisze:Jedyna słabość to niepewne zachowanie na autostradzie pokrytej grubą warstwą wody


A możesz powiedzieć coś więcej? Rozważam zakup tych opon a 40 % przebiegu robię po A4 :wink:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 lis 2012, 9:11

sebna pisze:Miałem do czynienia z ER300 w 205/45/16 na miacie i jest to dobre toczydło, które bez problemu i zadziwiająco szybko można popchnąć do ich granicy na suchym asfalcie co psuje zabawę bo możliwości miaty są sporo większe niż tej opony.

Na mokrym są ok do przejechania z punktu a do b na szybką jazdę są za twarde i za śliskie.


Ujeżdżam Turanzy od 14 miesięcy i potwierdzam każde słowo. Z drugiej strony - kosztowały w jakiejś promocji 185zł/sztukę, więc trudno narzekać :loser:

halski pisze:na suchym absolutna rewelacja - prędzej kończy się odwaga niż ich przyczepność


kolega ma bardzo mało odwagi.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 lis 2012, 11:09

Blade pisze:A możesz powiedzieć coś więcej? Rozważam zakup tych opon a 40 % przebiegu robię po A4 :wink:

Nic strasznego: raz na Zakopiance przy dużych opadach deszczu tył zaczął mnie wyprzedzać w długim łuku przy prędkości rzędu 140-150km/h. :evil: Kilka razy zdarzyło mi się też że dupka zatańczyła w łuku, gdy asfalt był pokryty wypełnionymi wodą koleinami.
Za każdym razem DSC interweniowało szybko i skutecznie. :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2012, 11:43

Dżunior pisze:
Blade pisze:A możesz powiedzieć coś więcej? Rozważam zakup tych opon a 40 % przebiegu robię po A4 :wink:

Nic strasznego: raz na Zakopiance przy dużych opadach deszczu tył zaczął mnie wyprzedzać w długim łuku przy prędkości rzędu 140-150km/h. :evil: Kilka razy zdarzyło mi się też że dupka zatańczyła w łuku, gdy asfalt był pokryty wypełnionymi wodą koleinami.
Za każdym razem DSC interweniowało szybko i skutecznie. :mrgreen:


Mam te same spostrzeżenia ale to tylko w koleinach wypełnionych wodą albo dużej kałuży.
W związku z tym duże znaczenie ma szerokość tego Hankooka. Lepiej jeśli będzie to 195 gorzej jeśli 205 itd.
Rules are made to be broken
halski
Posty: 113
Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:58
Model: NB
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

28 lis 2012, 12:26

Kim Son San pisze:
sebna pisze:Miałem do czynienia z ER300 w 205/45/16 na miacie i jest to dobre toczydło, które bez problemu i zadziwiająco szybko można popchnąć do ich granicy na suchym asfalcie co psuje zabawę bo możliwości miaty są sporo większe niż tej opony.

Na mokrym są ok do przejechania z punktu a do b na szybką jazdę są za twarde i za śliskie.


Ujeżdżam Turanzy od 14 miesięcy i potwierdzam każde słowo. Z drugiej strony - kosztowały w jakiejś promocji 185zł/sztukę, więc trudno narzekać :loser:

halski pisze:na suchym absolutna rewelacja - prędzej kończy się odwaga niż ich przyczepność


kolega ma bardzo mało odwagi.



a bzdura, polecam przejechać się ze mną, prosiłbym tylko o zabranie folii i ręcznika pod tyłek i wtedy będziemy stwierdzać czy moje ulubione zakręty są brakiem odwagi. powątpiewam, bo już jedna osoba do pracy ze mną nie chce jeździć twierdząc, że ma rodzinę. :)
nadal twierdzę, iż jest to znacznie ponadprzeciętne toczydło na suchym, a ich praca na mokrym zależy tylko i wyłącznie od nawierzchni - a ta w takich warunkach jest nieprzewidywalna dla każdej opony. :)

ponadto znalazłem coś takiego -> http://www.bridgestone.pl/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=0a793e0d4c844210VgnVCM100000cc65a10aRCRD&vgnextchannel=000000000000000000000000000000003408RCRD

http://www.opony.com.pl/artykul/zestawienie-testow-opon-letnich-w-2011-roku/?id=1127
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

28 lis 2012, 13:15

Miałem ER300 na Passacie i bardzi miło wspominam tą gumę. Niestety długo na niej nie pośmigałem, dwa sezony czyli 30-40 tys, taka noga.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

28 lis 2012, 17:11

Hantkus pisze:
Dżunior pisze:
Blade pisze:A możesz powiedzieć coś więcej? Rozważam zakup tych opon a 40 % przebiegu robię po A4 :wink:

Nic strasznego: raz na Zakopiance przy dużych opadach deszczu tył zaczął mnie wyprzedzać w długim łuku przy prędkości rzędu 140-150km/h. :evil: Kilka razy zdarzyło mi się też że dupka zatańczyła w łuku, gdy asfalt był pokryty wypełnionymi wodą koleinami.
Za każdym razem DSC interweniowało szybko i skutecznie. :mrgreen:


Mam te same spostrzeżenia ale to tylko w koleinach wypełnionych wodą albo dużej kałuży.
W związku z tym duże znaczenie ma szerokość tego Hankooka. Lepiej jeśli będzie to 195 gorzej jeśli 205 itd.


Czyli można powiedzieć że jak z "każdą oponą" - podwójna czujność przy stojącej wodzie?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2012, 17:31

Tak :kciuk:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2012, 17:56

sebna pisze:Po czym poznać prawdziwego miatowicza... po tym że ledwo się zima zaczęła a on już myśli o letniej przyczepnej gumie


Dobrze to ująłeś :kciuk:

AD08 kuszą, wiem, mnie też :lol: ale przy Twojej pogodzie chyba się nie sprawdzą :???:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

01 gru 2012, 9:59

Podsumowanie po zdjęciu letnich laczków:

model: Kumho KU31 205/50/16
przebieg: 13700km
aktualny stan bieżnika: 6-6,5mm
bicie: brak
ściąganie: brak
głośność: znacznie cichsze niż wiatr :mrgreen:
prowadzenie na suchym: ciężko zerwać przyczepność
hamowanie na suchym: odkleiła mi się raz twarz :shock:
prowadzenie na mokrym: znacząco łatwiej zerwać przyczepność, ale trzeba chcieć (albo się przeliczyć :twisted: )
hamowanie na mokrym: patrz prowadzenie :razz:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

01 gru 2012, 10:19

zoharek pisze:prowadzenie na suchym: ciężko zerwać przyczepność
hamowanie na suchym: odkleiła mi się raz twarz
prowadzenie na mokrym: znacząco łatwiej zerwać przyczepność, ale trzeba chcieć (albo się przeliczyć)
hamowanie na mokrym: patrz prowadzenie


nuuuuuuuuuudy, chociaż chyba je kupię :mrgreen:
miata lov!
ODPOWIEDZ