
Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
7tys... ja również juz tyle zrobiłem. Nawet nie wiem kiedy przeleciało. Nickesh możesz olej x2 zamówić 

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

nickesh v2.0 pisze:Co 7 tyś? Tak często? No ok. W takim razie jednak zmiana. A skąd w ogóle ta informacja? Na stronie producenta nie mogę się dokopać, a na hameryckich forach piszą 5 - 7,5 tyś. mil.
Już teraz nie pamiętam gdzie to czytałem ale bankowo była informacja, że producent zaleca wymianę co 7 tyś natomiast nie później niż po 10 tyś. VR1 to olej o świetnych właściwościach nawet przy bardzo wysilonych jednostkach jednak nie został stworzony do nabijania wielkich przebiegów między wymianami. Coś kosztem czegoś. Zresztą ostatnio też spotkałem się z opinia jednego użytkownika, który mega często upala, że przy VR1 po 5 tyś zauważalnie tracił ciśnienie oleju.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
sophisty pisze:nickesh v2.0 pisze:Co 7 tyś? Tak często? No ok. W takim razie jednak zmiana. A skąd w ogóle ta informacja? Na stronie producenta nie mogę się dokopać, a na hameryckich forach piszą 5 - 7,5 tyś. mil.
Już teraz nie pamiętam gdzie to czytałem ale bankowo była informacja, że producent zaleca wymianę co 7 tyś natomiast nie później niż po 10 tyś. VR1 to olej o świetnych właściwościach nawet przy bardzo wysilonych jednostkach jednak nie został stworzony do nabijania wielkich przebiegów między wymianami. Coś kosztem czegoś. Zresztą ostatnio też spotkałem się z opinia jednego użytkownika, który mega często upala, że przy VR1 po 5 tyś zauważalnie tracił ciśnienie oleju.
Jak się mega często upala i olej ma bardzo trudne warunki pracy, to może i tak, wtedy i tak powinno się dużo częściej olej zmieniać.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Pytanie co to znaczy często... mam 7tys i jadę na Jastrząb i Dębrzno teraz, wymieniać?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Znalazłem dużo powtarzających się opinii tego typu:
To nie jest duży koszt więc chyba lepiej wymienić i mieć spokój na duszy.
LETKAS napisal:
Olej jak najbardziej w porządku, aczkolwiek zauważyłem że ciśnienie spada mi po przejechaniu
około 7 -8 tyś kilosów. Myślałem ze na 10 tys wystarczy ale nie. Faktem jest że pałuje
gablotę po konkrecie i do odciny na każdym biegu więc może przez to szybciej traci właściwości.
Polecam bezwzględnie.
a kolega czyta czasami to co jest napisane na opakowaniu?
Ten olej Valvoline'a jest generalnie do mocno wysilonych silnikow
wiec i sam producent zaleca wymiane czesciej niz co 10000km.
Na butli jest napisane ze zaleca sie wymiane co 7000km.
I faktycznie tak jest!
Jak rok temu wlalismy do mojego bolidu wlasnie valvoline to go okiem
i nosem badacza badalem. Po 6500km jak miodek zloty, zapach niespalonego oleju,
6900 miodek, 6980 miodek, 7050 kilka czarnuch jak smola i smierdzial spalonym olejem!
Wiec chyba faktycznie to co napisali i to co mi kiedys przedstawiciel
Valvoline mowil ze zmieniac go co 7000km trzeba to swieta racja.
Polecam generalnie olej super dobry i fakttycznie tani co dziwne jest moze?
Olaf
To nie jest duży koszt więc chyba lepiej wymienić i mieć spokój na duszy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

czester_ pisze:Pytanie co to znaczy często... mam 7tys i jadę na Jastrząb i Dębrzno teraz, wymieniać?
Jak masz już 7 tysi nalatane a czekają Cię jeszcze dwie pojeżdżawki ja bym wymienił. Tak czy siak zaraz czeka Cię wymiana więc po co ryzykować przed upalaniem?
czester_ pisze:6980 miodek, 7050 kilka czarnuch jak smola i smierdzial spalonym olejem!
Dobry bajkopisarz


Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja wiem... mój też z tygodnia na tydzień ciemniejszy się robi. Tak czy siak opinii takich jest więcej a i na baniaku pisze by wymieniać po 7tys więc zamawiamy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Wow tez zalalem valvo... przydatne info
FNT pisze:Kupiłem płukankę Liqui Moly 300 ml. Ile tego wlać do silnika? Całą puszkę? Nie chciał bym przesadzić, producent twierdzi, że opakowanie wystarczy na 6 litrów zalanego oleju.
Lej cala, na tym i tak odpalasz tylko na chwile.
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Tak zrobiłem, silnik żyjeree pisze:Lej cala, na tym i tak odpalasz tylko na chwile.

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Gdy oleju jest za duzo to uszczelniacze mogą być zanurzone. Dodatkowo podczas pracy zbyt wzrasta ciśnienie, a w granicznych sytuacjach może 'wyjść bokiem'. IMO z jakiegoś powodu producent zaznacza max/min i lepiej się tego trzymać. Spuszczenie nie kosztuje.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
1mm nad maks to oczywiście nie problem. Pisze ogólnie. Tak czy siak z jakiegoś powodu zaleca się te 3/4
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

FNT pisze:Zasadniczo to kreseczka MAX jest z 5 mm poniżej literki F, wiec sumarycznie mam jakieś 6 mm za dużo oleju. Może jednak spuszczę.
Nie spuszczaj tylko odessij. W życiu spustem nie zrobisz tego precyzyjnie.
Ile oleju powinno wejść do NBfl 1.6 ?
Wlałem 3.2-3.3 l i mam ponad literkę F - aczkolwiek ja temu bagnetowi jakoś nie ufam.
W owners manualu widzę, że powinno wejść z filtrem 3.8 l, tylko nie wiem czy to dotyczy 1.6.
Wlałem 3.2-3.3 l i mam ponad literkę F - aczkolwiek ja temu bagnetowi jakoś nie ufam.
W owners manualu widzę, że powinno wejść z filtrem 3.8 l, tylko nie wiem czy to dotyczy 1.6.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Johnson pisze:W owners manualu widzę, że powinno wejść z filtrem 3.8 l.
Sprawdziłem w instrukcji.
3.8 l. tak ale w silniku 1.8
W silniku 1.6 - 3.4 l.
To co wlałeś jest ok

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 02 sie 2015, 22:13
- Model: NA
- Wersja: a taka czerwona :D
- Lokalizacja: okolice wawki
hejo, moja madzia ma 250k prawie
NA 1.6 115km, jaki polecacie bezpieczny olej dla niej? nie chodzi o cenę za bardzo, tylko żeby sb z nim poradziła i lubi czasem odwiedzać czerwone pole, jakiś 5w50 valvo? czy lepiej półsyntetyk?

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
[quote="OskiPPP"]hejo, moja madzia ma 250k prawie
NA 1.6 115km, jaki polecacie bezpieczny olej dla niej? nie chodzi o cenę za bardzo, tylko żeby sb z nim poradziła i lubi czasem odwiedzać czerwone pole, jakiś 5w50 valvo? czy lepiej półsyntetyk?[/quote
Ja bym załał przy tym przebiegu Valvoline MaxLife 10W40. Ale decyzja Twoja

Ja bym załał przy tym przebiegu Valvoline MaxLife 10W40. Ale decyzja Twoja

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
250kkm to zaden kosmiczny przebieg, zreszta raczej stan jest wazniejszy. Jesli obecnie oleju nie zre to jakis syntetyk 5w40 bedzie ok (ja uzywam elfa 900nf). Vr1 to moim zdaniem przesada do seryjnej 115ki chyba ze wylacznie po torze pilujesz
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Albo nie oszczędzasz jej również na drodze, ale Alex ma rację - chyba lepszy będzie MaxLife. Poza tym pamiętaj, że VR1 wymienia się co 7 tyś. km.Alex pisze:Vr1 to moim zdaniem przesada do seryjnej 115ki chyba ze wylacznie po torze pilujesz