Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

21 lis 2012, 10:04

Hantkus pisze:Imo nie ma takiej opcji żebyś w ogóle to poczuł

No to luzik :wink:

Jeszcze jedno szybkie pytanie... o Toyo Proxes chodzą różne opinie lecz jeśli już mielibyście wybór między T1-R, a T1 Sport do jazdy miasto/za miasto i raz w miesiącu tor to wybralibyście...
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2012, 11:16

Nie znam T1 Sport, natomiast T1-R dla mnie nadaje się tylko na wystawy :cool:
Rules are made to be broken
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

21 lis 2012, 11:32

Hantkus pisze:T1-R dla mnie nadaje się tylko na wystawy

+1 Płacisz za to, że to Toyo - ale i tak ta marka mnie nie przekonuje
Już lepiej jak kupisz coś Kumho, albo nawet Dayton.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lis 2012, 11:54

mgteam pisze:
Hantkus pisze:Imo nie ma takiej opcji żebyś w ogóle to poczuł

No to luzik :wink:

Jeszcze jedno szybkie pytanie... o Toyo Proxes chodzą różne opinie lecz jeśli już mielibyście wybór między T1-R, a T1 Sport do jazdy miasto/za miasto i raz w miesiącu tor to wybralibyście...


yokohama s.drive :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

21 lis 2012, 11:58

Mogę kupić za fajną cenę jedną z 2 podanych przeze mnie opcji. Innych gumek jeszcze nie rozważałem bo do wiosny daleko. W każdym razie na chwilę obecną budżet max 1600 za komplet.
Może nie odpowiedzieliście na moje pytanie, ale dzięki :)
Obrazek
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 lis 2012, 12:23

Znajomy w miacie ma t1-s, bardzo sobie chwali, podobno zupełnie co innego niż t1-r
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 lis 2012, 14:54

wybierz nowszy model i pamietaj by brac tylko z rocznika 2012.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

21 lis 2012, 15:25

piwo pisze:wybierz nowszy model i pamietaj by brac tylko z rocznika 2012.

Dlaczego? Chodzi o to, że np. roczne mogą być odleżane?
Obrazek
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 lis 2012, 15:43

Najnowsze modele bo to oznacza najnowszą technologię przynajmniej w teorii. A rocznik 2012 bo guma wraz z upływem czasu traci swoje parametry i opona staje się powoli bezużyteczna, więc zawsze najlepiej jest kupić jak najświeższą oponę a nie kilku letnią.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 lis 2012, 15:57

Jeżeli T1-S różni się tylko kształtem bieżnika w odniesieniu do T1-R to nadal jest to bardzo słaba guma z tym wyjątkiem, że lepiej już odprowadza wodę (docięta). Ma to też swoje złe strony - będzie głośniejsza. Cała tajemnica jest w dwóch parametrach: sztywności ścianki bocznej i rodzaju mieszanki. Jeśli zachowuje się jak T1-R to unikać. :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 lis 2012, 19:53

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Road-VS-Trackday-Tyres-Mega-Test.htm
http://www.caranddriver.com/features/track-tire-test-bfgoodrich-toyo-michelin-and-yokohama-tires-rated-feature
http://www.youtube.com/watch?v=HWPOkXEc8WU&feature=related
http://www.tirerack.com/tires/tests/chartDisplay.jsp?ttid=148
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 lis 2012, 8:53

Dobry zestawik testów piwo :kciuk:

Szkoda ze w teście z TireRacka nie uwzględnili większej ilości opon takich jak AD08 i jakieś Kumho i Hankooki ale oni bardzo rzadko testują więcej niż 4 sztuki naraz.

Moje PZero pociągną jeszcze jeden sezon i potem trzeba będzie coś nowego wybrać. Niestety jak zwykle w 205/45/16 posucha co ciekawszych opcji.

Ogólnie po zrobieniu na nich około 20k jestem bardzo zadowolony. Pomimo, że z bierznika już nie dużo zostało to nadal są ciche i dobrze trzymają na mokrym tylko trzeba uważać na stojącą wodę w zakrętach...

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

26 lis 2012, 23:13

niestety wniosek nasuwa się taki że każda opona która nie kosztuje koło 400 zł będzie uznana za niegodną uwagi i uwłaczającą Miatce... to czy w takim razie zawsze kierować się marką? czy można znaleźć jakieś rekreacyjne opony 195/55/r15 do 250zł/szt?
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 5:57

Nie wiem dlaczego profil 55 matusz ? Powinien być 50.Proponuję sprawdzoną Turanzę , do znalezienia w necie za 215 zł.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

27 lis 2012, 7:09

Można przecież kupić komplet używek w pięknym stanie za takie pieniądze... :) czasem, jak widzę ludzi, którzy za wszelką cenę muszą mieć jakieś nowe chińszczyzny, zamiast np. 2-3 letnich Pirelli, czy innych porządnych opon, przychodzi mi na myśl analogia do osób, które kupują nowego Matiza, za cenę przykładowo używanego Focusa, czy Mazdy 3, ale nowy i z gwarancją, oja oja...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2012, 8:12

Łukasz Kaszuba pisze:Można przecież kupić komplet używek w pięknym stanie za takie pieniądze... :) czasem, jak widzę ludzi, którzy za wszelką cenę muszą mieć jakieś nowe chińszczyzny, zamiast np. 2-3 letnich Pirelli, czy innych porządnych opon, przychodzi mi na myśl analogia do osób, które kupują nowego Matiza, za cenę przykładowo używanego Focusa, czy Mazdy 3, ale nowy i z gwarancją, oja oja...


Kto jak kto, ale Ty na temat opon raczej wypowiadać się nie powinieneś :neutral:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 8:32

matusz pisze:niestety wniosek nasuwa się taki że każda opona która nie kosztuje koło 400 zł będzie uznana za niegodną uwagi i uwłaczającą Miatce... to czy w takim razie zawsze kierować się marką? czy można znaleźć jakieś rekreacyjne opony 195/55/r15 do 250zł/szt?

Zupelnie sie nie zgadzam. Rozmiar zalecany to tak jak wspomnial Tomai 195/50/r15.
W przedziale cenowym 190-220zl spokojnie dostaniesz wspomniane bridgestony er300, uniroyale rainsport 2, vredesteiny sportrac 3, kumho ku31, hankooki k107 albo k115... Pozniej za 250-280zl sa juz np. yokohamy parady albo s.drive. Takze jest w czy wybierac :wink:
Ostatnio zmieniony 27 lis 2012, 8:40 przez rogI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 8:39

T1R, 167zł http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-t1-r-195-50-r15-82-v
Uniroyal RainExpert, 185zł http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-195-50-r15-82-h
Kumho KU31 190zł http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-ku31-195-50-r15-82-v
Uniroyal Rainsport 2 193zł www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-2-195-50-r15-82-v

IMO nie ma sensu pchać się w używki, a do spokojnej, miejskiej jazdy te opony będą bardzo dobre
Obrazek

miatasm.com
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 8:50

funky pisze:T1R, 167zł http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-t1-r-195-50-r15-82-v
Uniroyal RainExpert, 185zł http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-195-50-r15-82-h
Kumho KU31 190zł http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-ku31-195-50-r15-82-v
Uniroyal Rainsport 2 193zł www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-2-195-50-r15-82-v

IMO nie ma sensu pchać się w używki, a do spokojnej, miejskiej jazdy te opony będą bardzo dobre


W pełni się zgadzam po odrzuceniu pierwszej pozycji czyli wyrobu oponopodobnego :geeejj:
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

27 lis 2012, 9:05

funky pisze:IMO nie ma sensu pchać się w używki, a do spokojnej, miejskiej jazdy te opony będą bardzo dobre


A do niespokojnej jazdy poza miejskiej, tudzież czasami torowej ? :wink:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 9:21

remik pisze:
funky pisze:IMO nie ma sensu pchać się w używki, a do spokojnej, miejskiej jazdy te opony będą bardzo dobre


A do niespokojnej jazdy poza miejskiej, tudzież czasami torowej ? :wink:


Toyo R888 lub bardziej uniwersalnie czyli R1-R. Możesz próbować z Federalami (595 rs-r czy fz-201), natomiast nie tylko przypadek Five'a każe taką decyzję dobrze przemyśleć.
Testy porownawcze (595 vs. fz201)jakie robili 2 tygodnie temu chłopaki z BMW Challenge na poznańskim Superoesie wskazują na fz201 w każdym elemencie. Czasy lepsze średnio o 0,7-0,8s/1km. Generalnie w samych superlatywach, jedyne co jest wątpliwością to owe pękanie bieżnika w poprzek i nieuwzglednianie reklamacji tak uszkodzonej opony przez dystrybutora :bang:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 9:22

Hantkus, T1R do spokojnej jazdy stykną, nie są aż takie złe - na mokrym nawet dają radę. W tej cenie nie ma co marudzić - komplet za 670zł?...Mam je obecnie w maździe i focusie - o ile w foce dają radę to w maździe już niekoniecznie, ale to wynika z mojego stylu jazdy. Do foki nic lepszego bym nie wsadzał.

remik, jeśli miałbym teraz zmieniać to poważnie zastanowiłbym się nad KU31, gdyż aż tak często po torze nie jeżdżę...może warto pomyśleć o dwóch kompletach kół - miasto+tor? slicki kupisz za 250zł/szt. Ewentualnie R1R lub R888, ale trzeba uważać na mokrym :)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2012, 9:46 przez funky, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2012, 9:27

funky pisze:Hantkus, T1R do spokojnej jazdy stykną, nie są aż takie złe - na mokrym nawet dają radę. W tej cenie nie ma co marudzić - komplet za 670zł?...Mam je obecnie w maździe i focusie - o ile w foce dają radę to w maździe już niekoniecznie, ale to wynika z mojego stylu jazdy. Do foki nic lepszego bym nie wsadzał.


Matulu, ile razy takie farmazony się na forum jeszcze pojawią? Ile razy można pisać, że T1R trzymają przez pierwsze kilka tys. km, a później guma staje się fatalna zarówno na suchym jak i na mokrym? O reszcie właściwości tych wspaniałych opon wspominać nie będę. Nadają się na bandy na OSach, nic więcej.

PS Hantkus, chcesz wpakować remika na drzewo? Chłopak się zabije na semi-slickach jak odrobinę popada :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 9:41

dmk, czy widziałeś co napisał kolega matusz? podpowiem: rekreacyjna opona. T1R spełni taką rolę. Komplet z focusa ma ze 3 lata, w maździe może i więcej. Do spokojnej jazdy jest ok. I dokładnie to napisałem. Może zamiast krytyki każdej osoby zaproponuj koledze coś od siebie? Która opona jest taka idealna i nie kosztuje 400zł?
Obrazek

miatasm.com
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2012, 9:43

Panowie drodzy. R888 to typowy suchy półslick. Natomiast R1-R to opona z powodzeniem stosowana jako deszczowy zamiennik R888. Na tym w zeszłym sezonie jeździła czołówka Challenge'a jak tylko było mokro i z moich obserwacji wynika że na mokre pojezdzawki nie ma nic lepszego.
A jeśli coś pozwala na kręcenie najlepszych czasów na takich imprezach, to na drodze publicznej raczej drugiej twarzy nie pokaże.
O T1-R już się więcej wypowiadać nie będę, znawcy tematu zrobili z niej główny temat szyderry :ryjezesmiechu: i swojego zdania nie zmienię :cool:

EDIT: matusz imho z tego co wrzucił funky wszystko się nada oprócz T1-R.
Dorzuciłbym Hankooki S1 evo, ale pewnym ich minusem jest ograniczona odporność na aquaplanning.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2012, 9:50 przez Hantkus, łącznie zmieniany 1 raz.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2012, 9:45

funky pisze:dmk, czy widziałeś co napisał kolega matusz? podpowiem: rekreacyjna opona. T1R spełni taką rolę. Komplet z focusa ma ze 3 lata, w maździe może i więcej. Do spokojnej jazdy jest ok. I dokładnie to napisałem. Może zamiast krytyki każdej osoby zaproponuj koledze coś od siebie? Która opona jest taka idealna i nie kosztuje 400zł?


Nie porównuj przednionapędowego, przyciężkawego focusa do MXa, bo tym tokiem rozumowania każda opona będzie dobra do toczenia się. A wydanie blisko 200zł na coś, czego oponą nazwać się nie da jest bez sensu. Zmarnowałem jednorazowo 900zł na komplet T1R i drugi raz bym tego nie zrobił. Chociaż nie powiem, fajnie się lata bokiem na niej, do tego nadaje się idealnie. Szkoda, że się tak szybko kończy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

27 lis 2012, 9:54

Miałem Proxesy T1R w poprzednim aucie. Generalnie na śliskim musiałem się pilnować. 56 konnym dieslem...
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 13:23

A czy ktoś z Was miał styczność z poniższymi:

:arrow: Hankook K107 (S1 Evo) http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-k107-195-50-r15-82-h
:arrow: Continental ContiPremiumContact 2 http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contipremiumcontact-2-195-50-r15-82-v
:arrow: Kumho KU31 http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-ku31-195-50-r15-82-v_8591988
:arrow: Dunlop SP Sport Fastresponse http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-fastresponse-195-50-r15-82-h

Skłaniam się ku Hankookowi, ale sporo niezłych opinii zbierają też pozostałe. Niby w 195/50/15 jest z czego wybierać, ale semislick typu R888, AD08 ani żadne Federale nie wchodzą w grę, przynajmniej narazie (sporo miasta i trasy, a mało toru).
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

27 lis 2012, 13:34

funky pisze:a539 to super guma, bardzo popularna u nas w KJSach do CC i SC. Ale fakt, tania nie jest.


Jak Ci się podoba ta opona to spróbuj kiedys Yoko AD08.
AD08 nie jest semi slickiem. Jest normalna opona z homologacja drogową i bieżnikiem o wysokości 8 mm. Semi slickiem nazywana jest potocznie.

http://yokohama.pl/opis-produktu/items/10?file=pliki/yokohama/produkty/flyer/ADVAN%20NEOVA%20Product%20Information.pdf

Co do jej własciwości na mokrym nie są tak rewelacyjne jak na suchym ale dalej sa bardzo dobre i zawstydzuiłyby niejedna inna oponę.

Na tych gumach jeżdżę na Miacie juz dwa sezony, mam inny komplet na cywilowozie.
Na dzien dzisiejszy jeśli nie wymyślą czegoś lepszego NA PEWNO ponownie zakupie te opony.

Za 205/45/16 płaciłem ok. 400 zł/szt i uważam to za znakomity stosunek jakości do ceny. Parada, która kosztuje podobna kase jest przy niej śmieciem.

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=453189

http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?608130-Yoko-AD08-Vs-Toyo-R888

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2012, 14:04

funky pisze:A czy ktoś z Was miał styczność z poniższymi:
funky pisze:emik, jeśli miałbym teraz zmieniać to poważnie zastanowiłbym się nad KU31

zwróć uwagę, że KU31 jest dostępna sztuka. w innych sklepach internetowych sytuacja wygląda identycznie i podejrzewam, że to ta sama sztuka ;)
co więcej - taka sytuacja utrzymuje się już od dawna, więc podejrzewam, że to DOT max 11
zmieniałem w lecie opony i aż się zdziwiłem, że ciężko mi znaleźć coś dobrego w takiej cenie. zastanawiałem się też nad s1 evo, nie pamiętam, czemu ich nie wziąłem.
ostatecznie wziąłem bfgoodrich g-force profiler, ale też już je ciężko dostać...
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
ODPOWIEDZ