
Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
nickesh v2.0 pisze:silnik chodzi płynniej i ciszej. Trzyma obroty, nie szarpie przy wysprzęglaniu. Da się bez problemu ruszyć ze sprzęgła, co wcześniej było raczej trudne
wow


Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Hehe, no wiem, jak to brzmi (wręcz "szamańsko"), ale serio - do tej pory myślałem, że NB z 1.8 po prostu tak ma, że silnik pracuje w dość "rozchwiany" sposób, bo jest trochę mocniejszy od 1.6, czy coś... Jasne, przy okazji ostatniej wymiany oleju była płukanka silnika i układu chłodniczego, plus wymiana oleju w skrzyni i dyfrze. Ale przy niektórych poprzednich też były. Biorę poprawkę na "efekt placebo", ale po czasie stwierdzam, że Kropka po tym serwisie odmłodniała o kilka lat.Tomai pisze:nickesh v2.0 pisze:silnik chodzi płynniej i ciszej. Trzyma obroty, nie szarpie przy wysprzęglaniu. Da się bez problemu ruszyć ze sprzęgła, co wcześniej było raczej trudne
wownormalnie cudo
Przykład: jadę na jedynce, na 2000 obrotów, puszczam gaz i czekam aż auto zwolni do 900 RMP. Wcześniej auto zaczynało szarpać, rozbujało się i tak sobie zwalniało i przyspieszało od 800 do 1000 obrotów, dopóki nie wcisnąłem sprzęgła lub gazu. Teraz normalnie zwalnia i w miarę płynnie przechodzi do stałej prędkości. Poprzednie wymiany serwisowe nie miały na to żadnego wpływu (do tej pory lałem Valvoline SYNpower 5W30). Tym razem po prostu wpadł inny olej i jest wyraźnie lepiej.
No, chyba że ten filtr oleju, wylosowany na MMC, jest jakiś magiczny
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, 12:48 przez nick.es, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
nickesh v2.0 pisze:Jasne, przy okazji ostatniej wymiany oleju była płukanka silnika i układu chłodniczego, plus wymiana oleju w skrzyni i dyfrze. Ale przy niektórych poprzednich też były.
I Nickesh właśnie zakończyłeś temat.

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Kurde, chciałem zacytować posta, a go przeedytowałem 
W każdym razie:
No ale już nie kłóćmy się o szczegóły. Pointa taka, że VR1 sprawuje się świetnie, o czym już sto razy pisali inni, a ja potwierdzam

W każdym razie:
rrutek pisze:I Nickesh właśnie zakończyłeś temat.
nickesh v2.0 pisze:Ale przy niektórych poprzednich też były.
nickesh v2.0 pisze:Poprzednie wymiany serwisowe nie miały na to żadnego wpływu (do tej pory lałem Valvoline SYNpower 5W30). Tym razem po prostu wpadł inny olej i jest wyraźnie lepiej.
No ale już nie kłóćmy się o szczegóły. Pointa taka, że VR1 sprawuje się świetnie, o czym już sto razy pisali inni, a ja potwierdzam

-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
RS pisze:logimen pisze:Wlasnie mam remont glowicy i zaproponowali 10W60
Gonisz bardzo ostro po torze? Innego uzasadnienia nie widzę.
Nie gonilem do tej pory bo wciagala olej, ale jesli teraz sie to zmieni to mam zamiar troche ostrzej pojezdzic

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Miałem jakiś czas temu robioną uszczelkę pod głowicą i po remoncie zalali mi castrol magnatec 5w40. Zbliża się czas wymiany. Polecilibyście jakiś inny 5w40 czy zostawać przy castrolu ?
Zastanawiam się jeszcze nad chwalonym przez was VR1 5w50, ale w sumie rzadko kręce do czerwonego pola i nie wiem czy jest sens zalewać taki olej do jazdy głównie po mieście i stania w korkach ? (Poprawcie mnie jeśli głoszę jakieś herezje)
?sophisty pisze:a z Castrolem precz! (moja opinia)
Zastanawiam się jeszcze nad chwalonym przez was VR1 5w50, ale w sumie rzadko kręce do czerwonego pola i nie wiem czy jest sens zalewać taki olej do jazdy głównie po mieście i stania w korkach ? (Poprawcie mnie jeśli głoszę jakieś herezje)

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Lej vr1 i częściej odwiedzaj czerwone pole.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Co polecicie do NBFL 1.6 z przebiegiem 86 0000 (pewnie większy). Silnik suchy, brak wycieków. Obecnie zalany jest chyba jakiś Mobil 1.
Czy Valvoline VR1 Racing 5W-50 będzie odpowiedni, czy to olej raczej tylko do uturbionych silników? Czy 4 litry wystarczą? Pewnie spróbowałbym wymienić olej sam, potrzebuję czegoś jeszcze? Słyszałem coś o filtrach oleju... Polecacie jakiś?
Wybaczcie laickie pytania, Mazdę kupiłem w sobotę i jest to moje pierwsze auto
A jakby jeszcze ktoś napisał o innych polecanych olejach (skrzynia biegów, hamulce, dyfer?), to już w ogóle byłaby bajka
Czy Valvoline VR1 Racing 5W-50 będzie odpowiedni, czy to olej raczej tylko do uturbionych silników? Czy 4 litry wystarczą? Pewnie spróbowałbym wymienić olej sam, potrzebuję czegoś jeszcze? Słyszałem coś o filtrach oleju... Polecacie jakiś?
Wybaczcie laickie pytania, Mazdę kupiłem w sobotę i jest to moje pierwsze auto

A jakby jeszcze ktoś napisał o innych polecanych olejach (skrzynia biegów, hamulce, dyfer?), to już w ogóle byłaby bajka

Filtr oleju obowiązkowo wymieniasz razem z olejem. Kosztuje 15zł. A co do olejów to poczytaj trochę ten wątek- jak widzisz ma 35 stron, więc trochę wiedzy w nim znajdziesz 

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
do nbfl 1.6 wchodzi jakieś 3,3 l z filtrem, co do oleju vr 1 jest ok, ja jeżdze na motulu 5w40 x-clean i też jest w porządku
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
w manualu jest dokładnie napisane, u mnie wchodzi właśnie tyle co napisałem, najlepiej wlewaj po litrze i obserwuj bagnet, masz miec olej między literkami L i F
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
piotrj4 pisze:Przy okazji wymiany oleju warto wymienic podkladke miedziana pod śrubę spustowa ; ) dostaniesz w motoryzacyjnym za grosze
Nie mam pojęcia, o której śrubie piszesz, ale poszukam

Co do oleju, to chyba zdecyduję się na Valvoline VR1 5W50. Tylko czy on nie jest za "sportowy" do codziennej jazdy słabą 1.6 do pracy?

Druga sprawa: W tej chwili jest zalany Mobil 1 5W30. Czy to na pewno syntetyk, czy może być również minerał/półsyntetyk? Czy skok z W30 na W50 to dobry pomysł?
Trzecia sprawa: Chciałbym zrobić płukankę. Czy ktoś może mi polecić konkretny środek? Wiem, że pewnie było nie raz, ale czytam wątek od godziny i jeszcze się nie natknąłem na konkretny produkt.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Dlaczego miałby być zbyt "sportowy"? Jeśli często jeździsz zimą na zimnym silniku, może lepiej poszukaj jakiegoś 0WXX. Ale 5W50 z definicji będzie lepszy, niż 5W30 (pomijam same różnice w jakości oleju różnych producentów). Im wyższa lepkość temperaturowa, tym trudniej o zatarcie silnika w upale. No weź mi nie mów, że latem po wyjeździe z 20-minutowego korka na bramkach autostradowych nie ciśniesz Miaty na dwójce do odcinki. Nie ciśniesz? To zacznij
. I jeśli wyższa cena oleju Ci nie przeszkadza, to kup ten "bardziej sportowy".

FNT z racji stawiania pierwszych kroków wybaczam lenistwo ale uwierz mi na forum znajdziesz odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania, kwestia chęci i użycia szukajki. Co do płukanki możesz użyć wynn's polecanego na forum lub innego klasowego środka, ja użyłem liqui molly i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o śrubę o której pisze piotrj4 ma on na myśli tą którą spuszczasz stary olej, dlaczego warto wymienić podkładkę? Bo nic nie kosztuje a masz pewność, że nie będzie Ci się tędy sączył olej.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Dwa miesiące temu Kropka (NBFL 1.8) miała wymieniony olej (na VR1) + płukankę + filtr oleju + filtr paliwa. Od tamtej pory zrobiłem już jakieś 9 tyś. km. Do zimy zrobię pewnie jeszcze ze 4 tyś. W zimie w ogóle nie będę nią wyjeżdżał z garażu.
Poczekać z wymianą oleju do wiosny, czy lepiej zrobić to już teraz (zgodnie z zaleceniem o wymianie oleju co 10 tyś. km)?
Filtr oleju też bezwzględnie wymienić razem z olejem?
Poczekać z wymianą oleju do wiosny, czy lepiej zrobić to już teraz (zgodnie z zaleceniem o wymianie oleju co 10 tyś. km)?
Filtr oleju też bezwzględnie wymienić razem z olejem?
nickesh v2.0 pisze:Dwa miesiące temu Kropka (NBFL 1.8) miała wymieniony olej (na VR1) + płukankę + filtr oleju + filtr paliwa. Od tamtej pory zrobiłem już jakieś 9 tyś. km. Do zimy zrobię pewnie jeszcze ze 4 tyś. W zimie w ogóle nie będę nią wyjeżdżał z garażu.
Poczekać z wymianą oleju do wiosny, czy lepiej zrobić to już teraz (zgodnie z zaleceniem o wymianie oleju co 10 tyś. km)?
Filtr oleju też bezwzględnie wymienić razem z olejem?
Poczekac do wiosny. Wymiana zawsze z filtrem.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
a VR1 nie zalecają wymieniac co 7 tys km ?
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Ja valvo 5W50 zmieniam co 10 tys km i jest ok.