Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 392
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

14 lip 2015, 19:12

Dzięki, jutro kupuję :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

14 lip 2015, 20:33

nickesh v2.0 pisze:silnik chodzi płynniej i ciszej. Trzyma obroty, nie szarpie przy wysprzęglaniu. Da się bez problemu ruszyć ze sprzęgła, co wcześniej było raczej trudne


wow :winner: normalnie cudo :D
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

15 lip 2015, 8:36

Tomai pisze:
nickesh v2.0 pisze:silnik chodzi płynniej i ciszej. Trzyma obroty, nie szarpie przy wysprzęglaniu. Da się bez problemu ruszyć ze sprzęgła, co wcześniej było raczej trudne


wow :winner: normalnie cudo :D
Hehe, no wiem, jak to brzmi (wręcz "szamańsko"), ale serio - do tej pory myślałem, że NB z 1.8 po prostu tak ma, że silnik pracuje w dość "rozchwiany" sposób, bo jest trochę mocniejszy od 1.6, czy coś... Jasne, przy okazji ostatniej wymiany oleju była płukanka silnika i układu chłodniczego, plus wymiana oleju w skrzyni i dyfrze. Ale przy niektórych poprzednich też były. Biorę poprawkę na "efekt placebo", ale po czasie stwierdzam, że Kropka po tym serwisie odmłodniała o kilka lat.

Przykład: jadę na jedynce, na 2000 obrotów, puszczam gaz i czekam aż auto zwolni do 900 RMP. Wcześniej auto zaczynało szarpać, rozbujało się i tak sobie zwalniało i przyspieszało od 800 do 1000 obrotów, dopóki nie wcisnąłem sprzęgła lub gazu. Teraz normalnie zwalnia i w miarę płynnie przechodzi do stałej prędkości. Poprzednie wymiany serwisowe nie miały na to żadnego wpływu (do tej pory lałem Valvoline SYNpower 5W30). Tym razem po prostu wpadł inny olej i jest wyraźnie lepiej.

No, chyba że ten filtr oleju, wylosowany na MMC, jest jakiś magiczny
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, 12:48 przez nick.es, łącznie zmieniany 2 razy.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

15 lip 2015, 8:56

nickesh v2.0 pisze:Jasne, przy okazji ostatniej wymiany oleju była płukanka silnika i układu chłodniczego, plus wymiana oleju w skrzyni i dyfrze. Ale przy niektórych poprzednich też były.

I Nickesh właśnie zakończyłeś temat. :ryjezesmiechu:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

15 lip 2015, 12:49

Kurde, chciałem zacytować posta, a go przeedytowałem :facepalm:

W każdym razie:
rrutek pisze:I Nickesh właśnie zakończyłeś temat. :ryjezesmiechu:
nickesh v2.0 pisze:Ale przy niektórych poprzednich też były.
nickesh v2.0 pisze:Poprzednie wymiany serwisowe nie miały na to żadnego wpływu (do tej pory lałem Valvoline SYNpower 5W30). Tym razem po prostu wpadł inny olej i jest wyraźnie lepiej.

No ale już nie kłóćmy się o szczegóły. Pointa taka, że VR1 sprawuje się świetnie, o czym już sto razy pisali inni, a ja potwierdzam :)
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

22 lip 2015, 12:19

Co myslicie o oleju Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W60 ?
Wlasnie mam remont glowicy i zaproponowali mi taki, ew Castrol zapewne EDGE 10W60
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

22 lip 2015, 12:26

Liqui to wysoka półka (na równi z Motulem, Valvo a może nawet lepsze) a z Castrolem precz! (moja opinia)
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

22 lip 2015, 12:40

Ja do nc 1.8 wlałem TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30 już drugi sezon i jestem zadowolony, polecam :P
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

22 lip 2015, 17:45

logimen pisze:Wlasnie mam remont glowicy i zaproponowali 10W60


Gonisz bardzo ostro po torze? Innego uzasadnienia nie widzę.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

22 lip 2015, 20:52

RS pisze:
logimen pisze:Wlasnie mam remont glowicy i zaproponowali 10W60


Gonisz bardzo ostro po torze? Innego uzasadnienia nie widzę.


Nie gonilem do tej pory bo wciagala olej, ale jesli teraz sie to zmieni to mam zamiar troche ostrzej pojezdzic :)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2015, 13:38

Miałem jakiś czas temu robioną uszczelkę pod głowicą i po remoncie zalali mi castrol magnatec 5w40. Zbliża się czas wymiany. Polecilibyście jakiś inny 5w40 czy zostawać przy castrolu ?
sophisty pisze:a z Castrolem precz! (moja opinia)
?

Zastanawiam się jeszcze nad chwalonym przez was VR1 5w50, ale w sumie rzadko kręce do czerwonego pola i nie wiem czy jest sens zalewać taki olej do jazdy głównie po mieście i stania w korkach ? (Poprawcie mnie jeśli głoszę jakieś herezje) ;)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2015, 13:40

Lej vr1 i częściej odwiedzaj czerwone pole.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2015, 7:02

:D
Załączniki
owocowe.jpg
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2015, 11:11

Co polecicie do NBFL 1.6 z przebiegiem 86 0000 (pewnie większy). Silnik suchy, brak wycieków. Obecnie zalany jest chyba jakiś Mobil 1.

Czy Valvoline VR1 Racing 5W-50 będzie odpowiedni, czy to olej raczej tylko do uturbionych silników? Czy 4 litry wystarczą? Pewnie spróbowałbym wymienić olej sam, potrzebuję czegoś jeszcze? Słyszałem coś o filtrach oleju... Polecacie jakiś?

Wybaczcie laickie pytania, Mazdę kupiłem w sobotę i jest to moje pierwsze auto :)

A jakby jeszcze ktoś napisał o innych polecanych olejach (skrzynia biegów, hamulce, dyfer?), to już w ogóle byłaby bajka :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 lip 2015, 11:16

Filtr oleju obowiązkowo wymieniasz razem z olejem. Kosztuje 15zł. A co do olejów to poczytaj trochę ten wątek- jak widzisz ma 35 stron, więc trochę wiedzy w nim znajdziesz ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 lip 2015, 12:29

FNT pisze:Pewnie spróbowałbym wymienić olej sam, potrzebuję czegoś jeszcze?


Jeżeli samodzielna wymiana oleju nie jest twoim największym marzeniem, to zrób to w warsztacie. Szkoda się brudzić.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1924
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

27 lip 2015, 15:46

do nbfl 1.6 wchodzi jakieś 3,3 l z filtrem, co do oleju vr 1 jest ok, ja jeżdze na motulu 5w40 x-clean i też jest w porządku
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2015, 17:37

Lucas Z pisze:do nbfl 1.6 wchodzi jakieś 3,3 l z filtrem


Na pewno ?
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1924
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

27 lip 2015, 18:27

w manualu jest dokładnie napisane, u mnie wchodzi właśnie tyle co napisałem, najlepiej wlewaj po litrze i obserwuj bagnet, masz miec olej między literkami L i F
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

29 lip 2015, 18:01

@FNT
Przy okazji wymiany oleju warto wymienic podkladke miedziana pod śrubę spustowa ; ) dostaniesz w motoryzacyjnym za grosze
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2015, 8:03

piotrj4 pisze:Przy okazji wymiany oleju warto wymienic podkladke miedziana pod śrubę spustowa ; ) dostaniesz w motoryzacyjnym za grosze


Nie mam pojęcia, o której śrubie piszesz, ale poszukam :) Dlaczego warto to wymienić?

Co do oleju, to chyba zdecyduję się na Valvoline VR1 5W50. Tylko czy on nie jest za "sportowy" do codziennej jazdy słabą 1.6 do pracy? :)

Druga sprawa: W tej chwili jest zalany Mobil 1 5W30. Czy to na pewno syntetyk, czy może być również minerał/półsyntetyk? Czy skok z W30 na W50 to dobry pomysł?

Trzecia sprawa: Chciałbym zrobić płukankę. Czy ktoś może mi polecić konkretny środek? Wiem, że pewnie było nie raz, ale czytam wątek od godziny i jeszcze się nie natknąłem na konkretny produkt.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

30 lip 2015, 9:13

Dlaczego miałby być zbyt "sportowy"? Jeśli często jeździsz zimą na zimnym silniku, może lepiej poszukaj jakiegoś 0WXX. Ale 5W50 z definicji będzie lepszy, niż 5W30 (pomijam same różnice w jakości oleju różnych producentów). Im wyższa lepkość temperaturowa, tym trudniej o zatarcie silnika w upale. No weź mi nie mów, że latem po wyjeździe z 20-minutowego korka na bramkach autostradowych nie ciśniesz Miaty na dwójce do odcinki. Nie ciśniesz? To zacznij :twisted: . I jeśli wyższa cena oleju Ci nie przeszkadza, to kup ten "bardziej sportowy".
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

30 lip 2015, 10:12

FNT z racji stawiania pierwszych kroków wybaczam lenistwo ale uwierz mi na forum znajdziesz odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania, kwestia chęci i użycia szukajki. Co do płukanki możesz użyć wynn's polecanego na forum lub innego klasowego środka, ja użyłem liqui molly i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o śrubę o której pisze piotrj4 ma on na myśli tą którą spuszczasz stary olej, dlaczego warto wymienić podkładkę? Bo nic nie kosztuje a masz pewność, że nie będzie Ci się tędy sączył olej.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 sie 2015, 9:52

Dwa miesiące temu Kropka (NBFL 1.8) miała wymieniony olej (na VR1) + płukankę + filtr oleju + filtr paliwa. Od tamtej pory zrobiłem już jakieś 9 tyś. km. Do zimy zrobię pewnie jeszcze ze 4 tyś. W zimie w ogóle nie będę nią wyjeżdżał z garażu.

Poczekać z wymianą oleju do wiosny, czy lepiej zrobić to już teraz (zgodnie z zaleceniem o wymianie oleju co 10 tyś. km)?
Filtr oleju też bezwzględnie wymienić razem z olejem?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 sie 2015, 13:52

nickesh v2.0 pisze:Dwa miesiące temu Kropka (NBFL 1.8) miała wymieniony olej (na VR1) + płukankę + filtr oleju + filtr paliwa. Od tamtej pory zrobiłem już jakieś 9 tyś. km. Do zimy zrobię pewnie jeszcze ze 4 tyś. W zimie w ogóle nie będę nią wyjeżdżał z garażu.

Poczekać z wymianą oleju do wiosny, czy lepiej zrobić to już teraz (zgodnie z zaleceniem o wymianie oleju co 10 tyś. km)?
Filtr oleju też bezwzględnie wymienić razem z olejem?

Poczekac do wiosny. Wymiana zawsze z filtrem.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 sie 2015, 14:15

Dzięki, ree. To samo usłyszałem w sklepie z olejami. Czyli serwis dopiero na wiosnę.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1924
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

02 sie 2015, 16:08

a VR1 nie zalecają wymieniac co 7 tys km ?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

03 sie 2015, 6:45

Lucas Z pisze:a VR1 nie zalecają wymieniac co 7 tys km ?


dokładnie tak
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

03 sie 2015, 11:08

Co 7 tyś? Tak często? No ok. W takim razie jednak zmiana. A skąd w ogóle ta informacja? Na stronie producenta nie mogę się dokopać, a na hameryckich forach piszą 5 - 7,5 tyś. mil.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 sie 2015, 15:49

Ja valvo 5W50 zmieniam co 10 tys km i jest ok.
ODPOWIEDZ