Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2011, 20:52

nie tyle co się znam co cały czas się uczę :smile: ....o wymiane oleju zapytaj Twórcę posta Przemasiego...tu jeszcze jedna pomoc http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=24558 :wink:
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

17 mar 2011, 16:32

rozkopałem deskę rozdzielczą i okazało się że immo fabrycznie nie ma.
na zdjęciu widać fabryczną kostkę do immo... są to mostki.
czyli instalacja jest przygotowana na montowanie immo ale fabrycznie nie został zamontowany. orginalny ECU jest przepalony!!
został zamieniony na ECU tego samego typu tylko że przyszło mi do głowy, że jeśli ten "nowy" komputer jest zaprogramowany lub też pochodzi z instalacji z immo to będzie wymagał sygnału z immo do uruchomienia silnika.

tak, że teraz mam dwie opcje:
- oddać do naprawy stary, przepalony ECU

- oddać "nowy" na przeprogramowanie "Eprom" z wersją bez immo


czy ma to jakiś sens?
jesłi immo nie ma w stacyjce to powiedzcie mi na jakiej zasadzie działa immo w NA 94 - 95

ewidentnie coś odcina mi masę do wtrysków!
Załączniki
20110314085.jpg
ECU i kostka od immo.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 mar 2011, 18:22

To może jeśli brakuje Ci masy na wtryskach podaj na próbę ją bezpośrednio i zobacz, czy odpali :) ?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2011, 19:18

mikołaj pisze:został zamieniony na ECU tego samego typu tylko że przyszło mi do głowy, że jeśli ten "nowy" komputer jest zaprogramowany lub też pochodzi z instalacji z immo to będzie wymagał sygnału z immo do uruchomienia silnika.

Nawet jeśli byś w instalacji miał wpięty moduł immo ze starego, uszkodzonego ECU to nic nie pomoże. Konkretna sztuka komputera jest sparowana z konkretnym modułem immo, wstawione od różnych, nawet działających instalacji nie będą działać razem.
Jeśli uda Ci się potwierdzić że mazda, z której pochodzi Twój nowy komputer była wyposażona w immobilizer mógłbyś spróbować kupić sam moduł i w ASO Mazdy je ze sobą sparować. Pozostaje jeszcze kwestia potencjalnych ewentualnych różnic w wiązce. Na przykład NB bez fabrycznego immo ma na innym pinie w komputerze wyprowadzone zasilanie pompy paliwa. Nie jestem chwilowo w stanie zweryfikować czy jakiegoś takiego myka nie ma w NA w automacie...

dmk pisze:To może jeśli brakuje Ci masy na wtryskach podaj na próbę ją bezpośrednio i zobacz, czy odpali :)

Wtryski są sterowane podaniem masy, więc nie tędy droga :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

17 mar 2011, 20:00

mam gdzieś ECU + immo ze stacyjką z NA 1,8 - jeśli potrzebujesz zapraszam na PW :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 mar 2011, 20:55

majkel_c pisze:
dmk pisze:To może jeśli brakuje Ci masy na wtryskach podaj na próbę ją bezpośrednio i zobacz, czy odpali :)

Wtryski są sterowane podaniem masy, więc nie tędy droga :mrgreen:

Po
eM


Fakt, to chyba nie jest mój najlepszy dzień :bang:

PS Jak wszystko w tym samochodzie chyba...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

24 mar 2011, 20:38

Cześć, jak w tytule ma ktoś schemat kostek które przychodzą do cewek.
chciałbym się dowiedzieć który kabel to masa, tach, napięcie itp
kolory również, czarny, niebieski, żółto-brązowy itp.

silnik 1.8 1994 wersja 4-pin


dźwięczny bym był za pomoc

Pozdro
Załączniki
cewki.JPG
cewki.JPG (19.17 KiB) Przejrzano 1338 razy
mk83
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2010, 10:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

24 mar 2011, 22:13

Hej

Ostatnio zauważyłem u siebie wyciek u dołu silnika. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Dodam, że nie zauważyłem ubytku oleju w silniku ani żadnego innego płynu typu hamulcowy/wspomagania/chłodniczy.
Załączniki
wyciek.jpg
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 mar 2011, 22:33

W tym miejscu stawiałbym na chłodniczy - jak nie napiszesz jakiego rodzaju jest to płyn i nie spojrzysz od dołu lub z lusterkiem co cieknie, to możemy tu urządzić szabat czarownic i sobie powróżyć z fusów :bang:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2011, 22:34

Według numeracji na Twoim rysunku:
1- TRIGER
2- GND
3- TACHO
4- 12V

Kolory jakoś może wydłubię.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2011, 22:37

dmk pisze:to możemy tu urządzić szabat czarownic i sobie powróżyć z fusów :bang:

I po dwu dniach debatowania orzekniemy, że niewątpliwie coś cieknie :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 mar 2011, 22:43

majkel_c pisze:
dmk pisze:to możemy tu urządzić szabat czarownic i sobie powróżyć z fusów :bang:

I po dwu dniach debatowania orzekniemy, że niewątpliwie coś cieknie :mrgreen:


Jeszcze bym nie przesądzał, może herbatę na pokrywie postawił i mu się rozlała :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 mar 2011, 6:43

ja stawiam na uszczelniacz wału korbowego ;)
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

25 mar 2011, 7:56

kolorki: http://miataturbo.wikidot.com/cop
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

25 mar 2011, 8:12

kammich pisze:ja stawiam na uszczelniacz wału korbowego ;)


Nie sądzę, jest to rozbryzgane i wygląda, jakby ciekło gdzieś wyżej na kółko pasowe któreś - z uszczelniacza by się raczej sączyło tylko w dół :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 mar 2011, 8:59

faktycznie z lewej strony jest tez plama, wycofuję się z mojej diagnozy :D
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

25 mar 2011, 10:26

simering puszcza, dostaje się na koło i chlapie. O ile to olej a na olej wygląda.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2011, 12:29

grzes pisze:O ile to olej a na olej wygląda.

No więc właśnie. Ja bym zaczął od wsadzenia w ten wyciek palca i zobaczenia co to jest. Od razu się część potencjalnych źródeł wyeliminuje.

Ale jak sobie tak bardzo luźno dywagujemy na razie, to dla mnie jest to olej, widać rozbryzg kołem po osłonie i na boku komory, płynąć może równie dobrze z uszczelniacza wału jak i z góry (górne uszczelniacze, uszczelka dekla, uszczelka pod głowicą). To zdjęcie nie jest na tyle jednoznaczne i nie widać na nim wszystkiego żeby mieć pewność.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mk83
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2010, 10:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

25 mar 2011, 19:23

majkel_c pisze:Ale jak sobie tak bardzo luźno dywagujemy na razie, to dla mnie jest to olej, widać rozbryzg kołem po osłonie i na boku komory, płynąć może równie dobrze z uszczelniacza wału jak i z góry (górne uszczelniacze, uszczelka dekla, uszczelka pod głowicą). To zdjęcie nie jest na tyle jednoznaczne i nie widać na nim wszystkiego żeby mieć pewność.

Po
eM


Z góry raczej nie leci bo góra sucha:) Dzięki za wszystkie pomysły - chciałem się przygotować przed wizytą u jakiegoś speca.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

25 mar 2011, 21:30

Bydgoszcz
chyba nie masz wątpliwości do kogo na "fuche" wbijać:D
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
mk83
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2010, 10:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

25 mar 2011, 23:10

grzes pisze:
Bydgoszcz
chyba nie masz wątpliwości do kogo na "fuche" wbijać:D


Hmmm.. do CarMana gdzie zawsze jezdze z problemami?:P A tak serio to domyslam sie, ze chodzilo Ci o goscia z Fordonu, ktory ma warsztat nastawiony typowo na Mazdy... Czy nie?;)
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

26 mar 2011, 8:26

ok, dzięki za info.
co się okazało to poprzedni właściciel kupił cewki na 3-pin!!
teraz muszę szukać na 4-pin'y.

pozdro
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

26 mar 2011, 8:49

COŚ SIĘ RUSZYŁO!

zamieszczam tę informacje dla innych forumowiczów którzy mogą mieć taki problem.

jak na początku pisałem silnik pali na kilka sekund a potem zdycha.

- najpierw podejrzenia na immo...
w aucie nie ma immo

- spalony ECU
zakupiłem używany za nie małą kwotę + otrzymałem info że ten komp nie musi mieć sygnału z immo (czyli że nie "czeka" na sygnał z immo)
Po założeniu "nowego" ECU nadal kod 01, ignition signal.
podejrzenie na czujnik położenia wałka rozrządu.. jednak został on wymieniony na działającu i nadal bez efektów.
szukałem na amerykańskich i angielskich forach.
około 30 stron - mało co nie zwariowałem jak to czytałem.

Sprawa wyjaśniła się nieco gdy przejrzałem schemat zapłonu.
otóż ECU wysyła sygnał do cewki nr 1 ona tworzy wysokie napięcie i podaje je do świec.
następnie czujnik położenia wałka rozrządu wysyła sygnał do cewki nr 2 z informacją obrotu. który jest przekazywany do ECU jako potwierdzenie wykonanego cyklu.
Jeśli CAS był sprawny to podejrzenie spadło na cewkę nr 2 która pośredniczy w przekazaniu informacji zwrotnej do ECU.

stworzyłem nowy temat w dziale technicznym o cewkach aby się upewnić czy czasem nie mam pozamienianych kabli: masa, tacho, 12v, trigger

:!: :!: Okazało się że cewki były wymieniane i zostały wymienione na 3-pin'owe :/
które nie mają funkcji "tacho" dlatego komputer odcina wszystko - bo nie miał informacji o pracującym silniku. za co jeszcze zwróciliśmy uwagę to że przy próbie odpalenia obrotościomierz nie działa.

Zatem puzzle się układają co mnie cieszy a za razem kosztuje :mad: :
Spalone kable, ECU i cewki - poprzedni właściciel kupił tylko cewki i to jeszcze nie te, bo 3pin + nie wiedział że komputer był zjarany albo wiedział i nie powiedział przy sprzedaży.

cewki mają opis jak ze złomy są opisane charakterystycznym markerem zatem były wymieniane.

w takim razie muszę teraz kupić cewki 4pin i to powinno rozwiązać problem - teoretycznie LOL

pozdro
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 mar 2011, 8:55

Gratuluję determinacji w dochodzeniu do problemu i trzymam kciuki, żeby odpaliła. :winner:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

26 mar 2011, 9:04

Czy masz chłodnice oleju??
u mnie silnik był zalany olejem i podejrzenie padło na tylny uszczelniacz wału...
no to DNIÓWKA w plecy po odkręcaniu 17-letnich śrub i odkręceniu skrzyni okazało się że suchutko :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
jak już auto zaczęło "palić" - to w ciągu kilku sekund (3 do 4) wywaliło z 2,5 litra oleju.
wcześniej głowica była robiona czyli kompresja wróciła.. no i wywaliło cały olej przez chłodnicę oleju (za filtrem oleju masz pierścień do którego dochodzą rurki od wody do chłodzenia oleju) po demontażu okazał się że w wewnątrz była nieszczelność.

jeśli tylko w NB masz dwie rureczki idące za filtr oleju to zerknij też tam.

pozdro
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

26 mar 2011, 9:06

mało co i doktorat napisze :turla:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2011, 15:28

mikołaj pisze:mało co i doktorat napisze :turla:

Podsumuję to w skrócie :mrgreen: Jeśli ktoś zakłada do silnika zamiast osprzętu, który był dla niego zaprojektowany osprzęt z (można to tak nazwać) innego silnika, to nie należy się spodziewać że jedno z drugim będzie wspólpracować :mrgreen:

Będziesz się starał odzyskać kasę za wymienione elementy od poprzedniego właściciela ?
Tak notabene ciekawe w jakich okolicznościach pouszkadzał tyle osprzętu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Rzarii
Posty: 477
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:50
Model: NA
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

27 mar 2011, 13:26

Mam pytanie odnośnie zderzaka, czy jest on z takiego tworzywa, które można kleić chodzi mi zgrzewanie plastiku w specjalistycznym warsztacie?? Pozdrawiam:D
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 16:46 przez Rzarii, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 mar 2011, 16:34

Tak, da sie. Popraw temat na małe literki. Dziekuje.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

28 mar 2011, 17:21

Witka
znalazłem na allegro taki zestaw TURBO do mazdy..
Czy ktos mi moze powiedziec co to jest warte i czy nada sie do mojej 1.6 NB ?
Ile wiecej mocy mozna na takim czyms wyciagnać ??
Moze to kogos z forum auckja ?


http://allegro.pl/show_item.php?item=1515262727


Zestaw Turbo kompletny do Mazda Mx-5 1998-2005 silnik 1.8.
Wszystkie części są sprawne.
Cena do negocjacji.
Zestaw zawiera:
1. Kolektor wydechowy
2. Turbina (doładowanie 0,4 bar)
3. Przewody elastyczne wodne oraz olejowe zasilające sprężarkę.
4. Miska olejowa z wejściem na olej z turbiny.
5. Sonda szerokopasmowa Bosch z modułem AFR
6. Zegar doładowanie oraz AFR.
7. TurboTimer
8. Układ wydechowy 2.5 cala (do tłumika środkowego)
9. Intercooler 21"x7"x2.5"
10.Kompletny dolot
11.Komputer sterujący pracą wtrysków PowerCard TC2
12.Komplet Sprężyn HR
13.Zawór upustowy
14.Chromowany korek wlewu oleju
15.Znaczek Turbo
ODPOWIEDZ