jak sprawuje sie na naszych dziurach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

custome
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2008, 20:14
Lokalizacja: Wałbrzych

19 sty 2008, 20:24

witam serdecznie. jestem nowy na forum. mieszkam w Wałbrzychu i tutaj naprawdę mamy KIEPSKIE ulice. Chciałem zapytać jak Wasze autka sprawują sie na dziurach i na co mam zwrócić uwagę jak będę kupował mazdeczke? Z góry dziekuję i pozdrawiam
Cientki
Posty: 527
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

19 sty 2008, 22:35

Na felgach 15 i oponach o profilu 50 , seryjnym zawieszeniu daje rade. Jak mialem twradsze sprezyny to juz bylo gorzej. Na co zwrocic uwage ? No to przedewszytskim na to czy nie miala ciezkiego wypadku ale to chyba oczywiste. Zwroc uwage na dach , czy nie przecieka , jak miala robione cos z progami to rzuc okiem na odplywy wody czy sa ok ( czy nie zasapawne itp - ja np mialem wkrecona tam srube :/ ) Jak miala wystrzelona poduszke to lepiej ja omijaj szerokim lukiem....takich samochodow raczej sie nie powinno juz wyciagac po wypadku.
Aaa , jeszcze jedno. Ciezko dostac elementy wnetrza :razz: Jak bedziesz mial zniszczone to trochce sie naszukasz :razz:
wocio
Posty: 66
Rejestracja: 27 sie 2007, 17:45

21 sty 2008, 21:43

Fajnie na dziurach sprawdza się seryjne zawieszenie wersji NA na oryginalnych 14-calowych kołach (ogumienie 185/60). Ja posiadam wersję amerykańską (Miata) i wydaje mi się, że ma ona nieco miększe zawieszenie niż europejskie MX-5, choć być może jest to po prostu kwestia mojego konkretnego egzemplarza.
W lecie mam zamiar jeździć na felgach 15-calowych (opona 195/50), wtedy będę mógł porównać na ile rozmiar ogumienia wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy po dziurawych drogach.

Pewną wadą może być to, że przy niskiej pozycji za kierownicą (w porównaniu z innymi autami) czasami trudniej dostrzec dziurę, do której akurat się zbliżamy. Dzisiaj właśnie wpakowałem się w głęboką wyrwę w asfalcie, ponieważ dostrzegłem ją zbyt późno, żeby ominąć. Jechałem ok . 50km/h , łomot był niezły, ale obyło się bez uszkodzenia kół i samochodu.

P.S. uwaga na progi zwalniające i parkowanie na wysokich krawężniakach!
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

22 sty 2008, 8:01

Twarde zawieszenie + 195/50r15 zima i 215/40/16 lato, da sie jezdzic ale czuć kazda najmniejsza nierówność, wszystko tez lata stuka (schowek, bagaznik) i to co luzne, co chwile o coś przychaczam podwoziem.
Tak obiektywnie mowiac to na nasze drogi miata sie nie nadaje tyle ze ciagnac mysl mozna by zapytac co sie nadaje ??? a tu stawiałbym na auta teranowe.
Ja kupilem miate liczac sie z dyskomfortm jazdy ale było warto :)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2008, 9:11

Latem śmigałem na 195/50/15 i w sumie jeździ się ok, lecz trzeba uważać na większe dziury... W tym roku będę śmigał na nowych 16" ( fotki w temacie z furką ;) ) i może się okazać, że będzie nieprzyjemnie...

Zimą jeżdżę na 185/60(albo 65 - nie pamiętam :P )/14 i jest pełen komfort...
Mój kumpel co śmiga passatem dziwi się czemu nic mi nie wali w środku na dziurach, zimą zupełnie nie narzekam na twardość zawieszenia - jeździ się przyjemnie ;)

Pozdrawiam

p.s. W pełni zgadzam się z przedmówcą, na polskie dziury żaden samochód się nie nadaje, ale gdyby już się przyglądać MX'5tce to uznałbym, że radzi sobie całkiem nieźle ( jak na samochód niski i sztywny...)
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

22 sty 2008, 17:39

Pytanie:
czy wjazd na krawężnik to problem? jestem świeży w temacie. Czy zahacza się tłumikiem, czy inną częścią podwozia?
Sprawa wielkości felg: jak się zmieniają wskazania szybkościomierza w zależności od powiększenia obwodu koła? a szybkość?
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
Cientki
Posty: 527
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2008, 19:49

Na seryjnych zawiasach nie ma problemu z kraweznikami, chyba ze jest on wyjatkowo duzy. Tak czy siak trzeba uwazac jak sie zjezdza.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2008, 22:19

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html - kalkulator liczący najważniejsze rzeczy przy zmianie ogumienia/felg...

pozdro
110@???KM
134@???Nm
custome
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2008, 20:14
Lokalizacja: Wałbrzych

24 sty 2008, 16:53

dimmu pisze:Twarde zawieszenie + 195/50r15 zima i 215/40/16 lato, da sie jezdzic ale czuć kazda najmniejsza nierówność, wszystko tez lata stuka (schowek, bagaznik) i to co luzne, co chwile o coś przychaczam podwoziem.
Tak obiektywnie mowiac to na nasze drogi miata sie nie nadaje tyle ze ciagnac mysl mozna by zapytac co sie nadaje ??? a tu stawiałbym na auta teranowe.

Z tym sie nie zgodze, jeżdżę w pracy terenówką z 2006 roku i na naszych drogach sypie sie na potęgę, wszedzie cieknie olej, skrzynia, reduktor, wał, most itp. :grin: :grin: :grin: z pozdrowieniami dla prezydenta Wałbrzycha
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

28 sty 2008, 10:34

custome pisze:
dimmu pisze:Twarde zawieszenie + 195/50r15 zima i 215/40/16 lato, da sie jezdzic ale czuć kazda najmniejsza nierówność, wszystko tez lata stuka (schowek, bagaznik) i to co luzne, co chwile o coś przychaczam podwoziem.
Tak obiektywnie mowiac to na nasze drogi miata sie nie nadaje tyle ze ciagnac mysl mozna by zapytac co sie nadaje ??? a tu stawiałbym na auta teranowe.

Z tym sie nie zgodze, jeżdżę w pracy terenówką z 2006 roku i na naszych drogach sypie sie na potęgę, wszedzie cieknie olej, skrzynia, reduktor, wał, most itp. :grin: :grin: :grin: z pozdrowieniami dla prezydenta Wałbrzycha

Land Rover? Czy może wjeżdżasz na hałdę codziennie? Swoją drogą najlepszy rajd RMPST w całym sezonie tam macie...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

28 sty 2008, 18:50

a ja powiem tak - moja madzia ma 17 stki , oponka 40 i nie jest az tak zle. poprostu musisz wiedziec gdzie mozna przycisnac a gdzie odpowiednio zwolnic i bardziej uwazac. samochod nie jest obwieszony spojlerami wiec nie ma zadnego problemu przy spowalniaczach czy kraweznikach.
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

28 sty 2008, 18:51

terenówka czy SUVem?? ja milałem lc 70 moze komfortowo nie było ale szedł po wszystkim i doslownie wszystko wytrzymywał :)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

29 sty 2008, 23:17

Jak nie masz modyfikowanego zawieszenia ani zderzaków to nie ma problemów z progami ani krawężnikami. Tak szczerze mówiąc to zwis z przodu i z tyłu na parkingu jak porównywałem z kumplem to "na oko" był taki sam jak w ... van'ie :) Nie pamiętam co to było, chyba Citroen.

Co nie znaczy że auto nie jest niskie. Nie jest po prostu niesamowicie nisko zawieszone. Niski wygląd uzyskany jest w ten sposób, ze jak siedzisz to masz nogi praktycznie na wprost :) PRAWIE jak w F1 ;) Nie siedzisz jak na taborecie, gdzie masz kolana ugięte o 90* ;)
Co do wysokości zawieszenia to dodam od siebie, że kumpel w ospojlerowanym Peugeocie 206 nie może wjeżdżać na niektóre progi a ja mogę. A jego samochód jest znacznie wyższy pomimo całego obniżania jego zawieszenia :P

Co do komfortu to teraz jeżdżę na 14" zimówkach o profilu 65. Jest fajnie. Ale i tak musisz wiedzieć, że Mazda MX5 to sportowy samochód... to nie limuzyna... nie szukaj tutaj wygód z Audi A8... ;)
custome
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2008, 20:14
Lokalizacja: Wałbrzych

04 lut 2008, 20:39

dzięki koledzy za zainteresowanie. kamilradosc, raczej terenówka, (reduktor, mechaniczna blokada miedzy osiowa i elektroniczna blokada mostu zanurzenie w wodzie 1metr) ale nie o tym mowa. chodzi tu o mx5 i dzięki za wskazówki, na pewno przy kupnie sie przydadzą. pozdro dla konrada wpadnij na wyścig :wink:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

11 lut 2008, 11:57

custome pisze:dzięki koledzy za zainteresowanie. kamilradosc, raczej terenówka, (reduktor, mechaniczna blokada miedzy osiowa i elektroniczna blokada mostu zanurzenie w wodzie 1metr) ale nie o tym mowa. chodzi tu o mx5 i dzięki za wskazówki, na pewno przy kupnie sie przydadzą. pozdro dla konrada wpadnij na wyścig :wink:

Jak tylko ORCA wystartuje - będę na 100%;)
Wczoraj sprawdziłem miatę na dziurach i porównałem z Toyotą Avensis i VW Golfem. Na tej samej drodze z wertepami - Golf 100km/h, Avensis 80km/h, a miata przy 40 dobijała strasznie. Zdziwiłem się bardzo. Być może w ciągu kilku dni (nie jechałem tego samego dnia) ta droga zmienila się trochę, ale podobne odczucia miałem na betonowym, wyboistym odcinku.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Ja i Brat
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2008, 9:35
Lokalizacja: Wałbrzych

11 lut 2008, 18:17

Od dwóch dni testujemy Miatkę na wałbrzyskich dziurach. Jak na razie jest w porządku, żadne plomby z zębów nie powypadały, kóła w dziurze też jeszcze nie zostawiliśmy. A prędkość patrolowa po mieście to sama przyjemność. :grin:
custome
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2008, 20:14
Lokalizacja: Wałbrzych

13 lut 2008, 18:08

Ja i Brat, pozdrowienia dla koleżanki z wałbrzycha. Jak tylko Was zobaczę zatrąbie. Jaki kolor Miatki? uważajcie bo zima na weekend idzie. pozdrawiam
Ja i Brat
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2008, 9:35
Lokalizacja: Wałbrzych

13 lut 2008, 20:43

Czarna... jeszcze na blachach z innego miasta, ale jak tylko założymy wałbrzyskie i skombinujemy cyfrówkę, to urządzi się jakąś skromną sesję.
custome
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2008, 20:14
Lokalizacja: Wałbrzych

14 lut 2008, 17:53

z cyfrówką nie ma problemu, dajcie znać a podjadę i walniemy kilka fotek. Jeszcze nie widziałem Was na mieście. na jakiej dzielnicy można Was złapać?
custome
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2008, 20:14
Lokalizacja: Wałbrzych

30 kwie 2008, 20:22

witam ponownie "ja i brat" Musze przyznać że ładnie koleżanko prezentujesz sie w czarnej miatce. widziałem że macie chromowany bagażnik i brązowy dach. pozdrawiam gorąco.
ODPOWIEDZ