jak sprawuje sie na naszych dziurach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam serdecznie. jestem nowy na forum. mieszkam w Wałbrzychu i tutaj naprawdę mamy KIEPSKIE ulice. Chciałem zapytać jak Wasze autka sprawują sie na dziurach i na co mam zwrócić uwagę jak będę kupował mazdeczke? Z góry dziekuję i pozdrawiam
Na felgach 15 i oponach o profilu 50 , seryjnym zawieszeniu daje rade. Jak mialem twradsze sprezyny to juz bylo gorzej. Na co zwrocic uwage ? No to przedewszytskim na to czy nie miala ciezkiego wypadku ale to chyba oczywiste. Zwroc uwage na dach , czy nie przecieka , jak miala robione cos z progami to rzuc okiem na odplywy wody czy sa ok ( czy nie zasapawne itp - ja np mialem wkrecona tam srube :/ ) Jak miala wystrzelona poduszke to lepiej ja omijaj szerokim lukiem....takich samochodow raczej sie nie powinno juz wyciagac po wypadku.
Aaa , jeszcze jedno. Ciezko dostac elementy wnetrza
Jak bedziesz mial zniszczone to trochce sie naszukasz 
Aaa , jeszcze jedno. Ciezko dostac elementy wnetrza


Fajnie na dziurach sprawdza się seryjne zawieszenie wersji NA na oryginalnych 14-calowych kołach (ogumienie 185/60). Ja posiadam wersję amerykańską (Miata) i wydaje mi się, że ma ona nieco miększe zawieszenie niż europejskie MX-5, choć być może jest to po prostu kwestia mojego konkretnego egzemplarza.
W lecie mam zamiar jeździć na felgach 15-calowych (opona 195/50), wtedy będę mógł porównać na ile rozmiar ogumienia wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy po dziurawych drogach.
Pewną wadą może być to, że przy niskiej pozycji za kierownicą (w porównaniu z innymi autami) czasami trudniej dostrzec dziurę, do której akurat się zbliżamy. Dzisiaj właśnie wpakowałem się w głęboką wyrwę w asfalcie, ponieważ dostrzegłem ją zbyt późno, żeby ominąć. Jechałem ok . 50km/h , łomot był niezły, ale obyło się bez uszkodzenia kół i samochodu.
P.S. uwaga na progi zwalniające i parkowanie na wysokich krawężniakach!
W lecie mam zamiar jeździć na felgach 15-calowych (opona 195/50), wtedy będę mógł porównać na ile rozmiar ogumienia wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy po dziurawych drogach.
Pewną wadą może być to, że przy niskiej pozycji za kierownicą (w porównaniu z innymi autami) czasami trudniej dostrzec dziurę, do której akurat się zbliżamy. Dzisiaj właśnie wpakowałem się w głęboką wyrwę w asfalcie, ponieważ dostrzegłem ją zbyt późno, żeby ominąć. Jechałem ok . 50km/h , łomot był niezły, ale obyło się bez uszkodzenia kół i samochodu.
P.S. uwaga na progi zwalniające i parkowanie na wysokich krawężniakach!
Twarde zawieszenie + 195/50r15 zima i 215/40/16 lato, da sie jezdzic ale czuć kazda najmniejsza nierówność, wszystko tez lata stuka (schowek, bagaznik) i to co luzne, co chwile o coś przychaczam podwoziem.
Tak obiektywnie mowiac to na nasze drogi miata sie nie nadaje tyle ze ciagnac mysl mozna by zapytac co sie nadaje ??? a tu stawiałbym na auta teranowe.
Ja kupilem miate liczac sie z dyskomfortm jazdy ale było warto
Tak obiektywnie mowiac to na nasze drogi miata sie nie nadaje tyle ze ciagnac mysl mozna by zapytac co sie nadaje ??? a tu stawiałbym na auta teranowe.
Ja kupilem miate liczac sie z dyskomfortm jazdy ale było warto

Latem śmigałem na 195/50/15 i w sumie jeździ się ok, lecz trzeba uważać na większe dziury... W tym roku będę śmigał na nowych 16" ( fotki w temacie z furką
) i może się okazać, że będzie nieprzyjemnie...
Zimą jeżdżę na 185/60(albo 65 - nie pamiętam
)/14 i jest pełen komfort...
Mój kumpel co śmiga passatem dziwi się czemu nic mi nie wali w środku na dziurach, zimą zupełnie nie narzekam na twardość zawieszenia - jeździ się przyjemnie
Pozdrawiam
p.s. W pełni zgadzam się z przedmówcą, na polskie dziury żaden samochód się nie nadaje, ale gdyby już się przyglądać MX'5tce to uznałbym, że radzi sobie całkiem nieźle ( jak na samochód niski i sztywny...)

Zimą jeżdżę na 185/60(albo 65 - nie pamiętam

Mój kumpel co śmiga passatem dziwi się czemu nic mi nie wali w środku na dziurach, zimą zupełnie nie narzekam na twardość zawieszenia - jeździ się przyjemnie

Pozdrawiam
p.s. W pełni zgadzam się z przedmówcą, na polskie dziury żaden samochód się nie nadaje, ale gdyby już się przyglądać MX'5tce to uznałbym, że radzi sobie całkiem nieźle ( jak na samochód niski i sztywny...)
Pytanie:
czy wjazd na krawężnik to problem? jestem świeży w temacie. Czy zahacza się tłumikiem, czy inną częścią podwozia?
Sprawa wielkości felg: jak się zmieniają wskazania szybkościomierza w zależności od powiększenia obwodu koła? a szybkość?
czy wjazd na krawężnik to problem? jestem świeży w temacie. Czy zahacza się tłumikiem, czy inną częścią podwozia?
Sprawa wielkości felg: jak się zmieniają wskazania szybkościomierza w zależności od powiększenia obwodu koła? a szybkość?
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
dimmu pisze:Twarde zawieszenie + 195/50r15 zima i 215/40/16 lato, da sie jezdzic ale czuć kazda najmniejsza nierówność, wszystko tez lata stuka (schowek, bagaznik) i to co luzne, co chwile o coś przychaczam podwoziem.
Tak obiektywnie mowiac to na nasze drogi miata sie nie nadaje tyle ze ciagnac mysl mozna by zapytac co sie nadaje ??? a tu stawiałbym na auta teranowe.
Z tym sie nie zgodze, jeżdżę w pracy terenówką z 2006 roku i na naszych drogach sypie sie na potęgę, wszedzie cieknie olej, skrzynia, reduktor, wał, most itp.



- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
custome pisze:dimmu pisze:Twarde zawieszenie + 195/50r15 zima i 215/40/16 lato, da sie jezdzic ale czuć kazda najmniejsza nierówność, wszystko tez lata stuka (schowek, bagaznik) i to co luzne, co chwile o coś przychaczam podwoziem.
Tak obiektywnie mowiac to na nasze drogi miata sie nie nadaje tyle ze ciagnac mysl mozna by zapytac co sie nadaje ??? a tu stawiałbym na auta teranowe.
Z tym sie nie zgodze, jeżdżę w pracy terenówką z 2006 roku i na naszych drogach sypie sie na potęgę, wszedzie cieknie olej, skrzynia, reduktor, wał, most itp.![]()
![]()
z pozdrowieniami dla prezydenta Wałbrzycha
Land Rover? Czy może wjeżdżasz na hałdę codziennie? Swoją drogą najlepszy rajd RMPST w całym sezonie tam macie...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
a ja powiem tak - moja madzia ma 17 stki , oponka 40 i nie jest az tak zle. poprostu musisz wiedziec gdzie mozna przycisnac a gdzie odpowiednio zwolnic i bardziej uwazac. samochod nie jest obwieszony spojlerami wiec nie ma zadnego problemu przy spowalniaczach czy kraweznikach.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
terenówka czy SUVem?? ja milałem lc 70 moze komfortowo nie było ale szedł po wszystkim i doslownie wszystko wytrzymywał 

-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Jak nie masz modyfikowanego zawieszenia ani zderzaków to nie ma problemów z progami ani krawężnikami. Tak szczerze mówiąc to zwis z przodu i z tyłu na parkingu jak porównywałem z kumplem to "na oko" był taki sam jak w ... van'ie
Nie pamiętam co to było, chyba Citroen.
Co nie znaczy że auto nie jest niskie. Nie jest po prostu niesamowicie nisko zawieszone. Niski wygląd uzyskany jest w ten sposób, ze jak siedzisz to masz nogi praktycznie na wprost
PRAWIE jak w F1
Nie siedzisz jak na taborecie, gdzie masz kolana ugięte o 90*
Co do wysokości zawieszenia to dodam od siebie, że kumpel w ospojlerowanym Peugeocie 206 nie może wjeżdżać na niektóre progi a ja mogę. A jego samochód jest znacznie wyższy pomimo całego obniżania jego zawieszenia
Co do komfortu to teraz jeżdżę na 14" zimówkach o profilu 65. Jest fajnie. Ale i tak musisz wiedzieć, że Mazda MX5 to sportowy samochód... to nie limuzyna... nie szukaj tutaj wygód z Audi A8...

Co nie znaczy że auto nie jest niskie. Nie jest po prostu niesamowicie nisko zawieszone. Niski wygląd uzyskany jest w ten sposób, ze jak siedzisz to masz nogi praktycznie na wprost



Co do wysokości zawieszenia to dodam od siebie, że kumpel w ospojlerowanym Peugeocie 206 nie może wjeżdżać na niektóre progi a ja mogę. A jego samochód jest znacznie wyższy pomimo całego obniżania jego zawieszenia

Co do komfortu to teraz jeżdżę na 14" zimówkach o profilu 65. Jest fajnie. Ale i tak musisz wiedzieć, że Mazda MX5 to sportowy samochód... to nie limuzyna... nie szukaj tutaj wygód z Audi A8...

dzięki koledzy za zainteresowanie. kamilradosc, raczej terenówka, (reduktor, mechaniczna blokada miedzy osiowa i elektroniczna blokada mostu zanurzenie w wodzie 1metr) ale nie o tym mowa. chodzi tu o mx5 i dzięki za wskazówki, na pewno przy kupnie sie przydadzą. pozdro dla konrada wpadnij na wyścig 

- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
custome pisze:dzięki koledzy za zainteresowanie. kamilradosc, raczej terenówka, (reduktor, mechaniczna blokada miedzy osiowa i elektroniczna blokada mostu zanurzenie w wodzie 1metr) ale nie o tym mowa. chodzi tu o mx5 i dzięki za wskazówki, na pewno przy kupnie sie przydadzą. pozdro dla konrada wpadnij na wyścig
Jak tylko ORCA wystartuje - będę na 100%;)
Wczoraj sprawdziłem miatę na dziurach i porównałem z Toyotą Avensis i VW Golfem. Na tej samej drodze z wertepami - Golf 100km/h, Avensis 80km/h, a miata przy 40 dobijała strasznie. Zdziwiłem się bardzo. Być może w ciągu kilku dni (nie jechałem tego samego dnia) ta droga zmienila się trochę, ale podobne odczucia miałem na betonowym, wyboistym odcinku.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Od dwóch dni testujemy Miatkę na wałbrzyskich dziurach. Jak na razie jest w porządku, żadne plomby z zębów nie powypadały, kóła w dziurze też jeszcze nie zostawiliśmy. A prędkość patrolowa po mieście to sama przyjemność. 
