kopci z rury-bierze olej

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

25 lis 2008, 20:15

Fiveopac pisze:meping, cena masakryczna :O prawie jak za remont silnika, cos drogo macie w Łodzi. Chyba lepiej kup drugi silnik albo poszukaj innego warsztatu i zapytaj o ten zakres.



Jutro dowiem sie ile wezmie moj dotychczasowy warsztat.
Co do kupna uzywanego silnika mam pewne watpliwosci.
Niezapominajmy, ze to jest ASO.
Swoja droga ciekawe ile wzieleloby inne ASO niekoniecznie lodzkie.

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=480895838 - 1.6L, 2002, 78K - 2800 pln, oj duzo :)
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

25 lis 2008, 22:18

hmm, faktycznie dośc sporo policzyli, i chyba lepiej kupic używany silnik, zreszta porządni sprzedawcy dają gwarancjię na silnik...

a tak na marginesie czy koleka marek nie próbował ci zdiagnozowac bledów ?? jakies 2-3 tyg temu ?? przed aso ??
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

26 lis 2008, 3:48

cabriofun pisze:hmm, faktycznie dośc sporo policzyli, i chyba lepiej kupic używany silnik, zreszta porządni sprzedawcy dają gwarancjię na silnik...

a tak na marginesie czy koleka marek nie próbował ci zdiagnozowac bledów ?? jakies 2-3 tyg temu ?? przed aso ??


Czolem

Jaki ten swiat maly :)
Marek nie mial przejsciowki, stad diagnoza w ASO.
Sprawdze jeszcze inne miejscowki moze bedzie taniej, a silnik na allegro 2800.
Link w poprzednim poscie.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

01 gru 2008, 8:37

Witam

Sprawdzilem inne miejsca w poszukiwaniu najtanszej opcji, wyglada to tak:


ASO Matsuoka, Lodz - 1836 + planowanie glowicy we wlasnym zakresie, dramat !

ASO Szparagowa 4, Lodz - 1625

Warsztat, w ktorym czasami cos robie - 1335


Na Szparagowej obiecali rowniez rabat na robocizne, wiec bedzie troche taniej.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

01 gru 2008, 12:04

meping, czy ona naprawdę tak mocno Ci kopci albo źle jeździ? :neutral:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

02 gru 2008, 9:20

przemasi pisze:meping, czy ona naprawdę tak mocno Ci kopci albo źle jeździ? :neutral:



Tez sobie zadaje to pytanie czasami :)
Ale chmure stawia straszna, cale podworko tonie w dymie. Mega wstyd by the way :)
Kompresja tez slaba, spalanie zawyzone.
Porownujac prace silnika teraz i jakis czas po kupnie widac roznice.
Pewnie faktycznie byl wlany ten fakin motodoktor, na poczatku chodzil lepiej.
Chce to zrobic i miec ten fakt z glowy.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2008, 10:44

meping pisze:Ale chmure stawia straszna, cale podworko tonie w dymie.

Heh... Zrób może jakieś foto jak to wygląda... Bo to w sumie trzeba sie trochę postarać żeby tak silnik w MX-5 zajechać :cry:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

02 gru 2008, 10:48

majkel_c pisze:
meping pisze:Ale chmure stawia straszna, cale podworko tonie w dymie.

Heh... Zrób może jakieś foto jak to wygląda... Bo to w sumie trzeba sie trochę postarać żeby tak silnik w MX-5 zajechać :cry:



Wyglada jak niebieska chmura dymu :)
Poprzedni wlasciciel zbytnio sie autem nie przejmowal.
Swiadczy o tym chociazby fakt, ze akumulator mial 5 lat, oczywiscie padl i musialem wymienic.
Uszczelniacze do wymiany, kopci tylko przy odpalaniu. Kompresja tez slaba bo 11atm.
Trzeba w Madzie tchnac drugie zycie.
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

02 gru 2008, 11:14

meping pisze:Uszczelniacze do wymiany, kopci tylko przy odpalaniu. Kompresja tez slaba bo 11atm.
Trzeba w Madzie tchnac drugie zycie.

Mialem taki sam problem w NISSANIE 100NX tyle ze nie kopcil nic ale komprecha po 9,5 :???: a co dziwne auto zapierdalalo moc schamowana 137KM (seria 143KM) moment 155Nm (seria 178Nm) zrobienie głowicy i gniazd niewiele pomoglo kompresja wzrosla do 11,5 auto jezdzilo tak samo. Podejrzewam ze twoje auto bylo przegrzane kiedys i zapieczone/popekane sa tez pierscienie, wymiana uszczelniaczy i docieranie gnazd moze nie pomoc . Ja bym szukal dobrego silnika z jakiegos anglika.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

02 gru 2008, 11:47

GRAF pisze:
meping pisze:Uszczelniacze do wymiany, kopci tylko przy odpalaniu. Kompresja tez slaba bo 11atm.
Trzeba w Madzie tchnac drugie zycie.

Mialem taki sam problem w NISSANIE 100NX tyle ze nie kopcil nic ale komprecha po 9,5 :???: a co dziwne auto zapierdalalo moc schamowana 137KM (seria 143KM) moment 155Nm (seria 178Nm) zrobienie głowicy i gniazd niewiele pomoglo kompresja wzrosla do 11,5 auto jezdzilo tak samo. Podejrzewam ze twoje auto bylo przegrzane kiedys i zapieczone/popekane sa tez pierscienie, wymiana uszczelniaczy i docieranie gnazd moze nie pomoc . Ja bym szukal dobrego silnika z jakiegos anglika.



Mam nadzieje, ze na tym sie skonczy, wszystko wyjdzie jak silnik rozloza.
Za tydzien zaczynam dzialac. BLE
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

02 gru 2008, 13:38

zawsze możesz spróbować pojeździć na oleju mineralnym w oczekiwaniu na nowy silnik :twisted:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

21 gru 2008, 10:00

Witam

Odebralem auto z ASO ( Szparagowa 4 ).
Glowica wyregulowana i uszczelniona ( Motorcar ), wymieniono: uszcz. pod glowica, uszcz. kolektorow, pokrywy.

Roznica jest zauwazalna, auto lepiej sie zbiera na nizszych biegach, silnik pracuje rowniej, kompresja wzrosla z 11 atm do 12,2 atm.
Ten rozdzial uwazam za zamkniety, chwilowo jeszcze kopci przy starcie, ale to z powodu nasmarowania nowych uszczelniaczy czyms tam. Po wypaleniu sie tego czegos czeka na mnie upragniony spokoj :)
Przy okazji zrobiono przeglad i poki co odpukac wszystko gra i nic nie trzeba robic.
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

21 gru 2008, 14:09

jaki koszt calkowity? mnie tez to czeka.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

21 gru 2008, 17:37

radek77 pisze:jaki koszt calkowity? mnie tez to czeka.


Czolem

Suma sumarum okolo 1650, przy czym czesci z ASO, glowica planowana w specjalistycznym zakladzie, wszystko zlozone w ASO.
Czas trwania w moim wypadku wyniosl ok. 5 dni
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

22 gru 2008, 20:49

thx
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Asap Lifko
Posty: 61
Rejestracja: 19 sty 2011, 10:55
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2011, 16:14

Temat co prawda stary, ale chyba najbardziej pasujący, mam podobnie jak koledzy problem z dymieniem z rury wydechowej, co prawda dym nie zasnuwa całego podwórka, ale jednak jest widoczny. Mój samochód to Mazda MX-5 nb 1.8 po 110 tys. km.

Pojawia się on po kilku sekundach od uruchomienia stojącego przez parę dni samochodu (na filmiku samochód był przed chwilą uruchamiany, stąd pojawia się on od razu) oraz w momencie gdy dodaję gazu. Wygląda to tak:

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=75QASEv5p3I]http://www.youtube.com/watch?v=75QASEv5p3I[/URL]

Para wodna to to raczej nie jest, natomiast nie jestem przekonany, czy należy te kolor uznać za błękitny, stąd miałbym pytanie, czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna? Genralnie, jak już dorobię się dowodu rejestracyjnego to auto pojedzie na gruntowny przegląd, ale chciałbym przedtem wypytać o wasze zdanie na ten temat.

Pozdrawiam, Michał
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

20 lut 2011, 16:48

W takich warunkach pogodowych to ciężko stwierdzić :) Moja 626 miała problem brania oleju ale wyglądało to inaczej. Po odpaleniu dymiła niezależnie od obrotów a u Ciebie dymi tylko na przygazowywaniu. Dodatkowo, dym ze spalanego oleju utrzymywał się zawieszony w powietrzu (taki efekt mgły).

Jaki olej masz zalany? Ile na nim przejechała? Dużo ubyło?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 lut 2011, 17:00

Zwykła para wodna/odparowujące paliwo - niebieskiego dymu tam nie widzę. Jak najbardziej normalnie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2011, 17:31

Wygląda jakby było wszystko w normie...

U mnie leci olej przez turbosprężarkę na wolnych obrotach jak silnik jest zupełnie zimny, mogę Ci nagrać i pokazać jak wygląda niebieski dym :twisted:
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2011, 18:23

Ja też na tym filmie nie widzę żadnego kopcenia. Normalna woda z wydechu. Tym bardziej że mazda jak rozumiem nie jeździ tylko na razie stoi.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Asap Lifko
Posty: 61
Rejestracja: 19 sty 2011, 10:55
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2011, 21:08

Dzięki za odpowiedzi. Czytałem o tym, że to jest zazwyczaj para wodna, ale ma to jednak zbyt szary odcień jak na parę wodną moim zdaniem, poza tym moja dłoń nie robi się wilgotna od trzymania przy rurze wydechowej, a jedynie przez następne parę godzin capi spalinami :wink:

Mayk Nie musisz, wierzę na słowo, że wygląda to nieco inaczej :grin:

Zrobiłem jeszcze jeden filmik tym razem w garażu. Co prawda podświetlałem wydech lampką diodową, więc może być nieco sztuczne niebieskie zabarwienie.
Są też dłużyzny, także najlepiej obejrzeć to co jest po 20 sekundzie i po 1min 20s.

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=JPppQN70Upw]http://www.youtube.com/watch?v=JPppQN70Upw[/URL]

Swoją drogą, to wyobrażam sobie miny ważych żon / dziewczyn, gdy odpowiadając na pytanie co tam ciekawego oglądacie pokazujecie im ten filmik :grin:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 lut 2011, 21:14

Asap Lifko pisze:Swoją drogą, to wyobrażam sobie miny ważych żon / dziewczyn, gdy odpowiadając na pytanie co tam ciekawego oglądacie pokazujecie im ten filmik :grin:

Blair Witch Project III :mrgreen:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

20 lut 2011, 22:09

Asap Lifko pisze:Swoją drogą, to wyobrażam sobie miny ważych żon / dziewczyn, gdy odpowiadając na pytanie co tam ciekawego oglądacie pokazujecie im ten filmik

spoko, moja przywykła do tego, pewnie inne towarzyszki życia klubowiczów też. za to jak mnie dzis sąsiad zobaczył jak robie fotki miaty w śniegu to powiedział ze jestem fetyszystą:)
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

20 lut 2011, 22:51

Asap Lifko, nie szukaj już dziury w całym i zacznij zwyczajnie jeździć :) Nic jej nie jest :)
W lato sobie dokładniej obejrzysz kolorki z wydechu ;)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 lut 2011, 23:27

Asap Lifko jeżeli koniecznie chcesz, to proszę:

1) Jeżeli Twój silnik brałby olej "dołem" (czyli zapieczone lub złamane pierścienie olejowe) - zostawiałbyś cały czas dość pokaźną chmurę dymu, zwłaszcza przy dodawaniu gazu. Ewentualnie brałaby olej w śladowych ilościach, których raczej byś nie zobaczył gołym okiem, a na bagnecie kontrolując regularnie to.

2) Jeżeli miałbyś problem z uszczelniaczami zaworowymi zaraz po odpaleniu zostawiałbyś delikatne obłoczki z dymu (lub większe, jeśli olej by się tam sączył) i szczególnie w przypadku ostrego przegazowania i gwałtownego puszczenia gazu (momentalne zamknięcia przepustnicy) - wtedy pojawia się niebieski dym (niezależnie czy ciepły czy zimny silnik, ale szczególnie na zimnym).

Jeżeli silnik pracuje normalnie (brak problemów z kompresją itd.), to co najwyżej mógłbyś mieć drugi problem, a jeżeli on nie występuje to nie ma się czym martwić. Niestety uszczelniacze zaworowe są w NA/NB/NBfl podobno słabym punktem i po 150k km lubią puszczać, o czym się kilka osób przekonało, ale nie jest to tragedia od razu. Jednak na Twoich filmikach nie ma nic niepokojącego, więc śpij spokojnie. Dobranoc.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

21 lut 2011, 8:21

'nuff said.
W celach poglądowych filmik kolegi solo997:
http://busko.tv/drift-day-trening-busko-zdroj,2,131,.html
pozycja 1:30. :cool:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Asap Lifko
Posty: 61
Rejestracja: 19 sty 2011, 10:55
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2011, 10:36

dmk pisze:Jednak na Twoich filmikach nie ma nic niepokojącego, więc śpij spokojnie. Dobranoc.

Dziękuję dobra wróżko, dobranoc :wink:

...a właściwie to dzień dobry

spilner dzięki za filmik, tak się faktycznie u mnie nie dymi :grin: [/b]
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 lut 2011, 15:40

Asap Lifko pisze:Dzięki za odpowiedzi. Czytałem o tym, że to jest zazwyczaj para wodna, ale ma to jednak zbyt szary odcień jak na parę wodną moim zdaniem, poza tym moja dłoń nie robi się wilgotna od trzymania przy rurze wydechowej, a jedynie przez następne parę godzin capi spalinami :wink:

Mayk Nie musisz, wierzę na słowo, że wygląda to nieco inaczej :grin:

Zrobiłem jeszcze jeden filmik tym razem w garażu. Co prawda podświetlałem wydech lampką diodową, więc może być nieco sztuczne niebieskie zabarwienie.
Są też dłużyzny, także najlepiej obejrzeć to co jest po 20 sekundzie i po 1min 20s.

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=JPppQN70Upw]http://www.youtube.com/watch?v=JPppQN70Upw[/URL]

Swoją drogą, to wyobrażam sobie miny ważych żon / dziewczyn, gdy odpowiadając na pytanie co tam ciekawego oglądacie pokazujecie im ten filmik :grin:


Ty nie rób filmów tylko napisz ile oleju ci zjada np.
- na 1000 km
- ile km przejedziesz gdy oleju ubędzie od max do min.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2011, 17:14

pmcomp pisze:Ty nie rób filmów tylko napisz ile oleju ci zjada np.

Skup się chwilę :mrgreen: Nic mu nie zjada bo dopiero kupił i jeszcze nie jeździ :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

22 lut 2011, 22:51

majkel_c pisze:
pmcomp pisze:Ty nie rób filmów tylko napisz ile oleju ci zjada np.

Skup się chwilę :mrgreen: Nic mu nie zjada bo dopiero kupił i jeszcze nie jeździ :mrgreen:

Po
eM



Aaaaaaaa :winner: . To czemu płacze zamiast jeździć i sprawdzić :shock: ?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
ODPOWIEDZ