Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
opony jak za te pieniądze to śmietnik sprzedające się bo są szybkie i wściekłe i mają fajny bieżnik. Jeżeli to dla Ciebie wyznacznik to kupuj i tak nie zauważysz różnicy. jak już napisałem wyżej jeżeli gdzieś jeszcze znajdziesz to Kumho ku15, w porownaniu do t1r to semi slick prawie z niej :p
Firestone FIREHAWK SZ90 też super guma za niewielkie pieniądze. Na pewno znajdziesz lepsze do jazdy w deszcz, ale mazda w deszczu sie nie jeździ
PS:a jak konieczie chcesz ładną gume to kupuj Parade Yokohamy, może się podobać a i zła nie jest (tylko moim zdaniem za droga na to co oferuje, mimo że sporo )
Firestone FIREHAWK SZ90 też super guma za niewielkie pieniądze. Na pewno znajdziesz lepsze do jazdy w deszcz, ale mazda w deszczu sie nie jeździ
PS:a jak konieczie chcesz ładną gume to kupuj Parade Yokohamy, może się podobać a i zła nie jest (tylko moim zdaniem za droga na to co oferuje, mimo że sporo )
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
pawel.k Co do T1R to zdania sa podzielone, przez caly ten watek ludzie sie o nia spieraja. Generalnie w swoim przedziale cenowym bije konkurencje na glowe (bo cenowo stoi miedzy barumami i debica) Jest tansza od kumho czy parady wiec stosunek cena/jakosc ma genialny.
Podsumuje Ci w skrocie ten watek: T1R ma miekka scianke boczna wiec 195/50/15 moze dawac uczucie plywania, ale jest przez to lekka (a trzeba pamietac ze opony waza zazwyczaj wiecej niz felgi i maja wiekszy wplyw na bezwladnosc kola). Jesli chcesz wydac wiecej to wiele osob poleci ci parade. Co do Kumho to nie moge sie wypowiedziec, ale jestem bardzo ciekaw
Cenowo(za sztuke 195/50/15):
T1R da sie znalezc za 160zl
Kumho najtaniej widzialem po 190
Parade najtaniej widzialem po 215
Podsumuje Ci w skrocie ten watek: T1R ma miekka scianke boczna wiec 195/50/15 moze dawac uczucie plywania, ale jest przez to lekka (a trzeba pamietac ze opony waza zazwyczaj wiecej niz felgi i maja wiekszy wplyw na bezwladnosc kola). Jesli chcesz wydac wiecej to wiele osob poleci ci parade. Co do Kumho to nie moge sie wypowiedziec, ale jestem bardzo ciekaw
Cenowo(za sztuke 195/50/15):
T1R da sie znalezc za 160zl
Kumho najtaniej widzialem po 190
Parade najtaniej widzialem po 215
- od paru tygodniu obserwuję ceny na portalach oponiarskich i T1R wahaja sie 190-200 zł za sztuke, w listopadzie fakt można było kupic je po 160 zł za sztukeT1R da sie znalezc za 160zl
kammich pisze:- od paru tygodniu obserwuję ceny na portalach oponiarskich i T1R wahaja sie 190-200 zł za sztuke, w listopadzie fakt można było kupic je po 160 zł za sztukeT1R da sie znalezc za 160zl
http://allegro.pl/opony-letnie-toyo-t1r-195-50-15-195-50r15-165-zl-i1444312324.html
EDIT: dodam ze warto zajechac do jakiegos znajomego "Zdzicha" ktory od lat ma wulkanizacje. Oni maja mega znizki w hurtowniach - moj wulkanizator oferuje mi czesto lepsze ceny niz znajduje na ceneo etc.
Qbatron pisze:EDIT: dodam ze warto zajechac do jakiegos znajomego "Zdzicha" ktory od lat ma wulkanizacje. Oni maja mega znizki w hurtowniach - moj wulkanizator oferuje mi czesto lepsze ceny niz znajduje na ceneo etc.
właśnie trzeba mieć znajomego zdzicha ostatnio przy okazji wyważania jednego koła spytałem o cenę T1R - wulkanizator chciał 205 zł za sztuke plus 15 za wymianę..
przez allegro w sumie wychodzi 175 szt. bo trzeba doliczyc wysylke, ale to i tak dobra cena w listopadzie można było je kupić po 160 zł i wysyłka za darmo
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no jak się kupi za 160 t1r a ktos nie upala to spoko mozna kupic, chociaz w mojej opini firestone ktorego wymienilem jest lepszy a mozna dostac za ok.170zl
chodzi o to zeby nie kupic t1r w cenie duzo lepszej gumy :p
chodzi o to zeby nie kupic t1r w cenie duzo lepszej gumy :p
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
yanik pisze:irakleo pisze:mada faka a co to jest to Kumho
Irakleo, moja najnowsza miata ma założone kumho ecsta spt (ku31) na felgach 16stkach. ta guma jest niesamowita nawet przy niskich temperaturach i mokrej nawierzchni trzyma niebiańsko dobrze nigdy w życiu nie jezdziłem na oponach o tak twardej sciance bocznej po prostu szok,
ok, ok...trochę poszperałem w necie i opinie na temat Kumho są całkiem dobre. Wiadomo że ilu Polaków tyle opinii ale przeważają superlatywy. Jako że nie jestem przekonany do całorocznych opon, a na takich kupiłem NBFL - postanowiłem na sezon letni założyć na to auto coś niedrogiego bo to samochód na dojazdy do pracy i wypady po bułki do sklepu za rogiem. Znalazłem taką ofertę na allegro:
http://allegro.pl/kumho-ecsta-ku31-rant-82v-195-50r15-195-50-komplet-i1446472397.html
cena kusząca, wręcz podejrzana...okazało się że to opony z końca 2009r. i sprzedający na wstępie naszej rozmowy opuścił cenę do 583zł za komplet z przesyłką kurierem
yanik a co możesz więcej powiedzieć o KU31? Ile kilometrów na nich zrobiłeś? Nie zrobiły się głośniejsze z czasem / mniej trzymające - jak się na mokrym sprawowały.
Jak szacujesz żywotność opony?
Potrzebuję jakiejś alternatywy dla AD08 bo wygląda na to, że na razie nie mogę jej kupić w UK - tzn mogę ale są przemarznięte i G warte...
Jak szacujesz żywotność opony?
Potrzebuję jakiejś alternatywy dla AD08 bo wygląda na to, że na razie nie mogę jej kupić w UK - tzn mogę ale są przemarznięte i G warte...
sebna pisze:yanik a co możesz więcej powiedzieć o KU31?
przejechałem na niej kilkaset km na miacie która kupiłem i nawet przy temp bliskiej 0 trzymały lepiej niz jakakolwiek inna opona przy niskiej temp. bardzo twarde scianki boczne (ale mialem opone wzmocnioną XL), z drugiej strony inni użytkownicy równiez potwierdzają twardość ścianek kumho. Jak bedzie w lato z trzymaniem nie wiem ale w US pozytywne ta opona ma pozytywne opinie, ostatnio czytalem ze VW je wsadza do któregoś modelu od nowości.
Myślałem, że je masz na swojej turbo miacie i tak je chwalisz - dzięki za info.
Z tego co ja czytałem to opona ma raczej mocno mieszane opinie - dużo ludzi narzeka na bardzo słabą żywotność 15-20k km plus, że się głośna robi i traci na przyczepności po około 5k km.
Z tego co ja czytałem to opona ma raczej mocno mieszane opinie - dużo ludzi narzeka na bardzo słabą żywotność 15-20k km plus, że się głośna robi i traci na przyczepności po około 5k km.
kompetentna opinia o federalach
http://evo.org.pl/viewtopic.php?p=100558#100558
http://evo.org.pl/viewtopic.php?p=100558#100558
sebna pisze:(...)
Potrzebuję jakiejś alternatywy dla AD08 bo wygląda na to, że na razie nie mogę jej kupić w UK - tzn mogę ale są przemarznięte i G warte...
Czyli opony letnie ktore zimuja w nieogrzewanym garazu, traca cos ze swoich wartosci? To sprawdzony fakt czy urban legend?
To zależy z czego są zrobione dane opony letnie.
AD08 Yokohamy robione są z mieszanki Micro Silica i Hyper Density Carbon co kolwiek by to nie znaczyło . Według samej Yokohamy mieszanka ta zaczyna nieodwracalnie tracić swoje parametry poniżej -10C... wierze im na słowo, w końcu to ich własny produkt.
W tym roku w UK było -16 dość regularnie a magazyn Yoko na UK jest nieogrzewany... więc ja od nich AD08 na pewno nie kupie, chyba, że pojawią się z 2011 roku gumy.
Szukam w Hiszpanii teraz
AD08 Yokohamy robione są z mieszanki Micro Silica i Hyper Density Carbon co kolwiek by to nie znaczyło . Według samej Yokohamy mieszanka ta zaczyna nieodwracalnie tracić swoje parametry poniżej -10C... wierze im na słowo, w końcu to ich własny produkt.
W tym roku w UK było -16 dość regularnie a magazyn Yoko na UK jest nieogrzewany... więc ja od nich AD08 na pewno nie kupie, chyba, że pojawią się z 2011 roku gumy.
Szukam w Hiszpanii teraz
sebna pisze:AD08 Yokohamy robione są z mieszanki Micro Silica i Hyper Density Carbon co kolwiek by to nie znaczyło . Według samej Yokohamy mieszanka ta zaczyna nieodwracalnie tracić swoje parametry poniżej -10C... wierze im na słowo, w końcu to ich własny produkt.
Szczerze mówiąc, nie chce mi się w to wierzyć. Jakby tą oponę przekąpać w ciekłym azocie, to faktycznie nie będzie dalej działać. Takie zachowanie się gumy oznaczałoby, że Yokohama przed zimą musiałaby ściągnąć z rynku cały zapas do swoich magazynów z kontrolowaną temperaturą. Spróbujcie po prostu ściągnąć z jakiegoś przedstawicielstwa Yokohamy kartę produktu. Tam będzie podany czarno na białym zakres temperatur składowania i wszystko będzie jasne.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Qbatron pisze:Czyli opony letnie ktore zimuja w nieogrzewanym garazu, traca cos ze swoich wartosci? To sprawdzony fakt czy urban legend?
No jasne, a to dlatego, że jest im zimno, potem mają katar i kaszel. Przed założeniem należy im podać rutinoscorbin
Pewno 95% letnich opon ma głęboko gdzieś minusowe temp. ale te wybrane tak jak AD08 się nie lubią z takimi temp.
Najlepsze jest to, że matoły Anglicy o tym nie wiedzą a są przedstawicielami Yoko... i z ich magazynu zaopatrywane jest całe UK. Ale tak to już jest tu. Jak sam czegoś nie wiesz to na innych ciężko liczyć.
Majkel zerknij [URL=http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Yokohama&tireModel=ADVAN+Neova+AD08]-> Tu <-[/URL] na dole opisu plus [URL=http://www.yokohamatire.com/tires/advan_ad08.pdf]-> Tu <-[/URL].
Najlepsze jest to, że matoły Anglicy o tym nie wiedzą a są przedstawicielami Yoko... i z ich magazynu zaopatrywane jest całe UK. Ale tak to już jest tu. Jak sam czegoś nie wiesz to na innych ciężko liczyć.
Majkel zerknij [URL=http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Yokohama&tireModel=ADVAN+Neova+AD08]-> Tu <-[/URL] na dole opisu plus [URL=http://www.yokohamatire.com/tires/advan_ad08.pdf]-> Tu <-[/URL].
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 20:03 przez sebna, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
MiC pisze:no jak się kupi za 160 t1r a ktos nie upala to spoko mozna kupic, chociaz w mojej opini firestone ktorego wymienilem jest lepszy a mozna dostac za ok.170zl
chodzi o to zeby nie kupic t1r w cenie duzo lepszej gumy :p
W pelni sie zagadzam - kupilem t1r bo nie bylo nic innego (nie jest latwo o rozmiar minimum 205/50/r15) i musze stwierdzic ze poza tym ze bieznik jest "ładny" to opona bardzo slaba
AWD + RWD = ;D
A może po prostu podczas eksploatacji w temp poniżej -10'C opona słabnie i robią się jakieś mikropęknięcia? (w to był bym w stanie uwierzyć) W to, że w syntetycznej mieszance gumowej zachodzą nieodwracalne zmiany na skutek jak by nie było niewielkiego odchylenia temperatury (w porównaniu z odchyleniami występującymi na torze w rześki poranek)
Szczególnie, że opona ma chyba wymagane certyfikaty i jest dopuszczona do 'normalnego' ruchu...
Szczególnie, że opona ma chyba wymagane certyfikaty i jest dopuszczona do 'normalnego' ruchu...
sebna pisze:Majkel zerknij
Widziałem Przegrzebałem tego pdfa z ciekawości już wczoraj. Dla tych co im się nie chce zajrzeć cytat:
"Important Care And Usage Instructions:
The ADVAN Neova AD08 was developed using high performance
compounds which become brittle at low temperatures, and therefore
should not be used in certain conditions. ADVAN Neova AD08 tires thus
must be stored or used only at temperatures at or above 14°F
(-10°C) to maintain performance characteristics and to avoid any
damage to the tire or injury to persons or property."
Dobra. Odpadłem. Powiem tak. Co prawda osobiście myslę że po pierwsze jeśli ta guma miałaby się zdegenerować, to ta temperatura ma na pewno jakiś współczynnik bezpieczeństwa. To znaczy że jeśli podają granicę na -10 stopni to ona naprawdę niżej. Po drugie z nią się może coś zrobić ale nie musi. Co nie zmienia faktu że tu:
http://www.yokohamatire.com/tires/advan_ad08_warranty.aspx
zrobili sobie wyłączenie gwarancji na niewłaściwe składowanie. Bardzo to wygodne, bardzo.
Chciałbym bardzo zobaczyć w PL przechowalnię opon która za standardowe 80 PLN
(w Warszawie) za sezon składuje letnie koła w ogrzewanym magazynie.
No to 2 pytania do pmcompa. Po pierwsze czy na kwitach z którymi przyszły gumy było coś napisaane o tych warunkach składowania ? A po drugie czy już znalazł kocyki ocieplające do swoich oponek
kapoost pisze:Szczególnie, że opona ma chyba wymagane certyfikaty i jest dopuszczona do 'normalnego' ruchu...
Te gumy nie wybuchną, nie rozpadną się ani nic takiego. Myk polega na tym że ich właściwości ewentualnie upodobnią się do bardziej standardowego produktu za cenę o połowę niższą. Myslę że na tym polega myk z wpływem temperatury na mieszankę.
sebna pisze:Najlepsze jest to, że matoły Anglicy o tym nie wiedzą a są przedstawicielami Yoko... i z ich magazynu zaopatrywane jest całe UK
To teraz powinna być niezła promocja na Wyspach...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Te gumy nie wybuchną, nie rozpadną się ani nic takiego. Myk polega na tym że ich właściwości ewentualnie upodobnią się do bardziej standardowego produktu za cenę o połowę niższą. Myslę że na tym polega myk z wpływem temperatury na mieszankę...
Tak jest dokładnie tam samo to widzę - dlatego nie spieszy mi się do kupowania gum z UK za blisko 500zl sztuka gdy nie wiadomo co to właściwie jest po takiej zimie.
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
panowie a co sadzicie o Falken FK452 ??
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Ja na przykład kupiłem opony Akccelera Alpha w rozmiarze 205/40r17 i jestem zadowolony przetestowałem je nawet w temp -15 stopni i kleją się dobrze ale wiadomo nigdy niema co porównywać starych kapci do nówki sztuki
zresztą jeszcze za mało na nich przejechałem by do końca obiektywnie je ocenić
zresztą jeszcze za mało na nich przejechałem by do końca obiektywnie je ocenić
Mazda mx5 NB 1,8 00r
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
snafu pisze:Ja na przykład kupiłem opony Akccelera Alpha w rozmiarze 205/40r17 i jestem zadowolony przetestowałem je nawet w temp -15 stopni i kleją się dobrze ale wiadomo nigdy niema co porównywać starych kapci do nówki sztuki
zresztą jeszcze za mało na nich przejechałem by do końca obiektywnie je ocenić
Oho ... znowu się zaczyna .
Za wypowiedzi o klejeniu się letniej gumy przy temperaturze -15 stopni C powinno się lać i patrzeć czy równo puchnie .
Pozdro
[ Dodano: 27-02-2011, 23:53 ]
majkel_c pisze:No to 2 pytania do pmcompa. Po pierwsze czy na kwitach z którymi przyszły gumy było coś napisaane o tych warunkach składowania ? A po drugie czy już znalazł kocyki ocieplające do swoich oponek
U mnie w garażu jest +8 stopni.
A kwity ... (jesli myślisz o tych nalepkach na gumy) wywaliłem do kosza. Na fakturze nic nie było.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
W autoświecie pojawił się test 50 opon letnich.
Część 2 w następnym numerze.
Pomiędzy najlepszą a najgorszą jest 15m hamowania różnicy
[URL=http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/test_opon.pdf]wyniki[/URL]
Część 2 w następnym numerze.
Pomiędzy najlepszą a najgorszą jest 15m hamowania różnicy
[URL=http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/test_opon.pdf]wyniki[/URL]
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Nie ma żadnego semi slicka w tym teście anie nawet niby semi slicka. Pozatym test opon do Golfa, nie pomaga w doborze opon do Mx'a.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.