Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
xXxaMMaxXx pisze:W sumie ciekawe, bo w testach wypadają nieźle. Może się ktoś wypowie na ich temat?
Ewentualnie poda ciekawe propozycje do 205/45/16
Pozdrawiam!
Michelin Pilot Sport 3.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
T1r mają w boczkach druty a RS2 sznurek...
Kumpel rozwalił takie oponki i byliśmy w szoku co ten Uniroyal produkuje.
A co do testów - jeżeli to były testy nazwijmy to cywilne robione na autach klasy kompakt to może i wypadały nieźle - ale miatowicze chyba oczekują czegoś więcej - mam rację?
Kumpel rozwalił takie oponki i byliśmy w szoku co ten Uniroyal produkuje.
A co do testów - jeżeli to były testy nazwijmy to cywilne robione na autach klasy kompakt to może i wypadały nieźle - ale miatowicze chyba oczekują czegoś więcej - mam rację?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Posiadam rainsporty 2 . Przejezdzilem na nich caly poprzedni sezon. Nie powiem zeby to byly zle opony , ale jakos rewelacyjne one tez nie sa. Generalnie to jest fajna oponka do jakiegos " dupowozu": komfortowa, stabilna, przewidywalna i dobra na mokre drogi. Wady wyszły na Ułężu i Kamieniu Śląskim: słabe czucie opony ( gorsza reakcja na ruchy kierownica), miekkie , "baloniaste" boczki zupełnie nie pasują do pseudo sportowej opony. Jesli ktos jest zainteresowany to chetnie odsprzedam bo oczekuje czegos wiecej.
U mnie klamka zapadła już jakiś czas temu w zasadzie, na wiosnę będą AD08 w rozmiarze 205/45/16.
Opona jest dużo lżejsza niż konkurencja w segmencie co w przypadku miatki jest bardzo znaczącym plusem, do tego wolno się ściera jak na taką gumę (ponownie lekka miatka dodatkowo wydłuża żywotność). Jest cicha i pomimo moich początkowych obaw co do bieżnika podobno nie ma rażących problemów z aquaplaningiem.
Niestety ceny poszły do góry ostatnio... cóż zapłacę więcej . Już się nie mogę doczekać. Do tego plan jest żeby pogrzebać coś przy heblach i może w końcu zacznie auto hamować tak jak powinno.
Pozdro
Opona jest dużo lżejsza niż konkurencja w segmencie co w przypadku miatki jest bardzo znaczącym plusem, do tego wolno się ściera jak na taką gumę (ponownie lekka miatka dodatkowo wydłuża żywotność). Jest cicha i pomimo moich początkowych obaw co do bieżnika podobno nie ma rażących problemów z aquaplaningiem.
Niestety ceny poszły do góry ostatnio... cóż zapłacę więcej . Już się nie mogę doczekać. Do tego plan jest żeby pogrzebać coś przy heblach i może w końcu zacznie auto hamować tak jak powinno.
Pozdro
jeśli chodzi o opony na 14stki to AD08 jednak odpada. pomylilem sie bo w rozmiarze 185/60/14 wystepuje bardzo podobna wizualnie A048R ale to typowy semislick na tor
pozostaje tylko kumho ecsta 185/55/14, no chyba ze ktoś znalazł coś innego w tej klasie i rozmiarze?
pozostaje tylko kumho ecsta 185/55/14, no chyba ze ktoś znalazł coś innego w tej klasie i rozmiarze?
W 20 Anniversary Czerwonym Kapturku fabrycznie są zamontowane Bridgestone Potenza RE 050A 205/45R17 84W. Nie mam o nich wyrobionego zdania, bo Czerwony Kapturek, choć ma już pół roku, to na liczniku zaledwie 780 km - czasu mało
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
yanik pisze:pozostaje tylko kumho ecsta 185/55/14, no chyba ze ktoś znalazł coś innego w tej klasie i rozmiarze?
mada faka a co to jest to Kumho i dlaczego taki zaniżony rozmiar skoro na seryjnej 14" była fabrycznie montowana opona 185/60/14.
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
karol pisze:W 20 Anniversary Czerwonym Kapturku fabrycznie są zamontowane Bridgestone Potenza RE 050A 205/45R17 84W. Nie mam o nich wyrobionego zdania, bo Czerwony Kapturek, choć ma już pół roku, to na liczniku zaledwie 780 km - czasu mało
Seryjne 30-ki były do doopy. Opona bardzo twarda, nadająca sie do driftu a nie do szybkich zakrętów. Jaka jest 50-ka ... nie wiem.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
irakleo pisze:mada faka a co to jest to Kumho
Koreańska firma, która robi coraz lepsze opony. Od jakiegoś czasu Kumho robi opony dla Mercedesa na pierwszy montaż. I robi coraz więcej wyścigowych opon. Kolega kupił sobie takie Ecsta SPT 195/50 R15 po 130zł/szt - naprawdę przyzwoite gumy
irakleo pisze:mada faka a co to jest to Kumho
Irakleo, moja najnowsza miata ma założone kumho ecsta spt (ku31) na felgach 16stkach. ta guma jest niesamowita nawet przy niskich temperaturach i mokrej nawierzchni trzyma niebiańsko dobrze nigdy w życiu nie jezdziłem na oponach o tak twardej sciance bocznej po prostu szok,
irakleo pisze: i dlaczego taki zaniżony rozmiar skoro na seryjnej 14" była fabrycznie montowana opona 185/60/14.
bo kumho nie robi tej opony w innym rozmiarze na 14 cali, różnica w rozmiarze jest jak najbardziej akceptowalna. znajdz mi opone o zacięciu sportowym z najwyzszej półki w rozmiarze 185/60/14 do jazdy na codzien a Cie ozłoce. a uparłem sie na 14stki i innych nie chce:)
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 18:58 przez yanik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
yanik napisał:
kumho ecsta ku 39
yanik a w Polsce mozna gdzieś dorwać ten model ? ( dla mnie 195/50R15 ) bo znalazłem tylko KU 31 a to chyba nie to ? )
kumho ecsta ku 39
yanik a w Polsce mozna gdzieś dorwać ten model ? ( dla mnie 195/50R15 ) bo znalazłem tylko KU 31 a to chyba nie to ? )
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 17:02 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
pmcomp pisze:karol pisze:W 20 Anniversary Czerwonym Kapturku fabrycznie są zamontowane Bridgestone Potenza RE 050A 205/45R17 84W. Nie mam o nich wyrobionego zdania, bo Czerwony Kapturek, choć ma już pół roku, to na liczniku zaledwie 780 km - czasu mało
Seryjne 30-ki były do doopy. Opona bardzo twarda, nadająca sie do driftu a nie do szybkich zakrętów. Jaka jest 50-ka ... nie wiem.
Pozdro
Na www.tirerack.com tak opisują tę Japonkę:
The Potenza RE050A is a Max Performance Summer tire designed to complement the performance of sports cars, sports coupes and sport sedans. While the Potenza RE050 is used as Original Equipment on the supercharged Mercedes-Benz S55 AMG sedan, a Potenza RE050A Scuderia version is used on the 12-cylinder Enzo Ferrari supercar, and a Run Flat version is used on the BMW Z4 sports cars and 5-Series sedans. The Potenza RE050A was developed to provide good traction along with responsive and predictable dry and wet road handling. It is not intended to be driven in near-freezing temperatures, through snow or on ice.
On the outside, the Potenza RE050A features a high grip tread compound molded into an asymmetric tread design. A continuous center rib, large tread blocks and stable shoulder elements provide responsive handling, high-speed stability and traction on dry roads, while circumferential and lateral tread grooves are aimed to pump water out from under the tire's footprint to minimize hydroplaning and aid wet traction. A continuous circumferential rib adjacent to the inside shoulder blocks enhances wear quality to help reduce noise throughout the life of the tire, especially on cars with alignment settings that specify negative camber. Internally, the Potenza RE050A features twin steel belts reinforced by spiral-wrapped nylon to stabilize the tread area and enhance handling, high speed capability and ride quality while minimizing weight. The fabric cord body and hard rubber sidewall filler help blend uniform ride quality with steering response and lateral stability.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
dobra kombinuje strasznie, ale niestety sytuacja kasowa zumusza mnie do tego.
Mam takie trzy typy wedle kolejności:
1. 215/45/16
2. 225/45/16
3. 205/50/16
Pytanie konkretne kto jeździ na którymś z tych rozmiarów lata na nich ostro (również bokami) i jest zadowolony ze swojej gumy. Tak jak mówię finansowo jestem okrojony i w tym sezonie nie stać mnie na toyo t1r, które swoimi właściwościami mi odpowiadały bardzo, a chce opony nowe i porównywanie dobre.
Patrząc na rozstrzał rozmiarowy to najlepsza na moje 9' fele będzie pozycja 2, ale chce zmniejszyć szerokość opony więc najwygodniejszą opcją będzie 1 lub naciągnięta ostro na fele pozycja 3 co strasznie naraża ranty felgi nie mówiąc o tym że bladego pojęcia nie mam jak taka opona się zachowuje na drodze.
czekam na ew porady.
m
P.S. no chyba, że ktoś z czystym sumienie powie, że ma fajne nie dojechane oponki w tym rozmiarze i chciałby zmienić sobie na lepsze to możemy ponegocjować
Mam takie trzy typy wedle kolejności:
1. 215/45/16
2. 225/45/16
3. 205/50/16
Pytanie konkretne kto jeździ na którymś z tych rozmiarów lata na nich ostro (również bokami) i jest zadowolony ze swojej gumy. Tak jak mówię finansowo jestem okrojony i w tym sezonie nie stać mnie na toyo t1r, które swoimi właściwościami mi odpowiadały bardzo, a chce opony nowe i porównywanie dobre.
Patrząc na rozstrzał rozmiarowy to najlepsza na moje 9' fele będzie pozycja 2, ale chce zmniejszyć szerokość opony więc najwygodniejszą opcją będzie 1 lub naciągnięta ostro na fele pozycja 3 co strasznie naraża ranty felgi nie mówiąc o tym że bladego pojęcia nie mam jak taka opona się zachowuje na drodze.
czekam na ew porady.
m
P.S. no chyba, że ktoś z czystym sumienie powie, że ma fajne nie dojechane oponki w tym rozmiarze i chciałby zmienić sobie na lepsze to możemy ponegocjować
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
irakleo pisze:mada faka a co to jest to Kumho
Cały ubiegły sezon przejeździłem czarną na Kumho ECSTA KU 15 (205/45/16).
Nie widziałem jeszcze wulkanizatora który tak długo walczyłby z założeniem gumy na felgę. Dzięki bardzo twardym boczkom ugięcie opony w zakręcie nie istnieje, nawet przy zalecanym dla Miaty ciśnieniu 1.8bara. Klejenie na suchym bardzo dobre, na mokrym zalecana podwyższona ostrożność (aczkolwiek u mnie problemem mogły być nie tyle opony co nadwyżki momentu obrotowego )
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
kumho ecsta ku 39
yanik a w Polsce mozna gdzieś dorwać ten model ? ( dla mnie 195/50R15 ) bo znalazłem tylko KU 31 a to chyba nie to ? )
pokrecilem cos znowu. przed chwilą przyjrzalem sie dobrze tym oponom co je mam i okazuje sie ze mam jednak ku31 (wyedytowalem we wczesniejszych postach pomylke) KU39 to jest jeszcze wyzszy model i to ta opona jest taka super - niestety dostepna dopiero od 16 cali
jest jeszcze jedno ale - doczytałem się że ta opona którą ja mam to jest opona wzmocniona oznaczona jako XL wiec moze stąd sie biorą tak mega sztywne ścianki, choć to co pisze Dzunior moze potwierdzac teze stosunkowo sztywnych sciankach
wyglada na to ze ku31 to opona tej samej klasy jak inne, ale dostepne w PL jak bridgestone er300 czy conti premium contact tu jest test http://www.kumhotire.de/fileadmin/KUMHO-Upload/pdfs/Autobild_Sonderdruck.pdf
jesli wiec miałbym kombinować ze sciaganiem tej opony i w dodatku w rozmiarze nie do końca idealnym 185/55/14 to moze lepiej wybrać coś dostepnego w PL choć z drugiej strony jezdzilem kiedyś na turanzach i nie zrobiły na mnie takiego wrażenia jak te kumho. moze kwestia leży w tym ze te kumho które mam są ze stanów i moze tam robią inną mieszankę...? jutro jeszcze raz na spokojnie poszukam jakie sa mozliwośći jesli chodzi o 14stki i moze napiszę w osobnym wątku bo tu sie robi mega śmietnik, do którego sam sie tez przyczynilem;)
mapetu pisze:na moje 9' fele
moim zdaniem miata na takich felgach które ważą pewnie z kilkanascie kg to zło, nie mówiąc o tym ze jazda w koleinach moze przypominać siłownię. rozumiem ze lubisz szerokie felgi i akceptujesz te minusy
mapetu pisze:P.S. no chyba, że ktoś z czystym sumienie powie, że ma fajne nie dojechane oponki w tym rozmiarze i chciałby zmienić sobie na lepsze to możemy ponegocjować
ja mam do sprzedania kumho 205/45/16, ale moim zdaniem tak wąska opona nie powinna jezdzic na 9 calowej feldze. nie wiem jak to wpływa na zachowanie opony ale jesli producenci podają że minimum opony dla felgi 9'' to 235 a max 275 to opona 205 nie bedzie pracować tak jak zostala zaprojektowana.
yanik pisze:mapetu napisał/a:
na moje 9' fele
moim zdaniem miata na takich felgach które ważą pewnie z kilkanascie kg to zło, nie mówiąc o tym ze jazda w koleinach moze przypominać siłownię. rozumiem ze lubisz szerokie felgi i akceptujesz te minusy
nie ma tragedii!
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
yanik pisze:ja mam do sprzedania kumho 205/45/16, ale moim zdaniem tak wąska opona nie powinna jezdzic na 9 calowej feldze. nie wiem jak to wpływa na zachowanie opony ale jesli producenci podają że minimum opony dla felgi 9'' to 235 a max 275 to opona 205 nie bedzie pracować tak jak zostala zaprojektowana.
mam świadomość, że sobie narobiłem kosztów i niezłej zabawy na drodze kupując 9'. Niestety mam zboczenie na ich punkcie trochę, a za to trzeba płacić.
205/45/16 są założone teraz więc jak to mówia dla chcącego nic trudnego hehe. Jednak masz racje wygląda oryginalnie ale bardziej odtających rantów to już nie można mieć.
Po dłuższym siedzeniu na kalkulatorach, stronach z oponami jednak będę zmuszony kupić coś w rozmiarze 225/40/16 lub 225/45/16 bo szerszych nie chce. I teraz oficjalne pytanie do was czy ktoś ma na sprzedaż takowe opony?
A jakie znacie opony na tor? torowe
Ja wiem jedynie o (ceny za 195/50/15):
Toyo r888, ~330zl
Nalewki Markgum (torowki wystepuja pod nazwa COLWAY N-RALLY) 250-300zl w zaleznosci od mieszanki
Jakie sa jeszcze opcje?
Ja wiem jedynie o (ceny za 195/50/15):
Toyo r888, ~330zl
Nalewki Markgum (torowki wystepuja pod nazwa COLWAY N-RALLY) 250-300zl w zaleznosci od mieszanki
Jakie sa jeszcze opcje?
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Ostatnio jedna ze stron z oponami performance mocno promuje Federal 595rs-r. Podobno kleją jak R888 a zużywają się trochę wolniej.
W 15 są dwa rozmiary w następujących cenach:
195/50 r15 300
205/50 r15 310
Ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi?
W 15 są dwa rozmiary w następujących cenach:
195/50 r15 300
205/50 r15 310
Ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
na miata.net nie polecają tych federali
Davey pisze:Te z indeksem 82 jak mysle wystarczą?
To normalna nośność opon do mx5.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kumho mx ku15 i nic wiecej nie potrzeba (relacja jakość/cena)
kto jest w temacie to wie, kto nie jest niech se kupi T-1R :p
pozniej to już tylko droższe alternatywy i semi slick.
PS:mowa o suchej nawierzchni.
kto jest w temacie to wie, kto nie jest niech se kupi T-1R :p
pozniej to już tylko droższe alternatywy i semi slick.
PS:mowa o suchej nawierzchni.
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
- Donator
- Posty: 403
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Noszę się z zamiarem kupna nowych opon. Raczej coś w rozsądnej cenie, mkasymalnie 250 zł za opnę.
Na razie wpadły mi w oko Toyo PROXES T1-R 195/50r15. Co możecie o nich powiedzieć?
Na razie wpadły mi w oko Toyo PROXES T1-R 195/50r15. Co możecie o nich powiedzieć?
Zdrówko!