Problemy z kontrolką ładowania..:/

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Arczi36bydg
Posty: 28
Rejestracja: 07 sty 2011, 8:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

15 sty 2011, 22:06

Mam zagadkę. Może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem? Nie było ładowania. Paliła się kontrolka. Więc stawiałem na alternator. Ale.....były właściciel zamontował filtr K&N ze stożkiem. Tylko, że nie podłączył czujnika powietrza we filtrze powietrza a kabel z kostką zakleił taśmą i schował pod plastikową osłonę. Ponieważ filtr K&N był strasznie uwalony a nie mam zestawu do czyszczenia, a znalazłem w bagażniku orginalną Mazdowską obudowę wraz z filtrem. Razem z kuzynem Krzysztofem ( forumowiczem i MX-5 fanem..:)) zamontowaliśmy cały zestawik, podłączyliśmy czujnik i.....kontrolka zgasła.
I teraz pytanie: czy ktoś już się spotkał z takim przypadkiem i czy ktoś umie wytłumaczyć techniczną zasadę tego przypadku??
Bądź jak gołąb!! Sraj na wszystko..:))
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2011, 23:17

Arczi36bydg pisze:i czy ktoś umie wytłumaczyć techniczną zasadę tego przypadku??

Niestety nie :mrgreen: Chyba, że montując oryginalny dolot mimowolnie poruszaliście wiązkę od alternatora (kostka po zewnętrznej stronie) i naprawiliście jakiś niekontakt. Kontrolka ładowana dostaje stamtąd napięcie (hmm, jeśli oczywiście nie jest przez ECU zapalana...), więc jest to jedyna przyczyna jaka mi przychodzi do głowy. Obejrzyj w wolnej chwili czy nie wygląda ona jakoś podejrzanie brudna czy utleniona.
Arczi36bydg pisze:Tylko, że nie podłączył czujnika powietrza we filtrze powietrza a kabel z kostką zakleił taśmą i schował pod plastikową osłonę.

Co za baran :mrgreen: Jeśli nie miałeś podłaczonego czujnika temperatury powietrza proponuję reset komputera :mrgreen: Twoje aktualne mapy korekcyjne mogą być bardzo śmieszne :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

16 sty 2011, 3:55

A wystarczyło wyciągnąć czujnik z puszki i puścić luźno razem z kablem...
Miazga :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

16 sty 2011, 7:51

majkel_c pisze:Niestety nie Chyba, że montując oryginalny dolot mimowolnie poruszaliście wiązkę od alternatora (kostka po zewnętrznej stronie) i naprawiliście jakiś niekontakt.


ale po ponownym odlaczeniu tego czujnika kontrolka sie zapal a po podlaczeniu gasnie i tak wkolko sprawdzalem 3 razy

majkel_c pisze:Co za baran Jeśli nie miałeś podłaczonego czujnika temperatury powietrza proponuję reset komputera Twoje aktualne mapy korekcyjne mogą być bardzo śmieszne


jak zresetowac ustawienia kompa??

Dżunior pisze:A wystarczyło wyciągnąć czujnik z puszki i puścić luźno razem z kablem...


w fitrze K&N jest otwor na ten czujnik tylko nikt go nie zamontowal i byla 1 cm dziora
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

01 kwie 2012, 22:05

Odgrzewam starego kotleta ale może sie komuś przyda.
W NB i NBfl pozbyli sie standardowego regulatora ładowania montowanego w alternatorze a wzbudzeniem alternatora (czyli tym jakie napiecie podaje na akumulator) steruje PCM. Zeby bylo ciekawiej to PCM do podania odpowiedniego wysterowania bierze rowniez info z czujnika temp powietrza zasysanego (który był odłączony u kolegi).
W sumie idea nie glupia w zimie na przykład jak PCM "widzi" niższą temp to lepiej doladowuje akumulator ale za to np przy uszkodzeniu glupiego czujniczka temp może zacząć świrować ładowanie.
ODPOWIEDZ