Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

21 paź 2010, 9:28

Podoba mi się kulinarne porównanie (bułka), uważam je za nadwyraz trafne! To, że sucha bułka wystarczy do przeżycia nie znaczy, że człowiek naje się nią jak 'klasycznym polskim schabowym' Ale... z drugiej strony obiad w wykwintnej restauracji rzadko kończy się 'totalnym zapchaniem kichy'...

Wracając do sedna :) Skoro 'matka-fabryka' nakarmiła auto 'schabowym' znaczy to, że będzie na nim dobrze jeździło ale po kilkunastu latach może padnie na zawał... Są ludzie, którzy skupiając się na lifestylu karmią swoje autko 'przegrzebkami' - które są zdrowsze i bardziej drenują portfele - i nie ma sensu cała wojna. Dopóki nie jeździmy profesjonalnie (czyli nie zarabiamy więcej kasy na jeździe niż poświęcamy na auto) mamy wolny wybór :)

Rozumiem, że sezon faktycznie się kończy i u niektórych występują objawy syndromu odstawienia :D ale w końcu przecież wszyscy się szanujemy i wszyscy mamy wspólne pasje :) a to co kto leje do silnika to przecież nie kwestia honoru?

pozdrawiam :)

ps: Moje maleństwo przeleciało 217kkm i ciągle jest na syntetyku - na wiosne może dostanie royala - bo poprawi Mi to samopoczucie. Nie silnikowi ani środowisku naturalnemu a Mi właśnie :D
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

22 paź 2010, 11:23

odbiegając trochę od gorącego tematu....

wlazłem sobie na allegro aby sprawdzić ceny Motula 6100...
76 zł za 5l !
wtf?
chętnych na to nie brakuje, lista kupujących dość długa, super sprzedawca....
czy to realna cena za oryginalny olej?

przecież on zwykle kosztuje koło 110 zł za bańkę...
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2010, 11:54

Gdzieś widziałem jak się elegancko da otworzyć butelkę Motulową, wlać szajs i sprzedawać pod tą marką...Nie wiem co sądzić o takiej cenie...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

22 paź 2010, 13:46

Dizajer pisze:przecież on zwykle kosztuje koło 110 zł za bańkę...


126 złoty Intercars ( po małej zniżce )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 paź 2010, 21:19

majk pisze:Gdzieś widziałem jak się elegancko da otworzyć butelkę Motulową, wlać szajs i sprzedawać pod tą marką...Nie wiem co sądzić o takiej cenie...

Piszesz tu chyba o Motulu 300V? Jeśli mamy na myśli ten sam filmik... :razz: 6100 nie jest oferowany w puszce a w zwykłej butli.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

23 paź 2010, 9:31

majk pisze:Gdzieś widziałem jak się elegancko da otworzyć butelkę Motulową, wlać szajs i sprzedawać pod tą marką...Nie wiem co sądzić o takiej cenie...


To dotyczyło 300V. Poza tym zostawał slad i ten kto wie takiej otwieranej puszki nie kupi. Poza tym taki olej można tam podmienić czyli wylewasz oryginał a wlewasz podróbkę. interes tylko wtedy gdy upłynnisz gdzieś ten oryginalny olej. Bez opakowania?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

23 paź 2010, 10:40

pmcomp pisze:interes tylko wtedy gdy upłynnisz gdzieś ten oryginalny olej. Bez opakowania?


Bądź pewien, że w naszym cudnym kraju gro ludzi kupi sobie Motula 300V wleje do silnika a potem do bańki po Motulu wleje Lotosa i zgoni na allegro... a potem nazwą się przedsiębiorczymi
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

23 paź 2010, 10:49

Wroniasty pisze:
pmcomp pisze:interes tylko wtedy gdy upłynnisz gdzieś ten oryginalny olej. Bez opakowania?


Bądź pewien, że w naszym cudnym kraju gro ludzi kupi sobie Motula 300V wleje do silnika a potem do bańki po Motulu wleje Lotosa i zgoni na allegro... a potem nazwą się przedsiębiorczymi


Zapewne ... ale musi być efekt skali.
Jak dostajesz fakturę VAT to już nie jest tak prosto.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

23 paź 2010, 19:42

Na niemieckich "miatostronach" znalazlem cos o Motulu 300V....

Najtaniej jak mozna dostac ten olej w Niemczech to 50 euro za 4Litry + przesylka. Oryginalnosc produktu nie podlega tu watpliwosci. Podejrzewam, ze wszystko tansze to podrobka, bo te 50euro to juz naprawde ok cena.

Ja wlasnie zalalem "Swoja" po 14tysiacach po raz pierwszy - Mobil 1 5W-30 ESP Formula. Na razie miatka jezdzi :) Dam znac co i jak po paru miesiacach.

A tak na marginesie - po spedzeniu dobrych paru dni nad tematem oleju na forach i po wywiadzie u doswiadczonych uzytkownikow tego Cud-Pojazdu, wydaje mi sie ze:

1. Uzywajac oleju firmowego Mazdy (Dexelia/Elf) nie zrobimy krzywdy silnikowi (dobrze zmieniac co 15tys a nie co 20tys jak chce producent). Potwierdzaja to pracownicy ASO oraz uzytkownicy.

2. Obojetne jaki olej ze sredniej, czy wyzszej polki - przy normalnym uzytkowaniu autka, nie poczujemy znacznej roznicy.(Warunek - wlasciwie dobrana specyfikacja!!!)

3. Naprawde smialo mozna lac Mobila 1, Liqui Molly, Motula 8100 i Castrola Edge tez. Mnostwo ludzi na tym jezdzi i sobie chwali. Jak ktos chce zeby Mu bylo na duszy lepiej - niech bierze faktycznie Motula 300V czy Pennrite albo Royal Purple czy Amsoil, ale wtedy niech nie liczy na "super oferty". Wtedy trzeba sie liczyc naprawde z drenazem kieszeni jak chce sie miec pewnosc, ze oliwa jest oryginalna.
Ale Jazda!!!
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

24 paź 2010, 17:36

Rzeczonego Motula 300V Le Mans zmieniam co jakieś 5000-7000 km. Silnik doładowany.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

08 sty 2011, 20:07

Minelo 5 tys. km po zalaniu silnika Mobilem 1 ESP Formula.

Wnioski: Silnik pracuje tak samo dobrze, spalanie w normie (minimalnie teraz nizsze o 0,1-0,2L na 100KM), oleju nie bierze i .... tyle.

Smialo lac!!!

Aha, zamierzam przy przegladzie zmienic olej w skrzyni (6 biegowa - jak jest zimno to dosc ciezko chodzi na fabrycznym), chyba wezme Motula...... :) Ma Ktos doswiadczenia ???
Ale Jazda!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 sty 2011, 21:17

Ja polecę Redlina MT90 o ile spełnia wymagania NC bo nie wiem co tam fabryka leje do waszych skrzyń.

Na miata.net o ile dobrze pamiętam nie bardzo się lubią z motulem w skrzyniach.
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

09 sty 2011, 15:15

Dzieki. Wlasnie poczytalem, ze miatowicze anglosascy lubia Redlina MT90 mieszac z Redlinem MTL (proporcje 50/50 lub 75%MT90 - 25%MTL). Jaka jest specyfikacja MT90? Potrzebuje SAE 75W-90 - np. MOTUL Gear 300 (API GL 4+5)...
Ale Jazda!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 sty 2011, 21:04

Cze,

Tak jest podobno najlepiej wypada mieszanka w proporcjach 75% MT90 i 25% MTLa (gość który testował obie mieszanki twierdzi ze 75 i 25 jest lepsze niż 50 / 50)

Ja mam 100% MT 90 i powiem że nie narzekam :)

MT 90 to właśnie 75w90 czyli dokładnie to co potrzebujesz a MTL to chyba 70w80 ale nie pamiętam dokładnie możesz sprawdzić na stronie redlina.

Gość w każdym bąć razie kontaktował się nawet z REdlinem i dostał i oficjalne błogoswiaeństwo na mieszanie MTL i MT90 w sensie, że oleje się ładnie wymieszają i nie będzie różnicy jak byś nalał jednolity olej.

25% MTL jako rzadszego oleju ma nieco rozrzedzić całość i spowodować lżejszą operacje skrzyni - wszyscy sobie chwalili te proporcje na Miata.net.

Oba spełniają normy GL 2, 3, 4

Dokładnie odpowiedziałeś sobie dlaczego Motul nie jest dobry do skrzyń ! Ponieważ on jest też GL 5 a to są dodatki zmieniające tarcie - zabijające synchra na dłuższą mete. GL 5 jest potrzebne do dyfrów LSD albo nie LSD już nie pamiętam nasze skrzynie potrzebują GL4.

Pozdro
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 sty 2011, 21:59

DrEndriu pisze:Dzieki. Wlasnie poczytalem, ze miatowicze anglosascy lubia Redlina MT90 mieszac z Redlinem MTL (proporcje 50/50 lub 75%MT90 - 25%MTL). Jaka jest specyfikacja MT90? Potrzebuje SAE 75W-90 - np. MOTUL Gear 300 (API GL 4+5)...

daruj sobie jakieś amatorskie mieszanki i zastosuj olej w/g specyfikacji zalecanej przez producenta albo zwyczajnie kup olej w ASO :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2011, 22:08

DrEndriu pisze:ze miatowicze anglosascy lubia Redlina MT90 mieszac z Redlinem MTL (proporcje 50/50 lub 75%MT90 - 25%MTL).
sebna pisze:ak jest podobno najlepiej wypada mieszanka w proporcjach 75% MT90 i 25% MTLa (gość który testował obie mieszanki twierdzi ze 75 i 25 jest lepsze niż 50 / 50)

Obłęd. Normalnie ich już chyba Hern opuścił...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 sty 2011, 11:06

Sprawa jest bardzo prosta - jak Ci skrzynia chodzi jak marzenie to się śmiejesz. Jak nie chodzi jak marzenie to szukasz rozwiązania.

Te mieszanki i testy wynikały właśnie z takich potrzeb. Ci goście którzy to testowali testowali większość najlepszych jakościowo i polecanych na forach wszelkich marek olejów do skrzyń i najlepsze rezultaty mieli z Redlinem a jeszcze lepsze z mieszanką 75 do 25.

Ot co.

Dlaczego nie skorzystać z czyjejś wiedzy i doświadczeń - po to są fora właśnie.

Pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2011, 22:51

sebna pisze:Te mieszanki i testy wynikały właśnie z takich potrzeb. Ci goście którzy to testowali testowali większość najlepszych jakościowo i polecanych na forach wszelkich marek olejów do skrzyń i najlepsze rezultaty mieli z Redlinem a jeszcze lepsze z mieszanką 75 do 25.
Ot co.
Dlaczego nie skorzystać z czyjejś wiedzy i doświadczeń - po to są fora właśnie.

Nie zgodzę się. "testowanie" czegokolwiek na podstawie przypadkowo zbełtanych składników, wlanych do jednostkowych przypadków (tzn pojedynczych skrzyń w indywidualnym stanie eksploatacyjnym), ocena działania po stosunkowo niedużym przebiegu wykonana metodą badań organoleptycznych za pomocą oka i ucha oraz uogólnianie tak otrzymanych "wyników" na całą populację ma się nijak do jakichkolwiek metodyk przeprowadzania testów. Nie tylko w dziedzinach nauk technicznych :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

10 sty 2011, 23:29

sebna pisze:Sprawa jest bardzo prosta - jak Ci skrzynia chodzi jak marzenie to się śmiejesz. Jak nie chodzi jak marzenie to szukasz rozwiązania.

to kupuję kolejną za 200-300zł i wymieniam :wink: skrzyń do Miat jest opór i są niewiele warte
sebna pisze:Te mieszanki i testy wynikały właśnie z takich potrzeb. Ci goście którzy to testowali testowali większość najlepszych jakościowo i polecanych na forach wszelkich marek olejów do skrzyń i najlepsze rezultaty mieli z Redlinem a jeszcze lepsze z mieszanką 75 do 25

jeszcze żaden olej nie uzdrowił zajechanych synchronizatorów albo wyjących łożysk
sebna - daruj sobie te herezje :wink: bo to co wypisujesz to zwyczajne bajki i jeszcze ktoś Tobie uwierzy....wyrzuci kasę na najlepsze oleje tylko po to żeby i tak się przekonać że to na nic.
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

11 sty 2011, 11:12

O kurcze! Ale sie zaraz rozpeta....!!!!

Spokojnie ludziska, spokojnie.

Auto jest nowe - ma 17 tys. km, ale skrzynia (6 biegowa) moim zdaniem nie pracuje idealnie = biegi (szczegolnie w zimie) wchodza ciezko (najgorzej dwojka).

I teraz rodzi sie pytanie czy wymiana oleju duzo zmieni? a moze ktos zna olej do skrzyni coby wlasnie w niskich temperaturach byl LEPSZY od innych?

Az tyle i tylko tyle:)
Ale Jazda!!!
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

11 sty 2011, 12:53

DrEndriu pisze:I teraz rodzi sie pytanie czy wymiana oleju duzo zmieni? a moze ktos zna olej do skrzyni coby wlasnie w niskich temperaturach byl LEPSZY od innych?


Im niższa lepkość na zimno (liczba przed W) tym lżej chodzi skrzynia na zimno. Szukaj oleju o jak najniższej lepkości w niskich temperaturach - zazwyczaj jest takowa podana w karcie technicznej produktu.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

11 sty 2011, 14:07

DrEndriu pisze:Auto jest nowe - ma 17 tys. km, ale skrzynia (6 biegowa) moim zdaniem nie pracuje idealnie = biegi (szczegolnie w zimie) wchodza ciezko (najgorzej dwojka).


Hmmm, nie wiem jak jest w NC ale w mojej NB tez ciężko wchodziła dwócjka. Zmiana oleju nic nie dała. Okazało się, że winne były gumy przy lewarku zmiany biegów. Po wymianie na nowe jest OK, choć czasem ciężej wchodzi wsteczny :mrgreen: . Ale ze wstecznego korzystam rzadko :cool: .

Pozdro.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2011, 19:31

Ja na ten sezon zalałem swoją Valvoline VR1 5w50 - zobaczymy jak się będzie sprawował
pozdr
wik
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 lut 2011, 21:52

wiktoch pisze:zalałem swoją Valvoline VR1 5w50


Jeżdżę na tym aktualnie, jak dla mnie rewelacyjny olej (cena/jakość) :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

28 lut 2011, 23:14

Rownież polecam Valvoline, nie tylko w mazdzie ale i w innych autach zawsze sprawowały się produkty tej firmy doskonale. Obecnie mam zalane 5w40 SYN Power, jak się zrobi lato zaleje 10w60 VR1 Racing.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nawi
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2010, 23:26
Lokalizacja: Wrocław

01 mar 2011, 0:17

Co myślicie o przejściu z półsyntetyka na pełen syntetyk? Rzeczywiście grozi to rozszczelnieniem silnika czy to tylko urban legend?
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

01 mar 2011, 1:12

W jakim stanie jest Twój silnik? Dużo tego oleju łyka?

Nic złego nie powinno się stać, może przy pierwszej wymianie brać więcej oleju ale potem powinien się uszczelnić. IMHO mx'y powinny jeździć na syntetyku, chociażby dlatego, że syntetyk przy katowaniu utrzymuje niższą temperaturę.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nawi
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2010, 23:26
Lokalizacja: Wrocław

01 mar 2011, 6:28

Bierze mi koło pół litra na 1000km
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 mar 2011, 10:15

Nawi pisze:Bierze mi koło pół litra na 1000km


Trochę tam bierze, dymi na zimnym po odpaleniu? Może problem leży w uszczelniaczach?

Zaryzykowałbym płukankę przy wymianie na syntetyk (Valvoline Maxlife 5W40 :winner: ) :cool:
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 16:54 przez Mayk, łącznie zmieniany 1 raz.
110@???KM
134@???Nm
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

01 mar 2011, 12:16

Mayk, zacytowałeś jakby to moja tyle łykała :)

Nawi - najpierw bym poszukał źródła problemu, bo o ile litr na 10 tyś to absolutnie akceptowalny wynik tak 0,5 na 1000 km to całkiem sporo. Nie leje Ci się olej pod auto?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ODPOWIEDZ