ahhh panowie panowie, czy wy nie potraficie czytać? autor pyta o olej i nawet słowem nie definiuje swoich potrzeb ani oczekiwań, ale dostaje szereg propozycji "lepszych" olejów!
majkel_c pisze:Widzisz, właśnie wszystko zależy od potrzeb
j.w.
Mówię jasno że jak można polecać komuś ten czy tamten olej nie wiedząc w ogóle czego właściciel oczekuje, jeżeli oczekiwań nie potrafi sprecyzować, czyli są prostolinijnie patrząc "od wymiany do wymiany" to każdy zalecany olej to spełni. I nic tu nie ma do rzeczy jakieś p. dolenie o drzewach, postępie, oponach całorocznych, bo to w ogólne nie dotyczy tego o czym rozmawiamy/ piszemy.
sam w miacie mam zalany 10w60 z racji turbo, ale co do "standardowego podejścia" do seryjnego samochodu wszystko w temacie mówi
Rover.
kulkas pisze:Zależy mi na parametrach
jakich parametrach?
pmcomp pisze:Wychodząc z Twojego założenia producent oleju powinien być tylko jeden. I jeden producent samochodów ... przecież mają przewozic osobe z punktu A do punktu B.
nawet w 1% nie ma to nic wspólnego z moimi założeniami to co wypisujesz, jesteś troszeczkę jak wojewódzki, dużo zamieszania, dużo anegdotek i bzdurnych porównań ale 0 pokrycia do rzeczywistości.
Gdyby sucha bułka zapewniała walory smakowe i zapotrzebowanie w wartości odżywcze tej z szynką, to nawet Ty byś taką wcinał z trzęsącymi się uszami, bo 1 co byś powiedział: "po co mi ta szynka, skoro bez mam to samo?"
Więc jeżeli to dla Ciebie tak nie zrozumiałe to przetłumaczę: po co lepszy /droższy olej z nie wiadomo jakimi cudownymi właściwościami leczniczymi jeżeli potrzeba jest na zwykły, seryjny i on swoją rolę spełnia w 100%?
o, zgadzam się:
kulkas pisze:nie twierdze że olej seryjny jest najlepszy. Twierdzę za to że mam pewność że wszystko będzie dobrze, a mówienie "weź olej x bo ma super mega molekularna technologię w sobie", nie poparte żadnym miarodajnym testem jest trochę naciągane.
i tutaj również:
kulkas pisze:Nie twierdze również że olej standardowy 5w30 jest najlepszy w każdych warunkach.
ale jeżeli mamy coś komuś polecać, to warto najpierw usłyszeć "do czego" a nie walić jak armaty bez myślnymi pierdołami, a do tego kwitować cały temat dywagacjami o człowieku małpie i tym podobnym, żenujące podejście.
kulkas pisze:dyskusja toczy się wokół auta używanego na co dzień w naszym klimacie.
więc ja z tego rozumiem że ma być po prostu "jak najlepiej" od wymiany do wymiany, niech się proszę nie ośmiesza ten który będzie twierdził że tej roli zalecany, zwykły olej nie spełni i nie zapewni mu spokojnego długowiecznego użytkowania bo jacyś prezesi byli razem na kawie czy golfie, bo takie podejście to własnie głębokie średniowiecze.
MiC pisze:Wydaję mi się, że KAŻDY nie najtańszy olej zrobi swoją robotę przy normalnym użytkowaniu.
Lepiej wymieniaj olej co 8-10tys. kilometrów niż szukaj cudów na kiju.
Nawet jeżeli jeden olej będzie lepszy od drugiego, to prawdopodobnie nie będziesz wstanie tego zaobserwować bo efekty będą widoczne po może 200tys kilometrów. A jeżeli dodamy do tego fakt że każdy jeździ samochodem inaczej, jeden wymienia olej częściej drugi rzadziej itd to bazowanie na takich opiniach jest średnio miarodajne.
nie wydaje mi się, jestem tego pewien, jedyne co bym zmienił z "najtańszy" na pierwszy lepszy, czyli dowolny producent tylko gatunek prawidłowy do potrzeb i użytkowania.