Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

19 paź 2010, 15:27

kulkas pisze:Dołączam się do pytania grzesia, po co zmieniać olej rekomendowany przez fabrykę?


Bo bardzo często "fabryka" (producent aut) podpisuje umowy z tzw. wzgledów marketingowych np. popierając produkty ze swojego rynku.

Albo Prezesi spotykaja się na partyjce golfa.

Np. FIAT i Selenia (zalecana chyba nawet do Ferrari).

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

19 paź 2010, 19:00

@sebna

0W-30? A co z gwarancja? Jak zaleje 0W-30 a w ksiazce stoi, ze ma byc 5W-30 albo 0W-20. W sumie 0W-30 rozni sie od 5W-30, ze ten pierwszy jeszcze lepszy (rzadszy) przy zimnym rozruchu jest.

Czyli Twoim zdaniem RedLine MT-85?
A co z Mobilem 1 albo z Motulem "nie sportowym" (tj 8100) lub inne 5W-30, ktore wspomnialem wyzej?

Pozdr.
Ale Jazda!!!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

19 paź 2010, 19:07

pmcomp, spilner, jasny gwint ale panowie generalizujecie, patrzmy po najprostszej linii, seryjny samochód, wszystko gra, i czego właściciel oczekuje po zmianie oleju na "nieco inny"? Fajerwerków? no chyba przy autko za 60tyś 6zł na butli oleju na sezon różnicy nie robi, może się mylę. Dalej pytam, co ma na celu zmiana oleju, jak istnieje odpowiedź na to pytanie to również można się skłaniać do zalecania konkretnego oleju, ten czy tamten bo co i po co przede wszystkim. Jakoś u nas to wszystko kurde działa wg. inż odwrotnej, nawet głupi olej się zalewa wg. nie zrozumiałych dla mnie metod.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 paź 2010, 1:24

DrEndriu pisze:@sebna

0W-30? A co z gwarancja? Jak zaleje 0W-30 a w ksiazce stoi, ze ma byc 5W-30 albo 0W-20. W sumie 0W-30 rozni sie od 5W-30, ze ten pierwszy jeszcze lepszy (rzadszy) przy zimnym rozruchu jest.

Czyli Twoim zdaniem RedLine MT-85?
A co z Mobilem 1 albo z Motulem "nie sportowym" (tj 8100) lub inne 5W-30, które wspomniałem wyżej?

Pozdr.


Co do gwarancji to musisz sam podjąć decyzje.

Co do Redlina - one mają normalne oznaczenia 0w20 itp itd. Ten, o którym wspominasz Mt-85 to będzie zgaduje, bo nie sprawdzałem, do skrzyni biegów manualnej także nie polecam go do silnika :mrgreen:.

Co do pozostałych marek na pewno obie są dobre, ja bym wolał Motula bo się o nim naczytałem na naszym forum ale Redline to inna liga, cenowo też niestety (w porównaniu do xcessa itp itd).

Pozdro
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

20 paź 2010, 2:43

"DrEndriu"]0W-30? A co z gwarancja? Jak zaleje 0W-30 a w ksiazce stoi, ze ma byc 5W-30 albo 0W-20. W sumie 0W-30 rozni sie od 5W-30, ze ten pierwszy jeszcze lepszy (rzadszy) przy zimnym rozruchu jest


Jesli masz auto na gwarancji,to najwazniejszym jest aby olej spelnial wymog specyfikacji.(norma)
W ksiazce obslugi na pewno jest podana.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

20 paź 2010, 8:42

grzes pisze:pmcomp, spilner, jasny gwint ale panowie generalizujecie, patrzmy po najprostszej linii, seryjny samochód, wszystko gra, i czego właściciel oczekuje po zmianie oleju na "nieco inny"? Fajerwerków?
[...] Jakoś u nas to wszystko kurde działa wg. inż odwrotnej, nawet głupi olej się zalewa wg. nie zrozumiałych dla mnie metod.

Ja na przykład mam taką fanaberię, że chcę mieć czysty silnik. Pamiętam jak wyglądały wałki rozrządu dopóki w ASO zalewali mi olej fordowski i wiem jak wyglądają teraz, kiedy zalewam coś nieco lepszego.
A dlaczego oleje z syntetyczną bazą są lepsze od hydrokrakowanych to sobie doczytaj.

grzes pisze:no chyba przy autko za 60tyś 6zł na butli oleju na sezon różnicy nie robi

Otóż to. Choć bądźmy szczerzy, mowa tu raczej o olejach nieco droższych.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

20 paź 2010, 9:05

http://motoryzacja.interia.pl/news/15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,1546529

Stawiam dolary przeciwko orzechom, że 20-letnia NA , może nie 15 ale ze 3 lata i przebiegu w tym czasie do 15 tys. km, też dałaby radę :razz:

Poza tym, jak patrzę na aktualne ceny olejów na allegro (dowolnej firmy), to mam wrażenie, że wszystkie one to podróbki. Jeszcze w zimie były zauważalnie droższe.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

20 paź 2010, 9:39

Rover pisze:Stawiam dolary przeciwko orzechom, że 20-letnia NA , może nie 15 ale ze 3 lata i przebiegu w tym czasie do 15 tys. km, też dałaby radę :razz:

Bywały w klubie i większe rodzynki jeśli chodzi o zmianę oleju, a raczej jej brak. :smile:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 paź 2010, 10:36

spilner pisze: olej fordowski
umówmy się: auto na F.. ;)
o olejach nie muszę doczytać by wiedzieć o nich wystarczająco wiele. Chciałbym jednak ponownie zaznaczyć czego dotyczył mój post w tym temacie odnośnie pytania "jaki olej inny niż...", o tym jak bardzo bezużyteczne propozycje zmiany tutaj się pojawiają w stosunku do tego co serwis zaleca nie będę dywagował bo co po niektórzy jak już napisałeś mają
spilner pisze:taką fanaberię
.
Jest pewna zasada której nie którzy zapominają tolerować, dopóki gówna nie ruszysz, to nie śmierdzi, interpretacja dowolna choć może zły przykład, nie mniej jednak dalej pozostaje nie zrozumiałe dla mnie po co zmieniać coś co jest dobre, a rozważania na temat specyfikacji i innych tym podobnych mają się ni jak do potrzeb. Zmiana oleju w celach "żeby było lepiej" "bo jest lepszy" " i wszelkie inne kombinacje z pochodną tego słowa po prostu mija się z celem bo podchodzi tylko i wyłącznie pod zalążek tego co prezentują z sobą akwizytorzy oferujący wszystkim znane lepsze przedmioty codziennego użytku.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 paź 2010, 11:13

grzes łagodniej można to nazwać: "Never touch running system." :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

20 paź 2010, 11:27

grzes pisze:Jest pewna zasada której nie którzy zapominają tolerować, dopóki gówna nie ruszysz, to nie śmierdzi, interpretacja dowolna choć może zły przykład, nie mniej jednak dalej pozostaje nie zrozumiałe dla mnie po co zmieniać coś co jest dobre, a rozważania na temat specyfikacji i innych tym podobnych mają się ni jak do potrzeb. Zmiana oleju w celach "żeby było lepiej" "bo jest lepszy" " i wszelkie inne kombinacje z pochodną tego słowa po prostu mija się z celem bo podchodzi tylko i wyłącznie pod zalążek tego co prezentują z sobą akwizytorzy oferujący wszystkim znane lepsze przedmioty codziennego użytku.


Z tymi akwizytorami to pojechałeś chłopie po bandzie. TAM DZIAŁAJĄ INNE ZASADY.

A znasz takie powiedzenie: lepsze wrogiem dobrego?

Po co bedziesz jadł szynkę, skoro wystarcza ci sucha bułka?

Wychodząc z Twojego założenia producent oleju powinien być tylko jeden. I jeden producent samochodów ... przecież mają przewozic osobe z punktu A do punktu B.

To o czym pisze ja nazywa sie postepem cywilizacyjnym, który powodowany jest dążeniem ludzkości do lepszego.

PS. na drzewie było cool, po co było z niego schodzić ? :roll:

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

20 paź 2010, 11:58

pmcomp, podpisuję się obiema rękami
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2010, 13:06

pmcomp pisze:Wychodząc z Twojego założenia producent oleju powinien być tylko jeden. I jeden producent samochodów ... przecież mają przewozic osobe z punktu A do punktu B.

Zapomniałeś dodać że kolor ma być czarny bo po co inny :mrgreen: Właściwie opony można też tylko jedne robić, całoroczne w zupełności wystarczą, a klej też tylko jeden, uniwersalny... Taki świat to byłby uporządkowany że hej :mrgreen:
grzes pisze:a rozważania na temat specyfikacji i innych tym podobnych mają się ni jak do potrzeb

Widzisz, właśnie wszystko zależy od potrzeb. Jednemu zależy na parametrach, a drugiemu są one obojętne, byle przebieg duży robić i co 30 tysięcy olej zmieniać. A produktu spełniającego to jednocześnie nie ma i być nie może. To co producent samochodu serwuje pod swoją marką jest jakimś wypośrodkowaniem różnych potrzeb z celem nadrzędnym czyli jego własnym maksymalnym zyskiem. I dlatego rózni dziwni ludzie z opanowaną umiejętnością czytania i przyswajania faktów stosują w swoich samochodach inne produkty, bardziej im odpowiadające...

A tak w ogóle to chyba sezon się zbliża ku końcowi, bo wątek olejowy ożył :mrgreen:

Po
eM
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

20 paź 2010, 14:28

pmcomp pisze:....................

To o czym pisze ja nazywa sie postepem cywilizacyjnym, który powodowany jest dążeniem ludzkości do lepszego.

PS. na drzewie było cool, po co było z niego schodzić ? :roll:

Pozdro


I z tym się nie zgodzę. Chyba, że pod postępem cywilizacyjnym będziemy rozumieć godne życie, którego nie ma bez pieniędzy. Bo o kasę chodzi w każdym nowym wynalazku, który jest lepszy od dotychczasowego, równie dobrego. Od lat +- 1980. (oczywiście w normalnym świecie, a nie w ówczesnej Polsce) zarabianie pieniędzy w gospodarce (a nie rozwój gospodarczy) oparte jest prawie wyłącznie na kreowaniu popytu na produkty w gruncie rzeczy zbędne. To co dobre już wymyślono, z domem włącznie. Teraz, to co dobre, za własne pieniądze zastępujemy lepszym i droższym. W ten sposób mamy komórki, które, jak na telefon przystało, robią zdjęcia, nawigację samochodową, bez której żaden szanujący się kierowca do domu nie trafi. IMO są to wyłącznie gadżety. Dla mnie gadżetem jest sama Miata NA w wersji totalnie podstawowej, taka goła i wesoła.
Wracając do tematu, trzymamy się jednak zaleceń producenta samochodu a nie producenta oleju, jak często go wymieniać i jakie powinien mieć parametry. Ostatecznie cała ta wartość niby dodana nowoczesnych olejów i tak, poza sportem, idzie do kanału po każdym 10 tys. km.
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

20 paź 2010, 14:43

majkel_c pisze:Widzisz, właśnie wszystko zależy od potrzeb. Jednemu zależy na parametrach [...]


No właśnie. Zależy mi na parametrach, dlatego pytam po co zmieniać seryjny olej?

Zanim zdecydowałem się na zakup elfa zrobiłem rozeznanie na rynku.
Ciężko znaleźć jakiś aktualny sensowny (czytaj z metodologią badania jak pan bóg przykazał) test olejów.
W każdym razie trafiłem na coś takiego:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Z tego testu wynika że najdroższy motul jest równie beznadziejny jak elf za pół ceny.
Dobre są dopiero wynalazki typu penrite czy też royal purple.

Ten test nie jest ani najświeższej daty, ani z rynku europejskiego. Pokazuje jednak że zasadniczo są 3 oleje wyróżniające się, a cała reszta jest równie kiepska.

Tylko jak mam rozpoznać który z tych olejów jest dobry? W tym sezonie mogła się formuła oleju zmienić i olej już nie jest równie dobry co był.

A nawet jeżeli, to jak mam zaufać motulowi, skoro w teście oba oleje tej firmy wypadły blado? Bo sprzedawca powie że ma technologie super mega wspomagającą smarowanie?

Z drugiej strony mam olej seryjny, który był przez inżynierów z mazdy testowany. Auto jeździło w okolicach koła podbiegunowego jak i po pustyni, na torze pewnie też gościło i wszystko działa, ba nawet mazda udziela mi gwarancji że wszystko będzie w najlepszym, porządku.

Dla jasności, nie twierdze że olej seryjny jest najlepszy. Twierdzę za to że mam pewność że wszystko będzie dobrze, a mówienie "weź olej x bo ma super mega molekularna technologię w sobie", nie poparte żadnym miarodajnym testem jest trochę naciągane.

Nie twierdze również że olej standardowy 5w30 jest najlepszy w każdych warunkach. Jak bym mieszkał na Syberii to pewnie wziął bym coś z gatunku 0w20 a jak na pustyni to 5/10w50, zaś przesiadując cały dzień na torze 20w60. Ale z tego co rozumiem dyskusja toczy się wokół auta używanego na co dzień w naszym klimacie.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

20 paź 2010, 14:54

Wydaję mi się, że KAŻDY nie najtańszy olej zrobi swoją robotę przy normalnym użytkowaniu.
Lepiej wymieniaj olej co 8-10tys. kilometrów niż szukaj cudów na kiju.
Nawet jeżeli jeden olej będzie lepszy od drugiego, to prawdopodobnie nie będziesz wstanie tego zaobserwować bo efekty będą widoczne po może 200tys kilometrów. A jeżeli dodamy do tego fakt że każdy jeździ samochodem inaczej, jeden wymienia olej częściej drugi rzadziej itd to bazowanie na takich opiniach jest średnio miarodajne.
Ja wlałem 10w60 bo powinien się lepiej sprawdzić w wyższych temperaturach i przy moim użytkowaniu samochodu :twisted:
Kup olej nie Tesco, często wymieniaj, nie daj się zwariować i będzie dobrze.
pozdrawiam!
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 paź 2010, 14:57

ahhh panowie panowie, czy wy nie potraficie czytać? autor pyta o olej i nawet słowem nie definiuje swoich potrzeb ani oczekiwań, ale dostaje szereg propozycji "lepszych" olejów!
majkel_c pisze:Widzisz, właśnie wszystko zależy od potrzeb

j.w.
Mówię jasno że jak można polecać komuś ten czy tamten olej nie wiedząc w ogóle czego właściciel oczekuje, jeżeli oczekiwań nie potrafi sprecyzować, czyli są prostolinijnie patrząc "od wymiany do wymiany" to każdy zalecany olej to spełni. I nic tu nie ma do rzeczy jakieś p. dolenie o drzewach, postępie, oponach całorocznych, bo to w ogólne nie dotyczy tego o czym rozmawiamy/ piszemy.
sam w miacie mam zalany 10w60 z racji turbo, ale co do "standardowego podejścia" do seryjnego samochodu wszystko w temacie mówi Rover.
kulkas pisze:Zależy mi na parametrach

jakich parametrach?


pmcomp pisze:Wychodząc z Twojego założenia producent oleju powinien być tylko jeden. I jeden producent samochodów ... przecież mają przewozic osobe z punktu A do punktu B.


nawet w 1% nie ma to nic wspólnego z moimi założeniami to co wypisujesz, jesteś troszeczkę jak wojewódzki, dużo zamieszania, dużo anegdotek i bzdurnych porównań ale 0 pokrycia do rzeczywistości.

Gdyby sucha bułka zapewniała walory smakowe i zapotrzebowanie w wartości odżywcze tej z szynką, to nawet Ty byś taką wcinał z trzęsącymi się uszami, bo 1 co byś powiedział: "po co mi ta szynka, skoro bez mam to samo?"
Więc jeżeli to dla Ciebie tak nie zrozumiałe to przetłumaczę: po co lepszy /droższy olej z nie wiadomo jakimi cudownymi właściwościami leczniczymi jeżeli potrzeba jest na zwykły, seryjny i on swoją rolę spełnia w 100%?



o, zgadzam się:
kulkas pisze:nie twierdze że olej seryjny jest najlepszy. Twierdzę za to że mam pewność że wszystko będzie dobrze, a mówienie "weź olej x bo ma super mega molekularna technologię w sobie", nie poparte żadnym miarodajnym testem jest trochę naciągane.


i tutaj również:
kulkas pisze:Nie twierdze również że olej standardowy 5w30 jest najlepszy w każdych warunkach.


ale jeżeli mamy coś komuś polecać, to warto najpierw usłyszeć "do czego" a nie walić jak armaty bez myślnymi pierdołami, a do tego kwitować cały temat dywagacjami o człowieku małpie i tym podobnym, żenujące podejście.

kulkas pisze:dyskusja toczy się wokół auta używanego na co dzień w naszym klimacie.

więc ja z tego rozumiem że ma być po prostu "jak najlepiej" od wymiany do wymiany, niech się proszę nie ośmiesza ten który będzie twierdził że tej roli zalecany, zwykły olej nie spełni i nie zapewni mu spokojnego długowiecznego użytkowania bo jacyś prezesi byli razem na kawie czy golfie, bo takie podejście to własnie głębokie średniowiecze.



MiC pisze:Wydaję mi się, że KAŻDY nie najtańszy olej zrobi swoją robotę przy normalnym użytkowaniu.
Lepiej wymieniaj olej co 8-10tys. kilometrów niż szukaj cudów na kiju.
Nawet jeżeli jeden olej będzie lepszy od drugiego, to prawdopodobnie nie będziesz wstanie tego zaobserwować bo efekty będą widoczne po może 200tys kilometrów. A jeżeli dodamy do tego fakt że każdy jeździ samochodem inaczej, jeden wymienia olej częściej drugi rzadziej itd to bazowanie na takich opiniach jest średnio miarodajne.


nie wydaje mi się, jestem tego pewien, jedyne co bym zmienił z "najtańszy" na pierwszy lepszy, czyli dowolny producent tylko gatunek prawidłowy do potrzeb i użytkowania.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

20 paź 2010, 15:51

grzes pisze:nawet w 1% nie ma to nic wspólnego z moimi założeniami to co wypisujesz, jesteś troszeczkę jak wojewódzki, dużo zamieszania, dużo anegdotek i bzdurnych porównań ale 0 pokrycia do rzeczywistości.

Gdyby sucha bułka zapewniała walory smakowe i zapotrzebowanie w wartości odżywcze tej z szynką, to nawet Ty byś taką wcinał z trzęsącymi się uszami, bo 1 co byś powiedział: "po co mi ta szynka, skoro bez mam to samo?"
Więc jeżeli to dla Ciebie tak nie zrozumiałe to przetłumaczę: po co lepszy /droższy olej z nie wiadomo jakimi cudownymi właściwościami leczniczymi jeżeli potrzeba jest na zwykły, seryjny i on swoją rolę spełnia w 100%?


Wiesz, chyba tym sie różnimy ... ja jednak wole bułke z szynką, nawet jak sama sucha wystarczy mi do przeżycia. No cóż, taki juz jestem :mrgreen: .

Ja lubie mieć ten lepszy, droższy z cudownymi właściwosciami. Taki już jestem. Lubie mieć dobre samopoczucie :mrgreen: .

PS. to jeszcze ci napisze jak wspomniany przez Ciebie Wojewódzki, chyba o Kube ci chodziło, poczytaj biografie znanych ludzi ... nikt z nich nie zadawalał się suchą bułką. A jaki to ma związek ze mną? Ano taki, że ja wole równac do góry, a nie do dołu.

:mrgreen: :cool: :grin:

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

20 paź 2010, 15:53

grzes pisze:Gdyby sucha bułka zapewniała walory smakowe i zapotrzebowanie w wartości odżywcze tej z szynką, to nawet Ty byś taką wcinał z trzęsącymi się uszami, bo 1 co byś powiedział: "po co mi ta szynka, skoro bez mam to samo?"
Więc jeżeli to dla Ciebie tak nie zrozumiałe to przetłumaczę: po co lepszy /droższy olej z nie wiadomo jakimi cudownymi właściwościami leczniczymi jeżeli potrzeba jest na zwykły, seryjny i on swoją rolę spełnia w 100%?


Najwyraźniej "zwykły" Mobil SuperS 10W40 nie spełniał swojej roli w 100% w moim aucie, bo ubywało go co 1000km jakieś 300ml, po przesiadce na 8100 X-Cess 5W40 zużycie oleju sporo spadło, ale dalej było zauważalne. W tej chwili od jakichś 5 tysięcy kilometrów jeżdżę na estrowym 8100 X-Lite 0W30 - zużycie oleju jest niezauważalne.

Jeśli bardziej odpowiada Ci branża spożywcza - są lepsze i gorsze szynki...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 paź 2010, 16:17

haha ale się pośmiałem :lol:

pmcomp,
znowu problemy z czytaniem z zrozumieniem, kurczę im później tym bardziej się przekonuję że jednak nowa matura to coś dobrego, czytanie z zrozumieniem, czytanie z..



Wroniasty pisze:Najwyraźniej "zwykły" Mobil SuperS 10W40 nie spełniał swojej roli w 100% w moim aucie, bo ubywało go co 1000km jakieś 300ml, po przesiadce na 8100 X-Cess 5W40 zużycie oleju sporo spadło, ale dalej było zauważalne. W tej chwili od jakichś 5 tysięcy kilometrów jeżdżę na estrowym 8100 X-Lite 0W30 - zużycie oleju jest niezauważalne.


Wronisty co to ma do rzeczy do 3/4 młodszej NC? a jak by Ci żarła 1l/1000 to byś wsadził nowy motor, i co z tego? nic to nie wnosi do tematu seryjnego, 100% sprawnego, cywilnego silnika i wyboru oleju dla niego pod kryterium "byle dobrze, jak najlepiej".
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 paź 2010, 16:56

grzes pisze:czytanie z zrozumieniem, czytanie z..

A nie powinno być "ze" zrozumieniem przypadkiem? Jakoś to dziwnie brzmi z "z".

Mniejsza z tym nie o tym chciałem pisać.

Grześ strasznie się ekscytujesz nie wiedzieć czemu :)

Trochę ciekawostek dla Ciebie:

[URL=http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=cfrm&c=5]-> Analizy olejów z butelki i z przebiegiem <-[/URL] Powinno dać Ci to wgląd jak bardzo się mylisz co do Twoich opinii o dobrym/złym oleju i różnic między nimi. Także jak się zastanowisz co to oznacza dla silnika to możesz znowu dojść do ciekawych wniosków i zmienić zdanie w kilku kwestiach.

[URL=http://grassrootsmotorsports.com/articles/stock-tips/]->Tu jeszcze jeden ciekawy link <-[/URL], polecam paragraf o smarowaniu, gdzieś na miata.net ktoś też robił podobne testy u siebie w zakładzie i doszedł do podobnych wniosków (niestety nie mam linka).

Miłego czytania.

EDIT: Oczywiście rodzi się pytanie, po co bawić się w rewelacyjne oleje jak auto zamierzasz posiadać 2 lata dajmy na to (i masz w d kolejnego posiadacza) ale ja mam podobne podejście jak Pmcomp jak mogę to będę wybierał jakość zawsze i wszędzie. Bo, przede wszystkim, lubię, a lubię, ponieważ z mojego doświadczenia zawsze jest to z korzyścią.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

20 paź 2010, 18:50

grzes pisze:haha ale się pośmiałem :lol:

pmcomp,
znowu problemy z czytaniem z zrozumieniem, kurczę im później tym bardziej się przekonuję że jednak nowa matura to coś dobrego, czytanie z zrozumieniem, czytanie z..


Aha ... zaczęły się osobiste wycieczki :evil:. To teraz ja się pośmieję zanim fajf wpadnie i posprzata :twisted: :mrgreen: .

Ta nowa matura, o której piszesz jest najprawdopodobniej dla Ciebie nieosiągalna.
Ja na szczęście, jako człowiek starej daty, maturę mam na dobrych, starych i sprawdzonych zasadach.

Życzę ci wpie....nia suchych, pożywnych bułek do końca życia i nudnej jazdy ciągle na tym samym, fabrycznym oleju :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2010, 19:55

sebna pisze:rochę ciekawostek dla Ciebie:
-> Analizy olejów z butelki i z przebiegiem <-

kulkas pisze:Ciężko znaleźć jakiś aktualny sensowny (czytaj z metodologią badania jak pan bóg przykazał) test olejów.

Ten portal, który sebna zalinkował jest świetny, jeśli chodzi o produkty olejowe. Nie wypowiadają się tam dziennikarze ani piarowcy ale właśnie chemicy od olejów. Nie wszystkie europejskie produkty można tam znaleźć, ale sporo jest.
pmcomp pisze:Aha ... zaczęły się osobiste wycieczki :evil: . To teraz ja się pośmieję zanim fajf wpadnie i posprzata :twisted: :mrgreen: .

Cóż, jesień idzie :wink:
Wroniasty pisze:Najwyraźniej "zwykły" Mobil SuperS 10W40 nie spełniał swojej roli w 100% w moim aucie

W moim też. Co prawda ubywało go jak zwykle, ale za to po dość niedużym przebiegu rzędu 6-7 tysięcy zawory twierdziły że mają go dość. Więc go zmieniłem na lepszą szynkę :mrgreen:

Po
Em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 paź 2010, 21:45

jest mi przykro osoby która uważa się za dorosłego rozumnego człowieka nie potrafi zrozumieć podstawowego przesłania i sensu wypowiedzi, zaczepliwe wypowiedzi biorą swoje źródło od totalnego zignorowania jakiegokolwiek myślenia logicznego ale nic na to nie poradzę.
Gdyby każdy seryjny samochód serwisowany wg. zaleceń producenta miał kończyć z zarżniętym wyeksploatowanym silnikiem bo ten był słaby to nikt z nas nie jeździł by obecnie miatką bo 90% z nich pochodzi z Reichu gdzie swoje 3/4 życia, dla nie których 1/2 i dla bardzo nie licznych 1/4 z niego spędziło właśnie zalewane specyfikami z serwisów które nic innego nie robią tylko leją co księgi nakazują bo dla nich to rzecz naturalna i oczywista że producent przemyślał swoje zalecenie, ale polak zawsze wie lepiej i zawsze potrafi poprawić więc jeżeli ktoś ma taki kaprys, proszę bardzo niech poprawia swoje x letnie auto które czasy świetności i tak ma już za sobą, no i przede wszystkim swoje samopoczucie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 paź 2010, 22:16

Grześ kłócisz się z faktami.

Powiem najprościej jak potrafię wybór na rynku jest duży - są różne segmenty cenowe - każdy segment ma swoich reprezentantów. Chodzi o to że wśród tych reprezentantów są oleje słabe i dobre i najlepsze - wszystko za te same / bardzo zbliżone pieniądze (bo w tym samym segmencie).

Więc dlaczego nie wybrać najlepszego oleju za kwotę, którą się na zakup chce przeznaczyć nie ważne czy to będzie 100 czy 1100 zł? Chyba że jesteś masochistą i wybierasz umyślnie produkt gorszy?

A forum mamy po to żeby się zapytać o rade bo nie każdemu chce się sprawdzać dziesiątki stron.

A chodzi o to, że od elfa są lepsze produkty... więc dlaczego ich nie użyć skoro nadeszła pora na zmianę?

Pozdro

EDIT: Co do instrukcji i zaleceń fabryki - po pierwsze instrukcje są aktualizowane i w nowych wydaniach możesz znaleźć nowe typy olejów dodane do zalecanych, bo Panowie w fabryce z nudów / nadmiaru środków / bać innych bardziej praktycznych pobudek postanowili przetestować oleje o innych parametrach i dodać je do listy rekomendowanych. Po drugie jest tak jak pisze Pmcomp, Mazda ma elfa a Ford ma coś innego bo takie maja umowy (a umowy mają takie bo tak im się opłaca koniec kropka), a nie dlatego, że to są oleje które leją ich inżynierowie olejowi (prywatnie) do swoich Mazd czy innych marek (bo Ci mogą wiedząc co i jak i mogą lać coś zupełnie innego albo i nie, bo maja gdzieś swoje samochody :D).
Ostatnio zmieniony 20 paź 2010, 22:32 przez sebna, łącznie zmieniany 3 razy.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2010, 22:27

sebna pisze:A chodzi o to, że od elfa są lepsze produkty...

Na dodatek magiczne słowo elf niewiele tu znaczy. W Europie zdecydowana większość olejów będących na rynku produkowana jest przez 3-4 dużych graczy petrochemicznych. Co sobie klient zamówi i za co zapłaci to wyprodukują. Również te z najniższej półki w hipermarkecie :mrgreen:
grzes pisze:właśnie zalewane specyfikami z serwisów które nic innego nie robią tylko leją co księgi nakazują bo dla nich to rzecz naturalna i oczywista że producent przemyślał swoje zalecenie

Taaaa... Ślepa wiara w niemiecki porządek ? Niestety wcale nie zawsze jest tak różowo, rzuć sobie okiem w mój wątek Ptaszora, co się czasem odkrywa po rozebraniu silnika. A kwitów na to z niemieckiego ASO to ja mam całą hałdę :mrgreen: Jest też kilku klubowiczy mających stały kontakt z perełkami z tamtejszego rynku... Mogliby też co nieco poopowiadać :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 paź 2010, 22:35

:twisted: Globalizacja :twisted:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 paź 2010, 22:45

dżizes krajst....zrobiliście z tego wątku kolejną wojnę polsko/polską....może ktoś posprząta tą chałę :evil:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2010, 22:52

sebna pisze:bo maja gdzieś swoje samochody

Albo nienawidzą samochodów i jeżdżą rowerami :mrgreen:
dżizes krajst....zrobiliście z tego wątku kolejną wojnę polsko/polską....może ktoś posprząta tą chałę

no trochę czaterią zalatuje :mrgreen: Przesprzątam to jutro :mrgreen:

Po
em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 paź 2010, 7:55

irakleo pisze:dżizes krajst....zrobiliście z tego wątku kolejną wojnę polsko/polską....może ktoś posprząta tą chałę :evil:


Podobnie jak w polityce ... chuzia na jednego.
Dobrze, że nie jestem Kaczorem :mrgreen: .

BTW czy Kaczor ma prawo jazdy i jakieś wrotki?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
ODPOWIEDZ