[połączony] Jakie opony zimowe

Ktore wybrac?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Spider
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Kraków/Skawina

14 paź 2010, 9:43

Dzięki majkel_c rozumie że masz, lub jeździłeś na nokianach?
Potrzebuje właśnie takich opon które dają rade na śniegu. Obecnie mam Fuldy - strasznie taneczne, dlatego w tym roku już definitywnie muszę je zamienić. Na asfalcie, jak na asfalcie - większość trzyma formę, ale prawdziwy taniec ...zaczyna się gdy spadnie troszkę śniegu.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, 9:46 przez Spider, łącznie zmieniany 1 raz.
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

14 paź 2010, 9:46

Ciekawą alternatywą jest Yokohama W.drive - cena też bardzo dobra ok. 240zł dla rozmiaru 195/50/15
Spider
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Kraków/Skawina

14 paź 2010, 9:49

greagh czy profil 50 nie jest zbyt niskim na zimę? Wiadomo, na asfalt super, ale co się dzieje na zalegającym na ulicach śniegu, jak to było chociażby w zeszłym roku?
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2010, 11:25

Spider pisze:Dzięki majkel_c rozumie że masz, lub jeździłeś na nokianach?

Jeżdżę na wrg2 już 2 zimy na cywilu i czasami miatą. O dokładniejsze wrażenia z miaty zastukaj do Karoliny, ona na wrg2 bez przerwy jeździ zimą.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2010, 11:43

Taaa... Dwie zimy już na nokianach pomykam. Zima dwa lata temu była bezproblemowa, a ta ostatnia już trochę mniej, bo śniegu było bardzo dużo. Mazda na nokianach jedzie po śniegu nawet nieźle, ale trzeba być bardzo delikatnym z gazem bo tyłek lubi wyjechać - minimalnie, ale jednak. Na szczęście ujęcie gazu przywraca tor jazdy. No chyba, że się trafi na lód. A trafiłam :mrgreen:
Nie zakopałam się ani razu i nigdy nie miałam problemu z ruszeniem (nawet jak mnie totalnie zasypało).
Ogólnie oponki są niezłe. Miata to wymagające stworzenie zimą i nokiany dają radę.
Jest ryzyko - jest przyjemność
Spider
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Kraków/Skawina

14 paź 2010, 11:49

...i o to chodziło

- Super :D
Bardzo dziękuję za opinie
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
sweet_misery
Posty: 30
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:57
Lokalizacja: Tarnów

16 paź 2010, 9:45

Ja mam natomiast pytanie odnosnie profilu opony , jaki bedzie najlepszy do 15 calowej felgi.Rozwazam taka kombinacje: 185/60 R15

Rozwazalem ,gdyz wybor padl na Goodyear 185/60 R15 UG 7 + [84] T :grin:
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

17 paź 2010, 17:46

Ja mam Goodyear contagrip 7+ na profilu 60. Gnie się w zakrętach, czuje się, że trochę pływa felga, jest zdecydowanie bardziej komfortowo niż na letnich 50-tkach. Ale po śniegu idzie jak czołg.
sweet_misery
Posty: 30
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:57
Lokalizacja: Tarnów

18 paź 2010, 7:52

dzieki za krotka recenzje :wink: miata w zimie bedzie stala praktycznie caly czas w garazu bo okres zimowy mam zamiar spedzic w ciepelku :grin:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

18 paź 2010, 16:28

Witam,

zakupiłem do cywilowozu Pirelli Sotto Zero ver.2 225/45/17.
Na razie testy tylko przy ok. 1 stopnia na plusie na suchym i przy ok. 6 stopni na plusie na lekko mokrym.
Wrażenia bardzo, bardzo pozytywne. Wczesniej miałem Sotto Zero 215/55/16 i złego słowa o nich nie mogłem powiedzieć, choc na głęboki snieg na pewno są lepsze.

Sotto Zero ver.2 wyglada na lepszą wersję. Trzeci dodatkowy rowek powinien powodować, że opona bedzie sie lepiej zachowywała na mokrym i na błocie posniegowym. Zobaczymy.

Aaaa ... i jest cicha. Tyle mojej mini recenzji.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
sweet_misery
Posty: 30
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:57
Lokalizacja: Tarnów

18 paź 2010, 18:54

pmcomp sprawdz koniecznie pw
"Czas to jedyny kapitał ludzi, którzy mają za cały majątek swą inteligencję"
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

18 paź 2010, 20:06

A ja wlasnie rowniez jestem po tygodniu testowania oponek - Vredestein Wintrack Extreme Extra Load 205/45 R17

Pierwsze wrazenia:
1. Przy temp. ok 10 stopni i mokrej nawierzchni zdarza sie czasami przy ruszaniu na swiatlach lekki pisk:) Na letnich Bridgestone przy wlaczonej elektronice prawie niemozliwe.
2. Komfort rewelacyjny. Jest naprawde duza roznica niz na fabrycznych letnich Bridgestone 205-tkach. Jest duzo bardziej miekko.
3. Dalej przy porownaniu z letnimi - jak wyzej - sa glosniejsze (wyraznie - tzn. przy predkosci ok 110/godz. przy wylaczonym radiu slychac z oddali nadlatujaca chmure strzal Apaczow:) - swist jest naturalnie niewielki, ale jak napisalem jest roznica w stosunku do letnich
4. Przy ok -1 - +3 jednak lepsza przyczepnosc (jest takie male rondo, na ktorye wjezdzam i zjezdzam ok 30/godz i na letnich czasami milo zarzucilo; na zimowych nic z tego)
5. Maja piekny bieznik:)
6. Pachna holenderskim ziolem:) (Oranje - Made in Holland:))

Na razie tyle. Do pierwszego sniegu.....
Załączniki
Vredestein.jpg
Ale Jazda!!!
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

18 paź 2010, 20:08

Wlasnie jestem po tygodniu testowania oponek - Vredestein Wintrack Extreme Extra Load 205/45 R17

Pierwsze wrazenia:
1. Przy temp. ok 10 stopni i mokrej nawierzchni zdarza sie czasami przy ruszaniu na swiatlach lekki pisk:) Na letnich Bridgestone przy wlaczonej elektronice prawie niemozliwe.
2. Komfort rewelacyjny. Jest naprawde duza roznica niz na fabrycznych letnich Bridgestone 205-tkach. Jest duzo bardziej miekko.
3. Dalej przy porownaniu z letnimi - jak wyzej - sa glosniejsze (wyraznie - tzn. przy predkosci ok 110/godz. przy wylaczonym radiu slychac z oddali nadlatujaca chmure strzal Apaczow:) - swist jest naturalnie niewielki, ale jak napisalem jest roznica w stosunku do letnich
4. Przy ok -1 - +3 jednak lepsza przyczepnosc (jest takie male rondo, na ktorye wjezdzam i zjezdzam ok 30/godz i na letnich czasami milo zarzucilo; na zimowych nic z tego)
5. Maja piekny bieznik:)
6. Pachna holenderskim ziolem:) (Oranje - Made in Holland:))

Na razie tyle. Do pierwszego sniegu.....
Załączniki
Vredestein.jpg
Ale Jazda!!!
Spider
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Kraków/Skawina

20 paź 2010, 22:41

Kurcze :/ tak sobie jeszcze oglądam i znalazłem prześliczne Toyo S953 195/50/R15 :sad:
Obrazek
Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?

Bardzo mi się podobają!

...ale może jednak pozostać przy Nokianach? :???:
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
D.
Posty: 42
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:49
Lokalizacja: Stolica

21 paź 2010, 0:55

A jak zapatrujecie sie na kwestie felg: stalowki vide alusy?
Z jednej strony mam wyzsze koszta (felgi + opony + kolpaki), wyglad samochodu na stalowkach :roll: i kwestie "odpornosci" na zime - z drugiej argumenty dokladnie odwrotne i fakt, ze samochod bedzie rzadko uzywany, jak juz to raczej w kwestii wyjazdu na zimowisko ;) Poza tym bedzie mu cieplo na parkingu :)
Z racji tego, ze to bedzie moj pierwszy sezon zimowy z Miata, ciekawi mnie tez jak sie zachowuje samochod na wezszych oponach i wyzszym profillu?

Zeby nie bylo OT - czy ktos moze testowal Fuldy Kristal Montero 3 i/lub Yokohama W.drive? Roznica w cenie niewielka, niby Fulda to przedzial sredni a Yoko wysoki, niemniej opinie na ich temat sa podobne.
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

21 paź 2010, 8:42

Ad 1 - ja jeździłem na ALU całą zimę. Też bałem się soli, kamieni itp - felgi przetrwały w super stanie. Jedyne uszkodzenia jakie mają zostały zrobione w sezonie letnim.

Ad2 - Jeździłem na Yoko ale w aucie FWD i rozmiarze 205/55/16 - mocno słabe. Jedyne warunki na których się sprawdza to miejska zima - sucho, mroźno, czasem lekki śnieg. Wykopać się nie sposób, trakcja w kopnym śniegu żadna no i po jednym sezonie zużyte w połowie. Fulda z kolei nie wypada najlepiej w testach. Szukałbym innego rozwiązania.

PS
Ja jeździłem na Bridgestone Blizzak LM 25 - 185/50/16 - Opona na suchym trzyma tak sobie, na mokrym relatywnie nieźle, ale im więcej śniegu tym lepiej. Po jednym sezonie nie wyglądają na zużyte (mogę zmierzyć bieżnik jeśli ktoś potrzebuje). Jedyny i największy minus - głośne jak cholera.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 paź 2010, 8:50

Luke pisze:Fulda z kolei nie wypada najlepiej w testach. Szukałbym innego rozwiązania.


wskaż mi te testy ;) w testach ADAC w rozmiarze 185/60/14 ma drugie miejsce, jedno jest pewne Fulda lubi się ścierać, testy ADAC to potwierdzają, 3-4 lata temu miałem letnie fuldy w escorcie przez okres letni zniknęły prawie w połowie ;) ale nie miały lekkiego życia, więc się nie dziwię ;)
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

21 paź 2010, 9:07

kammich pisze:wskaż mi te testy ;)


Poszperałem, poszukałem i zwracam honor. Gdzieś mi się zakodowało, że Fulda zawsze zamyka stawkę w testach - pewnie tak było parę modeli temu.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 paź 2010, 9:13

Spider pisze:Kurcze :/ tak sobie jeszcze oglądam i znalazłem prześliczne Toyo S953 195/50/R15 :sad:
[url=http://usluga.alte.pl/mx-5/25579.jpg]Obrazek[/url]
Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?

Bardzo mi się podobają!

...ale może jednak pozostać przy Nokianach? :???:

Planuje je właśnie nabyć i się na własnej skórze przekonać czy są ok ;)
Tanio do wzięcia w sklepie http://realmoto.pl/Toyo_SNOWPROX-S953_o20620.html
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

21 paź 2010, 9:15

D. pisze: czy ktos moze testowal Fuldy Kristal Montero 3 i/lub Yokohama W.drive?

Mój brat je ma w NB 1,8 - idealne do miasta na bezśnieżne warunki. Są po 2 sezonach i nie są zbytnio starte. Wiele osób pisze, że te opony nie nadają się na śnieg... Przecież mx5 nie nadaje się na śnieg...
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

21 paź 2010, 11:23

D. pisze:Yokohama W.drive


Moja Miata jeździła na W.Drive poprzedniej zimy - bardzo fajna opona na błoto pośniegowe i mokrą/suchą trasę - na śniegu jest po prostu beznadziejna

Spider pisze:prześliczne Toyo S953 195/50/R15 :sad:

Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?

Bardzo mi się podobają!


Kupujesz opony ze względu na kształt bieżnika? :lol:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

21 paź 2010, 11:44

greagh pisze:Przecież mx5 nie nadaje się na śnieg...


Nie :?:
Obrazek

P.S. Z tyłu Michelin Alp A2
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 paź 2010, 13:04

Spider pisze:Ten bieżnik wygląda wspaniale.

rozwalił mnie ten tekst:D ważne żeby dobrze trzymał.. dobrze to wyglądają semi slicki ale zimówki:D?


ja mam dobre doświadczenia z michelin alpin w 14" ale na moje warunki finansowe wybitnie miękka opona i bardzo ale to bardzo szybko widać na niej zużycie, no ale coś kosztem czegoś, miękka mieszanka. (tutaj jazda na miacie)
Nie polecę raczej dunlopów winter coś tam bo po prostu od kiedy bieżnik sięgnął 6mm zaczęła się tragedia, niby już mało ale w porównanie do alpinów 2 światy. (tutaj jazda dziennym 32 fwd)
Natomiast obecnie oczarowały mnie klebery pewne, muszę model dokładnie sprawdzić w garażu, ale po prostu bardzo dobrze sprawdziły się zeszłego sezonu w górach.
Dlatego mimo że miata zimuje w garażu to zdecydowanie do dziennowozu zaopatrzę się w klebery.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
D.
Posty: 42
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:49
Lokalizacja: Stolica

21 paź 2010, 15:47

Jeszcze male info dla Warszawiakow: [URL=http://www.groupon.pl/oferty/warszawa/wulkanizacja-warszawa/120037/.W3WXSe?nlp]>>wymiana opon za 70 zl<<[/URL]. Co prawda to 10 zl mniej niz standardowo, ale plusem jest ustawienie sie na konkretna godzine i praca 24/dobe (ten azot to pomijam) ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 paź 2010, 16:32

Wow, 140zł za wymianę opon :shock: Na szczęście nie zmieniam w Warszawie. I płacę 25zł za komplet...
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 paź 2010, 18:03

Wroniasty pisze:Moja Miata jeździła na W.Drive poprzedniej zimy - bardzo fajna opona na błoto pośniegowe i mokrą/suchą trasę - na śniegu jest po prostu beznadziejna



To będzie moja trzecia zima na nich.
Potwierdzam to co napisał Wroniasty. Zresztą pisałem na ich temat kilka stron wcześniej :P

Wroniasty pisze:Spider napisał/a:
prześliczne Toyo S953 195/50/R15

Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?

Bardzo mi się podobają!

Kupujesz opony ze względu na kształt bieżnika?


Niejednokrotnie lepiej się tym kierować niż opiniami w Internecie :mrgreen:
Może i jestem dziwny, ale też lubię jak jest fajny bieżnik :) Dosyć często "na oko" można przewidzieć czego można się po oponie spodziewać.
Niestety najgorsze jest to, że większość testów przeprowadzonych przez różne portale/gazety/programy w tv ma się nijak do Miaty (zwłaszcza MK1) :( To jest naprawdę lekkie auto i z rozkładem mas fifty/fifty. Opona która sprawdza się idealnie w Audi A8 może nie koniecznie dobrze sprawdzać się w Miacie...
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

10 lis 2010, 18:30

pmcomp pisze:Witam,

zakupiłem do cywilowozu Pirelli Sotto Zero ver.2 225/45/17.
Na razie testy tylko przy ok. 1 stopnia na plusie na suchym i przy ok. 6 stopni na plusie na lekko mokrym.
Wrażenia bardzo, bardzo pozytywne. Wczesniej miałem Sotto Zero 215/55/16 i złego słowa o nich nie mogłem powiedzieć, choc na głęboki snieg na pewno są lepsze.

Sotto Zero ver.2 wyglada na lepszą wersję. Trzeci dodatkowy rowek powinien powodować, że opona bedzie sie lepiej zachowywała na mokrym i na błocie posniegowym. Zobaczymy.

Aaaa ... i jest cicha. Tyle mojej mini recenzji.

Pozdro


Dodam, że ostatnio miałem przyjemność w deszczu i też nie było kulawo.
Najważniejesze jednak, że jest CICHO !!! Tak cichej zimowej opony jeszcze nie miałem.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

10 lis 2010, 18:53

DieSpinnePL pisze:
Wroniasty pisze:Moja Miata jeździła na W.Drive poprzedniej zimy - bardzo fajna opona na błoto pośniegowe i mokrą/suchą trasę - na śniegu jest po prostu beznadziejna



To będzie moja trzecia zima na nich.
Potwierdzam to co napisał Wroniasty. Zresztą pisałem na ich temat kilka stron wcześniej :P

Wroniasty pisze:Spider napisał/a:
prześliczne Toyo S953 195/50/R15

Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?

Bardzo mi się podobają!

Kupujesz opony ze względu na kształt bieżnika?


Niejednokrotnie lepiej się tym kierować niż opiniami w Internecie :mrgreen:
Może i jestem dziwny, ale też lubię jak jest fajny bieżnik :) Dosyć często "na oko" można przewidzieć czego można się po oponie spodziewać.
Niestety najgorsze jest to, że większość testów przeprowadzonych przez różne portale/gazety/programy w tv ma się nijak do Miaty (zwłaszcza MK1) :( To jest naprawdę lekkie auto i z rozkładem mas fifty/fifty. Opona która sprawdza się idealnie w Audi A8 może nie koniecznie dobrze sprawdzać się w Miacie...


Toyo S953 w tym rozmiarze leżą u mnie w garażu i czekają na śnieg :) Jak założę, napisze jak się spisują.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Spider
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Kraków/Skawina

17 lis 2010, 14:42

Wybrałem jednak Toyo S953

Już mam "ubrane" :D

Jak na razie lux na suchym i mokrym (porównując do fuldy).
Zobaczymy jak na śniegu (mam nadzieję - nie za szybko ;) )

Chociaż śnieg - i tylny pęd ... :mrgreen:

Jak to wygląd nie jest najważniejszy?!

Przecież to M I A T A !!! :mrgreen:

i tak jak pisze DieSpinnePL, ale nie można tez ślepo ufać opiniom i testom z sieci gdy samochodem na który się zakłada opony jest miata

zobaczymy, jak oponki spiszą się na śniegu :lol:
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
piterson
Posty: 106
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:01
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2010, 15:29

Miałem spory dylemat jakie opony założyć na moją NBfl. To jest w tym momencie mój podstawowy samochód i musi dowieźć mnie zawsze i wszędzie. Wiadomo było że fabryczne 205/45/16 odpadają. Zakupiłem specjalnie 15-calowe Enkei - ale stwierdziłem że profil 50 na zimę a zwłaszcza jej koniec i związaną z tym niespotykaną "porowatość" krakowskich dróg również odpada.
Rozważałem 195/55 i 185/55. Ostatecznie zdecydowałem się na Bridgestone LM-30 w rozmiarze... 185/60/15 :oops:
Jeżdżę od tygodnia i jest na prawdę ok - zaskakująco dobrze i na suchym i na mokrym. W ogóle nie piszczą. Jedyna wada jak na razie to ten trochę baloniasty wygląd. Zobaczymy co będzie gdy spadnie śnieg i temperatury pójdą mocno w dół (szczerze powiedziawszy nie mogę się doczekać :twisted: )
ODPOWIEDZ