[połączony] Jakie opony zimowe
Ktore wybrac?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
Dzięki majkel_c rozumie że masz, lub jeździłeś na nokianach?
Potrzebuje właśnie takich opon które dają rade na śniegu. Obecnie mam Fuldy - strasznie taneczne, dlatego w tym roku już definitywnie muszę je zamienić. Na asfalcie, jak na asfalcie - większość trzyma formę, ale prawdziwy taniec ...zaczyna się gdy spadnie troszkę śniegu.
Potrzebuje właśnie takich opon które dają rade na śniegu. Obecnie mam Fuldy - strasznie taneczne, dlatego w tym roku już definitywnie muszę je zamienić. Na asfalcie, jak na asfalcie - większość trzyma formę, ale prawdziwy taniec ...zaczyna się gdy spadnie troszkę śniegu.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, 9:46 przez Spider, łącznie zmieniany 1 raz.
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
greagh czy profil 50 nie jest zbyt niskim na zimę? Wiadomo, na asfalt super, ale co się dzieje na zalegającym na ulicach śniegu, jak to było chociażby w zeszłym roku?
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
Spider pisze:Dzięki majkel_c rozumie że masz, lub jeździłeś na nokianach?
Jeżdżę na wrg2 już 2 zimy na cywilu i czasami miatą. O dokładniejsze wrażenia z miaty zastukaj do Karoliny, ona na wrg2 bez przerwy jeździ zimą.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Taaa... Dwie zimy już na nokianach pomykam. Zima dwa lata temu była bezproblemowa, a ta ostatnia już trochę mniej, bo śniegu było bardzo dużo. Mazda na nokianach jedzie po śniegu nawet nieźle, ale trzeba być bardzo delikatnym z gazem bo tyłek lubi wyjechać - minimalnie, ale jednak. Na szczęście ujęcie gazu przywraca tor jazdy. No chyba, że się trafi na lód. A trafiłam
Nie zakopałam się ani razu i nigdy nie miałam problemu z ruszeniem (nawet jak mnie totalnie zasypało).
Ogólnie oponki są niezłe. Miata to wymagające stworzenie zimą i nokiany dają radę.

Nie zakopałam się ani razu i nigdy nie miałam problemu z ruszeniem (nawet jak mnie totalnie zasypało).
Ogólnie oponki są niezłe. Miata to wymagające stworzenie zimą i nokiany dają radę.
Jest ryzyko - jest przyjemność
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 maja 2010, 15:57
- Lokalizacja: Tarnów
Ja mam natomiast pytanie odnosnie profilu opony , jaki bedzie najlepszy do 15 calowej felgi.Rozwazam taka kombinacje: 185/60 R15
Rozwazalem ,gdyz wybor padl na Goodyear 185/60 R15 UG 7 + [84] T
Rozwazalem ,gdyz wybor padl na Goodyear 185/60 R15 UG 7 + [84] T

-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Ja mam Goodyear contagrip 7+ na profilu 60. Gnie się w zakrętach, czuje się, że trochę pływa felga, jest zdecydowanie bardziej komfortowo niż na letnich 50-tkach. Ale po śniegu idzie jak czołg.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 maja 2010, 15:57
- Lokalizacja: Tarnów
dzieki za krotka recenzje
miata w zimie bedzie stala praktycznie caly czas w garazu bo okres zimowy mam zamiar spedzic w ciepelku 


- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Witam,
zakupiłem do cywilowozu Pirelli Sotto Zero ver.2 225/45/17.
Na razie testy tylko przy ok. 1 stopnia na plusie na suchym i przy ok. 6 stopni na plusie na lekko mokrym.
Wrażenia bardzo, bardzo pozytywne. Wczesniej miałem Sotto Zero 215/55/16 i złego słowa o nich nie mogłem powiedzieć, choc na głęboki snieg na pewno są lepsze.
Sotto Zero ver.2 wyglada na lepszą wersję. Trzeci dodatkowy rowek powinien powodować, że opona bedzie sie lepiej zachowywała na mokrym i na błocie posniegowym. Zobaczymy.
Aaaa ... i jest cicha. Tyle mojej mini recenzji.
Pozdro
zakupiłem do cywilowozu Pirelli Sotto Zero ver.2 225/45/17.
Na razie testy tylko przy ok. 1 stopnia na plusie na suchym i przy ok. 6 stopni na plusie na lekko mokrym.
Wrażenia bardzo, bardzo pozytywne. Wczesniej miałem Sotto Zero 215/55/16 i złego słowa o nich nie mogłem powiedzieć, choc na głęboki snieg na pewno są lepsze.
Sotto Zero ver.2 wyglada na lepszą wersję. Trzeci dodatkowy rowek powinien powodować, że opona bedzie sie lepiej zachowywała na mokrym i na błocie posniegowym. Zobaczymy.
Aaaa ... i jest cicha. Tyle mojej mini recenzji.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 maja 2010, 15:57
- Lokalizacja: Tarnów
pmcomp sprawdz koniecznie pw
"Czas to jedyny kapitał ludzi, którzy mają za cały majątek swą inteligencję"
A ja wlasnie rowniez jestem po tygodniu testowania oponek - Vredestein Wintrack Extreme Extra Load 205/45 R17
Pierwsze wrazenia:
1. Przy temp. ok 10 stopni i mokrej nawierzchni zdarza sie czasami przy ruszaniu na swiatlach lekki pisk:) Na letnich Bridgestone przy wlaczonej elektronice prawie niemozliwe.
2. Komfort rewelacyjny. Jest naprawde duza roznica niz na fabrycznych letnich Bridgestone 205-tkach. Jest duzo bardziej miekko.
3. Dalej przy porownaniu z letnimi - jak wyzej - sa glosniejsze (wyraznie - tzn. przy predkosci ok 110/godz. przy wylaczonym radiu slychac z oddali nadlatujaca chmure strzal Apaczow:) - swist jest naturalnie niewielki, ale jak napisalem jest roznica w stosunku do letnich
4. Przy ok -1 - +3 jednak lepsza przyczepnosc (jest takie male rondo, na ktorye wjezdzam i zjezdzam ok 30/godz i na letnich czasami milo zarzucilo; na zimowych nic z tego)
5. Maja piekny bieznik:)
6. Pachna holenderskim ziolem:) (Oranje - Made in Holland:))
Na razie tyle. Do pierwszego sniegu.....
Pierwsze wrazenia:
1. Przy temp. ok 10 stopni i mokrej nawierzchni zdarza sie czasami przy ruszaniu na swiatlach lekki pisk:) Na letnich Bridgestone przy wlaczonej elektronice prawie niemozliwe.
2. Komfort rewelacyjny. Jest naprawde duza roznica niz na fabrycznych letnich Bridgestone 205-tkach. Jest duzo bardziej miekko.
3. Dalej przy porownaniu z letnimi - jak wyzej - sa glosniejsze (wyraznie - tzn. przy predkosci ok 110/godz. przy wylaczonym radiu slychac z oddali nadlatujaca chmure strzal Apaczow:) - swist jest naturalnie niewielki, ale jak napisalem jest roznica w stosunku do letnich
4. Przy ok -1 - +3 jednak lepsza przyczepnosc (jest takie male rondo, na ktorye wjezdzam i zjezdzam ok 30/godz i na letnich czasami milo zarzucilo; na zimowych nic z tego)
5. Maja piekny bieznik:)
6. Pachna holenderskim ziolem:) (Oranje - Made in Holland:))
Na razie tyle. Do pierwszego sniegu.....
Ale Jazda!!!
Wlasnie jestem po tygodniu testowania oponek - Vredestein Wintrack Extreme Extra Load 205/45 R17
Pierwsze wrazenia:
1. Przy temp. ok 10 stopni i mokrej nawierzchni zdarza sie czasami przy ruszaniu na swiatlach lekki pisk:) Na letnich Bridgestone przy wlaczonej elektronice prawie niemozliwe.
2. Komfort rewelacyjny. Jest naprawde duza roznica niz na fabrycznych letnich Bridgestone 205-tkach. Jest duzo bardziej miekko.
3. Dalej przy porownaniu z letnimi - jak wyzej - sa glosniejsze (wyraznie - tzn. przy predkosci ok 110/godz. przy wylaczonym radiu slychac z oddali nadlatujaca chmure strzal Apaczow:) - swist jest naturalnie niewielki, ale jak napisalem jest roznica w stosunku do letnich
4. Przy ok -1 - +3 jednak lepsza przyczepnosc (jest takie male rondo, na ktorye wjezdzam i zjezdzam ok 30/godz i na letnich czasami milo zarzucilo; na zimowych nic z tego)
5. Maja piekny bieznik:)
6. Pachna holenderskim ziolem:) (Oranje - Made in Holland:))
Na razie tyle. Do pierwszego sniegu.....
Pierwsze wrazenia:
1. Przy temp. ok 10 stopni i mokrej nawierzchni zdarza sie czasami przy ruszaniu na swiatlach lekki pisk:) Na letnich Bridgestone przy wlaczonej elektronice prawie niemozliwe.
2. Komfort rewelacyjny. Jest naprawde duza roznica niz na fabrycznych letnich Bridgestone 205-tkach. Jest duzo bardziej miekko.
3. Dalej przy porownaniu z letnimi - jak wyzej - sa glosniejsze (wyraznie - tzn. przy predkosci ok 110/godz. przy wylaczonym radiu slychac z oddali nadlatujaca chmure strzal Apaczow:) - swist jest naturalnie niewielki, ale jak napisalem jest roznica w stosunku do letnich
4. Przy ok -1 - +3 jednak lepsza przyczepnosc (jest takie male rondo, na ktorye wjezdzam i zjezdzam ok 30/godz i na letnich czasami milo zarzucilo; na zimowych nic z tego)
5. Maja piekny bieznik:)
6. Pachna holenderskim ziolem:) (Oranje - Made in Holland:))
Na razie tyle. Do pierwszego sniegu.....
Ale Jazda!!!
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kurcze :/ tak sobie jeszcze oglądam i znalazłem prześliczne Toyo S953 195/50/R15
Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?
Bardzo mi się podobają!
...ale może jednak pozostać przy Nokianach?


Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?
Bardzo mi się podobają!
...ale może jednak pozostać przy Nokianach?

każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
A jak zapatrujecie sie na kwestie felg: stalowki vide alusy?
Z jednej strony mam wyzsze koszta (felgi + opony + kolpaki), wyglad samochodu na stalowkach
i kwestie "odpornosci" na zime - z drugiej argumenty dokladnie odwrotne i fakt, ze samochod bedzie rzadko uzywany, jak juz to raczej w kwestii wyjazdu na zimowisko
Poza tym bedzie mu cieplo na parkingu
Z racji tego, ze to bedzie moj pierwszy sezon zimowy z Miata, ciekawi mnie tez jak sie zachowuje samochod na wezszych oponach i wyzszym profillu?
Zeby nie bylo OT - czy ktos moze testowal Fuldy Kristal Montero 3 i/lub Yokohama W.drive? Roznica w cenie niewielka, niby Fulda to przedzial sredni a Yoko wysoki, niemniej opinie na ich temat sa podobne.
Z jednej strony mam wyzsze koszta (felgi + opony + kolpaki), wyglad samochodu na stalowkach



Z racji tego, ze to bedzie moj pierwszy sezon zimowy z Miata, ciekawi mnie tez jak sie zachowuje samochod na wezszych oponach i wyzszym profillu?
Zeby nie bylo OT - czy ktos moze testowal Fuldy Kristal Montero 3 i/lub Yokohama W.drive? Roznica w cenie niewielka, niby Fulda to przedzial sredni a Yoko wysoki, niemniej opinie na ich temat sa podobne.
Ad 1 - ja jeździłem na ALU całą zimę. Też bałem się soli, kamieni itp - felgi przetrwały w super stanie. Jedyne uszkodzenia jakie mają zostały zrobione w sezonie letnim.
Ad2 - Jeździłem na Yoko ale w aucie FWD i rozmiarze 205/55/16 - mocno słabe. Jedyne warunki na których się sprawdza to miejska zima - sucho, mroźno, czasem lekki śnieg. Wykopać się nie sposób, trakcja w kopnym śniegu żadna no i po jednym sezonie zużyte w połowie. Fulda z kolei nie wypada najlepiej w testach. Szukałbym innego rozwiązania.
PS
Ja jeździłem na Bridgestone Blizzak LM 25 - 185/50/16 - Opona na suchym trzyma tak sobie, na mokrym relatywnie nieźle, ale im więcej śniegu tym lepiej. Po jednym sezonie nie wyglądają na zużyte (mogę zmierzyć bieżnik jeśli ktoś potrzebuje). Jedyny i największy minus - głośne jak cholera.
Ad2 - Jeździłem na Yoko ale w aucie FWD i rozmiarze 205/55/16 - mocno słabe. Jedyne warunki na których się sprawdza to miejska zima - sucho, mroźno, czasem lekki śnieg. Wykopać się nie sposób, trakcja w kopnym śniegu żadna no i po jednym sezonie zużyte w połowie. Fulda z kolei nie wypada najlepiej w testach. Szukałbym innego rozwiązania.
PS
Ja jeździłem na Bridgestone Blizzak LM 25 - 185/50/16 - Opona na suchym trzyma tak sobie, na mokrym relatywnie nieźle, ale im więcej śniegu tym lepiej. Po jednym sezonie nie wyglądają na zużyte (mogę zmierzyć bieżnik jeśli ktoś potrzebuje). Jedyny i największy minus - głośne jak cholera.
Luke pisze:Fulda z kolei nie wypada najlepiej w testach. Szukałbym innego rozwiązania.
wskaż mi te testy



- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Spider pisze:Kurcze :/ tak sobie jeszcze oglądam i znalazłem prześliczne Toyo S953 195/50/R15![]()
[url=http://usluga.alte.pl/mx-5/25579.jpg]Obrazek[/url]
Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?
Bardzo mi się podobają!
...ale może jednak pozostać przy Nokianach?
Planuje je właśnie nabyć i się na własnej skórze przekonać czy są ok

Tanio do wzięcia w sklepie http://realmoto.pl/Toyo_SNOWPROX-S953_o20620.html
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


D. pisze: czy ktos moze testowal Fuldy Kristal Montero 3 i/lub Yokohama W.drive?
Mój brat je ma w NB 1,8 - idealne do miasta na bezśnieżne warunki. Są po 2 sezonach i nie są zbytnio starte. Wiele osób pisze, że te opony nie nadają się na śnieg... Przecież mx5 nie nadaje się na śnieg...
D. pisze:Yokohama W.drive
Moja Miata jeździła na W.Drive poprzedniej zimy - bardzo fajna opona na błoto pośniegowe i mokrą/suchą trasę - na śniegu jest po prostu beznadziejna
Spider pisze:prześliczne Toyo S953 195/50/R15
Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?
Bardzo mi się podobają!
Kupujesz opony ze względu na kształt bieżnika?

greagh pisze:Przecież mx5 nie nadaje się na śnieg...
Nie

P.S. Z tyłu Michelin Alp A2
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Spider pisze:Ten bieżnik wygląda wspaniale.
rozwalił mnie ten tekst:D ważne żeby dobrze trzymał.. dobrze to wyglądają semi slicki ale zimówki:D?
ja mam dobre doświadczenia z michelin alpin w 14" ale na moje warunki finansowe wybitnie miękka opona i bardzo ale to bardzo szybko widać na niej zużycie, no ale coś kosztem czegoś, miękka mieszanka. (tutaj jazda na miacie)
Nie polecę raczej dunlopów winter coś tam bo po prostu od kiedy bieżnik sięgnął 6mm zaczęła się tragedia, niby już mało ale w porównanie do alpinów 2 światy. (tutaj jazda dziennym 32 fwd)
Natomiast obecnie oczarowały mnie klebery pewne, muszę model dokładnie sprawdzić w garażu, ale po prostu bardzo dobrze sprawdziły się zeszłego sezonu w górach.
Dlatego mimo że miata zimuje w garażu to zdecydowanie do dziennowozu zaopatrzę się w klebery.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Jeszcze male info dla Warszawiakow: [URL=http://www.groupon.pl/oferty/warszawa/wulkanizacja-warszawa/120037/.W3WXSe?nlp]>>wymiana opon za 70 zl<<[/URL]. Co prawda to 10 zl mniej niz standardowo, ale plusem jest ustawienie sie na konkretna godzine i praca 24/dobe (ten azot to pomijam) 

-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Wroniasty pisze:Moja Miata jeździła na W.Drive poprzedniej zimy - bardzo fajna opona na błoto pośniegowe i mokrą/suchą trasę - na śniegu jest po prostu beznadziejna
To będzie moja trzecia zima na nich.
Potwierdzam to co napisał Wroniasty. Zresztą pisałem na ich temat kilka stron wcześniej

Wroniasty pisze:Spider napisał/a:
prześliczne Toyo S953 195/50/R15
Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?
Bardzo mi się podobają!
Kupujesz opony ze względu na kształt bieżnika?
Niejednokrotnie lepiej się tym kierować niż opiniami w Internecie

Może i jestem dziwny, ale też lubię jak jest fajny bieżnik

Niestety najgorsze jest to, że większość testów przeprowadzonych przez różne portale/gazety/programy w tv ma się nijak do Miaty (zwłaszcza MK1)

- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
pmcomp pisze:Witam,
zakupiłem do cywilowozu Pirelli Sotto Zero ver.2 225/45/17.
Na razie testy tylko przy ok. 1 stopnia na plusie na suchym i przy ok. 6 stopni na plusie na lekko mokrym.
Wrażenia bardzo, bardzo pozytywne. Wczesniej miałem Sotto Zero 215/55/16 i złego słowa o nich nie mogłem powiedzieć, choc na głęboki snieg na pewno są lepsze.
Sotto Zero ver.2 wyglada na lepszą wersję. Trzeci dodatkowy rowek powinien powodować, że opona bedzie sie lepiej zachowywała na mokrym i na błocie posniegowym. Zobaczymy.
Aaaa ... i jest cicha. Tyle mojej mini recenzji.
Pozdro
Dodam, że ostatnio miałem przyjemność w deszczu i też nie było kulawo.
Najważniejesze jednak, że jest CICHO !!! Tak cichej zimowej opony jeszcze nie miałem.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
DieSpinnePL pisze:Wroniasty pisze:Moja Miata jeździła na W.Drive poprzedniej zimy - bardzo fajna opona na błoto pośniegowe i mokrą/suchą trasę - na śniegu jest po prostu beznadziejna
To będzie moja trzecia zima na nich.
Potwierdzam to co napisał Wroniasty. Zresztą pisałem na ich temat kilka stron wcześniejWroniasty pisze:Spider napisał/a:
prześliczne Toyo S953 195/50/R15
Ten bieżnik wygląda wspaniale.
Czy ktoś na niech jeździł?
Bardzo mi się podobają!
Kupujesz opony ze względu na kształt bieżnika?
Niejednokrotnie lepiej się tym kierować niż opiniami w Internecie![]()
Może i jestem dziwny, ale też lubię jak jest fajny bieżnikDosyć często "na oko" można przewidzieć czego można się po oponie spodziewać.
Niestety najgorsze jest to, że większość testów przeprowadzonych przez różne portale/gazety/programy w tv ma się nijak do Miaty (zwłaszcza MK1)To jest naprawdę lekkie auto i z rozkładem mas fifty/fifty. Opona która sprawdza się idealnie w Audi A8 może nie koniecznie dobrze sprawdzać się w Miacie...
Toyo S953 w tym rozmiarze leżą u mnie w garażu i czekają na śnieg

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
Wybrałem jednak Toyo S953
Już mam "ubrane"
Jak na razie lux na suchym i mokrym (porównując do fuldy).
Zobaczymy jak na śniegu (mam nadzieję - nie za szybko
)
Chociaż śnieg - i tylny pęd ...
Jak to wygląd nie jest najważniejszy?!
Przecież to M I A T A !!!
i tak jak pisze DieSpinnePL, ale nie można tez ślepo ufać opiniom i testom z sieci gdy samochodem na który się zakłada opony jest miata
zobaczymy, jak oponki spiszą się na śniegu
Już mam "ubrane"

Jak na razie lux na suchym i mokrym (porównując do fuldy).
Zobaczymy jak na śniegu (mam nadzieję - nie za szybko

Chociaż śnieg - i tylny pęd ...

Jak to wygląd nie jest najważniejszy?!
Przecież to M I A T A !!!

i tak jak pisze DieSpinnePL, ale nie można tez ślepo ufać opiniom i testom z sieci gdy samochodem na który się zakłada opony jest miata
zobaczymy, jak oponki spiszą się na śniegu

każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
Miałem spory dylemat jakie opony założyć na moją NBfl. To jest w tym momencie mój podstawowy samochód i musi dowieźć mnie zawsze i wszędzie. Wiadomo było że fabryczne 205/45/16 odpadają. Zakupiłem specjalnie 15-calowe Enkei - ale stwierdziłem że profil 50 na zimę a zwłaszcza jej koniec i związaną z tym niespotykaną "porowatość" krakowskich dróg również odpada.
Rozważałem 195/55 i 185/55. Ostatecznie zdecydowałem się na Bridgestone LM-30 w rozmiarze... 185/60/15
Jeżdżę od tygodnia i jest na prawdę ok - zaskakująco dobrze i na suchym i na mokrym. W ogóle nie piszczą. Jedyna wada jak na razie to ten trochę baloniasty wygląd. Zobaczymy co będzie gdy spadnie śnieg i temperatury pójdą mocno w dół (szczerze powiedziawszy nie mogę się doczekać
)
Rozważałem 195/55 i 185/55. Ostatecznie zdecydowałem się na Bridgestone LM-30 w rozmiarze... 185/60/15

Jeżdżę od tygodnia i jest na prawdę ok - zaskakująco dobrze i na suchym i na mokrym. W ogóle nie piszczą. Jedyna wada jak na razie to ten trochę baloniasty wygląd. Zobaczymy co będzie gdy spadnie śnieg i temperatury pójdą mocno w dół (szczerze powiedziawszy nie mogę się doczekać
