Felga i zabezpieczenie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 cze 2010, 18:26

Witam,

Mam w feldze jedną ze śrub zabezpieczonych a coś nie mogę znaleźć zabezpieczenia / klucza.

Da się coś takiego dorobić po Vinie albo w jaki kolwiek inny sposób czy tylko wiertarka pozostaje?

:( :(
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

14 cze 2010, 19:18

Każdy większy warsztat oponiarski raczej ma doświadczenie w walce z takimi śrubami - w przypadku tańszych zabezpieczeń nie jest rzadkością, że wymyślny wzorek na łbie zużywa się po kilku demontażach i klucz nie klucz, trzeba siłą...
Z tego co czytałem częstym sposobem w przypadku śrub których nie ma jak chwycić za boki jest nabicie klucza.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 19:19 przez spilner, łącznie zmieniany 1 raz.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
scotch
Posty: 287
Rejestracja: 13 maja 2010, 9:07
Model: NA
Lokalizacja: Egiertowo

14 cze 2010, 19:18

Z wiertarką to życzę powodzenia :twisted: :twisted: :twisted: ostatnio miałem ten problem w HRV'ce i tylko przecinak pomógł :razz: może i bym się pobawił inaczej ale niestety była potrzebna natychmiastowa wymiana koła a "patent" gdzieś zaginął .... przecinaczek okazał się nieoceniony tylko uważaj żeby szpilek nie pokrzywić :!:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2010, 19:48

sebna, klucz nasadowy uniwersalny powinien sobie poradzić
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 cze 2010, 20:01

młotek, przecinak.........5 min. i po temacie
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 cze 2010, 21:29

A co ja mam zrobić z tym młotkiem i przecinakiem? Mam sobie wyrzeźbić otwór na śrubokręt, czy to o coś innego chodzi?

Wroniasty a masz może jakiegoś linka do takiego klucza uniwersalnego nasadkowego?

A teraz pytanie ode mnie :). Bo tam u mnie jest całkiem sporo miejsca koło tej śruby - mógł bym ją po prostu imadłem / kombinerkami chwycić - myślicie że to by przeszło?

Pozdrawiam
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 cze 2010, 22:14

Po grzebałem i znalazłem w papierach z autem kod do tego klucza i okazuje się, że jak najbardziej da się go dorobić u Mazdy !

Jutro do nich zadzwonię i ich zmieszam z błotem bo dziś jak tam byłem to mi powiedzieli, że się nie da... (dobrze, że mam jeszcze 5 innych dealerów i serwisów w Dublinie :mrgreen:)

Pozdro
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2010, 22:53

[URL=http://allegro.pl/item1076740015_uniwersalny_klucz_nasadowy_gator_grip_tivoly.html]Uniwersalny klucz nasadowy[/URL]

O coś takiego mi chodzi, jeśli ta śruba nie jest bardzo rozrzeźbiona to poradzi sobie taki klucz
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 cze 2010, 23:20

Dzięki Wroniasty,

Ciekawa sprawa - chociaż cena już mniej. Jutro podzwonię po Mazdach i zobaczę kto mi dorobi mój klucz i za ile - jak to nie poskutkuje to będę kombinował dalej. Być może wtedy się zdecyduje tan taki uniwersalny klucz.

Pozdro
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

15 cze 2010, 3:02

irakleo pisze:młotek, przecinak.........5 min. i po temacie


może w przypadku tych z marketu, bo zabezpieczenia mcGard ściągałem godzine... jedną śrubę. Poddałem sie i pojechałem do wulkanizacji zrobić reszte i wcale im to krócej nie zajęło. Tyle, że u mnie dosyć głęboko siedzą.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 cze 2010, 7:39

A Mazda używa właśnie tych? Bo jak wszedłem na ich strony to wyglądają bardzo podobnie.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 lip 2010, 22:54

Ostatecznie, znalazłem w papierach kod do dorobienia oryginalnego klucza u Mazdy ale, że mieszkam w IRL w której profesjonalizm to słowo, które powinno zostać wymazane ze słownika to się okazało, że najpierw się nie da ;) potem jak im podałem numer części to się okazało, że mam czekać 6 do 8 tyg a potem jak zadzwoniłem po dwóch tygodniach to się okazało, że zapomnieli zamówić...

Zadzwoniłem do producenta bezpośrednio (McGuard) z punktem na EU w DE i klucz po 3 dniach od złożenia zamówienia był już u mnie... koszt 18e z przesyłką.

Koła zdjęte i wyważone.

Hejka
ODPOWIEDZ