Problem z hamulcem ręcznym

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

waw
Posty: 18
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Zduńska Wola

29 kwie 2010, 21:43

Zabrałem się ostatnio za sprawdzenie hamulców na tyle. Najpierw wyskoczył problem z tłoczkami...okazało się, że są przeżarte a do tego nigdzie nie można ich dostać...zamówiłem na mx5parts.co.uk, ale zanim przyjdą postanowiłem przeczyścić stare tłoczki i poskładać hamulce na starych elementach (dzień bez jazdy Miatką bardzo boli :P) Wszystko niby się układało, hamulce odpowietrzyłem, nożny żyleta, natomiast brak ręcznego...regulacja na max dociągnięta, mechanizm zacisku wydawałoby się sprawny (wypycha tłoczek) natomiast ręcznego brak zupełny. Przyczyny upatruję w mechanizmie znajdującym się w tłoczku, ponieważ przy wykręcaniu tłoczka z zacisku wypadła sprężynka znajdująca się w tym mechanizmie. Niby ją założyłem z powrotem, choć nie do końca jestem przekonany, czy prawidłowo, do tego druga strona (drugi zacisk) również nie dociąga. A może jest jeszcze gdzieś jakaś regulacja ręcznego oprócz tej przy kole? Zaczyna mi brakować pomysłów. POMOCY :neutral:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

29 kwie 2010, 23:50

Przy kole są dwie regulacje:
1. Linka
2. W zacisku ( pod śrubą kluczyk 14 jest ampul 4 i tym regulujesz)
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
waw
Posty: 18
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Zduńska Wola

30 kwie 2010, 11:59

dzięki, sprawdzę i dam znać, czy poskutkowało ;)
waw
Posty: 18
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Zduńska Wola

04 maja 2010, 20:08

udało się z ręcznym :) trzyma aż miło, natomiast zrodził mi się kolejny problem, a mianowicie mechanizm w tłoczku, a dokładniej jego demontaż...ponieważ sprawiłem sobie nowe tłoczki, a w nich brak mechanizmu, więc pasowałoby go przełożyć ze starych, tylko nie chcę niczego na siłę wyciągać, bo różnie może się to skończyć. W środku jest zabezpieczenie w postaci pierścienia blokującego mechanizm na rowku. Myślałem np o rozwierceniu tłoczka i wybiciu mechanizmu, ale może ma ktoś lepszy pomysł? Z góry dziękuję za wszelkie przejawy pomocy :)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 maja 2010, 20:20

waw pisze:W środku jest zabezpieczenie w postaci pierścienia blokującego mechanizm na rowku


To co opisujesz brzmi jak standardowa zawleczka, jeśli ściągniesz tego 'zaigera' mechanizm powinien po prostu wyjść.
110@???KM
134@???Nm
waw
Posty: 18
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Zduńska Wola

04 maja 2010, 20:27

właśnie niestety to nie jest takie proste, bo ta zawleczka znajduje się pod mechanizmem i nie ma do niej dojścia :/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2010, 23:02

waw pisze:bo ta zawleczka znajduje się pod mechanizmem i nie ma do niej dojścia :/


Da się... Trzeba mieć cienkie narzędzie do zegerów... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 maja 2010, 23:03

a może do zegarmistrza ???
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2010, 23:19

Jaro pisze:a może do zegarmistrza ???


Chyba tak się zagrzałeś na nową zabawkę, że literek już nie poznajesz...
Napisałem "zegerów"... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
przemas
Posty: 39
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:19
Lokalizacja: Gdynia

02 kwie 2011, 21:04

Czy zna ktoś dokładną średnica tłoczka tylnego do NA , albo zna sprzedawcę na terenie Polski , który posiada je w swojej ofercie ?
Przemas
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2011, 21:18

przemas pisze:Czy zna ktoś dokładną średnica tłoczka tylnego do NA

Od 1994 roku (tarcze 250mm) 31,75 mm

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

30 sie 2017, 19:00

A jest ktoś w stanie opisać jak poskładać mechanizm tłoczka z zacisku?
Okazało się, że jeden miałem delikatnie zapieczony i przy wyciąganiu tłoczka cały mechanizm też mi wyleciał.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sie 2017, 19:55

KyRy pisze:A jest ktoś w stanie opisać jak poskładać mechanizm tłoczka z zacisku?
Okazało się, że jeden miałem delikatnie zapieczony i przy wyciąganiu tłoczka cały mechanizm też mi wyleciał.

Tu masz fajny filmik z NB, w NA jest chyba bardzo podobnie

https://www.youtube.com/watch?v=O8KmC4_fgpU

Jeżeli mówisz o tym mechanizmie który jest w samym tłoczku to trochę dupa bo on sie chyba sam rozlecieć nie powinien
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

30 sie 2017, 20:29

Wygląda na to samo.
I tak, mechanizm z samego tłoczka mam w częściach...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sie 2017, 21:56

KyRy pisze:Wygląda na to samo.
I tak, mechanizm z samego tłoczka mam w częściach...

możesz kupic sam tłoczek z mechanizmem.
nowy do NB tutaj
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-Brake-Ca ... SwImRYKtBY
przesyłka do polski 10GBP.
Zazwyczaj mają wystawione do NA też.

ewentualnie sam mechanizm można przełożyc ze starego tłoczka do nowego.

a tak z ciekawości zapytam. Co sie poddało? Ta sprężyna która jest w środku pękła?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sie 2017, 22:13

Tak sobie pomyślałem: z tego co pamiętam to tam jest taki pierscien zabezpieczający - może on się rozpadł i dlatego sie wszystko posypało?
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

31 sie 2017, 3:34

Za dnia się temu dokładnie przyjrzę bo w sumie wszystko wygląda na całe. Pierścień jest dobry.

Widzę, że w intercarsie też można dostać sam tłoczek tylko pytanie czy z mechanizmem wewnątrz

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... owego.html

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... owego.html
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

31 sie 2017, 7:09

Takie coś powyalatywało
Załączniki
1504159744636286327151.jpg
1504159744636286327151.jpg (473.82 KiB) Przejrzano 1158 razy
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

31 sie 2017, 8:54

Nic wam się googlować nie chce

https://www.miata.net/garage/ebrake/
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

02 wrz 2017, 16:58

Dzięki.
Złożyłem ale najsłabszy element znowu nie wytrzymał.
Czekam na nowy tłoczek z mechanizmem...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
ODPOWIEDZ