Wyjęcie miski olejowej

pomoce/sugestie/doświadczenia

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 kwie 2010, 19:31

Więc tak, kolej na wyjęcie miski olejowej w celu montażu powrotu oleju z T. Niestety bez ingerencji w postaci walki z wyjęciem/podniesieniem silnika nie ma szans, więc chciałbym to jakoś w miarę bez kolizyjnie zrobić.
Zasadniczo, sprawę widzę tak, jak moje autko stoi, widać na fotce, sprawę chciałbym zaatakować następująco, podnośnik pod silnik.. tylko gdzie go oprzeć, gdzieś na wysokości skrzyni?, odkręcić łapy z obu stron, no i powinien pójść nieco do góry, co z skrzynią biegów/wałem ,wypadało by też popuścić, czy wystarczy to na tyle żeby odkręcić/wyjąć miskę? czy od razu sobie darować i przesterować samochód na glebę i wyjąć cały silnik z skrzynią biegów do góry na paletę i na wyjętym zrobić operację, kto wyjmował miskę bez wyjmowania silnika? Wiercenie miski w stylu "amerikano" na smary morskie i inne sztuki zupełnie do mnie nie przemawia, wiertła z podciśnieniem nie posiadam na stanie i sprzętu do tego, a pod auto heidenhaimem TNC nie wejdę;) więc muszę to jakoś zrobić. Dzięki za sugestie!
Załączniki
P4023026.JPG
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

09 kwie 2010, 19:52

grzes, Mialem okazje wyjmowac miske olejowa w mx-5 NB pewnie w na jest tak samo. Szybciej bedzie jak wyjmiesz silnik albo skrzynie i uniesiesz silnik do gory. Jak mysmy to robili bez wyciagania silnika to niedosc, ze trzeba bylo skrzynie podniesc pod sam tunel to i tak zbraklo miejsca i trzeba bylo wozek zawieszenia odkrecic, ale to i tak bylo malo wiec jeszcze trzeba bylo odkrecic przekladnie i jedna koncowke kierownicza wyjac ze zwrotnicy zeby nie rezkrecac kolumny kierowniczej.
Tak mniej wiecej to wyglada i miska wyszla na styk, a potem ciekla co i tak prowadzilo do wyciagniecia silnika.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 kwie 2010, 20:05

Kudlaty pisze:bylo wozek zawieszenia odkrecic,
a gdyby tak wózek zrzucić to powinno dać się miskę po prostu w dół, chyba że ta łapa o której gdzieś czytałem robi problem i tak nie można jej wydostać to o czym mówisz > podnosiliście do góry do góry ile tunel pozwolił, kurde no, a myślałem że może jednak jakoś się z tym uporam bez ruszania autka z miejsca.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 kwie 2010, 21:48

Silnik oparty jest wyłącznie na wózku.....zrzucisz wózek to silnik masz na glebie :wink: Wszystko masz opisane w moim topicu :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 kwie 2010, 7:17

Kudlaty pisze:grzes, Mialem okazje wyjmowac miske olejowa w mx-5 NB pewnie w na jest tak samo. Szybciej bedzie jak wyjmiesz silnik albo skrzynie i uniesiesz silnik do gory.

Popieram. Wyjecie silnika ze skrzynia to 1,5 godziny. Wyjecie miski bez wyciagneicia silnika to masakra. Bez porownania latwiej wyjac caly silnik ze skrzynia.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ