[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2010, 9:24

AgaK pisze:Czyli klocki EBC?


Zależy do czego używasz samochodu :) Do zwykłej jazdy spokojnie wystarczą EBC black lub jakikolwiek japoński odpowiednik - koszt to około 80zł.

Gdyby zależało Ci na porządnym cywilizowanym klocku, to Ferodo standard, EBC Green itp...
AgaK
Posty: 304
Rejestracja: 15 lip 2008, 12:34
Lokalizacja: Gdynia

15 mar 2010, 9:33

porządny cywilizowany klocek :-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Królowa jest tylko jedna!
Damiann
Posty: 63
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2010, 10:06

Ferodo kosztują około 350zł za DS Performance, a model premium do cywilizowanych raczej nie należy.
"jeśli wolność słowa w ogóle coś oznacza, to oznacza prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć"
George Orwell
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

15 mar 2010, 12:52

Ja z oszczędności kupiłem EBC Black stuff. Hamowanie bez zmian, delikatnie mniej chwytają przy łagodnym hamowaniu, ale potem siła hamowania rośnie razem z naciskiem na pedał. Oryginał brał nieco wcześniej. Jedyna wada, ale dla mnie dyskwalifikująca przed ponownym zakupem to hałas. Strasznie piszczą. Zwłaszcza w końcówce hamowania (np przy odpuszczeniu tuż przed zatrzymaniem) i przy cofaniu (mało przyjemne przy parkowaniu w garażu podziemnym). Jedyna nadzieja, że może jeszcze jak się trochę wytrą będzie lepiej. Na razie jakieś 1500km
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

15 mar 2010, 13:03

Luke pisze: [...] siła hamowania rośnie razem z naciskiem na pedał.


coś podobnego :lol:
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

15 mar 2010, 13:12

U ciebie tak się nie dzieje? :)

Miałem tylko na myśli, że na oryginałach było bardziej liniowo niż na EBC, teraz jest bardziej progresywnie. Tylko że przy maksymalnym hamowaniu nie ma wyczuwalnej poprawy skuteczności.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 mar 2010, 13:52

mszczyrek pisze:ravestation, a z jakimi klockami te Mikody jezdzily?

kayashima czy jak to sie pisze
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2010, 13:54

ravestation pisze:kayashima czy jak to sie pisze

kashiyama ? :wink:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 mar 2010, 14:35

majkel_c, prawdopodobnie masz racje...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

15 mar 2010, 15:30

Luke, przestaną piszczeć jak się ułożą. U mnie też na początku piszczały. Spalić/zeszklić je ciężko, tarcze zbierają równo. Więc jak za tą cenę to naprawdę dobry produkt. Co nie zmienia faktu, że jak tylko wpadnie trochę grosza, to wjedzie coś lepszego
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

15 mar 2010, 17:01

Już na ten temat na forum pisałem: za piszczenie klocków bardzo często odpowiada powierzchnia kontaktu klocka z tłoczyskiem zacisku (zewnętrzna, stalowa powierzchnia klocka - tłoczysko). Aby zapobiec piszczeniu, na zewnętrzne powierzchnie klocków producenci często nakładają cienkie blaszki "dystansowe". Jeśli nie posiadacie owych blaszek a pomimo dotarcia klocków problem nie ustąpi, można spróbować użyć specjalnej pasty.

[URL=http://www.hamulce.net/smary.pdf]Szersze info pod tym linkiem.[/URL]
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

15 mar 2010, 20:53

Ojciec zajrzal dziś do hamulców, i okazuje sie ze moje tarcze maja z przodu ok 0,4 a z tylu ok 0,5 mm zużycia :mrgreen: Przyjemna niespodzianka :mrgreen: Na klockach zostało ok 5mm materiału, ale skoro juz kupilem nowe to zaloze. Tarcze przetocze i bedzie git :mrgreen:

BTW: jaka jesm minimalna zalecana grubosc przednich/tylnich tarcz?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2010, 20:56

mszczyrek pisze:Tarcze przetocze i bedzie git :mrgreen:


Po co?

mszczyrek pisze:BTW: jaka jesm minimalna zalecana grubosc przednich/tylnich tarcz?


Przednie 18mm
Tylne 8mm (albo 7)
Damiann
Posty: 63
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2010, 21:08

Niezależnie od początkowej grubości minimalna grubość to -2mm. Czyli po 1mm z kązdej strony. Dotyczy to wszystkich tarcz hamulcowych.

Przy tarczach wentylowanych warto też zwrócić uwagę na równomierność zużycia wewn. i zewn.
Przykładowo w hondzie swego czasu miałem tarcze wyglądające z zewnętrznej strony na nówki, a jedną od wewn. zużyłem 1,8mm. To był akurat problem zacisku.

mszczyrek, nie tocz tarcz jeśli są proste i nie mają rantu. Tylko im zaszkodzisz.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

15 mar 2010, 21:39

Damiann, zamierzalem je tylko "zabielić" zeby sie lepiej ulozyly - mam dostep do świetnej obrabiarki i operatora :mrgreen: Druga opcja ktora biore pod uwage - zajechac obecne hamulce (i tak na poczatku bede sie uczył Miaty) a potem zalożyć nowy komplet tarcze + klocki. Zrobilem w miedzy czasie male rozpoznanie i za oceanem ludzie jezdza na zamiennikach za 12-15$ wiec mysle ze nasze Mikody beda nawet za dobre :mrgreen: Co do klockow wszyscy sa zgodni - musza byc porządne.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

11 kwie 2010, 8:30

Temat zabrzmial moze troche groźnie, już wyjasniam. Zamawilem w/w tarcze w oficjalnym sklepie internetowym firmy, i niestety na wlasnej skorze przekonalem sie, ze ich wymiary, a dokladniej grubosc, jest nieprawidlowa - tarcze sa za grube (22mm zamiast 20mm). Nie przyszlo mi do glowy by mierzyc nowe tarcze, a mój pożal się Boże mechanik jakims cudem zdolal je zainstalować - zorientowalem sie tylko dlatego, ze nie dal rady zalozyc zabezpieczajacych przed stukaniem "gumek" na klocki hamulcowe. Chwila zastanowienia, suwmiarka i wszystko stalo sie jasne.

Rozmawialem telefonicznie z technologiem ATM - p. Maciejem Ociepą - przyznal on, ze wymiary tarcz sa nieprawidlowe, wkradl sie jakis blad do ich katalogu...

Moje "stare" tarcze byly praktycznie nowe (20.03mm), zmienialem je tylko z powodu nowych klockow - mam dostep do swietnego fachowca i obrabiarki wiec zdecydowalem sie je "zabielić" i zalozyc z powrotem. Po 300km ukladania wszystko pracuje swietnie. Nowe tarcze wracaja do producenta, bede domagal sie jakiejs rekompensaty...

Dodam jeszcze ze wymiary tarcz do tylu sa prawidlowe.
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

11 kwie 2010, 9:12

mszczyrek pisze:"zabielić"
:???: co to znaczy w tym wypadku :?:
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

11 kwie 2010, 9:20

"Zabielić" - delikatnie obrobić (w tym przypadku przetoczyć) by usunąć wierzchnią warstwę materiału i uzyskać równą, płaska powierzchnie. Moje tarcze po obróbce maja 19.85mm a "bicie" (odchylenie od płaszczyzny tarczy) nie przekracza 0.02mm (norma Mazdy <0.05mm).
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 23:24 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 kwie 2010, 22:22

mszczyrek pisze:Nowe tarcze wracaja do producenta, bede domagal sie jakiejs rekompensaty...

właśnie sprawdziłem, że tarcze przód zostały wycofane z oferty... czy poinformowano Ciebie, czy tarcze zostaną odpowiednio zwymiarowane i przesłane do Ciebie, czy też dostanie zwrot pieniędzy ?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

11 kwie 2010, 22:36

Zalozylem juz "stare" tarcze i zaczalem na nich ukladac klocki (zrobilem ok 300km) wiec przy nich dostane. Bede sie domagal zwrotu pieniedzy za tarcze + montaz i demontaż...
gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

20 kwie 2010, 14:52

Za jakiś czas będę pewnie musiał wymienić klocki, cena EBC black jest zadziwiająco niska, a opinie różne.

Dostałem takie ceny na klocki ATE (nbfl 1.8, 2001)
155 przód
175 tył
Tarcza: 92 tył , 150 przód (to jest chyba za sztukę).
Czy ktoś ma doświadczenia? Czy są to dobre ceny a klocki lepsze niż EBC black? (na green mnie nie stać).
Damiann
Posty: 63
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2010, 18:14

EBC dużo droższe nie są :)

ATE wiele użytkowników polskich dróg bardzo sobie chwali. Ja osobiście nie uznaje... Powód:

Tarcze i klocki ATE są bardzo miękkie. Szybko się układają, bardzo dobrze hamują przy niskich temperaturach. Ale jak ktoś ma chociaż odrobinę sportowego zacięcia to natychmiast pognie tarcze i skończą mu się klocki. Kiedyś z braku funduszy założyłem taki zestaw do CIVIC'a. Docierałem 200km, skończyłem po 1000km... Wystarczyła mi trasa Warszawa - Rzeszów.

EBC black odradzam do miaty. Zeszklą się i zaczną piszczeć... Nie wspominając o niszczeniu przy tym tarczy.

P.S. dla dociekliwych: po 1000km na ATE klocek był zeszklony, popękany i kawałek nawet się wykruszył.... Tarcza była fioletowa i zmierzony współczynnik bicia 0,3mm. Kierownice z rąk wyrywa.
"jeśli wolność słowa w ogóle coś oznacza, to oznacza prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć"
George Orwell
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

29 kwie 2010, 20:26

ktos uzywal albo moze sie wypowiedziec? http://www.miatamania.com...teIndexID=76880
szukam tarcz ktore beda dobrze wspolpracowaly z ebc green. jesli okaze sie ze te tarcze sa w porzadku to bym je zakupil. ze strony producenta plyna same dobre wiesci. http://www.dba.com.au/ ewentualnie mozna zrobic jakis maly zakup grupowy. szukalem na il i mxparts i sa tylko ebc ale sporo drozsze. ewentualnie co polecacie?
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

29 kwie 2010, 21:18

Damiann pisze:EBC black odradzam do miaty. Zeszklą się i zaczną piszczeć... Nie wspominając o niszczeniu przy tym tarczy.


Po zrobieniu 3tyś na EBC Black - ja również ich nie polecam. Piszczeć nie przestały do tej pory. Wibracji przy hamowaniu jeszcze nie ma i mam nadzieję nie będzie. Ale coś czuję, że to była pozorna oszczędność.
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

29 kwie 2010, 21:57

A ja też mam ja ok. 3k km na czarnych EBC + Mazdowskie tarcze i nic mi nie piszczy. Wszystko "gra i buczy'. A nawet powiedziałbym, że słabo się układają. może za słabo depczę :P
gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

10 maja 2010, 9:16

Ostatnio na spotkaniu w wwie powiedziano mi, że mam większe tarcze (mimo że z tego co wiem nie mam wersji sport). Jak moge to zweryfikowac nie zdejmujac kol? Vin? ;] A moze zaufac starszym kolegom?
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

10 maja 2010, 9:21

myślę ze zmierzyć... :roll:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 maja 2010, 9:28

najszybciej VIN jak auto z niemiec to moglo mieccc pakiet sport. jak beda dalej watpliwosci to zdjac kolo i zmierzyc
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 maja 2010, 9:42

zmierzyc ;)
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

10 maja 2010, 10:58

jak chcecie to ja mam do załatwienia klocki i tarcze nacinane nawiercane ;)
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
ODPOWIEDZ