Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

26 sty 2010, 17:56

Myslalem, tyle ze oryginalny NB jest 6 calowy, a ja chciale zalozyc opony 205. Specmiata jezdzi przy takiej szerokosci na obreczy 7'', wiec roznica jest spora. Boje się ze bedzie sie "balon" robil i opona bedzie sie zawijac - moze bezpodstawnie. DR9 ma jeszcze ta zalete, ze jest lekki - 5.7kg, nawet mniej niz NB oryginal.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 sty 2010, 18:12

Jeśli koniecznie pragniesz mieć opony o szerokości 205 to faktycznie ori felgi nie nadają się za bardzo.....ale osobiście zamiast Dragów za 2000zł wolałbym w tej cenie:

http://allegro.pl/item899205382_mx3_mx_3_iii_mx5_mx_5_v_323_f_komplet_alufelg_15.html
+
http://allegro.pl/item892655415_toyo_r888_proxes_195_50r15_wyscigowe_gda_wysylka0.html

i wątpię żeby jakakolwiek cywilna 205-tka miała lepszą trakcję od semi slicka 195 :wink:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

26 sty 2010, 18:18

irakleo pisze:i wątpię żeby jakakolwiek cywilna 205-tka miała lepszą trakcję od semi slicka 195 :wink:


Oj nie ma, 205/45/16 kładzie się dużo bardziej nawet od R888 185/60/14 - także 195/50/15 to wymarzona opona ;)
110@???KM
134@???Nm
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

26 sty 2010, 18:18

No wlasnie znalazlem r888 205/50/15 (na takich jezdzi specmiata) po 335pln i dlatego sie zastanawiam :mrgreen: Gdyby nie to, juz dawno kupil bym oryginalne 15 (jeden komplet juz mam na samochodzie).
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 sty 2010, 20:34

mszczyrek - mialem 205/45/16 Goodyear F1 na feldze 6x16, i sie nie robil balon - poprostu rant felgi byl mocno schowany i bylo ciezko zalozyc. Ale da sie i jest ok. Jesli bedziesz zainteresowany to wyszperam jakies foto.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2010, 14:42

Kupilem 15X6 - i tak bede jezdzil pewni na jakichs "prawie nowych" oponach, a te sa chyba najbardzije dostepne w rozmiarze 195.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 sty 2010, 16:05

195/50/15 to chyba jeden z najtańszych i najbardziej dostępnych rozmiarów. Nowe R888 z ubiegłego roku upolujesz bez problemu już za 310-320zł.
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

11 lut 2010, 11:53

Czy felgi szerokość 6cali, srednica 15cali, ET45 będą pasowały do NA czy muszę zastosować dystanse 5mm?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 lut 2010, 11:55

[URL=http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp]http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp[/URL]
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 lut 2010, 12:32

Czy felgi szerokość 6cali, srednica 15cali, ET45 będą pasowały do NA czy muszę zastosować dystanse 5mm?

A jestes pewien ze dokrecisz felge do piasty nakrętką po zdjeciu 5mm ze szpilki? ;) moze i zlapiesz gwint ale ja bym sie troche bał jezdzic na prawie dokreconych felgach ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

11 lut 2010, 14:35

Fiveopac pisze:A jestes pewien ze dokrecisz felge do piasty nakrętką po zdjeciu 5mm ze szpilki?


Zdaje się, że połączenie gwintowane uzyskuje maksymalną wytrzymałość po wkręceniu 5 zwojów - chociaż nie dam sobie za to ręki uciąć - trzeba by zasięgnąć rady kogoś kumatego w tej materii. Wystarczyłoby więc sprawdzić, czy po założeniu dystansu da się "nakręcić" odpowiednią ilość zwojów, a jeżeli nie to pozostaje kupić dłuższe szpilki
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 lut 2010, 19:17

Dłuższa szpilka = większy moment. Nie wiem czy tutaj będzie to miało jakieś znaczenie (znając życie - nie, bo są aż 4 i to dość grube), no ale mimo wszystko.. dystansy mnie jakoś odrobinę przerażają z punktu widzenia technicznego.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 lut 2010, 19:25

W swojej Miacie spotkałem się w ubiegłym roku z dość przerażającym przypadkiem samoistnego poluzowania się i częściowego wykręcenia nakrętek koła :shock:
O wszystkim dowiedziałem się dopiero w momencie, gdy na kole pojawiło się wyczuwalne bicie - do tego czasu nakrętki zdążyły już sobie wykonać po dobre 2-3 obroty...

Połączenia "na 5 obrotów" wolałbym nie testować... :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 lut 2010, 19:28

Dżunior pisze:W swojej Miacie spotkałem się w ubiegłym roku z dość przerażającym przypadkiem samoistnego poluzowania się i częściowego wykręcenia nakrętek koła :shock:
O wszystkim dowiedziałem się dopiero w momencie, gdy na kole pojawiło się wyczuwalne bicie - do tego czasu nakrętki zdążyły już sobie wykonać po dobre 2-3 obroty...

Połączenia "na 5 obrotów" wolałbym nie testować... :razz:


:shock: Chyba zaraz idę z kluczem posprawdzać koła.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 lut 2010, 19:41

Zdaje się że podobny problem miał Demol na XX-leciu, aczkolwiek u niego mógł to być efekt pokusy jaką rodzi wśród właścicieli Miatek widok wielkich i pięknych Dragów... :mrgreen:

U mnie nakrętki potrzebowały na wykręcenie ~800km, tyle upłynęło od ostatniej dokładnej kontroli śrubunku przeprowadzonej przed wyjazdem w dłuższą trasę...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 lut 2010, 20:15

Potwierdzam ! Mam nakrętki z kutego aluminium i gdy pierwszy raz je dokręcałem nie miałem odwagi zrobić tego z siłą jaką dociąga się stalowe nakrętki.....Po kilku dniach podczas których jeździłem na pełnym gazie na granicy możliwości Miaty, zmieniałem przednie piasty z łożyskami.....oczy wypadły mi z orbit kiedy okazało się że nakrętki mogę praktycznie odkręcić palcami....nie miałem wówczas jeszcze pierścieni centrujących i miałem kilka teorii uzasadniających zaistniały fakt. Z tego co przeczytałem powyżej odnoszę wrażenie że to niekoniecznie kwestia alu nakrętek czy braku pierścieni skoro przytrafiło się to również innym użytkownikom.

ps. teoria "pięciu zwoi" kompletnie do mnie nie przemawia :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 lut 2010, 22:57

Wroniasty pisze:Zdaje się, że połączenie gwintowane uzyskuje maksymalną wytrzymałość po wkręceniu 5 zwojów

Mozilwe, tylko pytanie jakiego zwoju, bo sa grubozwojowe i drobnozwojowe gwinty ;)
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 15:38 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 1 raz.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 lut 2010, 23:19

Do poprawki :evil:
Ja tego nie napisałem :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 lut 2010, 1:35

Fiveopac pisze:Mozilwe, tylko pytanie jakiego zwoju, bo sa grubozwojowe i drobnozwojowe gwinty ;)


Oczywiście, są też różnego typu połączenia gwintowane - piszę ogólnikowo, 5 zwoji gwintu powinno mięć wytrzymałość bliską maksymalnej. To jest śruba i szpilka - wytrzymałość tego zestawu jest policzalna, więc zamiast zastanawiać się i sugerować się swoimi wrażeniami, można to po prostu policzyć, tyle
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2010, 18:30

Temat pasuje to zapytam tutaj zamiast tworzyć nowy.

Do NB Anniversary felgi 14" podpasuja? Pytam bo kupuję opony zimowe, które w rozmiarze 14" są tańsze, a felgi mogę mieć za darmo więc gra warta świeczki :)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

16 lut 2010, 19:49

Tomasz P. śmigał swoją 10AE na 14'kach podczas XX-lecia na Rozecie Wróbla, zatem powiny pasować :wink: Aczkolwiek zależy to jeszcze od konstrukcji danej, konkretnej felgi...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2010, 19:59

dzieki za odpowiedz :) ET powinno sie zgadzac, ale jeszcze oczywiscie sprawdze zanim kupie opony :)
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2010, 22:37

Czy ktoś może mi pomóc znaleźć specyfikację tych felg? Chodzi mi o ET , szerokość felgi może ktoś zna wagę.
Enkei 15" prawdopodobnie od NBFL
Załączniki
enkei 15.jpg
enkei 15.jpg (25.75 KiB) Przejrzano 1197 razy
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

09 mar 2010, 21:58

Aż się chce mieć takie lekkie fele: http://www.enkei.com/race_tuning.html

Mój faworyt, najnowszy model na rok 2010: http://www.enkei.com/pf01.html , cena w USA za 16" to 195 USD/szt:

[URL=http://img692.imageshack.us/i/pf01large.jpg/]Obrazek[/URL]


Ten klasyk w wersji złotej mogłyby fajnie wyglądać na mojej Mizi z beżowym wnętrzem: http://www.enkei.com/rpf1.html , cena za 16" to 209 USD/szt plus 24 USD za cap'a (horror !!!):

[URL=http://img18.imageshack.us/i/rpf1silver.jpg/]Obrazek[/URL]

[URL=http://img705.imageshack.us/i/rpf1all.jpg/]Obrazek[/URL]


Koszt sprowadzenia 1 metra sześciennego paczki z USA to 220 USD. Myślę, że 3 albo 4 komplety by weszły.
Ktoś chętny?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

09 mar 2010, 22:32

Masz jakis cennik interesuja mnie RS+M 7,5x17 Part no. 397-775-8048sp
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2010, 6:47

Kudlaty pisze:Masz jakis cennik interesuja mnie RS+M 7,5x17 Part no. 397-775-8048sp

Coś czuję że chodzi o zakupy stąd : :mrgreen:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Parts/Miata/Wheels-Tires/Wheels.html

Po
eM
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

10 mar 2010, 7:34

Jak już Ci pisałem na PW jestem chętny na podzielenie się kosztami przesyłki z tym, że upatrzyłem sobie inny model.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

10 mar 2010, 7:41

majkel_c pisze:
Kudlaty pisze:Masz jakis cennik interesuja mnie RS+M 7,5x17 Part no. 397-775-8048sp

Coś czuję że chodzi o zakupy stąd : :mrgreen:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Parts/Miata/Wheels-Tires/Wheels.html

Po
eM


Dobrze Ci się wydaje. Tylko tych najnowszych 16-ek jeszcze nie ma :cry: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

10 mar 2010, 8:01

Ok, nie bylo tematu.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

10 mar 2010, 8:40

sa te nowe 15x8 , nie wystarczy CI?
kiedy byś chciał to zamawiać? bo jest jeden model który mnie interesuje trochę ;]
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
ODPOWIEDZ