[połączony] Jakie opony zimowe
Ktore wybrac?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
No wielosezon na zime bez sniegu jest najlepszy. Crosclimate 2 lub vector4 gen 3. Szczerze nie pamietam zimy bez sniegu i uwielbiam zimowki gdzie nieodsniezona autostrada mozna zapieprzac 140 gdzie inni wleka sie 60 ale co kto lubi
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ten test znam, dzięki. Bardziej mi chodziło o osobiste opinie/doświadczenia.byebye pisze: ↑03 paź 2022, 18:16Jest też test całorocznych, wg prowadzącego testowane w tym samym czasie co zimówki z poprzedniego posta, więc można porównać: https://youtu.be/QQQjamHdqZk
No zapieprzać po śniegu fajnie o ile jest śnieg Tutaj jest deszcz i temperatury w okolicy zera
A uk. No tak. Wielosezony spisza sie swietnie
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Właśnie chciałem zapytać o Bridgestone A005 Evo, ma ktoś bądź miał? Obecnie mam na lato rainsporty 3XL + na zimę co dwa lata kupuję świeżo bieżnikowane targumy za pięć stówek za komplet i byłoby ok gdyby nie to, że ani zimówek nie zużywam, ani letnich nie zużywam, do tego drażni mnie już bieganie z tymi felgami co pół roku po schodach do piwnicy. Wielosezon może byłby lepszym rozwiązaniem? Z tego co widzę ten bridgestone jako jedyny ma klasę A w deszczu spośród wielosezonów, więc jest to na pewno na plus. Ale jak się spisuje na suchym, oraz w zimie? Opinie z oponeo znam, bardziej chciałbym poznać opinie kogoś kto może ma to typowo w mx5 i może przekazać swoje odczucia
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Miałem te opony w zafirze b i były super przez cały rok. Na śniegu dawały radę ale bez szału - i to jest ich główny problem. Jeżeli mieszkasz w takim miejscu gdzie śniegu nie ma za dużo ( u mnie w UK jak spadnie to się roztapia w kilka godzin) to możesz je rozważyć jako zimową oponę.luki_92_92 pisze: ↑26 paź 2022, 10:36Właśnie chciałem zapytać o Bridgestone A005 Evo, ma ktoś bądź miał? Obecnie mam na lato rainsporty 3XL + na zimę co dwa lata kupuję świeżo bieżnikowane targumy za pięć stówek za komplet i byłoby ok gdyby nie to, że ani zimówek nie zużywam, ani letnich nie zużywam, do tego drażni mnie już bieganie z tymi felgami co pół roku po schodach do piwnicy. Wielosezon może byłby lepszym rozwiązaniem? Z tego co widzę ten bridgestone jako jedyny ma klasę A w deszczu spośród wielosezonów, więc jest to na pewno na plus. Ale jak się spisuje na suchym, oraz w zimie? Opinie z oponeo znam, bardziej chciałbym poznać opinie kogoś kto może ma to typowo w mx5 i może przekazać swoje odczucia
Ja mam komplet czekający na montaż w emixie(205/45r17) ale temperatury na razie powyżej 14-15 stopni więc zarzynam fabryczne potenzy póki co. Będę ich używał jak zimowe. W lecie wracam do semislicków. Wydaje mi się że do auta takiego jak emix mogłyby być zbyt dużym kompromisem w lecie.
Jedyna opona całoroczna która jeździła jak letnia to był stary crossclimate Michelina, ale ten nowy ponoć ma lepsze parametry na śniegu i wolniej się zużywa kosztem właśnie trakcji na suchym.
Wydaje mi się że w twoim przypadku najistotniejsze jest jak dużo masz śniegu w zimie i ile jesteś w stanie poświęcić z zachowania opony w lecie.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Jeżdżę dużo autami wynajmowanymi na krótkie okresy typu parę dni, tydzień itd. i najczęściej mają właśnie założony jakiś renomowany wielosezon. Wszystkie łączy to że są głośne, trakcję latem i zimą mają taką sobie, a jeżeli są po 20000-30000 km to zimą strach w oczach - zdarzyło mi się wymieniać auto po wyjechaniu na ulicę. Generalnie do mx-5 nie wyobrażam sobie. Do jakiegoś kompakta po mieście OK.
http://colesa.ru/test/72341
i ja juz mam cichego kandydata
Goodyear UltraGrip Performance+
wystepuje nawet w 195/50r15
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2751
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To ja mam z goła odmienne doświadczenia. W konserwie mam już drugi komplet Michelin CrossClimate. Pierwszy zjechałem prawie do zera eksploatując chyba we wszelkich możliwych warunkach. Moim leciwym Seatem Exeo w z klekotem nie raz robiłem sportowe fury na przełęczach w letnich warunkach.Spaniard pisze: ↑26 paź 2022, 21:58Jeżdżę dużo autami wynajmowanymi na krótkie okresy typu parę dni, tydzień itd. i najczęściej mają właśnie założony jakiś renomowany wielosezon. Wszystkie łączy to że są głośne, trakcję latem i zimą mają taką sobie, a jeżeli są po 20000-30000 km to zimą strach w oczach - zdarzyło mi się wymieniać auto po wyjechaniu na ulicę. Generalnie do mx-5 nie wyobrażam sobie. Do jakiegoś kompakta po mieście OK.
Autostradą regularnie lecę pod dwie paki i też brak zastrzeżeń. Generalnie działają lepiej niż letnie średniaki jak i zimówki które wcześniej miałem. Byłem wręcz zaskoczony, że w głębokim śniegu miały niemało trakcji. Jedyna różnica jaką dostrzegłem to na ubitym śniegu/lodzie auto na pełnej zimówce trochę mi odchodzi po wklepaniu gazu w podłogę.
Do Miaty też mam raczej budżetowy wielosezon Kumho HA31 do przestawiania auta w zimie. Szczerze byłem mega zaskoczony jak parę razy wyjechałem tym na przełęcze. Na minus na pewno zauważalnie niższy poziom przyczepności niż np SottoZero które miałem wcześniej okazję testować (ale bez dramatu) oraz miękka pracująca ścianka opony (wymaga przyzwyczajenia).
Za to opona jest bardzo przewidywalna (tak długo jak się jej nie przegrzeje), bardzo fajnie dają znać, że kończy się przyczepność, nie mam na nich podsterowności i ogólnie na prawdę fajnie się na tym śmiga. Nie miałem okazji przetestować ich w głębokim śniegu ale na pewno nadają się jako takie opony jesienno-zimowe do okazjonalnych pojeżdżawek.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Faktem jest że na CC od Michelin nie jeździłem, ale naprawdę zrobiłem dziesiątki tysięcy kilometrów na innych renomowanych producentach i do jazdy do jakiej została stworzona Miata , wielosezon jest nieoptymalny. Do przestawiania samochodu zimą na pewno się nadaje.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2751
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Z zimówkami mam mało doświadczenia ale sam aktualnie szukam przyzwoitej opony na zimę. Przy czym wiem, że będę miał co najmniej kilka okazji pojeździć szybciej po gorskich przełęczach i spodziewam się trafić śnieg/ lód.
Jeśli chodzi o względnie tanie opony to moim faworytem póki co jest:
205/45R17 UNIROYAL WinterExpert
A to co chciałbym założyć jak trafi się przyzwoita cena:
205/45R17 Pirelli Sottozero
205/45R17 Bridgestone Blizzak LM005
Kumho Wintercraft WP52 szukałem info i wychodzi, że punktuje tylko w kopnym śniegu a tak poza tym jest to słaba opona do sportowej jazdy.
A jak szuka się opony do przedstawiania auta w zimie to wszystko co nowe i świeże będzie pewnie tak samo dobre.
Jeśli chodzi o względnie tanie opony to moim faworytem póki co jest:
205/45R17 UNIROYAL WinterExpert
A to co chciałbym założyć jak trafi się przyzwoita cena:
205/45R17 Pirelli Sottozero
205/45R17 Bridgestone Blizzak LM005
Kumho Wintercraft WP52 szukałem info i wychodzi, że punktuje tylko w kopnym śniegu a tak poza tym jest to słaba opona do sportowej jazdy.
A jak szuka się opony do przedstawiania auta w zimie to wszystko co nowe i świeże będzie pewnie tak samo dobre.
- byebye
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Ja w zeszłym roku kupiłem Continental WinterContact TS 870 P (literka "P" jest istotna, bo jest też drugi model bez niej) jako alternatywę dla Bridgestone Blizzak LM005, bo wtedy była sporo tańsza, a w testach wypadała dobrze.
Zdarzyło się parę razu jechać po śniegu i nie utknąłem ale najwięcej ostatecznie widziały suchego asfaltu i moim zdaniem oferują bardzo dobrą przyczepność i ogólnie zaskakująco niezłe odczucia z jazdy. Ale na pewno na mokrym Blizzak wygrywa
Zdarzyło się parę razu jechać po śniegu i nie utknąłem ale najwięcej ostatecznie widziały suchego asfaltu i moim zdaniem oferują bardzo dobrą przyczepność i ogólnie zaskakująco niezłe odczucia z jazdy. Ale na pewno na mokrym Blizzak wygrywa
- irekJ
- Donator
- Posty: 2751
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
A ja rzutem na taśmę kupiłem właśnie Pirelli Sotto Zero 3. Jeszcze w NC miałem poprzednią generację tej opony i pamiętam, że jeździłem po śniegu, lodzie i... torze. I na tamten czas spisywała się absolutnie genialnie, pozwalając nawet cisnąc dość konkretnie na krętym torze. Także jak pojawiła się okazja to się nie zastanawiałem. Mam tylko nadzieję, że ekoterroryzm nie popsuł parametrów i nadal będzie to zimówka do sportowej jazdy.
- Załączniki
-
- IMG_20231018_140110.jpg (1.79 MiB) Przejrzano 2341 razy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2751
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
No i miałem okazję przetestować nowe zimówki: Pirelli Sotto Zero 3
Pierwsze wrażenia są bardzo dobre. Co prawda warunki nie były typowo zimowe.
Zrobiłem 300km Alpejskimi przełęczami w temperaturach 2 - 10 stopni sucho/mokro. To, co najbardziej mnie zaskoczyło na plus, to fakt, że opona ma sztywną ściankę, gruby bieżnik też nie pracuje, układ kierowniczy pozostał sztywny i bezpośredni - nie ma efektu zanurzenia kierownicy w kisielu. Poziom przyczepności oceniam na wysoki, nie jechałem wcale wolniej niż jechałbym na letnich kołach. Da się wyczuć, że abs aktywuje się wcześniej. Po zrobieniu 10 agrafek na suchym asfalcie pełnym ogniem czuć wyraźne przegrzanie opony i spadek przyczepności połączony z umiarkowaną podsterownością... ale jestem pewny, że dotyczy to każdej zimówki.
Udało się, też znaleźć trochę śniegu pomieszanego z lodowymi łatami, w miarę płasko. Auto od razu odnajdywało trakcję i bez najmniejszych problemów ruszało z miejsca.
Na autostradzie są wyraźnie głośniejsze od letnich, ale to akurat żadne zaskoczenie. We Włoszech umiarkowane winklowanie przy 20 stopniach także bez zastrzeżeń.
Podsumowując zdecydowanie mogę polecić oponę. To co dla mnie najważniejsze to przesiadając się z topowej drogowej letniej opony GY Asymmetric 6 nie miałem wrażenia, że nagle straciłem przyczepność, osiągi czy precyzję.
@flatline po raz kolejny pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie z twojego portfolio
Pierwsze wrażenia są bardzo dobre. Co prawda warunki nie były typowo zimowe.
Zrobiłem 300km Alpejskimi przełęczami w temperaturach 2 - 10 stopni sucho/mokro. To, co najbardziej mnie zaskoczyło na plus, to fakt, że opona ma sztywną ściankę, gruby bieżnik też nie pracuje, układ kierowniczy pozostał sztywny i bezpośredni - nie ma efektu zanurzenia kierownicy w kisielu. Poziom przyczepności oceniam na wysoki, nie jechałem wcale wolniej niż jechałbym na letnich kołach. Da się wyczuć, że abs aktywuje się wcześniej. Po zrobieniu 10 agrafek na suchym asfalcie pełnym ogniem czuć wyraźne przegrzanie opony i spadek przyczepności połączony z umiarkowaną podsterownością... ale jestem pewny, że dotyczy to każdej zimówki.
Udało się, też znaleźć trochę śniegu pomieszanego z lodowymi łatami, w miarę płasko. Auto od razu odnajdywało trakcję i bez najmniejszych problemów ruszało z miejsca.
Na autostradzie są wyraźnie głośniejsze od letnich, ale to akurat żadne zaskoczenie. We Włoszech umiarkowane winklowanie przy 20 stopniach także bez zastrzeżeń.
Podsumowując zdecydowanie mogę polecić oponę. To co dla mnie najważniejsze to przesiadając się z topowej drogowej letniej opony GY Asymmetric 6 nie miałem wrażenia, że nagle straciłem przyczepność, osiągi czy precyzję.
@flatline po raz kolejny pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie z twojego portfolio
- Załączniki
-
- last-passes-2023-10-28-1008.jpg (606.33 KiB) Przejrzano 2263 razy
Powiem tyle że na dębicach w tym roku wyjąłem klasę i 3 w generalce na dość szybkim supersprincie, więc szczerze te oponki polecąm, mimo że mało prestiżowe. Mam na 16 zimę
ciekawe. mam hp2 u siebie w mazdzie i nie polece tego smietnika nikomu. zero trzymania w deszcz i na suchym i tylko zadowalajaco na sniegu. musisz byc mega kierownikiem jak na tak gownianej oponie wyjeles klase.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2751
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To jeszcze dorzucę trzy grosze od siebie. W ubiegłym sezonie byłem zadowolony z Pirelli Sotto Zero 3. Niestety uszkodziłem jedną oponę, z powodu braku opcji dokupienia 1-2szt, wziąłem to co było na półce: NEXEN Winguard Sport 2 (założone na tylną oś).
Zrobiłem tylko jedne winkle, ale od razu pełnym ogniem. Po przetarciu opony zachowywały się bardzo poprawnie, auto nie pływało na uginającej ściance, trakcja przyzwoita, mocne hamowania odrobinę nerwowe, ale spokojnie do ogarnięcia na sterach. Trakcja na śniegu jest, wpadłem na oblodzony nawrót, w którym wóz odkleił się czterema kołami, ale dało się wyciągnąć bez większej paniki. Chyba najlepszym podsumowaniem będzie fakt, że gdybym nie wiedział, to nie potrafiłbym stwierdzić, na której osi mam dwa razy droższe Pirelli. Coś więcej będę w stanie powiedzieć, jak zima na dobre zawita i uda się wyskoczyć w zaśnieżone Alpy.
Zrobiłem tylko jedne winkle, ale od razu pełnym ogniem. Po przetarciu opony zachowywały się bardzo poprawnie, auto nie pływało na uginającej ściance, trakcja przyzwoita, mocne hamowania odrobinę nerwowe, ale spokojnie do ogarnięcia na sterach. Trakcja na śniegu jest, wpadłem na oblodzony nawrót, w którym wóz odkleił się czterema kołami, ale dało się wyciągnąć bez większej paniki. Chyba najlepszym podsumowaniem będzie fakt, że gdybym nie wiedział, to nie potrafiłbym stwierdzić, na której osi mam dwa razy droższe Pirelli. Coś więcej będę w stanie powiedzieć, jak zima na dobre zawita i uda się wyskoczyć w zaśnieżone Alpy.
https://www.youtube.com/watch?v=yS1IUZVygu4
Najlepsze noty (1-,2,1-) przyczepnosci uzyskala dunlop wintersport 5. Dostrpna w 15'.
Najlepsze noty (1-,2,1-) przyczepnosci uzyskala dunlop wintersport 5. Dostrpna w 15'.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Od lat jeżdżę na Dunlopach Wintersportach 5, jestem zdziwiony, że minęła około dekada, i ciągle nie ma "6". Postęp się widać zatrzymał, co trochę dziwne, bo komputery mamy coraz lepsze.
to raczej nie sa te same opony mimo tej samej nazwy. mysle ze zupelnie inny bieznik i mieszanka obecnie niz kiedys.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód