Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
195/50r15 a052 tez sa. Tylko poszukac trzeba normalnej oferty cenowej. W tym rozmiarze nie powinno byc drozej od 700zl/szt
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
To wrzucę swoje 5 groszy odnośnie cup2 connnect.
Wcześnie zrobione ponad 30 tys na niedostępnych już Michelinach Pilot Supersport w rozmiarze 205/45 R17. Szukając poprawy czasów na Łodzi i ciekawszego koła kupiłem Motec Nitro R17/7,5 ET35 i obiłem je w 215/45 R17 Michelin Cup2 Connect.
Po przebiegu ok 15 tys. km wnioski mam takie:
- na zimno, ze startu klei lepiej jak równie zimny PSS, ale bardziej dramatycznie się ślizga.
- po lekkim rozgrzaniu klei bardzo dobrze, ale (co zauważyłem dopiero po wizycie na torze) do pełnego rozgrzania na drogach publicznych doprowadzić ją bardzo ciężko. Nawet na szybkich torach, tak lekkim autem jak mx5 lekko nie jest. Np na Nordschleife prawie całe okrążenie czułem, że jeszcze jest nie do końca dobrze (niestety nie jechałem kolejnych kółek od razu). Gdzie na Łodzi najpóźniej na początku 2 okrążenia mogę lecieć full attack :d
- na torze wymaga religijnego podejścia do ciśnienia, dla mnie złotym środkiem okazało się około 2.2 bara na ciepło mierzone od razu po zjeździe z toru. Na zimno nie wiem. Powyżej tego szybko się przegrzewa, a jak ma za mało to chyba się deformuje, bo się dziwacznie uślizguje (miałem wtedy też prawie 4 st pochylenia).
- przegrzana rwie środek bieżnika jak skatowana torem opona UHP, ale też bardzo czytelnie daje znać, że prosi o litość
- na mokrym da się jeździć na co dzień, ale na torze różnica w trakcji między suchym, a mokrym jest ogromna. Nawet na winklach złapanie mokrego fragmentu po suchej nitce może kogoś niedoświadczonego zaskoczyć. Nie lubi zmiany kierunków na mokrym. PSS i pewnie inne UHP też, reaguje mniej dramatycznie na zmianę przyczepności
- dla masochistów spod znaku sztywnej ścianki, to nie wiem czy to najlepsza rekomendacja. W porównaniu do opon UHP jest sztywniej i mniej komfortowo, ale generalnie opona z tych raczej komunikujących uginanie się ścianek. Moja świadomość opon pochodzi z torowania motocykli, miękkich osnów opon pirelli supercorsa, więc dla mnie sztywne ścianki opon to piekło.
Generalnie wbrew planom przelatałem na nich więcej na drogach jak po torach. Zaliczone 2x łódź i 1x Nordschleife.
Czasy na Łodzi:
Pilot Supersport - niskie 1:05
Cup2 Connect - 1:02,0xx (do złamania przy lepszych warunkach)
Wcześnie zrobione ponad 30 tys na niedostępnych już Michelinach Pilot Supersport w rozmiarze 205/45 R17. Szukając poprawy czasów na Łodzi i ciekawszego koła kupiłem Motec Nitro R17/7,5 ET35 i obiłem je w 215/45 R17 Michelin Cup2 Connect.
Po przebiegu ok 15 tys. km wnioski mam takie:
- na zimno, ze startu klei lepiej jak równie zimny PSS, ale bardziej dramatycznie się ślizga.
- po lekkim rozgrzaniu klei bardzo dobrze, ale (co zauważyłem dopiero po wizycie na torze) do pełnego rozgrzania na drogach publicznych doprowadzić ją bardzo ciężko. Nawet na szybkich torach, tak lekkim autem jak mx5 lekko nie jest. Np na Nordschleife prawie całe okrążenie czułem, że jeszcze jest nie do końca dobrze (niestety nie jechałem kolejnych kółek od razu). Gdzie na Łodzi najpóźniej na początku 2 okrążenia mogę lecieć full attack :d
- na torze wymaga religijnego podejścia do ciśnienia, dla mnie złotym środkiem okazało się około 2.2 bara na ciepło mierzone od razu po zjeździe z toru. Na zimno nie wiem. Powyżej tego szybko się przegrzewa, a jak ma za mało to chyba się deformuje, bo się dziwacznie uślizguje (miałem wtedy też prawie 4 st pochylenia).
- przegrzana rwie środek bieżnika jak skatowana torem opona UHP, ale też bardzo czytelnie daje znać, że prosi o litość
- na mokrym da się jeździć na co dzień, ale na torze różnica w trakcji między suchym, a mokrym jest ogromna. Nawet na winklach złapanie mokrego fragmentu po suchej nitce może kogoś niedoświadczonego zaskoczyć. Nie lubi zmiany kierunków na mokrym. PSS i pewnie inne UHP też, reaguje mniej dramatycznie na zmianę przyczepności
- dla masochistów spod znaku sztywnej ścianki, to nie wiem czy to najlepsza rekomendacja. W porównaniu do opon UHP jest sztywniej i mniej komfortowo, ale generalnie opona z tych raczej komunikujących uginanie się ścianek. Moja świadomość opon pochodzi z torowania motocykli, miękkich osnów opon pirelli supercorsa, więc dla mnie sztywne ścianki opon to piekło.
Generalnie wbrew planom przelatałem na nich więcej na drogach jak po torach. Zaliczone 2x łódź i 1x Nordschleife.
Czasy na Łodzi:
Pilot Supersport - niskie 1:05
Cup2 Connect - 1:02,0xx (do złamania przy lepszych warunkach)
-
- Donator
- Posty: 2252
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie znam całej historii, wpadła mi na fb i już nie znajdę. Zużycie podobne do Potenza Sport, która płynie na torze i znika w oczach.
W Cup2 czuje, ze ścianka boczna jest nieco twardsza niż w A6 ale daleko jej do twardych opon. Pojadę na SPA, Ring i alpejskie winkle i wtedy mogę cos wiecej napisać. Widzę, ze teraz staniały i 215/45 za 740 zł można kupić. Może to przez wiosnę, która nie chce sie rozpocząć.
Pozdrawiam, Danillo
powiem tak. zuzycie na drodze a052 bedzie znacznie szybsze niz na sportcontact7. mysle ze starczy na polowe tego .
wiec wszystko zalezy jak kto jezdzi. jednemu ten sportcontact7 starczy na 30tys km innemu na 10tys. podziel na pol i masz odpowiedz dla a052.
ogolnie to nie jest trwala opona. zaczynasz od 5,5mm i do 2mm to szybko sie zblizysz. moim zdaniem raczej nie spodziewalbym sie trwalosci wiekszej niz 5tys km przy ostrej jezdzie ulicznej.
wiec koszta i wejscia i posiadania ogromne. ale masz opone i na ulice (cicha komfortowa) i na deszcz i na tor (jedne z lepszych czasow na semisliku).
tyle z zalet i wad.
a co do cup 2 zgadzam sie w pelni.
mialem dokladnie takie same odczucia ze miekki kapec (bez tragedi ale sa opony na rynku z duzo twardszymi bokami: zzr, fz201 itd itd ) ale na ulicy nie bylo tragedii a na deszczu potrafil puscic z nienacka i auto obrocic bylo latwo.
ja dodam od siebie ze cup2 to nie jest tez jakis top jesli chodzi o czasy na torze. a052 czy polska nalewka vr2 hl sa znacznie szybsze.
glowna zaleta cup2 to cena w miare i trwalosc dosc dobra. do tego bardzo dobra jakosc opony (nie ma problemow z odpadaniem beiznika czy wywazaniem) i niska waga (oplot kewlarowy).
wiec wszystko zalezy jak kto jezdzi. jednemu ten sportcontact7 starczy na 30tys km innemu na 10tys. podziel na pol i masz odpowiedz dla a052.
ogolnie to nie jest trwala opona. zaczynasz od 5,5mm i do 2mm to szybko sie zblizysz. moim zdaniem raczej nie spodziewalbym sie trwalosci wiekszej niz 5tys km przy ostrej jezdzie ulicznej.
wiec koszta i wejscia i posiadania ogromne. ale masz opone i na ulice (cicha komfortowa) i na deszcz i na tor (jedne z lepszych czasow na semisliku).
tyle z zalet i wad.
a co do cup 2 zgadzam sie w pelni.
mialem dokladnie takie same odczucia ze miekki kapec (bez tragedi ale sa opony na rynku z duzo twardszymi bokami: zzr, fz201 itd itd ) ale na ulicy nie bylo tragedii a na deszczu potrafil puscic z nienacka i auto obrocic bylo latwo.
ja dodam od siebie ze cup2 to nie jest tez jakis top jesli chodzi o czasy na torze. a052 czy polska nalewka vr2 hl sa znacznie szybsze.
glowna zaleta cup2 to cena w miare i trwalosc dosc dobra. do tego bardzo dobra jakosc opony (nie ma problemow z odpadaniem beiznika czy wywazaniem) i niska waga (oplot kewlarowy).
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Trochę dodam 3 grosze, bo mocno się nagrzałem na A052 ale po przekopaniu paru tematów na forach okazuje się, że opona jest na tyle miękka, że dogrzewa się na ulicy = trakcja super ale zużycie bardzo duże. Na torze też znika jak to miękki semi. Na forum lotusa czyli lekkiego auta ludzie określają realne przebiegi na poziomie 2-4kkm. Ja jeżdze na na Nurba na kołach (2x1000km) więc to mi dyskwalifikuje opone - poszedłem w AD09.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
widzisz. to zalezy. tylna os lotusa wazy 550kg wiec nie tak lekko znowu. u mnie na osi lekkiej 350kg 215/40r17 zuzywa sie umiarkowanie. a sa pacjenci ktorzy a052 nawet ladowali do corvetty ciezkiej krowy.
takze tak opona schodzi w oczach i nie bolaloby to tak gdyby jeszcze nie byla tak droga. a przez to ze jest chorendlnie droga tak szybkie zuzycie po prostu boli.
ale sa inne ciekawe opcje wiec nie ma co sie rozczulac. nie jedna opona to inna.
takze tak opona schodzi w oczach i nie bolaloby to tak gdyby jeszcze nie byla tak droga. a przez to ze jest chorendlnie droga tak szybkie zuzycie po prostu boli.
ale sa inne ciekawe opcje wiec nie ma co sie rozczulac. nie jedna opona to inna.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ciekawe, u mnie tak wygląda SC7 po 7-8 tysiącach km w tym jednej wizycie na torze w Łodzi.Danillo pisze: ↑25 kwie 2024, 19:33Nie znam całej historii, wpadła mi na fb i już nie znajdę. Zużycie podobne do Potenza Sport, która płynie na torze i znika w oczach.
W Cup2 czuje, ze ścianka boczna jest nieco twardsza niż w A6 ale daleko jej do twardych opon. Pojadę na SPA, Ring i alpejskie winkle i wtedy mogę cos wiecej napisać. Widzę, ze teraz staniały i 215/45 za 740 zł można kupić. Może to przez wiosnę, która nie chce sie rozpocząć.
W mojej ocenie zauważalnie gorzej klei na zimno na mokrym niż potenza sport którą mam na innym aucie (ale w podobnym rozmiarze).
- Załączniki
-
- IMG_9520.jpeg (3.03 MiB) Przejrzano 6319 razy
- Żółwik
- Donator
- Posty: 470
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Ostatnie pytanie: Nankang CR-S czy Yokohama AD09? Te drugie można ściągnąć w 195/50 z Francji, cenowo wychodzi mniej więcej to samo. Które będą cichsze i bardziej żywotne na drodze, bo z tego co czytam na torze czy winklach powinno być podobnie?
Tylko że z tego co piszą, AD09 w 195/50 i 205/50 zdaje się że nie mają homologacji drogowej Da się to gdzieś zweryfikować bo wolałbym nie mieć niespodzianki w razie jakiejś kolizji...
https://pneu-shop.fr/fr/product/2/pneus ... =undefined
Tylko że z tego co piszą, AD09 w 195/50 i 205/50 zdaje się że nie mają homologacji drogowej Da się to gdzieś zweryfikować bo wolałbym nie mieć niespodzianki w razie jakiejś kolizji...
https://pneu-shop.fr/fr/product/2/pneus ... =undefined
Póki co przejechałem raptem z 1000km w tym 100 torowych na Poznaniu.
Nie powiem nic odkrywczego ale ala plus na pewno, że szybko łapią temperaturę i są generalnie cywilizowane - to są normalne opony na codzień z okazjonalnym ścigankiem. Ścianka raczej z tych miękkich. Wyglądają petarda na feldze. Na minus to wypadają większe niż standardowe opony (ale to chyba każde semi) oraz że są głośne. Po Poznaniu dużo zużycia jakiegoś diametralnego nie widać (pilnowałem ciśnień i mam -2st przód - generalnie z tego co czytałem to semi yoko lubią większe kąty). Mam 255/40R17 na feldze 9J.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
No ta wersja h1 taka srednia na ulice. A w 17' brak mieszanki r3 srednio twardej. Ta bylaby znacznie lepsza.
Ja bym sie mocno zastanawial miedzy crs a ad09 i pewnie wybralbym crsa bo szybszy.
Ja bym sie mocno zastanawial miedzy crs a ad09 i pewnie wybralbym crsa bo szybszy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ale ja mam GT86.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
-
- Donator
- Posty: 2252
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie jeździłem żadną z nich ale z opisów i testów i opinii wychodzi mi, że CRS jest oponą torową nienagannie spisującą się na ulicy a AD09 dokładnie odwrotnie.
P.S. Teraz Patryk Mikiciuk jest twarzą Yokohamy. Ktoś go zna? Może by się upomniał żeby ściągnęli do PL miatowe rozmiary?
Pozdrawiam, Danillo
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 2252
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Przejechałem jakieś 5 kkm na Cup2 i teraz rozumiem co napisał @Bimbak wyżej. To ślizganie się występuje przy niedogrzanej oponie ma przedniej osi. Tam gdzie drogowa opona już klei i trzyma zakręt w obranej trajektorii tam Cup2 wyjeżdża szeroko poza obrany tor jazdy. Pomaga bardzo dogrzanie opony, np. 2 okrążenia nawet na mokrawym SPA dawało już dobre efekty. W Alpach dogrzanie nie było problemem i opona kleiła na każdym winku z dużym zapasem przyczepności. Ale na ulicy ciężko ją dogrzać.
Zużycie jest już jakieś, szczególnie po SPA było widoczne, ale jeszcze ze 2 moje sezony pojeździ.
Myślę, że następna będzie szybka drogowa, pewnie Potenza Sport bo nie planuje poważnych wyjazdów torowych tym autem.
Albo poprzednia Cup na NC miała inną mieszankę albo na nieco cięższym aucie szybciej łapała temperaturę ale nie pamietam takich uślizgów przedniej osi.
Zużycie jest już jakieś, szczególnie po SPA było widoczne, ale jeszcze ze 2 moje sezony pojeździ.
Myślę, że następna będzie szybka drogowa, pewnie Potenza Sport bo nie planuje poważnych wyjazdów torowych tym autem.
Albo poprzednia Cup na NC miała inną mieszankę albo na nieco cięższym aucie szybciej łapała temperaturę ale nie pamietam takich uślizgów przedniej osi.
Pozdrawiam, Danillo
To jeszcze odnośnie tych uślizgów cup2 connect dodam zależność z pochyleniem koła. Końcem zeszłego roku zmniejszyłem kąt pochylenia koła (z max na jakieś 2,5), co poprawiło zachowanie się opon na zimno. Może nie koniecznie uślizguje się mniej, ale robi to mniej teatralnie, mniej dramatycznie, nie straszy tak bardzo, co dla mnie było trochę kontrintuicyjne.
fajne porownanie extreme do sport contact 7 w rozmairze 265
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Hej.
Szukam opon na daily do swojej NA (na tor kupie inny komplet).
Zależy mi, aby zachować sportowy charakter samochodu ale mieć też w miarę przyczepność na mokrym. Autem porusza się też moja żona stąd ten wymóg
Widziałem spoko opinie o Rainsportach 5 ale trochę boję się, że auto stanie się nudne. Czy w tej cenie +-1000zl za 4 sztuki znajdę coś ciekawszego?
Przejrzałem ostatnie dyskusje i z tego co widzę, chyba najlepsza byłaby dla mnie Potenza Sport ale nie występuje w rozmiarze 195/50 r15. Ciekawie wygląda też Fedek RS-R ale czy jazda jesienią będzie dla tej opony ok?
Szukam opon na daily do swojej NA (na tor kupie inny komplet).
Zależy mi, aby zachować sportowy charakter samochodu ale mieć też w miarę przyczepność na mokrym. Autem porusza się też moja żona stąd ten wymóg
Widziałem spoko opinie o Rainsportach 5 ale trochę boję się, że auto stanie się nudne. Czy w tej cenie +-1000zl za 4 sztuki znajdę coś ciekawszego?
Przejrzałem ostatnie dyskusje i z tego co widzę, chyba najlepsza byłaby dla mnie Potenza Sport ale nie występuje w rozmiarze 195/50 r15. Ciekawie wygląda też Fedek RS-R ale czy jazda jesienią będzie dla tej opony ok?
Nie ma w tym rozmiarze opon godnych polecenia. Sa zle lub bardzo zle. Takze ciezko cos polecic.
Ad09 nie ma. A052 jakas chora cena.
Mozesz sprobowac
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... -homo-fia/
W mieszance w3a r5a lub r7a. ( W3a bedzie dzialac od strzala na ulicy ale moze sie spalic przy duzej predkosci autostradowej przy 50 stopni asfaltu)
Ad09 nie ma. A052 jakas chora cena.
Mozesz sprobowac
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... -homo-fia/
W mieszance w3a r5a lub r7a. ( W3a bedzie dzialac od strzala na ulicy ale moze sie spalic przy duzej predkosci autostradowej przy 50 stopni asfaltu)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2750
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Trochę z przypadku, ale kupiłem ostatecznie na testy komplet Hankook S1 Evo3 205/45R17 które trafiły na moje daily felgi 7J ET30.
Słowem wstępu dodam, że mogę je bezpośrednio porównać do Goodyear Asymmetric 6 oraz Potenza Sport. Po dwóch sezonach na premium UHP, które zapewniały potwornie wysoki poziom przyczepności, ale okupiony jeszcze szybszym zużyciem (trzy komplety na dwa letnie sezony i przebieg sumaryczny poniżej 20k km), szukałem trochę tańszej i bardziej drogowej opony. Oczywiście takiej, która nie odbierze frajdy ze sportowej jazdy.
Już przy montażu widać było, że opona ma bardzo miękką ściankę, można ją wywinąć palcami bez użycia siły. Wyważanie poszło co najwyżej poprawnie. Na tych samych felgach wszystkie cztery A6 dostały wcześniej od 5g do 25g na koło. Hankook na każde potrzebował średnio 25g - 55g, ten sam człowiek i maszyna. Może przypadek, ale jak dla mnie to już statystyka. Opona ma bardzo skromny rant chroniący felgę, w zasadzie praktycznie go nie ma.
Pierwsze kilometry były rozczarowujące, już jazda autostradą byłą frustrująca, przy zmianie pasa czułem ogromne opóźnienie na kierownicy. Okazało się, że opona ma jakąś potwornie grubą warstwę konserwującą i dopiero po 300km przestały piszczeć jak szalone i dużo feelingu wróciło na stery. Ale co dziwne, 600km autostrady i winkli później ciągle ta miękka ścianka i opóźnienie jest bardziej zauważalne podczas jazdy w miarę prosto niż szybkich winklach. Ostatecznie moja opinia w tej kwestii jest taka, że nie jest idealnie, ale akceptowalnie.
Co do przyczepności to tak jak się spodziewałem, jest o rząd wartości niższa niż wspomniane Potenzy czy A6. Natomiast opony nadal dają bardzo dużo pewności za kierownicą. Nie pojawia się nagle podsterowność ani tył nie ucieka bez powodu na wyjściu. Dzięki nieco niższej przyczepności znowu mam odrobinę frajdy z korygowania samochodu bez łamania przepisów i ograniczeń. Nawet jak sprowokuje się podsterowność na wejściu można bardzo łatwo i szybko to skorygować. Tak samo przy wklepaniu gazu na wyjściu opona zaczyna puszczać w przyjemny i progresywny sposób. Miększa ścianka w ogóle nie przeszkadza w szybkim pokonywaniu zakrętów, ale bywa mocno zdradliwa jeśli przy zmianie balansu auta trzeba się dohamować. Czuć wtedy bardzo wyraźnie pracę opony, ale ani razu nie spowodowało to jak na razie stresowej sytuacji. Gołym okiem widać różnicę w mieszance, A6 po przejeździe przełęczy miała konsystencję plasteliny i podnosiła z ziemi każde ziarenko piasku, natomiast Hankook nadal wygląda jak zwykła opona. W przeciwieństwie do A6 czy Potenzy wydaje sporo pisków jak zaczyna się osiągać granicę przyczepności, tzn bardzo szybko to sygnalizuje. Dzięki temu można z grubsza przewidzieć na, ile można jeszcze sobie pozwolić.
Zrobiłem też jeden przejazd na mokrym, ale raczej zapoznawczym tempem i tutaj też bez żadnych niespodzianek. Bardzo przyzwoity poziom przyczepności i trakcji.
Generalnie nie ma drastycznej różnicy między dogrzaną oponą a taką tuż po starcie. Przyzwoity poziom przyczepności jest od razu. Pomimo wyjątkowo wysokich temperatur nie byłem nawet blisko ich przegrzania czy płynięcia.
Ja raczej drugi raz tej opony nie kupię. Gdybym miał ją komuś polecić to osobie, która chce się przesiąść z całkowicie drogowej bieda opony na entry level UHP. Ewentualnie coś pośrednio zanim założy się Semi Slicki. I to przy założeniu, że są w dobrej cenie.
Słowem wstępu dodam, że mogę je bezpośrednio porównać do Goodyear Asymmetric 6 oraz Potenza Sport. Po dwóch sezonach na premium UHP, które zapewniały potwornie wysoki poziom przyczepności, ale okupiony jeszcze szybszym zużyciem (trzy komplety na dwa letnie sezony i przebieg sumaryczny poniżej 20k km), szukałem trochę tańszej i bardziej drogowej opony. Oczywiście takiej, która nie odbierze frajdy ze sportowej jazdy.
Już przy montażu widać było, że opona ma bardzo miękką ściankę, można ją wywinąć palcami bez użycia siły. Wyważanie poszło co najwyżej poprawnie. Na tych samych felgach wszystkie cztery A6 dostały wcześniej od 5g do 25g na koło. Hankook na każde potrzebował średnio 25g - 55g, ten sam człowiek i maszyna. Może przypadek, ale jak dla mnie to już statystyka. Opona ma bardzo skromny rant chroniący felgę, w zasadzie praktycznie go nie ma.
Pierwsze kilometry były rozczarowujące, już jazda autostradą byłą frustrująca, przy zmianie pasa czułem ogromne opóźnienie na kierownicy. Okazało się, że opona ma jakąś potwornie grubą warstwę konserwującą i dopiero po 300km przestały piszczeć jak szalone i dużo feelingu wróciło na stery. Ale co dziwne, 600km autostrady i winkli później ciągle ta miękka ścianka i opóźnienie jest bardziej zauważalne podczas jazdy w miarę prosto niż szybkich winklach. Ostatecznie moja opinia w tej kwestii jest taka, że nie jest idealnie, ale akceptowalnie.
Co do przyczepności to tak jak się spodziewałem, jest o rząd wartości niższa niż wspomniane Potenzy czy A6. Natomiast opony nadal dają bardzo dużo pewności za kierownicą. Nie pojawia się nagle podsterowność ani tył nie ucieka bez powodu na wyjściu. Dzięki nieco niższej przyczepności znowu mam odrobinę frajdy z korygowania samochodu bez łamania przepisów i ograniczeń. Nawet jak sprowokuje się podsterowność na wejściu można bardzo łatwo i szybko to skorygować. Tak samo przy wklepaniu gazu na wyjściu opona zaczyna puszczać w przyjemny i progresywny sposób. Miększa ścianka w ogóle nie przeszkadza w szybkim pokonywaniu zakrętów, ale bywa mocno zdradliwa jeśli przy zmianie balansu auta trzeba się dohamować. Czuć wtedy bardzo wyraźnie pracę opony, ale ani razu nie spowodowało to jak na razie stresowej sytuacji. Gołym okiem widać różnicę w mieszance, A6 po przejeździe przełęczy miała konsystencję plasteliny i podnosiła z ziemi każde ziarenko piasku, natomiast Hankook nadal wygląda jak zwykła opona. W przeciwieństwie do A6 czy Potenzy wydaje sporo pisków jak zaczyna się osiągać granicę przyczepności, tzn bardzo szybko to sygnalizuje. Dzięki temu można z grubsza przewidzieć na, ile można jeszcze sobie pozwolić.
Zrobiłem też jeden przejazd na mokrym, ale raczej zapoznawczym tempem i tutaj też bez żadnych niespodzianek. Bardzo przyzwoity poziom przyczepności i trakcji.
Generalnie nie ma drastycznej różnicy między dogrzaną oponą a taką tuż po starcie. Przyzwoity poziom przyczepności jest od razu. Pomimo wyjątkowo wysokich temperatur nie byłem nawet blisko ich przegrzania czy płynięcia.
Ja raczej drugi raz tej opony nie kupię. Gdybym miał ją komuś polecić to osobie, która chce się przesiąść z całkowicie drogowej bieda opony na entry level UHP. Ewentualnie coś pośrednio zanim założy się Semi Slicki. I to przy założeniu, że są w dobrej cenie.
- Załączniki
-
- 20240824_150445.jpg (1.9 MiB) Przejrzano 2046 razy
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 123
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Test magazynu EVO, opony performance testowane na torze (ale modele jednak dużo bardziej pasują do tego wątku, niż do "Opon na tor"):
https://www.evo.co.uk/tyre-reviews/2072 ... -tyre-test
Spoiler:
7th Falken Azenis FK520
6th Pirelli P Zero PZ4
5th Vredestein Ultrac Pro
4th Goodyear Eagle F1 Supersport
3rd Bridgestone Potenza Sport
2nd Michelin Pilot Sport 4 S
1st Continental SportContact 7
https://www.evo.co.uk/tyre-reviews/2072 ... -tyre-test
Spoiler:
7th Falken Azenis FK520
6th Pirelli P Zero PZ4
5th Vredestein Ultrac Pro
4th Goodyear Eagle F1 Supersport
3rd Bridgestone Potenza Sport
2nd Michelin Pilot Sport 4 S
1st Continental SportContact 7
-
- Donator
- Posty: 2252
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Sprawdzałeś może czy te opony są w ogóle dostępne w PL i w miatowych rozmiarach? Poza Potenza Sport oczywiście. Stawiam że nie więc niewiele ten artykuł nam wnosi.SrogaDroga pisze: ↑18 paź 2024, 18:57Test magazynu EVO, opony performance testowane na torze (ale modele jednak dużo bardziej pasują do tego wątku, niż do "Opon na tor"):
https://www.evo.co.uk/tyre-reviews/2072 ... -tyre-test
Spoiler:
7th Falken Azenis FK520
6th Pirelli P Zero PZ4
5th Vredestein Ultrac Pro
4th Goodyear Eagle F1 Supersport
3rd Bridgestone Potenza Sport
2nd Michelin Pilot Sport 4 S
1st Continental SportContact 7
Pozdrawiam, Danillo
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 123
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jakiś gorszy dzień?
Może i niewiele wnosi, ale jednak IMHO dla osób śledzących ten wątek może to być ciekawa lektura - więc coś jednak wnosi.
A odpowiadając na Twoje pytanie: do Miaty dostępny jest Falken Azenis FK520 i Bridgestone Potenza Sport, ewentualnie Michelin Pilot Sport 4S w 225/45R17.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2024, 17:25 przez SrogaDroga, łącznie zmieniany 1 raz.
chodzi bardziej o porownanie do sportcontact7 czyli wyznacznika i pozakazanie ze nie wie wszystkich testach jednak wszystko wygrywa. ogolnie te testy sa ciekawe. w jednych jedna opona wygrywa z kosmiczna przewaga a w innych dostaje lomot.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód