Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Cześć,
Jestem świeży w temacie NDi nie wiem jak rozróżnić wersje wyposażenia. Po czym odczytać czy ma się Skyfreedom czy Skypassion itd.
Z góry dzięki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jestem świeży w temacie NDi nie wiem jak rozróżnić wersje wyposażenia. Po czym odczytać czy ma się Skyfreedom czy Skypassion itd.
Z góry dzięki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Cześć, dostanę gdzieś u nas zestaw naprawczy do lewarka biegów do NBFL? Chodzi mi o te gumy, tulejki podkładki faliste itd, wiem że duża, mała gumę i tuleje co wchodzi na sam dół lewarka dostanę w kmparts, a co z resztą? Czy nie warto tego wymieniać?
Wiem, że całość można dostać kupując np shortshifter od ilmotorsport, ale to już się robi koszt.
Są dostępne całe zestawy ale wszystko z zagranicy a szukam czegoś dostępnego w Polsce.
Wiem, że całość można dostać kupując np shortshifter od ilmotorsport, ale to już się robi koszt.
Są dostępne całe zestawy ale wszystko z zagranicy a szukam czegoś dostępnego w Polsce.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Cześć,
1. Czy amortyzatory w wersji NB FL 146 KM będą takie same jak w wersji mazdaspeed? Orientuje się ktoś może? Dlaczego pytam w jednym ze sklepów Pani mi sprawdziła po wersji silnikowej 146 KM, bo tych wersji, typu mazdaspeed nie mają i cena to około 700 zł za szt. Oczywiście mówię o Bilstein. W drugim sklepie sprawdził koleś po vin i powiedział 1300. Czy to byłoby to samo? Różnica duża. Ani ona ani on nie są w stanie powiedzieć mi jakie to Bilsteiny.
2. Które sprzęgło byłoby lepsze? Sachs czy LUK?
1. Czy amortyzatory w wersji NB FL 146 KM będą takie same jak w wersji mazdaspeed? Orientuje się ktoś może? Dlaczego pytam w jednym ze sklepów Pani mi sprawdziła po wersji silnikowej 146 KM, bo tych wersji, typu mazdaspeed nie mają i cena to około 700 zł za szt. Oczywiście mówię o Bilstein. W drugim sklepie sprawdził koleś po vin i powiedział 1300. Czy to byłoby to samo? Różnica duża. Ani ona ani on nie są w stanie powiedzieć mi jakie to Bilsteiny.
2. Które sprzęgło byłoby lepsze? Sachs czy LUK?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
1. Zależy od wersji. Powinny być takie same jak w sportivie czyli bilsteiny. W zwykłej 1.8 nbfl były standardowe (czarne)Samba88 pisze: ↑09 cze 2024, 9:34Cześć,
1. Czy amortyzatory w wersji NB FL 146 KM będą takie same jak w wersji mazdaspeed? Orientuje się ktoś może? Dlaczego pytam w jednym ze sklepów Pani mi sprawdziła po wersji silnikowej 146 KM, bo tych wersji, typu mazdaspeed nie mają i cena to około 700 zł za szt. Oczywiście mówię o Bilstein. W drugim sklepie sprawdził koleś po vin i powiedział 1300. Czy to byłoby to samo? Różnica duża. Ani ona ani on nie są w stanie powiedzieć mi jakie to Bilsteiny.
2. Które sprzęgło byłoby lepsze? Sachs czy LUK?
2 IMO beż różnicy
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Zgadza się, mam srebrne. Dziękuję za pomoc.
Edit:
Z innego tematu. Jak zdemontować przednie reflektory? Odkręciłem te 2 śruby od góry i odpiąłem wszystkie żarówki a klosz rusza się ale nie mogę wyciągnąć. Muszę demontować zderzak?
Edit:
Z innego tematu. Jak zdemontować przednie reflektory? Odkręciłem te 2 śruby od góry i odpiąłem wszystkie żarówki a klosz rusza się ale nie mogę wyciągnąć. Muszę demontować zderzak?
Pytanko dla wszystkich zimujących miaty.
Czy używacie specjalnych najazdów pod koła czy jaki macie sposób na opony?
U mnie średnio z wyjazdami na kilka minut zimą bo garaż prowadzi na drogę gruntową.
Czy używacie specjalnych najazdów pod koła czy jaki macie sposób na opony?
U mnie średnio z wyjazdami na kilka minut zimą bo garaż prowadzi na drogę gruntową.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Okazuje się, że jednak poci się u mnie nie miska a jakiś uszczelniacz pod osłoną rozrządu, w związku z tym - czy dysponuje ktoś może numerami katalogowymi uszczelniacza wału i uszczelniaczy wałków (+ jeśli jeszcze są jakieś inne uszczelniacze, z których może się lać olej to też poproszę) do silnika L5-VE (2.5 mzr)? Normalnie numery części wziąłbym sobie z japancars.ru, ale zakładam, że od 1.8 z vinu nie podejdą do 2.5. Dodatkowo pewnie będzie potrzebna też uszczelka pokrywy zaworów? Czy nie ma potrzeby jej zdejmować do tej wymiany?
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3593
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Spójrz sobie w tym ogólnym EPC Mazdy -> https://www.classicmazdaepc.de/parts/index.html
Wybierasz model i rocznik a potem w zakładce silnik musisz ogarnąć swój. Nie jest to idealne narzędzie ale daje radę. Ewentualnie potem zweryfikujesz po numerze części
Wybierasz model i rocznik a potem w zakładce silnik musisz ogarnąć swój. Nie jest to idealne narzędzie ale daje radę. Ewentualnie potem zweryfikujesz po numerze części

- Gieras
- Donator
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Mam pytanie dotyczące brania oleju przez silnik 2.0 w NC. Od czasu wymiany kolektora wydechowego i wałków rozrządu zauważyłem znacznie większy pobór oleju przez silnik. Wychodzi na mniej więcej 0,7l na 1000 km. Nie zauważyłem kopcenie z rury (ale nie jest to pewne, na pewno nie kopci na postoju) i na pewno nie ma fizycznego wycieku. Nie sprawdzałem jeszcze kompresji, ale silnik pracuje poprawnie, nie czuje różnicy w jego dynamice, wiec zakładam ze kompresja będzie ok.
Mam trzy pytania:
1. Czy wymiana wałków rozrzadu na ostrzejsze mogła spowodować puszczanie oleju przez uszczelniacze zaworów, które zaczęły pracować w nieco innym zakresie niż wcześniej? I czy uszczelniacze zaworowe mogą odpowiadać za tak duże ubytki oleju?
2. Czy mierzenie kompresji w cylindrach jest miarodajne, gdyż olej będzie przecież uszczelniał pierścienie i dawał wrażenie, ze pierścienie na cylindrach są szczelne?
3. Co powinienem jeszcze zdiagnozować, aby ustalić dlaczego silnik zaczął brać olej?
Mam trzy pytania:
1. Czy wymiana wałków rozrzadu na ostrzejsze mogła spowodować puszczanie oleju przez uszczelniacze zaworów, które zaczęły pracować w nieco innym zakresie niż wcześniej? I czy uszczelniacze zaworowe mogą odpowiadać za tak duże ubytki oleju?
2. Czy mierzenie kompresji w cylindrach jest miarodajne, gdyż olej będzie przecież uszczelniał pierścienie i dawał wrażenie, ze pierścienie na cylindrach są szczelne?
3. Co powinienem jeszcze zdiagnozować, aby ustalić dlaczego silnik zaczął brać olej?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Niestety nic mi to nie dało - albo nie umiem szukać, albo nie ma numeru pojedynczych uszczelek a występuje to w EPC jako zestaw uszczelektomasz01 pisze: ↑19 sie 2024, 9:23Spójrz sobie w tym ogólnym EPC Mazdy -> https://www.classicmazdaepc.de/parts/index.html
Wybierasz model i rocznik a potem w zakładce silnik musisz ogarnąć swój. Nie jest to idealne narzędzie ale daje radę. Ewentualnie potem zweryfikujesz po numerze części![]()


- Załączniki
-
- 1111.png (168.68 KiB) Przejrzano 2497 razy
- Sun
- Donator
- Posty: 334
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Hej, ma ktoś do polecenie jakiś czytnik błędów OBD?
Czy taki jest sensowny?
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar-2 ... 5471394144
Chciałbym się połączyć z telefonu. Nie wiem jak to wygląda z poziomu linuxa.
Czy taki jest sensowny?
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar-2 ... 5471394144
Chciałbym się połączyć z telefonu. Nie wiem jak to wygląda z poziomu linuxa.
Ten interfejs jest bardzo spoko do samego czytania i czyszczenia błędów. Nie wiem jak na Linuxie, ale na Androidzie elegancko działa z nim apka "Car Scanner", do pobrania z Google Play.
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 127
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Domyślny wybór w każdym polskim domu i zagrodzie. Podobnie jak muttley, korzystam z Car Scannera. Niektórzy polecają też apkę Torque.Sun pisze: ↑18 lis 2024, 20:20Hej, ma ktoś do polecenie jakiś czytnik błędów OBD?
Czy taki jest sensowny?
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar-2 ... 5471394144
Chciałbym się połączyć z telefonu. Nie wiem jak to wygląda z poziomu linuxa.
Ogólnie obsługa błędów przez OBD z telefonu jest zdecydowanie lepszym (bardziej uniwersalnym, darmowym, prostszym i podręcznym) rozwiązaniem dla zwykłego użytkownika, niż laptop.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2787
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Mam wpięty od kilku lat vgate icar pro, czyli tę droższa opcję i działa bez zarzutu z wszystkimi popularnymi aplikacjami. Plus, że łączy się bardzo szybka i usypia po zgaszeniu wozu.Sun pisze: ↑18 lis 2024, 20:20Hej, ma ktoś do polecenie jakiś czytnik błędów OBD?
Czy taki jest sensowny?
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar-2 ... 5471394144
Chciałbym się połączyć z telefonu. Nie wiem jak to wygląda z poziomu linuxa.
- Sun
- Donator
- Posty: 334
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Super, dzięki za rekomendacje.
Coś pewnie wybiorę.
Z tego co doczytałem to jakbym chciał coś forscanem wgrać to już muszę kupić, minimum to: https://vgate.pl/product/vgate-vlinker-mc-bt4-0/ lub to: https://vgate.pl/product/vgate-vlinker-fs/?
Coś pewnie wybiorę.
Z tego co doczytałem to jakbym chciał coś forscanem wgrać to już muszę kupić, minimum to: https://vgate.pl/product/vgate-vlinker-mc-bt4-0/ lub to: https://vgate.pl/product/vgate-vlinker-fs/?
Hej,
czy może ktoś się wypowiedzieć, czy tak normalnie brzmi zimny silnik 1,8? (NA rocznik 95)
https://youtube.com/shorts/mp1cv44D5Wo?feature=share
EDIT: z tego co wygrzebałem w necie, wychodzi mi, że to normalne i tak sobie stukotają popychacze. A już myślałem, że będę jedyną osobą która ma mx-5 w dieslu
EDIT2: dla porównania tak brzmi na ciepłym - https://youtube.com/shorts/LyTTzel5xNI?feature=share
czy może ktoś się wypowiedzieć, czy tak normalnie brzmi zimny silnik 1,8? (NA rocznik 95)
https://youtube.com/shorts/mp1cv44D5Wo?feature=share
EDIT: z tego co wygrzebałem w necie, wychodzi mi, że to normalne i tak sobie stukotają popychacze. A już myślałem, że będę jedyną osobą która ma mx-5 w dieslu

EDIT2: dla porównania tak brzmi na ciepłym - https://youtube.com/shorts/LyTTzel5xNI?feature=share
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witajcie,
Pacjent: MX-5 NB 1.8 10th Anniversary
Problem: Wczoraj i dzisiaj po włożeniu kluczyka i przekręceniu znika prąd. Natomiast, gdy poruszam kable przy akumulatorze to wraca i jest w porządku.
Wygląda mi to na problem z masą. Pewnie muszę też wyczyścić klemy do akumulatora.
Gdzie znajdę masę silnika w NB przedliftowym?
Pozdrawiam,
Pacjent: MX-5 NB 1.8 10th Anniversary
Problem: Wczoraj i dzisiaj po włożeniu kluczyka i przekręceniu znika prąd. Natomiast, gdy poruszam kable przy akumulatorze to wraca i jest w porządku.
Wygląda mi to na problem z masą. Pewnie muszę też wyczyścić klemy do akumulatora.
Gdzie znajdę masę silnika w NB przedliftowym?
Pozdrawiam,