EGR

zostawić czy wywalić

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

07 cze 2009, 11:06

Tak się ostatnio zastanawiałem czy nie wywalić tego zaworu, jedna z pewnych korzyści to że nie zasywia kolektora dolotowego, no i że jak już po doświadczeniach innych nie ma błedu w kompie jak go wywalimy. Czy jeżeli go się pozbędziemy to możemy liczyć np na mniejsze spalanie i jakiś mały konik. Ma ktoś jakieś może już doświadczenie z tym tematem.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 cze 2009, 11:33

Raczej nic się nie zmieni poza mniejszym zawalaniem kolektora :)

Koniki uzyskiwało się w nissanach - tam EGR ładnie przyblokowywał silniczek - nie zauważyłem jakichkolwiek zmian po wywaleniu :)
110@???KM
134@???Nm
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2010, 14:30

Przy swapie silnika nie zrobiłem raczej tego: http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=18494&parentid=0&stocknumber=04-70000

Czy to szkodzi? Gdzie ten EGR się znajduje? Kolektor dolotowy?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2010, 16:38

conrader pisze:Czy to szkodzi? Gdzie ten EGR się znajduje? Kolektor dolotowy?


Przewód EGR wychodzi z kolektora wydechowego i ląduje w ssącym.
110@???KM
134@???Nm
czarnaamba
Posty: 113
Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
Lokalizacja: Pruszków

25 sty 2010, 18:01

:neutral: a ja pierwsze slysze o EGRze w benzynie w dieeslu tak ale w benzynie moze kiepski ze mnie mechanik i tyle
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

25 sty 2010, 18:24

EGR w benzynie norma xD miałem go nawet w micrze z 92 roku:)
w sumie w benzyniakach EGR do szcześcia nie potrzeny robi tylko za psełdo ekologie :P
zaś Diesel to już zupełnie inna liga, przez to że pracuje głównie na ubogich mieszankach wytwarza duzo rakotwórczych tlenków azotu zaś EGR skutecznie pomaga je redukować :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
czarnaamba
Posty: 113
Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
Lokalizacja: Pruszków

25 sty 2010, 19:05

no ale w benzynie, po co EGR (Exhaust Gas Recirculation - recylkulacja spalin) w benzynie skoro nie jest tak szkodliwa jak ON a tymbardziej w samochodzie z 92 roku gdzie wtedy w benzyniakach juz w wiekszosci bylo EURO3, no mniejsza musze sie doksztalcic moze tylko, wracajac do tego czy cos da czy nie no to wedlug mnie to plus bo spaliny sie nei dostaja do kolektora ssacego o za tym idzie czystsza mieszanka + temperatura mieszanki jest nizsza a wiec wiecej mozna jej zmiescic w cylindrze
dobrze mowie?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2010, 19:28

Krystian i Snafu, prośba o poszanowanie dla języka narodowego i innych użytkowników forum. Poproszę o edycję postów i poprawienie błędów. Polskie znaki są również po to, aby je używać. Z góry dziękuję.
ODPOWIEDZ