To jest jak najbardziej cywilna opona. Cywilizowana, przewidywalna na mokrym, w miarę cicha.the.monte.christo pisze: ↑15 lis 2022, 18:22Szukam cywilnej opony, nie chcę semi.mutra pisze: ↑04 lis 2022, 7:14Yokohama ad08rsthe.monte.christo pisze: ↑03 lis 2022, 21:47Szukam powoli opon do żółtka i zacząłem przeglądać ceny Michelin PS3 czy Bridgestone Turanza T005 (195/50 R15). I się okazuje że trzeba wyłożyć 1700 za komplet opon, który kosztował chwilę temu 1200... Co to się dzieje z naszym pięknym, aczkolwiek nieszczęśliwym krajem...
Czy do NBFL w rozmiarach 205/45, ew. 195/50 nadal warto brać PS3, czy pojawiło się coś ciekawszego na daily z pazurem?
Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Potwierdzam, taka bardzo nijaka ta opona. Niby ok ale ani to drogowa ani nie ma osiągów semi slicka.
Za to, nie ważne jak głupio to brzmi, bardzo ładnie wygląda. Zarówno wzór bieżnika przykuwa uwagę ale szczególnie fajnie układa się ścianka opony względem felgi. Nie ma balona ani rantu z gumy na 2cm. Na prawdę cieszyła moje oko.
Za to, nie ważne jak głupio to brzmi, bardzo ładnie wygląda. Zarówno wzór bieżnika przykuwa uwagę ale szczególnie fajnie układa się ścianka opony względem felgi. Nie ma balona ani rantu z gumy na 2cm. Na prawdę cieszyła moje oko.
Ad08r nie jest semi. Jest dokladnie cywilna opona z pazurem. Semi jest yokohama a052 ktora jest 2s/min szybsza. Ad08r a tak na prawde a09 to konkurent takich opon jak potenza sport czy pilot sport 4s
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Pomożcie bo już nie wiem co robić....
Brać na daily (nie na tor):
-Yoko AD08RS za 2k gdzie na rynku są dostępne tylko 2021r ale to opona na której śmigam od lat i bardzo mi pasuje
czy Federale 595 RS-R za 1,6k zł gdzie czytając komentarze widzę, że odczucia jednak podbne do Yoko. A pare stówek mniej.
Od 3 tygodni nie mogę się zdecydować:(:(
Brać na daily (nie na tor):
-Yoko AD08RS za 2k gdzie na rynku są dostępne tylko 2021r ale to opona na której śmigam od lat i bardzo mi pasuje
czy Federale 595 RS-R za 1,6k zł gdzie czytając komentarze widzę, że odczucia jednak podbne do Yoko. A pare stówek mniej.
Od 3 tygodni nie mogę się zdecydować:(:(
- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 324
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Polecacie mi na siłę AD08RS (gdzie z tej gumy zrezygnowałem już podczas zakupów w 2021 roku w związku z dziwną mieszanką), a tu jeszcze widzę takie smaczki. Jeśli faktycznie Yokohama ma podobną twardość do Federali 595, które są ciężkimi, betonowymi klocami bez krzty komfortu na publicznej drodze to jest skreślona z automatu. RSR używam na torze i tam jest ich miejsce, natomiast trzeba naprawdę nie lubić komfortowo jeździć (lub jeździć mało) żeby tolerować je poza torem.Marcinos pisze: ↑16 lis 2022, 13:04Pomożcie bo już nie wiem co robić....
Brać na daily (nie na tor):
-Yoko AD08RS za 2k gdzie na rynku są dostępne tylko 2021r ale to opona na której śmigam od lat i bardzo mi pasuje
czy Federale 595 RS-R za 1,6k zł gdzie czytając komentarze widzę, że odczucia jednak podbne do Yoko. A pare stówek mniej.
Od 3 tygodni nie mogę się zdecydować:(:(
Sensownie twarda ścianka - tak, ale nie ścianka z betonu

Tyle się mówi o lekkich felgach, a widzę pomijana jest kwestia wagi opon.
Jeśli nie ma nadal alternatywy do PS3 w 15 calach, to chyba trzeba się skusić i nie marudzić.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No pytasz o alternatywę dla ps3. To jest alternatywa. Wejdź sobie na wątek mojej srebrnej nb - zobaczysz tam zdjęcie jak ta ścianka pracuje na torze. Beton to nie jest.the.monte.christo pisze: ↑16 lis 2022, 21:01Polecacie mi na siłę AD08RS (gdzie z tej gumy zrezygnowałem już podczas zakupów w 2021 roku w związku z dziwną mieszanką), a tu jeszcze widzę takie smaczki. Jeśli faktycznie Yokohama ma podobną twardość do Federali 595, które są ciężkimi, betonowymi klocami bez krzty komfortu na publicznej drodze to jest skreślona z automatu. RSR używam na torze i tam jest ich miejsce, natomiast trzeba naprawdę nie lubić komfortowo jeździć (lub jeździć mało) żeby tolerować je poza torem.Marcinos pisze: ↑16 lis 2022, 13:04Pomożcie bo już nie wiem co robić....
Brać na daily (nie na tor):
-Yoko AD08RS za 2k gdzie na rynku są dostępne tylko 2021r ale to opona na której śmigam od lat i bardzo mi pasuje
czy Federale 595 RS-R za 1,6k zł gdzie czytając komentarze widzę, że odczucia jednak podbne do Yoko. A pare stówek mniej.
Od 3 tygodni nie mogę się zdecydować:(:(
Sensownie twarda ścianka - tak, ale nie ścianka z betonu
Tyle się mówi o lekkich felgach, a widzę pomijana jest kwestia wagi opon.
Jeśli nie ma nadal alternatywy do PS3 w 15 calach, to chyba trzeba się skusić i nie marudzić.
- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 324
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
PS3 od RSR dzielą lata świetlne w kwestii komfortu podróżowania i lekkości samej opony. Więc jeśli AD08RS jest porównywalna do RSR to znaczy że to nie jest opona dla mnie.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
@the.monte.christo
A ty rozważasz PS3 w 195/50R15 ?
Bo patrzyłem na Oponeo że są....
To ja powiem tak ...znam, i bierz i jak przyjadą to pogłaskaj i zakładaj i będziesz zadowolony:)
Gdybym ja sobie mógł kupić PS3 do NC.... chciałbym...w 17.
Jak nie będziesz zadowolony to możesz mnie zbluzgać.
Ja jak miałem NBFL i założyłem takie właśnie to byłem w szoku jak to trzyma i jaki komfort oferuje
Kupuj.
Z oponami ostatnio to jest cyrk, zamawiasz, płacisz , a potem dzwonią i mówią....eeeee.....wie pan....no...nie ma takich.
A ty rozważasz PS3 w 195/50R15 ?
Bo patrzyłem na Oponeo że są....
To ja powiem tak ...znam, i bierz i jak przyjadą to pogłaskaj i zakładaj i będziesz zadowolony:)
Gdybym ja sobie mógł kupić PS3 do NC.... chciałbym...w 17.
Jak nie będziesz zadowolony to możesz mnie zbluzgać.
Ja jak miałem NBFL i założyłem takie właśnie to byłem w szoku jak to trzyma i jaki komfort oferuje
Kupuj.
Z oponami ostatnio to jest cyrk, zamawiasz, płacisz , a potem dzwonią i mówią....eeeee.....wie pan....no...nie ma takich.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 324
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
No nareszcie ktoś kto przekonuje mnie do czegoś co sprawdziłem i lubięTomai pisze: ↑16 lis 2022, 21:35@the.monte.christo
A ty rozważasz PS3 w 195/50R15 ?
Bo patrzyłem na Oponeo że są....
To ja powiem tak ...znam, i bierz i jak przyjadą to pogłaskaj i zakładaj i będziesz zadowolony:)
Gdybym ja sobie mógł kupić PS3 do NC.... chciałbym...w 17.
Jak nie będziesz zadowolony to możesz mnie zbluzgać.
Ja jak miałem NBFL i założyłem takie właśnie to byłem w szoku jak to trzyma i jaki komfort oferuje
Kupuj.

Tak, PS3, 195/50 R15.
Mam taki komplet w Tetydzie na JR12 7.5J i jest bardzo przyjemny. Fajna, lekka, komfortowa opona. Po prostu wolałem zapytać, czy przez ostatni rok-dwa nie pojawiło się coś lepszego

Super, to chyba trzeba się zdecydować.
ad08r miala mega twardy bo, twardszy niz michelin cup2. ale zeby byla ciezka nie powiedzialbym. twardosc bokow nie jest rownowazna z waga. ok cos tam mzoe dojsc do wagi opony, ale jesli opona jest dobrze skonstruowana czyli karkas z kewlaru to nie ma szans na duza wage.
co nie znaczy ze ad08r jest komfortowe bo nie jest. twardy bok zawsze daje o sobie znac na drodze.
inna kwestia ze poza twardym bokiem to ad08r zuzywa sie bardzo powoli jak cywilna opona, ma gleboki na 8mm bieznik jak cywilna opona, oraz nie halasuje jakos bardzo.
ot opona z twardym bokiem co daje troche wiecej filingu niz cywilna opona.
rsr zuzyje sie szybciej niz ad08r. ale konstrukcyjnie to opony dosc podobne w przeznaczeniu. nie za szybkie i dosc trwale .
jak szukasz komfortu to trzeba kupoowac opony cywilne a tych w 15' nie ma za duzo do wyboru. zwlaszcza dobrych.
jak ktos poleca ps3 to kupuj ps3. ja bym tak starego kapcia nie wrzucil (poczekalbym na test ad09) ale skoro nie ma nic lepszego to co zrobic.
co nie znaczy ze ad08r jest komfortowe bo nie jest. twardy bok zawsze daje o sobie znac na drodze.
inna kwestia ze poza twardym bokiem to ad08r zuzywa sie bardzo powoli jak cywilna opona, ma gleboki na 8mm bieznik jak cywilna opona, oraz nie halasuje jakos bardzo.
ot opona z twardym bokiem co daje troche wiecej filingu niz cywilna opona.
rsr zuzyje sie szybciej niz ad08r. ale konstrukcyjnie to opony dosc podobne w przeznaczeniu. nie za szybkie i dosc trwale .
jak szukasz komfortu to trzeba kupoowac opony cywilne a tych w 15' nie ma za duzo do wyboru. zwlaszcza dobrych.
jak ktos poleca ps3 to kupuj ps3. ja bym tak starego kapcia nie wrzucil (poczekalbym na test ad09) ale skoro nie ma nic lepszego to co zrobic.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
No i ciekawa dyskusja się wywołała:)piwo pisze: ↑17 lis 2022, 5:01ad08r miala mega twardy bo, twardszy niz michelin cup2. ale zeby byla ciezka nie powiedzialbym. twardosc bokow nie jest rownowazna z waga. ok cos tam mzoe dojsc do wagi opony, ale jesli opona jest dobrze skonstruowana czyli karkas z kewlaru to nie ma szans na duza wage.
co nie znaczy ze ad08r jest komfortowe bo nie jest. twardy bok zawsze daje o sobie znac na drodze.
inna kwestia ze poza twardym bokiem to ad08r zuzywa sie bardzo powoli jak cywilna opona, ma gleboki na 8mm bieznik jak cywilna opona, oraz nie halasuje jakos bardzo.
ot opona z twardym bokiem co daje troche wiecej filingu niz cywilna opona.
rsr zuzyje sie szybciej niz ad08r. ale konstrukcyjnie to opony dosc podobne w przeznaczeniu. nie za szybkie i dosc trwale .
jak szukasz komfortu to trzeba kupoowac opony cywilne a tych w 15' nie ma za duzo do wyboru. zwlaszcza dobrych.
jak ktos poleca ps3 to kupuj ps3. ja bym tak starego kapcia nie wrzucil (poczekalbym na test ad09) ale skoro nie ma nic lepszego to co zrobic.
Ja trochę wychodzę za założenia, że mówienie o komforcie w ponad 20 letnim aucie (mowa o moim NB) mija się z celem. Te samohody są twarde, głośne, nie wygodne:D wiec naprawde mi nie robi różnicy czy włoże tam PS3 czy Fedki/Yoko. I tak będzie mało komfortowo. Pisałem wcześnie gdzieś, że szukam opony, która bedzie kleić na suchym i dawać fun na mokrym i te dwie "twarde" opony spełniają te wymagania

Od komfortu to ja mam volvo

no ja po avon zzr (betonowy bok) tak mnie wytrzeslo na kazdej dziurze ze stwierdzilem ze jednak opona musi pracowac na boku cokolwiek. to nie jest takie super gdy masz beton w zawiasie. moze na torze rownym jak poznan jest do przelkniecia. ale zycie to nie tylko tor poznan. sa jeszcze ulez, lodz i inne bardziej nierowne tory gdzie potrzeba pracy zawieszenia. nie moawiac o ulicy. wszystko zalezy od amorow jakie sie ma bo zawias pracuje od scianki bocznej po amortyzatory. wiec jak jedno jest beton to drugie nie powinno byc. a jak amory miekkie to i oponby moga byc sztywniejsze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Jeżdziłem na Yoko ostanie 9 lat kiedys to byla chyba AD08 potem AD08R i nigdy nie miałem poczucia, że to betonpiwo pisze: ↑17 lis 2022, 12:24no ja po avon zzr (betonowy bok) tak mnie wytrzeslo na kazdej dziurze ze stwierdzilem ze jednak opona musi pracowac na boku cokolwiek. to nie jest takie super gdy masz beton w zawiasie. moze na torze rownym jak poznan jest do przelkniecia. ale zycie to nie tylko tor poznan. sa jeszcze ulez, lodz i inne bardziej nierowne tory gdzie potrzeba pracy zawieszenia. nie moawiac o ulicy. wszystko zalezy od amorow jakie sie ma bo zawias pracuje od scianki bocznej po amortyzatory. wiec jak jedno jest beton to drugie nie powinno byc. a jak amory miekkie to i oponby moga byc sztywniejsze.

- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 324
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Nie wiem jaką twardość ma AD08RS (RS, bo R nie ma już w sprzedaży), natomiast kolega pisze że podobną do Federala 595 RSR. Jeśli to prawda, bo na tym wzorowałem swoją wypowiedź, to jest to nie do zaakceptowania. Jak mówiłem, mnie interesuje jazda po drogach publicznych, głównie krajowych/wojewódzkich/powiatowych, czyli słynnych "drogach B" z przepisu na Miatę. Nie jestem lekko mówiąc fanem twierdzenia, że sportowa jazda musi oznaczać betonowy zawias, betonowe opony, betonowe tuleje i betonowe poduszki silnika. Jestem wielkim fanem frajdy jaką daje MX-5 na zwykłych drogach, gdzie przyjemności jest ogrom przy zachowaniu fajnego stosunku prowadzenia do komfortu. Stąd zdecydowanie bliżej mi do czegoś ze ścianką umiarkowanie sztywną - taką, która nie jest miękką kluchą, ale przy tym fajnie pracuje na nierównościach. Opona to "pierwsza linia obrony" zawieszenia. W aucie którego najmocniejszą stroną nie jest sztywność nadwozia opona nie może być moim zdaniem za twarda, bo inaczej bardzo dużo pracy spada na zawieszenie. Jeśli auto jest obniżone i amortyzator nie może z racji mniejszego skoku unieść pracy, jaką na niego wrzuca nawierzchnia, wszystko przenosi się na "miękkie" nadwozie. I stąd trzeszczenie, strzelanie i stukanie szyb. NA czy NB może dawać sporo komfortu, ale musi być zbudowane z głową. I dlatego jeśli nie jeździ się po idealnie równych drogach, warto zadbać o oponę lekką i komfortową, taką która pracuje i "broni" wyższe partie auta.piwo pisze: ↑17 lis 2022, 5:01ad08r miala mega twardy bo, twardszy niz michelin cup2. ale zeby byla ciezka nie powiedzialbym. twardosc bokow nie jest rownowazna z waga. ok cos tam mzoe dojsc do wagi opony, ale jesli opona jest dobrze skonstruowana czyli karkas z kewlaru to nie ma szans na duza wage.
co nie znaczy ze ad08r jest komfortowe bo nie jest. twardy bok zawsze daje o sobie znac na drodze.
inna kwestia ze poza twardym bokiem to ad08r zuzywa sie bardzo powoli jak cywilna opona, ma gleboki na 8mm bieznik jak cywilna opona, oraz nie halasuje jakos bardzo.
ot opona z twardym bokiem co daje troche wiecej filingu niz cywilna opona.
rsr zuzyje sie szybciej niz ad08r. ale konstrukcyjnie to opony dosc podobne w przeznaczeniu. nie za szybkie i dosc trwale .
jak szukasz komfortu to trzeba kupoowac opony cywilne a tych w 15' nie ma za duzo do wyboru. zwlaszcza dobrych.
jak ktos poleca ps3 to kupuj ps3. ja bym tak starego kapcia nie wrzucil (poczekalbym na test ad09) ale skoro nie ma nic lepszego to co zrobic.
Wcześniej, gdy nie porównałem opony naprawdę cywilnej ze sportową, tj. konkretnie PS3 i RSR, nie wiedziałem że jest taka różnica między tymi oponami. Byłem w wielkim szoku, jak lekki, zwiewny, gibki, sprężysty, ot, taka jędrny, jest PS3, i jak twardy, ociężały jest Federal. Na PS3 na nadwozie idą tylko największe grzmoty, przy czym auto nadal świetnie się prowadzi i trzyma w zakrętach, również po deszczu. Jadąc na RSR mam wrażenie że za zawieszenie robią wspawane metalowe słupki, łączące nadwozie z kołami. Jak droga jest równa, to jest okej, ale umówmy się, polskie drogi B nie są idealne. A nie chcę siedzieć z mapą i planować, gdzie mi wolno pojechać, a gdzie nie wolno. Chcę jeździć i cieszyć się jazdą, bez wyrzeczeń.
Stąd taka a nie inna optyka z mojej strony

Zadając pytanie byłem ciekawy, czy w rozmiarze 15 cali, do NA/NB, pojawiło się coś, co jest lepsze pod tym względem od PS3. Jeśli nie ma opony którą wskazujecie jednym tchem, od razu (oprócz tych twardzieli o których mowa), to znaczy że chyba nic takiego nie miało miejsca.
Tworzysz teorię, że NB nie jest komfortowe, a później piszesz, że w związku z tym (parafrazując) można założyć nawet krążki z betonu, bo nie ma różnicy. Ja się z tym kompletnie nie zgadzam. NB może być komfortowe, nawet twierdzę że jest komfortowe, natomiast to zależy oczywiście jak jest zbudowane. Auto na seryjnym zawieszeniu które ma sprężyny bodajże 3/2 albo 4/3 kg, wysoko zawieszone, z lekką seryjną felgą i w miarę sprężystą oponą może jak najbardziej dawać komfort jazdy pod względem zawieszenia (pomijam dyskomfort związany z przestrzenią dla kierowcy lub hałasem, ale nie o tym rozmawiamy). Podobnie jest z autem na dobrym gwincie, które nie leży na podłodze i w którym amortyzator ma odpowiedni skok, by mógł pracować. Natomiast to wszystko można zepsuć słabym zawieszeniem, twardymi sprężynami pokroju 8/6 czy 9/7 kg, albo masą nieresorowaną. Ciężkie koło, twarda opona, twarde tuleje - to wszystko powoduje wzrost NVH, tj. hałasu, wibracji i trzasków, bo niedoskonałości drogi przenoszą się na nadwozie. W dodatku w aucie o tej konstrukcji, które ma problemy ze sztywnością nadwozia, zawieszenie by design ma utrudnioną pracę, więc wpływ twardego ogumienia czy złego zawieszenia odbija się na tym komforcie o wiele bardziej niż np. w sedanie czy coupe pokroju RX-8.Marcinos pisze: ↑17 lis 2022, 8:17
No i ciekawa dyskusja się wywołała:)
Ja trochę wychodzę za założenia, że mówienie o komforcie w ponad 20 letnim aucie (mowa o moim NB) mija się z celem. Te samohody są twarde, głośne, nie wygodne:D wiec naprawde mi nie robi różnicy czy włoże tam PS3 czy Fedki/Yoko. I tak będzie mało komfortowo. Pisałem wcześnie gdzieś, że szukam opony, która bedzie kleić na suchym i dawać fun na mokrym i te dwie "twarde" opony spełniają te wymagania
Od komfortu to ja mam volvo![]()
A co do Volvo, no to ja mam Saaba 9-3 Aero. I po zakupie MX-5 NBFL z zawieszeniem Hard S (Bilstein B6) o dziwo stwierdziłem, że to Miata jest bardziej komfortowa

No chyba że mamy problem semantyczny i Ty o hałasie, miejscu na nogi i dwustrefowej klimie, a ja o pracy samego zawieszenia

O to topiwo pisze: ↑17 lis 2022, 12:24no ja po avon zzr (betonowy bok) tak mnie wytrzeslo na kazdej dziurze ze stwierdzilem ze jednak opona musi pracowac na boku cokolwiek. to nie jest takie super gdy masz beton w zawiasie. moze na torze rownym jak poznan jest do przelkniecia. ale zycie to nie tylko tor poznan. sa jeszcze ulez, lodz i inne bardziej nierowne tory gdzie potrzeba pracy zawieszenia. nie moawiac o ulicy. wszystko zalezy od amorow jakie sie ma bo zawias pracuje od scianki bocznej po amortyzatory. wiec jak jedno jest beton to drugie nie powinno byc. a jak amory miekkie to i oponby moga byc sztywniejsze.

Wiem, że trochę przydługo, ale chciałem nakreślić swój punkt widzenia. Jest dość specyficzny, więc może być niezrozumiały bez objaśnienia dla fanów wyjeżdżania MX-5 jedynie kilka razy w miesiącu, by poszaleć na dobrej drodze i znowu schować ją do garażu (co rozumiem), lub dla fanów nisko i szeroko

Decyzje mają konsekwencje, po prostu. Należy podejmować je świadomie. Ja komfort, ktoś inny maksymalnie precyzyjne prowadzenie na niskoprofilowym 225


Jakby jednak było coś lepszego niż PS3 w 15 calach pod to co nakreśliłem, to dajcie znać

- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 324
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
BTW, a jak do nich ma się Yokohama Advan Fleva V701?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Mam inne zdanie , miałem kilka NBFL z różnymi oponami.Marcinos pisze: ↑17 lis 2022, 8:17No i ciekawa dyskusja się wywołała:)piwo pisze: ↑17 lis 2022, 5:01ad08r miala mega twardy bo, twardszy niz michelin cup2. ale zeby byla ciezka nie powiedzialbym. twardosc bokow nie jest rownowazna z waga. ok cos tam mzoe dojsc do wagi opony, ale jesli opona jest dobrze skonstruowana czyli karkas z kewlaru to nie ma szans na duza wage.
co nie znaczy ze ad08r jest komfortowe bo nie jest. twardy bok zawsze daje o sobie znac na drodze.
inna kwestia ze poza twardym bokiem to ad08r zuzywa sie bardzo powoli jak cywilna opona, ma gleboki na 8mm bieznik jak cywilna opona, oraz nie halasuje jakos bardzo.
ot opona z twardym bokiem co daje troche wiecej filingu niz cywilna opona.
rsr zuzyje sie szybciej niz ad08r. ale konstrukcyjnie to opony dosc podobne w przeznaczeniu. nie za szybkie i dosc trwale .
jak szukasz komfortu to trzeba kupoowac opony cywilne a tych w 15' nie ma za duzo do wyboru. zwlaszcza dobrych.
jak ktos poleca ps3 to kupuj ps3. ja bym tak starego kapcia nie wrzucil (poczekalbym na test ad09) ale skoro nie ma nic lepszego to co zrobic.
Ja trochę wychodzę za założenia, że mówienie o komforcie w ponad 20 letnim aucie (mowa o moim NB) mija się z celem. Te samohody są twarde, głośne, nie wygodne:D wiec naprawde mi nie robi różnicy czy włoże tam PS3 czy Fedki/Yoko. I tak będzie mało komfortowo. Pisałem wcześnie gdzieś, że szukam opony, która bedzie kleić na suchym i dawać fun na mokrym i te dwie "twarde" opony spełniają te wymagania
Od komfortu to ja mam volvo![]()
Oczywiście że opona robi różnicę w komforcie, nawet w 20 letniej Miacie.
Miałem Yoko AD08 , zajebista opona , na torze najlepsza z jaką miałem do czynienia....na daily....no .... Co tu dużo mówić..taczka.
PS3 ... w ostatniej NBFL miałem , rewelacyjny kompromis , na daily bez problemu, na torze też nie było źle.
Oczywiście że PS4 i 5 będą lepsze ( droższe) ale to nie znaczy że PS3 to opona na której nie da się jeździć tylko dlatego że ...to nie jest najnowszy model.
Oprócz tego mamy teraz takie czasy że są problemy z dostępnością, oraz z bardzo wysokimi cenami opon.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Czy ktoś używał Fedka RS-PRO?monkahead pisze:Ktoś używał Fedka 595RS-PRO na torze? Homologacja R-117, twarda ścianka boczna, na mokrym "B", jest duży wybór w lepszej kasie niż RS-R.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Troche sie zrobiła dyskusja jak na forum ElektrodyTomai pisze: ↑17 lis 2022, 20:37Mam inne zdanie , miałem kilka NBFL z różnymi oponami.Marcinos pisze: ↑17 lis 2022, 8:17No i ciekawa dyskusja się wywołała:)piwo pisze: ↑17 lis 2022, 5:01ad08r miala mega twardy bo, twardszy niz michelin cup2. ale zeby byla ciezka nie powiedzialbym. twardosc bokow nie jest rownowazna z waga. ok cos tam mzoe dojsc do wagi opony, ale jesli opona jest dobrze skonstruowana czyli karkas z kewlaru to nie ma szans na duza wage.
co nie znaczy ze ad08r jest komfortowe bo nie jest. twardy bok zawsze daje o sobie znac na drodze.
inna kwestia ze poza twardym bokiem to ad08r zuzywa sie bardzo powoli jak cywilna opona, ma gleboki na 8mm bieznik jak cywilna opona, oraz nie halasuje jakos bardzo.
ot opona z twardym bokiem co daje troche wiecej filingu niz cywilna opona.
rsr zuzyje sie szybciej niz ad08r. ale konstrukcyjnie to opony dosc podobne w przeznaczeniu. nie za szybkie i dosc trwale .
jak szukasz komfortu to trzeba kupoowac opony cywilne a tych w 15' nie ma za duzo do wyboru. zwlaszcza dobrych.
jak ktos poleca ps3 to kupuj ps3. ja bym tak starego kapcia nie wrzucil (poczekalbym na test ad09) ale skoro nie ma nic lepszego to co zrobic.
Ja trochę wychodzę za założenia, że mówienie o komforcie w ponad 20 letnim aucie (mowa o moim NB) mija się z celem. Te samohody są twarde, głośne, nie wygodne:D wiec naprawde mi nie robi różnicy czy włoże tam PS3 czy Fedki/Yoko. I tak będzie mało komfortowo. Pisałem wcześnie gdzieś, że szukam opony, która bedzie kleić na suchym i dawać fun na mokrym i te dwie "twarde" opony spełniają te wymagania
Od komfortu to ja mam volvo![]()
Oczywiście że opona robi różnicę w komforcie, nawet w 20 letniej Miacie.
Miałem Yoko AD08 , zajebista opona , na torze najlepsza z jaką miałem do czynienia....na daily....no .... Co tu dużo mówić..taczka.
PS3 ... w ostatniej NBFL miałem , rewelacyjny kompromis , na daily bez problemu, na torze też nie było źle.
Oczywiście że PS4 i 5 będą lepsze ( droższe) ale to nie znaczy że PS3 to opona na której nie da się jeździć tylko dlatego że ...to nie jest najnowszy model.
Oprócz tego mamy teraz takie czasy że są problemy z dostępnością, oraz z bardzo wysokimi cenami opon.

Wyraziłem tylko swoją opinie. W mojej ocenie, NB nie jest i nigdy nie był komfortowym samochodem i nigdy nie starałem się tego komfortu poprawić. Wchodzimy w bardzo indywidualne predyspozycje.
W moim przypadku NB służy do weekendowych szybkich pojeżdżawek, zabawy, czucia wszystkiego pod tyłkiem i wszędzie gdzie jeżdże drogi są równe;)
Jeżeli ktoś używa auta na daily to w pełni rozumiem, że chce mieć miekką wygodną gumę. Ale dla mnie filozofia tego auta jest zupełnie inna.
Także jak ktoś potrzebuje PS3 niech bierze PS3

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Spoko, ja wyraziłem swoją opinię, każdy używa Miaty inaczej, to dobrzeMarcinos pisze: ↑18 lis 2022, 8:59Troche sie zrobiła dyskusja jak na forum ElektrodyTomai pisze: ↑17 lis 2022, 20:37Mam inne zdanie , miałem kilka NBFL z różnymi oponami.Marcinos pisze: ↑17 lis 2022, 8:17
No i ciekawa dyskusja się wywołała:)
Ja trochę wychodzę za założenia, że mówienie o komforcie w ponad 20 letnim aucie (mowa o moim NB) mija się z celem. Te samohody są twarde, głośne, nie wygodne:D wiec naprawde mi nie robi różnicy czy włoże tam PS3 czy Fedki/Yoko. I tak będzie mało komfortowo. Pisałem wcześnie gdzieś, że szukam opony, która bedzie kleić na suchym i dawać fun na mokrym i te dwie "twarde" opony spełniają te wymagania
Od komfortu to ja mam volvo![]()
Oczywiście że opona robi różnicę w komforcie, nawet w 20 letniej Miacie.
Miałem Yoko AD08 , zajebista opona , na torze najlepsza z jaką miałem do czynienia....na daily....no .... Co tu dużo mówić..taczka.
PS3 ... w ostatniej NBFL miałem , rewelacyjny kompromis , na daily bez problemu, na torze też nie było źle.
Oczywiście że PS4 i 5 będą lepsze ( droższe) ale to nie znaczy że PS3 to opona na której nie da się jeździć tylko dlatego że ...to nie jest najnowszy model.
Oprócz tego mamy teraz takie czasy że są problemy z dostępnością, oraz z bardzo wysokimi cenami opon.
Wyraziłem tylko swoją opinie. W mojej ocenie, NB nie jest i nigdy nie był komfortowym samochodem i nigdy nie starałem się tego komfortu poprawić. Wchodzimy w bardzo indywidualne predyspozycje.
W moim przypadku NB służy do weekendowych szybkich pojeżdżawek, zabawy, czucia wszystkiego pod tyłkiem i wszędzie gdzie jeżdże drogi są równe;)
Jeżeli ktoś używa auta na daily to w pełni rozumiem, że chce mieć miekką wygodną gumę. Ale dla mnie filozofia tego auta jest zupełnie inna.
Także jak ktoś potrzebuje PS3 niech bierze PS3![]()

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 324
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Chyba moje pytanie umknęło w ferworze dyskusji

V701, za, przeciw?
Podepnę się
205/50 R16 do NCka. Opony do cyklu miejskiego/mieszanego
Więc tak
Michelin Pilot Sport III (domyslam sie że najlepsze, ale cena też robi różnice
)
czy
Yokohama Advan Fleva V701
czy
Hankook Ventus Prime III k125
czy
Yokohama Blu Earh GT AE51
205/50 R16 do NCka. Opony do cyklu miejskiego/mieszanego
Więc tak
Michelin Pilot Sport III (domyslam sie że najlepsze, ale cena też robi różnice

czy
Yokohama Advan Fleva V701
czy
Hankook Ventus Prime III k125
czy
Yokohama Blu Earh GT AE51
Brałbym michelin albo hankook, przy obecnych cenach to hankook 

- szy
- Donator
- Posty: 747
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
No dobrze, to teraz kolej na mnie.
ND, zastosowanie fun-daily, czyli w moim przypadku autostrady i kaniony. W przeciwieństwie do naszego forumowego kolegi Wojtek Wawa, cenię sobie przyczepność, więc fabryczne S001, które się właśnie skończyły nie będą powtarzane. Z uwagi na miejsce zamieszkania, przyczepność na mokrym nie ma najmniejszego znaczenia. Auto niestety nigdy nie będzie na torze (nie przechodzę testu szczotki w kasku). Felgi seryjne 17, zawias koza.
Priorytety:
1. Przyczepność na suchym
2. Hałas - rowkowane betonowe autostrady doprowadzają mnie do szewskiej pasji
3. Trwałość - S001 równiutko zeszły do ogranicznika w 32kkm, a nie mam w zwyczaju palić gum ani jeździć bokiem (przynajmniej nie celowo
)
Do tej pory rozważam:
1. Michelin Pilot Sport 4S, ale są tylko w rozmiarze 215/45r17, komplet tutaj wyjdzie jakieś $1 000 z podatkiem.
2. Bridgestone Potenza Sport, dostępne w fabrycznym rozmiarze 205/45r17, komplet ok $800 z podatkiem.
Po S001 nie bardzo mam zaufanie do Bridgestone, ale gdzieś czytałem że PS4S w 215/45r17 potrafią przytrzeć nawet na seryjnej wysokości (wydaje się to być nonsensem)
Czy przestać się pieścić i kupić A052 ($1 100 z podatkiem)?
ND, zastosowanie fun-daily, czyli w moim przypadku autostrady i kaniony. W przeciwieństwie do naszego forumowego kolegi Wojtek Wawa, cenię sobie przyczepność, więc fabryczne S001, które się właśnie skończyły nie będą powtarzane. Z uwagi na miejsce zamieszkania, przyczepność na mokrym nie ma najmniejszego znaczenia. Auto niestety nigdy nie będzie na torze (nie przechodzę testu szczotki w kasku). Felgi seryjne 17, zawias koza.
Priorytety:
1. Przyczepność na suchym
2. Hałas - rowkowane betonowe autostrady doprowadzają mnie do szewskiej pasji
3. Trwałość - S001 równiutko zeszły do ogranicznika w 32kkm, a nie mam w zwyczaju palić gum ani jeździć bokiem (przynajmniej nie celowo

Do tej pory rozważam:
1. Michelin Pilot Sport 4S, ale są tylko w rozmiarze 215/45r17, komplet tutaj wyjdzie jakieś $1 000 z podatkiem.
2. Bridgestone Potenza Sport, dostępne w fabrycznym rozmiarze 205/45r17, komplet ok $800 z podatkiem.
Po S001 nie bardzo mam zaufanie do Bridgestone, ale gdzieś czytałem że PS4S w 215/45r17 potrafią przytrzeć nawet na seryjnej wysokości (wydaje się to być nonsensem)
Czy przestać się pieścić i kupić A052 ($1 100 z podatkiem)?
patrz punkt 3. a052 tego warunku nie spelnia za cholere.
jakbys mial 18stki polecilbym
https://www.rajopon.pl/opona/235-40-R18 ... ONTINENTAL
a tak zostaje ci
potenza sport lub goodyear assymteric 6 ktore sa w 17 calach bo pilot sport 4s jest tylko od 18 cali w gore rowniez.
potenza sport bedzie bardziej agresywna sztywna i halasliwa wiec nie spelnia punktu 2.
assymetric 6 jest cichy ale za to bardziej komfortowy mniej sztywny na bokach za to petarda na deszcz i na suchym szybszy od pilot sport 5
https://www.youtube.com/watch?v=kC68W0x ... =SklepOpon
takze zostaje ci goodyear assymetric 6 chyba ze naciagniesz ktores z tych 3 punktow.
a052 sa super ale starcza na 5 tys km.
potenza sport tez sa super ale sa halasliwe.
zmiana felg na 18' wtedy pilot sport 4s lub sportcontact7
jakbys mial 18stki polecilbym
https://www.rajopon.pl/opona/235-40-R18 ... ONTINENTAL
a tak zostaje ci
potenza sport lub goodyear assymteric 6 ktore sa w 17 calach bo pilot sport 4s jest tylko od 18 cali w gore rowniez.
potenza sport bedzie bardziej agresywna sztywna i halasliwa wiec nie spelnia punktu 2.
assymetric 6 jest cichy ale za to bardziej komfortowy mniej sztywny na bokach za to petarda na deszcz i na suchym szybszy od pilot sport 5
https://www.youtube.com/watch?v=kC68W0x ... =SklepOpon
takze zostaje ci goodyear assymetric 6 chyba ze naciagniesz ktores z tych 3 punktow.
a052 sa super ale starcza na 5 tys km.
potenza sport tez sa super ale sa halasliwe.
zmiana felg na 18' wtedy pilot sport 4s lub sportcontact7
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- szy
- Donator
- Posty: 747
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Hmm, tutaj jest chyba trochę inaczej z rozmiarami.piwo pisze: ↑05 gru 2022, 5:07patrz punkt 3. a052 tego warunku nie spelnia za cholere.
jakbys mial 18stki polecilbym
https://www.rajopon.pl/opona/235-40-R18 ... ONTINENTAL
a tak zostaje ci
potenza sport lub goodyear assymteric 6 ktore sa w 17 calach bo pilot sport 4s jest tylko od 18 cali w gore rowniez.
<ciach>
takze zostaje ci goodyear assymetric 6 chyba ze naciagniesz ktores z tych 3 punktow.
PS4S występuje w 17 calach: https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... 5YR7PS4SXL assymetric 6 jako takie nie istnieje, a raczej istnieje pod nazwą assymetric bez numerka - ale i tak nie ma w innym rozmiarze niż 205/55r17 Z tego co piszesz, raczej PS4S niż Potenza Sport.
daj link do jakiejkolwiek sprzedazy pilot sport 4s w 17 calach. oponeo sklepopon ceneo allegro lub inne. cokolwiek. ja nie znalazlem wiec po prostu takie opony nie istnieja. jak znajdziesz zmienie zdanie.
co do goodyear assymetric 6 to
https://www.goodyear.eu/pl_pl/shop/tire ... 81457.html
https://www.24opony.pl/opony,1,221348,7 ... McQAvD_BwE
https://youtu.be/yqXQgBdqVqI



ok. ty stacjonujesz w usa czy w Polsce?
bo to dwa rozne rynki z roznymi dostepnymi oponami . sa opony z homologacja europejska E a sa opony tylko na stany z homologacja DOT.
wiec nie ma co porownywac dostpensoci usa Polska bo beda zupelnie inne opony dostepne.
u nas w europie sa continentale sportcontacty a w usa extremecontacty. zupelnie inne opony.
na rynek usa masz dostepne yokohamy advan a09
co do goodyear assymetric 6 to
https://www.goodyear.eu/pl_pl/shop/tire ... 81457.html
https://www.24opony.pl/opony,1,221348,7 ... McQAvD_BwE
https://youtu.be/yqXQgBdqVqI



ok. ty stacjonujesz w usa czy w Polsce?
bo to dwa rozne rynki z roznymi dostepnymi oponami . sa opony z homologacja europejska E a sa opony tylko na stany z homologacja DOT.
wiec nie ma co porownywac dostpensoci usa Polska bo beda zupelnie inne opony dostepne.
u nas w europie sa continentale sportcontacty a w usa extremecontacty. zupelnie inne opony.
na rynek usa masz dostepne yokohamy advan a09
Ostatnio zmieniony 05 gru 2022, 7:23 przez piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- szy
- Donator
- Posty: 747
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Przepraszam, powinienem był zaznaczyć, że jestem w Stanach, dostępność produktów tu wygląda sporo inaczej.
Tu masz link do tutejszego odpowiednika oponeo: https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... 5YR7PS4SXL
Tu Amazon: https://www.amazon.com/Michelin-Perform ... 07CSZYRVJ/
Tu masz link do strony producenta: https://www.michelinman.com/auto/tires/ ... -4-s#sizes
Wygląda na to, że Pilot Sport 5 będzie tu dostępna w 205/45r17, ale jeszcze nie jest.
Tu masz link do tutejszego odpowiednika oponeo: https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... 5YR7PS4SXL
Tu Amazon: https://www.amazon.com/Michelin-Perform ... 07CSZYRVJ/
Tu masz link do strony producenta: https://www.michelinman.com/auto/tires/ ... -4-s#sizes
Wygląda na to, że Pilot Sport 5 będzie tu dostępna w 205/45r17, ale jeszcze nie jest.
- Załączniki
-
- Screenshot 2022-12-04 at 11.13.33 PM.png (389.92 KiB) Przejrzano 3689 razy
tyle ze pilot sport 5 jest gorsza opona od 4s. wiec jak masz dostepna 4s w 17calach sie nie zastanawiaj. myslalbym jeszcze o yokohamie advan a09 ale bardzo malo o niej na razie wiadomo wiec to troche niepewny wybor. najprawdopodobniej opona na suchym bedzie ciut szybsza od pilot sport 4s ale gorsza na mokrym i przejedzie mniejszy dystans i da mniej komfortu i ciszy.
https://www.tirerack.com/tires/tests/ch ... p?ttid=295
takze bierz ps4s bo to bardzo dobra opona.
https://www.tirerack.com/tires/tests/ch ... p?ttid=295
takze bierz ps4s bo to bardzo dobra opona.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód