A jaki tu jest dystans założony?pistenbully pisze: ↑10 sie 2022, 19:51Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
To pytanie do @Sachim , bo to jego Anni się tak błyszczyScyzor pisze: ↑11 sie 2022, 7:46A jaki tu jest dystans założony?pistenbully pisze: ↑10 sie 2022, 19:51Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:

- tomasz01
- Donator
- Posty: 3593
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Nie no - jasna sprawa, każdy sam wie najlepiej co Mu odpowiada, ja tylko zwracam uwagę na ten szczegół.pistenbully pisze: ↑10 sie 2022, 19:51
@Scyzor
Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:
viewtopic.php?t=32738
![]()
Ja u siebie w NA kiedyś taki zabieg poczyniłem i w mojej opinii wyglądało to gorzej niż seria.
Po obejrzeniu zdjęć z linka swoją opinię podtrzymuję również w przypadku NB

- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie, trochę mi ruda podżera miejscami mój ponton, więc muszę się zabrać za "zaprawki". W planach zdarcie do żywego, rust converter, podkład no i oczywiście baza i klar. To ostatnie z uwagi na warunki w puszce...
I tu pojawia się pytanie: Czy lepiej kupić ori mazdowe spraye, czy dobrać kolor w mieszalni?
Czy dobrze mi się wydaje że ori spraye są dobrane pod kolor raczej nowego auta, a mieszalnia dobierze mi kolor zgodny z rzeczywistością na aucie?
I tu pojawia się pytanie: Czy lepiej kupić ori mazdowe spraye, czy dobrać kolor w mieszalni?
Czy dobrze mi się wydaje że ori spraye są dobrane pod kolor raczej nowego auta, a mieszalnia dobierze mi kolor zgodny z rzeczywistością na aucie?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Mieszalnia dobierze kolor wg wzornika czyli tak jak do nowego auta. No chyba że faktycznie powiedzą ci żebyś przyszedł z lakierowanym elementem. Wyciągną lampę i przygotują próbne natryski na wytłoczkach - słyszałem że tak się robi ale nigdy nie spotkałem nikogo kto by faktycznie tak robiłniezalogowany pisze: ↑11 sie 2022, 19:10Panowie, trochę mi ruda podżera miejscami mój ponton, więc muszę się zabrać za "zaprawki". W planach zdarcie do żywego, rust converter, podkład no i oczywiście baza i klar. To ostatnie z uwagi na warunki w puszce...
I tu pojawia się pytanie: Czy lepiej kupić ori mazdowe spraye, czy dobrać kolor w mieszalni?
Czy dobrze mi się wydaje że ori spraye są dobrane pod kolor raczej nowego auta, a mieszalnia dobierze mi kolor zgodny z rzeczywistością na aucie?

Jak drzesz rudą do gołego metalu to nie używaj konwertera - nie będzie się trzymał czystego metalu.
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3593
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Nie no - jak pojedziesz do dobrej mieszalni to dobiorą dokładnie pod kolor tego co masz na samochodzie, niezależnie od koloru fabrycznego.
Miałem NA polakierowaną w kolor niefabryczny i jeszcze do tego z klarem to w naprawdę dobrej mieszalni dobrali perfekcyjnie - a nie mieli pojęcia co jest na samochodzie...
Miałem NA polakierowaną w kolor niefabryczny i jeszcze do tego z klarem to w naprawdę dobrej mieszalni dobrali perfekcyjnie - a nie mieli pojęcia co jest na samochodzie...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Halogeny OEM w NBfl -> żarówka to H3? Żeby wymienić nałatwiej odpiąć fragment nadkola?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- janux
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Ja jak potrzebowałem koloru żeby pomalować ducktaila to zostawiłem klapkę wlewu paliwa w mieszalni na kilka godzin i dobrali mi kolor bardzo dobrzeniezalogowany pisze: ↑11 sie 2022, 19:10Panowie, trochę mi ruda podżera miejscami mój ponton, więc muszę się zabrać za "zaprawki". W planach zdarcie do żywego, rust converter, podkład no i oczywiście baza i klar. To ostatnie z uwagi na warunki w puszce...
I tu pojawia się pytanie: Czy lepiej kupić ori mazdowe spraye, czy dobrać kolor w mieszalni?
Czy dobrze mi się wydaje że ori spraye są dobrane pod kolor raczej nowego auta, a mieszalnia dobierze mi kolor zgodny z rzeczywistością na aucie?
Podobno jest gdzieś na forum temat o tym ale grzebię i nie mogę znaleźć
Ma ktoś może link to posta o przerabianiu jednego ze świateł cofania na przeciwmgielne? Po 8 latach wypadało by w końcu to zrobić 


"Enjoy little things"
Odziedziczyłem po poprzednim właścicielu urwaną „szpilkę osłony skrzyni biegów” (Brace bar, under floor chassis cross member) w NBFL Sportive. Pytanie:
Czy to jest wykręcana szpilka? Wtedy można spróbować ją wykręcić.
Czy też to szpilka nie wykręcana?
Co wtedy radzicie? Próbować spawać?
Dzięki za porady.
W załączeniu zdjęcie urwanej szpilki, drugiej strony osłony oraz poglądowe zdjęcie osłony
Czy to jest wykręcana szpilka? Wtedy można spróbować ją wykręcić.
Czy też to szpilka nie wykręcana?
Co wtedy radzicie? Próbować spawać?
Dzięki za porady.
W załączeniu zdjęcie urwanej szpilki, drugiej strony osłony oraz poglądowe zdjęcie osłony
- Załączniki
-
- 5EE75517-330B-4767-AA15-C79FECB28971.jpeg (168.93 KiB) Przejrzano 2130 razy
-
- 221CA1E1-11AB-4ABA-BD99-0CFE25E16E6E.jpeg (1.8 MiB) Przejrzano 2130 razy
-
- 47A10B92-F3E0-459E-BB53-64DBC59AC1D1.jpeg (1.59 MiB) Przejrzano 2130 razy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Kochani wszechwiedzący jedno z moich aut dziś od rana ma nową szybę czołową. W ramach zaleceń pokontrolnych usłyszałem żeby przez 2 dni nie myć SZYBY, a chciałbym możliwie szybko położyć na niej warstwę hydrofobową. Czy nie mycie wynika z braku chęci do kontaktu z wilgocią czy też tej szyby po prostu nie należy dotykać i naciskać?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Musisz poczekać aż klej zwiąże IMO chodzi o to żeby nie dotykaćpistenbully pisze: ↑25 sie 2022, 15:51Kochani wszechwiedzący jedno z moich aut dziś od rana ma nową szybę czołową. W ramach zaleceń pokontrolnych usłyszałem żeby przez 2 dni nie myć SZYBY, a chciałbym możliwie szybko położyć na niej warstwę hydrofobową. Czy nie mycie wynika z braku chęci do kontaktu z wilgocią czy też tej szyby po prostu nie należy dotykać i naciskać?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Z tego co pamiętam to trzeba to wspawać od strony kabiny po demontażu fotela i dywanówniuniek28 pisze: ↑23 sie 2022, 19:50Odziedziczyłem po poprzednim właścicielu urwaną „szpilkę osłony skrzyni biegów” (Brace bar, under floor chassis cross member) w NBFL Sportive. Pytanie:
Czy to jest wykręcana szpilka? Wtedy można spróbować ją wykręcić.
Czy też to szpilka nie wykręcana?
Co wtedy radzicie? Próbować spawać?
Dzięki za porady.
W załączeniu zdjęcie urwanej szpilki, drugiej strony osłony oraz poglądowe zdjęcie osłony
Mam wrażenie, że ostatnio ten hak zrobił się głośniejszy niż był wcześniej. Przy końcowej fazie zamykania dachu, hak "klika (1x)" dosyć głośno, mam wrażenie że wcześniej, w ogóle nie było go słychać. Sprawdziłem na oko cały mechanizm, łącznie z linką i jest OK. Czy coś tam trzeba przesmarować? 
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Kto na forum zajmuje się odbudową podwozi samochodowych (wspawanie elementów podłogi)? Potrzebny kontakt (nie dla mnie), najlepiej na Śląsku ale niekoniecznie.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Pytanko 
Mam taką dziwną przypadłośc w swojej NB ‘99. Coś się dzieje z kierunkowskazami.
Raz działają, a raz nie.
Przykład:
Jade sobie jadę, dojeżdżam do świateł. Chce skręcić, włączam kierunkowskaz. Działa przez 5-10 sekund i nagle przestaje. Awaryjne wtedy też nie działają. Potem ruszam, przejadę kawałek i kierunkowskazy działają znowu. I tak w kółko.
Chyba można wykluczyć bezpieczniki skoro czasem działają. Co to może być?
Dodam, że auto w tym roku przechodziło komplety SWAP silnika, więc wszystko było rozebrane

Mam taką dziwną przypadłośc w swojej NB ‘99. Coś się dzieje z kierunkowskazami.
Raz działają, a raz nie.
Przykład:
Jade sobie jadę, dojeżdżam do świateł. Chce skręcić, włączam kierunkowskaz. Działa przez 5-10 sekund i nagle przestaje. Awaryjne wtedy też nie działają. Potem ruszam, przejadę kawałek i kierunkowskazy działają znowu. I tak w kółko.
Chyba można wykluczyć bezpieczniki skoro czasem działają. Co to może być?
Dodam, że auto w tym roku przechodziło komplety SWAP silnika, więc wszystko było rozebrane

Czy wymieniacie profilaktycznie (po 10 latach) płyn wspomagania (nic się u mnie nie dzieje niedobrego)? W instrukcji napisane jest, że nie ma takiej konieczności. Jaki płyn zastosować: Dextron III, Mobil ATF 320, Mazda ATF M III czy może jeszcze coś innego (może być polski producent)?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja w nbfl wymieniłem bo się zaczął pienićmonkahead pisze: ↑20 wrz 2022, 17:35Czy wymieniacie profilaktycznie (po 10 latach) płyn wspomagania (nic się u mnie nie dzieje niedobrego)? W instrukcji napisane jest, że nie ma takiej konieczności. Jaki płyn zastosować: Dextron III, Mobil ATF 320, Mazda ATF M III czy może jeszcze coś innego (może być polski producent)?
Dzisiaj wymieniałem klocki z przodu, co to za dziwne blaszki, są tylko od strony tłoczka? W zestawie z klockami Textar miałem jedynie 2 szt. i jeszcze nie pasowały (potrzeba po 2 szt. na każdy klocek od strony tłoczka), także wyczyściłem i przełożyłem ze starych klocków. Sporo elementów (blaszki, etc.) jest na tych klockach w NCFL.
- Załączniki
-
- 20221015_160509.jpg (371.85 KiB) Przejrzano 1728 razy
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Akustyczny czujnik zużycia klocka 
Jak się kończą klocki to ma szorować po tarczy.
Tylko jedna sztuka na parę klocków i do montażu od strony tłoczyska bo ten klocek wcześniej powinien się skończyć...

Jak się kończą klocki to ma szorować po tarczy.
Tylko jedna sztuka na parę klocków i do montażu od strony tłoczyska bo ten klocek wcześniej powinien się skończyć...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Tylko u mnie było po 1mm klocka i nic nie szurało, więc nie wiem czy to do końca czujnik akustyczny. Klocki miały numery OEM Mazdy, także wymieniane były przez poprzedniego właściciela w ASO, dziwne że na każdym wewnętrznym klocku, były po 2 takie blaszki, góra i dół, zazwyczaj jest tylko jedna. Czy tak ma faktycznie być? Na tylnych klockach są na stałe przytwierdzone blaszki i to są na pewno czujniki akustyczne.
Tutaj (5:07s) gościu twierdzi, że te małe blaszki to kasowniki luzu, OK, tylko wciąż nie rozumiem czemu ASO założyło 2 kasowniki na klocek od strony tłoczka, a żadnego na drugi ...
https://youtu.be/dcyc5AJG67Y?t=307
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Tutaj (5:07s) gościu twierdzi, że te małe blaszki to kasowniki luzu, OK, tylko wciąż nie rozumiem czemu ASO założyło 2 kasowniki na klocek od strony tłoczka, a żadnego na drugi ...
https://youtu.be/dcyc5AJG67Y?t=307
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Wg strony hella są to faktycznie blaszki prowadzące klocek
https://www.hella.com/techworld/pl/ti/B ... owe-10520/
https://www.hella.com/techworld/pl/ti/B ... owe-10520/
To jest co innego, te blaszki które pokazałeś MUSZĄ być zainstalowane, inaczej klocek będzie latał jak szalony. Ja piszę o dodatkowych mniejszych blaszkach (zaznaczona wyżej na czerwono). Zmieniłem ich ustawienie, teraz jest po 1 szt. na każdym klocku, na dole.luki_92_92 pisze:Wg strony hella są to faktycznie blaszki prowadzące klocek
https://www.hella.com/techworld/pl/ti/B ... owe-10520/

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka