Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

09 sty 2010, 18:21

Witam,

gdzieś na forum widziałem kiedyś link do oryginalnych felg ale do roku 2003 (z miatanet).

Tutaj także nowsze modele: http://www.gomiata.com/parts---performance-wheels---tires.html

Nawet są moje, pierwszy raz je widzę gdzieś w sklepie do kupienia. I już wiem ile waża :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

09 sty 2010, 22:45

Odkopuje troche temat, co o tym sadzicie?

http://moto.allegro.pl/item867784301_niemieckie_pierscienie_centrujace_szybka_wysylka.html

Tak intuicyjnie wydaje mi sie ze pierscienie z "tworzywa" nie zawsze musza spelniac wystarczajaco sowja funkcje jako ze otwor centrujacy przenosi pewnie istotna czesc obciazenia.
Raf (r73)
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

10 sty 2010, 10:38

w poprzednim aucie zrobilem 100 tys na takich plastikach z allegro i przy zmianie kół nie zauważyłem zeby cos z tym było nie tak
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 sty 2010, 11:01

Bo otwor centrujacy sluzy jak sama nazwa wskazuje do centrowanie felgi nie do utrzymywanie jej na piascie. Od tego sa nakretki. Nie robi roznicy z czego jest zrobiony byle w momencie nakladania felgi na piaste sie nei odksztalcil i tyle.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

10 sty 2010, 11:02

Ja również miałem mieszane uczucia przed zainstalowaniem takich pierścieni w swoich Watanabe ale wszystko jest OK. Podobno otwór osadczy felgi jest ściśle spasowany spasowany z piastą po to by przenosić wszystkie naprężenia i siły, a śruby mają tylko dokręcać felgę do piasty. Wątpię żeby pierścień z tworzywa sztucznego był do tego zdolny ale i tak po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów moje koła trzymały się wzorowo choć profilaktycznie sprawdzałem śruby co 150-200km podczas pokonywania pierwszych 2 tys. kilometrów.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

10 sty 2010, 11:34

Nic się nie stanie - sam mam w jednym z aut takie pierścienie centrujące - akurat nie plastikowe, a teflonowe, ale to nie gra roli. Otwór centrujący w zasadzie nie przenosi żadnych większych obciążeń, żeby było weselej są felgi, które nie centrują się na piaście/otworze centrującym, a szpilkami i nie opierają się na piaście i też się nie urywają...
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

10 sty 2010, 11:37

Czy te felgi sa tak lekkie i wytrzymałe jak piszą na stronie?? Ma ktoś felgi z tej firmy? Można kupić je gdzieś taniej? Co sadzicie?
http://moto.allegro.pl/item871947714_drag_wheels_4x100_4x114_3_wawa.html

A co sadzicie konkretnie o tym modelu??
Załączniki
9_f.jpg
9_f.jpg (137.37 KiB) Przejrzano 1375 razy
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

10 sty 2010, 11:56

Ten wzór akurat mi się nie podoba, ale felgi rzeczywiście są lekkie i wbrew niczym nieuzasadnionej opinii niektórych osób porządnie wykonane - nie gną się na pierwszej napotkanej dziurze :) Pogadaj z demolem, może będzie miał dla Ciebie fajną ofertę.
Łoś
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

10 sty 2010, 15:50

Niedługo mam zamiar kupić letnie koła i prawdopodobnie średnica otworu centrującego będzie większa niż 54,1mm. Z jakiego materiału wybrać pierścienie: aluminium czy tworzywo?
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2010, 17:21

greagh pisze:Z jakiego materiału wybrać pierścienie: aluminium czy tworzywo?


Ja bym wybrał tworzywo. Jak aluminiowy pierścień się utleni to jest bardzo trudno zdjąć koło.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

10 sty 2010, 19:33

cytat z aukcji
"Rewelacyjnie niska masa przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Szczególnie polecamy model DR9 do sportów motorowych, gdzie wymagana jest maksymalizacja osiagów."
Może ślepy jestem ale sprzedający nigdzie nie podaje masy tej felgi. Jeśli już musiałbym wybierać spośród oferty Draga do NA to na pewno nie ten model koła....strasznie krzykliwe i festyniarskie - ale to moja subiektywna opinia. Ten producent ma w ofercie kilka bardziej stonowanych kopii JDM-owych kół które bardziej podejdą do NA.
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

10 sty 2010, 20:56

irakleo pisze: Jeśli już musiałbym wybierać spośród oferty Draga do NA to na pewno nie ten model koła....strasznie krzykliwe i festyniarskie


Tak na pierwszy rzut oka mi sie spodobały, ale faktycznie macie racje, w ofercie sa bardziej pasujące modele :lol:
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

10 sty 2010, 22:37

diegorx, ja szukam tez jakich felg i moze tez bym sie skusil. Jak bedziesz sie decydowal to daj mi znac, moze razem co utargujemy?
Na tor zostawilbym sobei chyba oryginalne 15'', w tym rozmiarze opony sa wzglednie tanie.
Jako "wyjsciowe" kola moze bym poszedl w kierunku 16'' - wylacznie ze wzgledow estetycznych (sprawa subiektywna oczywiscie).

Czy ktos moglby mi polecic, z oferty draga, felgi w cenie powiedzmy do 1800 PLN za komplet, najlepiej czarne badz grafitowe, spokojne w stylice (podoba mi sie OZ ultraleggera lub grandurismo) bedace sensownym kompromisem pomiedzy ciezarem a wytrzymaloscia (moze nawet ze wskazaniem na wytrzymalosc)?
Raf (r73)
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

10 sty 2010, 23:01

Jedne z lżejszych felg aluminiowych to Enkei produkowane specjalnie dla Mazdy, np. dla MX3 2.5 V6. O takie:



Apropos tych felg, takowe posiadam i są wporzo :) niebo a ziemia w porównaniu do byłych 17stek, autko lepiej się zbiera, wygląd do przęknięcia aczkolwiek to juz nie są moje 17stki na ogumieniu 225/35 :twisted: (dziury to się czuło :D ) , ale coś za coś :mrgreen: póki co mam je na zimówkach 205/55/15, myślę jakie laczki kupic na lato do tego felunku :lol: 195/50/R15 czy 205/50/R15 ? czy może profil 45?
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 sty 2010, 19:10

Zakulo mnie w oczy i musialem sie wypowiedziec:

MX3 miala 1,8 V6, a nie 2,5... 2,5v6 czyli KLZE byl w mx6 i fordzie probeII.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 sty 2010, 22:13

Rota - reklamuje się jako firma z 30-letnimi tradycjami, robią piękne repliki kultowych JDM-owych kół które za oceanem kosztują bagatelne 300-400 USD a w PL niebagatelne 1900-2100zł.....ale takie linki dają trochę do myślenia.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img179.imageshack.us/img179/7673/img0193ir0.jpg&imgrefurl=http://www.cb7tuner.com/vbb/showthread.php%3Ft%3D64233&h=600&w=800&sz=180&tbnid=bWWX-HnjyeZLmM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Drota%2Bwheels&usg=__nU5Q-oYc8S3P6e7q8ABZ1HO18Xw=&ei=ZudQS5GZFITwmwPvkuGQCg&sa=X&oi=image_result&resnum=5&ct=image&ved=0CCoQ9QEwBA
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

15 sty 2010, 23:14

każdą felge da sie zepsuć:

forged
Obrazek

enkei
Obrazek
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 sty 2010, 8:47

Ciekaw jestem co trzeba zrobić, jak jeździć żeby felgę tak skatować? Te defekty nie wyglądają mi na popularne uderzenia w krawężniki itd. Wydaje mi się że do takiego wyczynu potrzebne jest mnóstwo mocy, mega przyczepnej opony i ciężkiej nogi.....
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

16 sty 2010, 8:51

Eh:/ Myślę że każda felga będzie ok jak kierowca będzie uważny i świadomy tego na czym się toczą opony. To przecież nic więcej jak blok aluminium, który przy odpowiedniej sile po prostu pęka!

A o Rotach kiedyś kiedyś słyszałem że pod wpływem temperatury(od tarcz, opon, oporów itd.) potrafią zmienić swoje właściwości i kształt. Nie jest to niby do zobaczenia ale coś takiego niby odkryli. Ciekawe czy to możliwe
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 sty 2010, 9:02

irakleo pisze:Ciekaw jestem co trzeba zrobić, jak jeździć żeby felgę tak skatować? Te defekty nie wyglądają mi na popularne uderzenia w krawężniki itd. Wydaje mi się że do takiego wyczynu potrzebne jest mnóstwo mocy, mega przyczepnej opony i ciężkiej nogi.....

Dokładnie, spójrzcie na opony... Ta z drugiej foty ma zużycie typowo torowe... A ta z pierwszej to chyba komentarz jest zbędny :mrgreen: Te koła na pewno nie jeździły cywilnie po ulicach :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 sty 2010, 9:02

Nie oczekiwałbym po felgach za 300 dolków komplet jakiejś wyjątkowej trwałości itd. Nawet nie reklamowałbym felgi za takie pieniądze tylko zakupił kolejną....co innego gdyby był to jakiś markowy zestaw za grubą kasę. Nie wyobrażam sobie tylko takich defektów przy sporych prędkościach.....
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

16 sty 2010, 20:08

Ale druga felga wyglada jakby o cos tarła od srodka i patrząc po tym jak jest wynużana w błocie podejżewam że, została uszkodzona podczas wypadku.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2010, 0:40

czy ktoś zna te felgi?
próbowałem poszperać w necie ale nic nie znalazłem
7J X 15 H2
824 000 R5
SYNTHESIS 13
Załączniki
7J X 15 H2.jpg
7J X 15 H2.jpg (21.19 KiB) Przejrzano 1389 razy
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2010, 1:16

sam sobie odpowidziałem :

Mille Miglia model SYNTHESIS

ktoś zna?
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 sty 2010, 8:41

AroJano pisze:
greagh pisze:Z jakiego materiału wybrać pierścienie: aluminium czy tworzywo?


Ja bym wybrał tworzywo. Jak aluminiowy pierścień się utleni to jest bardzo trudno zdjąć koło.


Zawsze mozna u znajomego ślusarza wytoczyć stalowe.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2010, 8:44

pmcomp pisze:Zawsze mozna u znajomego ślusarza wytoczyć stalowe.



Stalowe też ulegają "erozji"... :twisted: :twisted: :twisted:
Tworzywo można kupić u wulkanizatora komplet około 50PLN.... Ja chyba nie szukałbym tu oszczędności...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 sty 2010, 20:02

Skoro temat kutych felg został zamknięty z powodu OT....mam nadzieję że tym radzem będzie bardziej na temat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Muszę przyznać że Rosjanie mnie zadziwili - ciekawe artykuły i ceny:
http://www.agforged.pl/sekrety-produkcji.php
i
http://www.felgikute.pl/dlaczego_felgi_kute
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 sty 2010, 20:03

Ale czemu dzial OFFTOPIC? Przenosze do technicznego ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

26 sty 2010, 17:46

Zastanawiam sie nad zakupem 2giego kompletu "kółek" do mojej madzi, zdecydowalem sie na 15 bo zalezy mi raczej na cenie opon (niskiej:) niz prezencji. Co byscie polecili w rozmiarze 15x6,5 - 15x7? Przygladalem sie felgom Drag Wheels DR-9. Czy ktos z was ma moze jakies doswiadczenia z tym producentem?

Z gory dzieki,
Michal
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 sty 2010, 17:50

A nie myślałeś o fabrycznych felgach z NB ? Zawsze to markowy Enkei a nie Chinol.....a na ori felgach NB prezentuje się naprawdę rewelacyjnie.
ODPOWIEDZ