Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Witam,
gdzieś na forum widziałem kiedyś link do oryginalnych felg ale do roku 2003 (z miatanet).
Tutaj także nowsze modele: http://www.gomiata.com/parts---performance-wheels---tires.html
Nawet są moje, pierwszy raz je widzę gdzieś w sklepie do kupienia. I już wiem ile waża .
Pozdro
gdzieś na forum widziałem kiedyś link do oryginalnych felg ale do roku 2003 (z miatanet).
Tutaj także nowsze modele: http://www.gomiata.com/parts---performance-wheels---tires.html
Nawet są moje, pierwszy raz je widzę gdzieś w sklepie do kupienia. I już wiem ile waża .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Odkopuje troche temat, co o tym sadzicie?
http://moto.allegro.pl/item867784301_niemieckie_pierscienie_centrujace_szybka_wysylka.html
Tak intuicyjnie wydaje mi sie ze pierscienie z "tworzywa" nie zawsze musza spelniac wystarczajaco sowja funkcje jako ze otwor centrujacy przenosi pewnie istotna czesc obciazenia.
http://moto.allegro.pl/item867784301_niemieckie_pierscienie_centrujace_szybka_wysylka.html
Tak intuicyjnie wydaje mi sie ze pierscienie z "tworzywa" nie zawsze musza spelniac wystarczajaco sowja funkcje jako ze otwor centrujacy przenosi pewnie istotna czesc obciazenia.
Raf (r73)
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Bo otwor centrujacy sluzy jak sama nazwa wskazuje do centrowanie felgi nie do utrzymywanie jej na piascie. Od tego sa nakretki. Nie robi roznicy z czego jest zrobiony byle w momencie nakladania felgi na piaste sie nei odksztalcil i tyle.
Ja również miałem mieszane uczucia przed zainstalowaniem takich pierścieni w swoich Watanabe ale wszystko jest OK. Podobno otwór osadczy felgi jest ściśle spasowany spasowany z piastą po to by przenosić wszystkie naprężenia i siły, a śruby mają tylko dokręcać felgę do piasty. Wątpię żeby pierścień z tworzywa sztucznego był do tego zdolny ale i tak po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów moje koła trzymały się wzorowo choć profilaktycznie sprawdzałem śruby co 150-200km podczas pokonywania pierwszych 2 tys. kilometrów.
Nic się nie stanie - sam mam w jednym z aut takie pierścienie centrujące - akurat nie plastikowe, a teflonowe, ale to nie gra roli. Otwór centrujący w zasadzie nie przenosi żadnych większych obciążeń, żeby było weselej są felgi, które nie centrują się na piaście/otworze centrującym, a szpilkami i nie opierają się na piaście i też się nie urywają...
Czy te felgi sa tak lekkie i wytrzymałe jak piszą na stronie?? Ma ktoś felgi z tej firmy? Można kupić je gdzieś taniej? Co sadzicie?
http://moto.allegro.pl/item871947714_drag_wheels_4x100_4x114_3_wawa.html
A co sadzicie konkretnie o tym modelu??
http://moto.allegro.pl/item871947714_drag_wheels_4x100_4x114_3_wawa.html
A co sadzicie konkretnie o tym modelu??
- Załączniki
-
- 9_f.jpg (137.37 KiB) Przejrzano 1375 razy
Ten wzór akurat mi się nie podoba, ale felgi rzeczywiście są lekkie i wbrew niczym nieuzasadnionej opinii niektórych osób porządnie wykonane - nie gną się na pierwszej napotkanej dziurze Pogadaj z demolem, może będzie miał dla Ciebie fajną ofertę.
Łoś
greagh pisze:Z jakiego materiału wybrać pierścienie: aluminium czy tworzywo?
Ja bym wybrał tworzywo. Jak aluminiowy pierścień się utleni to jest bardzo trudno zdjąć koło.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
cytat z aukcji
"Rewelacyjnie niska masa przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Szczególnie polecamy model DR9 do sportów motorowych, gdzie wymagana jest maksymalizacja osiagów."
Może ślepy jestem ale sprzedający nigdzie nie podaje masy tej felgi. Jeśli już musiałbym wybierać spośród oferty Draga do NA to na pewno nie ten model koła....strasznie krzykliwe i festyniarskie - ale to moja subiektywna opinia. Ten producent ma w ofercie kilka bardziej stonowanych kopii JDM-owych kół które bardziej podejdą do NA.
"Rewelacyjnie niska masa przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Szczególnie polecamy model DR9 do sportów motorowych, gdzie wymagana jest maksymalizacja osiagów."
Może ślepy jestem ale sprzedający nigdzie nie podaje masy tej felgi. Jeśli już musiałbym wybierać spośród oferty Draga do NA to na pewno nie ten model koła....strasznie krzykliwe i festyniarskie - ale to moja subiektywna opinia. Ten producent ma w ofercie kilka bardziej stonowanych kopii JDM-owych kół które bardziej podejdą do NA.
irakleo pisze: Jeśli już musiałbym wybierać spośród oferty Draga do NA to na pewno nie ten model koła....strasznie krzykliwe i festyniarskie
Tak na pierwszy rzut oka mi sie spodobały, ale faktycznie macie racje, w ofercie sa bardziej pasujące modele
diegorx, ja szukam tez jakich felg i moze tez bym sie skusil. Jak bedziesz sie decydowal to daj mi znac, moze razem co utargujemy?
Na tor zostawilbym sobei chyba oryginalne 15'', w tym rozmiarze opony sa wzglednie tanie.
Jako "wyjsciowe" kola moze bym poszedl w kierunku 16'' - wylacznie ze wzgledow estetycznych (sprawa subiektywna oczywiscie).
Czy ktos moglby mi polecic, z oferty draga, felgi w cenie powiedzmy do 1800 PLN za komplet, najlepiej czarne badz grafitowe, spokojne w stylice (podoba mi sie OZ ultraleggera lub grandurismo) bedace sensownym kompromisem pomiedzy ciezarem a wytrzymaloscia (moze nawet ze wskazaniem na wytrzymalosc)?
Na tor zostawilbym sobei chyba oryginalne 15'', w tym rozmiarze opony sa wzglednie tanie.
Jako "wyjsciowe" kola moze bym poszedl w kierunku 16'' - wylacznie ze wzgledow estetycznych (sprawa subiektywna oczywiscie).
Czy ktos moglby mi polecic, z oferty draga, felgi w cenie powiedzmy do 1800 PLN za komplet, najlepiej czarne badz grafitowe, spokojne w stylice (podoba mi sie OZ ultraleggera lub grandurismo) bedace sensownym kompromisem pomiedzy ciezarem a wytrzymaloscia (moze nawet ze wskazaniem na wytrzymalosc)?
Raf (r73)
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Jedne z lżejszych felg aluminiowych to Enkei produkowane specjalnie dla Mazdy, np. dla MX3 2.5 V6. O takie:
Apropos tych felg, takowe posiadam i są wporzo niebo a ziemia w porównaniu do byłych 17stek, autko lepiej się zbiera, wygląd do przęknięcia aczkolwiek to juz nie są moje 17stki na ogumieniu 225/35 (dziury to się czuło ) , ale coś za coś póki co mam je na zimówkach 205/55/15, myślę jakie laczki kupic na lato do tego felunku 195/50/R15 czy 205/50/R15 ? czy może profil 45?
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Rota - reklamuje się jako firma z 30-letnimi tradycjami, robią piękne repliki kultowych JDM-owych kół które za oceanem kosztują bagatelne 300-400 USD a w PL niebagatelne 1900-2100zł.....ale takie linki dają trochę do myślenia.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img179.imageshack.us/img179/7673/img0193ir0.jpg&imgrefurl=http://www.cb7tuner.com/vbb/showthread.php%3Ft%3D64233&h=600&w=800&sz=180&tbnid=bWWX-HnjyeZLmM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Drota%2Bwheels&usg=__nU5Q-oYc8S3P6e7q8ABZ1HO18Xw=&ei=ZudQS5GZFITwmwPvkuGQCg&sa=X&oi=image_result&resnum=5&ct=image&ved=0CCoQ9QEwBA
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img179.imageshack.us/img179/7673/img0193ir0.jpg&imgrefurl=http://www.cb7tuner.com/vbb/showthread.php%3Ft%3D64233&h=600&w=800&sz=180&tbnid=bWWX-HnjyeZLmM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Drota%2Bwheels&usg=__nU5Q-oYc8S3P6e7q8ABZ1HO18Xw=&ei=ZudQS5GZFITwmwPvkuGQCg&sa=X&oi=image_result&resnum=5&ct=image&ved=0CCoQ9QEwBA
każdą felge da sie zepsuć:
forged
enkei
forged
enkei
Ciekaw jestem co trzeba zrobić, jak jeździć żeby felgę tak skatować? Te defekty nie wyglądają mi na popularne uderzenia w krawężniki itd. Wydaje mi się że do takiego wyczynu potrzebne jest mnóstwo mocy, mega przyczepnej opony i ciężkiej nogi.....
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Eh:/ Myślę że każda felga będzie ok jak kierowca będzie uważny i świadomy tego na czym się toczą opony. To przecież nic więcej jak blok aluminium, który przy odpowiedniej sile po prostu pęka!
A o Rotach kiedyś kiedyś słyszałem że pod wpływem temperatury(od tarcz, opon, oporów itd.) potrafią zmienić swoje właściwości i kształt. Nie jest to niby do zobaczenia ale coś takiego niby odkryli. Ciekawe czy to możliwe
A o Rotach kiedyś kiedyś słyszałem że pod wpływem temperatury(od tarcz, opon, oporów itd.) potrafią zmienić swoje właściwości i kształt. Nie jest to niby do zobaczenia ale coś takiego niby odkryli. Ciekawe czy to możliwe
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
irakleo pisze:Ciekaw jestem co trzeba zrobić, jak jeździć żeby felgę tak skatować? Te defekty nie wyglądają mi na popularne uderzenia w krawężniki itd. Wydaje mi się że do takiego wyczynu potrzebne jest mnóstwo mocy, mega przyczepnej opony i ciężkiej nogi.....
Dokładnie, spójrzcie na opony... Ta z drugiej foty ma zużycie typowo torowe... A ta z pierwszej to chyba komentarz jest zbędny Te koła na pewno nie jeździły cywilnie po ulicach
Nie oczekiwałbym po felgach za 300 dolków komplet jakiejś wyjątkowej trwałości itd. Nawet nie reklamowałbym felgi za takie pieniądze tylko zakupił kolejną....co innego gdyby był to jakiś markowy zestaw za grubą kasę. Nie wyobrażam sobie tylko takich defektów przy sporych prędkościach.....
Ale druga felga wyglada jakby o cos tarła od srodka i patrząc po tym jak jest wynużana w błocie podejżewam że, została uszkodzona podczas wypadku.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
??? KM / ??? NM
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
AroJano pisze:greagh pisze:Z jakiego materiału wybrać pierścienie: aluminium czy tworzywo?
Ja bym wybrał tworzywo. Jak aluminiowy pierścień się utleni to jest bardzo trudno zdjąć koło.
Zawsze mozna u znajomego ślusarza wytoczyć stalowe.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Zawsze mozna u znajomego ślusarza wytoczyć stalowe.
Stalowe też ulegają "erozji"...
Tworzywo można kupić u wulkanizatora komplet około 50PLN.... Ja chyba nie szukałbym tu oszczędności...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Skoro temat kutych felg został zamknięty z powodu OT....mam nadzieję że tym radzem będzie bardziej na temat
Muszę przyznać że Rosjanie mnie zadziwili - ciekawe artykuły i ceny:
http://www.agforged.pl/sekrety-produkcji.php
i
http://www.felgikute.pl/dlaczego_felgi_kute
Muszę przyznać że Rosjanie mnie zadziwili - ciekawe artykuły i ceny:
http://www.agforged.pl/sekrety-produkcji.php
i
http://www.felgikute.pl/dlaczego_felgi_kute
Zastanawiam sie nad zakupem 2giego kompletu "kółek" do mojej madzi, zdecydowalem sie na 15 bo zalezy mi raczej na cenie opon (niskiej:) niz prezencji. Co byscie polecili w rozmiarze 15x6,5 - 15x7? Przygladalem sie felgom Drag Wheels DR-9. Czy ktos z was ma moze jakies doswiadczenia z tym producentem?
Z gory dzieki,
Michal
Z gory dzieki,
Michal