Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

23 kwie 2022, 20:35

Mam baniak Valvoline 5l otwarty od lekko ponad roku. Lać ? Leży w garażu 5-20 stopni
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

23 kwie 2022, 21:25

Olej się nie psuje tylko przepala. Ja bym lał.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 kwie 2022, 21:46

Konioczynka pisze:
23 kwie 2022, 20:35
Mam baniak Valvoline 5l otwarty od lekko ponad roku. Lać ? Leży w garażu 5-20 stopni
Zabełtaj i lej
Koovi
Posty: 12
Rejestracja: 16 mar 2019, 20:06
Model: NB
Wersja: Anniversary+RX-8
Lokalizacja: Slask

25 maja 2022, 18:54

Zabełtaj?
Jak się rozwarstwił, to bym się bał.
Inna sprawa, że po roku nie za bardzo powinien,
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 maja 2022, 19:55

Koovi pisze:
25 maja 2022, 18:54
Zabełtaj?
Jak się rozwarstwił, to bym się bał.
Inna sprawa, że po roku nie za bardzo powinien,
Niektóre dodatki uszlachetniające ( cynk, molibden) z czasem osiadają na dole butelki.
siara1985
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2023, 20:44
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8 146KM
Lokalizacja: Skierniewice

08 maja 2023, 21:10

Witam
pacjent NBFL 1.8 146Km + turbo 0,5bara co daje 245KM, termostat przeniesiony na tył silnika, chłodnica wody Turbo Works, brak chłodnicy oleju.
czytam i głupieje co tu zalać do tego silnika.
Mechanik mówi 10w60, ale wg mnie to średnio ma sens.
Bardziej idę w stronę 5w40 5w50 10w50
Czy ktoś ma doświadczania z podobnym przypadkiem, ew wie co powinno się znaleźć ?
Awatar użytkownika
806u
Posty: 132
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2024, 12:34

Cześć, mam zagwozdkę / pytanie:

Mam zalany w NBFL 1.8 olej Millers Oils Trident Longlife 5W40 o oznaczeniu Acea C3 i nr fabrycznym 6124-5L https://petrosklep.pl/pl/p/MILLERS-OILS ... 0-5L-/4171
Wg w/w postów lepszy będzie Acea A3/B4 ale teraz się zastanawiam czy przejść na A3 czy jednak pozostać przy C3 np. https://allegro.pl/oferta/millers-olej- ... 4622677981 lub https://allegro.pl/oferta/olej-millers- ... 4415953503 i czy pozostać przy 5W40 czy przejść na 5W30?
Olej + płukanka wymieniam co roku przed sezonem, roczny przebieg max. 5k km, jazda typowo daily tylko w okresie wiosna-jesień, w zimie tylko przepalam i robię 3-4 kółka po hali garażowej żeby "ruszyć się z miejsca". Hala nie jest ogrzewana, ale temp. nigdy nie spada poniżej zera.
Pytanie zadaję głownie z powodu dołożenia klimatyzacji do auta choć wydaje mi się że nie będzie ona miała na to żadnego wpływu.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 lut 2024, 13:18

Przy takich warunkach eksploatacji nie ma to znaczenia czy to będzie c3 czy a3. Po prostu kup ten który jest tańszy,
Ja bym wybrał Orlen 5w40 bo tańszy niż ten millers trident, oba to HC i tak.

Jak jeździsz krótkie odcinki to lepszy dla kata będzie C3.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

White NA BP'95
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 lut 2024, 15:07

806u pisze:
09 lut 2024, 12:34
Cześć, mam zagwozdkę / pytanie:

Mam zalany w NBFL 1.8 olej Millers Oils Trident Longlife 5W40 o oznaczeniu Acea C3 i nr fabrycznym 6124-5L https://petrosklep.pl/pl/p/MILLERS-OILS ... 0-5L-/4171
Wg w/w postów lepszy będzie Acea A3/B4 ale teraz się zastanawiam czy przejść na A3 czy jednak pozostać przy C3 np. https://allegro.pl/oferta/millers-olej- ... 4622677981 lub https://allegro.pl/oferta/olej-millers- ... 4415953503 i czy pozostać przy 5W40 czy przejść na 5W30?
Olej + płukanka wymieniam co roku przed sezonem, roczny przebieg max. 5k km, jazda typowo daily tylko w okresie wiosna-jesień, w zimie tylko przepalam i robię 3-4 kółka po hali garażowej żeby "ruszyć się z miejsca". Hala nie jest ogrzewana, ale temp. nigdy nie spada poniżej zera.
Pytanie zadaję głownie z powodu dołożenia klimatyzacji do auta choć wydaje mi się że nie będzie ona miała na to żadnego wpływu.
C3 jest low saps- czyli ma mniej dodatków które osadzają się w filtrach cząstek stałych/katalizatorze. IMO jedynym powodem dla którego się powinno lać taki olej jest obecność filtra dpf/gpf.
Zapychanie/degradacja katalizatora dodatkami (głównie cynkiem)w aucie takim jak nb jest mało prawdopodbne.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 lut 2024, 15:15

Cynk i fosfor, mogą w skrajnych przypadkach zmniejszyć przepływ kata/ filtra.

Ja bym się tym nie przejmował tylko lał olej że sprawdzonego źródła poprostu.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

White NA BP'95
Awatar użytkownika
806u
Posty: 132
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2024, 20:39

@ubek, @mutra Dzięki za odpowiedzi. Pozostanę przy Millersie, a skoro w NB nie ma różnicy między A3 a C3 to pewnie kupię ten tańszy (choć różnica w cenie mniejsza niż kebab z podrzędnej budy :lol:).
ODPOWIEDZ