Ogólnie z wszelkimi drganiami jest zawsze problem. Są one stałe dla obrotów? Tj. niezależnie od obrotów np. ponizej 2k czuć drązek, a powyżej kierownice? Czy tylko przy pewnych prędkościach? Samo drganie drążka to może być wina gum na lewarku. Jak zdejmiesz tunel to tam wszystko widać, a tunel ściąga się w 4 minuty z odpięciem elektrycznych szyb, o ile masz.kemad pisze: ↑04 sty 2021, 13:56Chyba odgrzeję kotleta drgań.
Co prawda silnik chodzi dobrze, poduszki są wymienione (ori, wzmacniane), gumy na maglownicy wymienione na poliuretany itd.
Ale również denerwują mnie wibracje.
Przy zakresie 850-1100obr/min drążek zmiany biegów bardzo drży
Powyżej 1100obr/min jest lepiej natomiast drgania przenoszą się na kierownicę
Zastanawia mnie czy to po prostu urok NA czy niepotrzebna wymiana gum na poli w maglu :>
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej.
Gumy lewarka też są nowe ori.
Można powiedzieć, że są stałe w zależności od obrotów; prędkość nie ma większego znaczenia (wyważenie kół).
Gumy lewarka też są nowe ori.
Można powiedzieć, że są stałe w zależności od obrotów; prędkość nie ma większego znaczenia (wyważenie kół).
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Może to poliuretan, bądź co bądź mniej tłumi niż guma
Jeśli eliminujesz prawdopodobienstwo niewyważonych kół/ciśnienia opon/walniętych półosi czy wału tooo... mi do głowy przychodzi te poli. Zależy jak mocne masz te drgania ;D
MX5 NB 2000r - czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy przy wyciąganiu nagrzewnicy, czy jest jakiś patent, żeby tego nie robić (np. nie wiem, zaciśnięcie węży przy grodzi?)?. Chodzi o to, że auto bardzo słabo grzeje i podejrzewam, że nikt tam dawno nie zaglądał i może gdzieś jest coś przytkane, więc chciałbym się tam dostać i sprawdzić. Jak sprawdzić chłodnicę nagrzewnicy, czy jest ok? A może od razu warto zamówić jakiś zamiennik i skorzystać z okazji i wymienić? Przyznam się bez bicia, że jakoś bardzo długo nie szukałem, ale ciężko mi coś konkretnego namierzyć. Znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-m ... 9571155958
Niby pisze, że do 1.8 / 2.0 (?!), mógłby ktoś potwierdzić, czy podejdzie ewentualnie do 1.6?
Silnik dogrzewa się normalnie, płynu nie ubywa, cięgno przy nagrzewnicy od strony schowka pasażera już poprawiłem, ale nic to nie dało.
Niby pisze, że do 1.8 / 2.0 (?!), mógłby ktoś potwierdzić, czy podejdzie ewentualnie do 1.6?
Silnik dogrzewa się normalnie, płynu nie ubywa, cięgno przy nagrzewnicy od strony schowka pasażera już poprawiłem, ale nic to nie dało.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ma ktoś może resztki wiązek z Mazd? Przygarnąłbym wtyczki pasujące do zegarów w NCku (2x6 pin i 2x12pin), takie:
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie podejdzie- to pewnie nagrzewnica do nc. Zanim zaczniesz wyciągać nagrzewnicę odepnij węże przy grodzi. Podłacz wode z kranu do jednego, podstaw wiaderko pod drugi i wypłucz-zobacz co wylatuje.creidd pisze: ↑11 sty 2021, 19:02MX5 NB 2000r - czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy przy wyciąganiu nagrzewnicy, czy jest jakiś patent, żeby tego nie robić (np. nie wiem, zaciśnięcie węży przy grodzi?)?. Chodzi o to, że auto bardzo słabo grzeje i podejrzewam, że nikt tam dawno nie zaglądał i może gdzieś jest coś przytkane, więc chciałbym się tam dostać i sprawdzić. Jak sprawdzić chłodnicę nagrzewnicy, czy jest ok? A może od razu warto zamówić jakiś zamiennik i skorzystać z okazji i wymienić? Przyznam się bez bicia, że jakoś bardzo długo nie szukałem, ale ciężko mi coś konkretnego namierzyć. Znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-m ... 9571155958
Niby pisze, że do 1.8 / 2.0 (?!), mógłby ktoś potwierdzić, czy podejdzie ewentualnie do 1.6?
Silnik dogrzewa się normalnie, płynu nie ubywa, cięgno przy nagrzewnicy od strony schowka pasażera już poprawiłem, ale nic to nie dało.
https://youtu.be/wCYKQnqpRY4
Pomocy, ten post to post rozpaczy.
Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).
Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.
Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło )
Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).
Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.
Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło )
- Arthur
- Donator
- Posty: 311
- Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
- Model: NA
- Wersja: '97 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Zakładam, że śruba i tak do wymiany to może spróbuj kupić jedną z tych nasadek, które wcinają się w śrube i pozwalają na odkręcenie? Chyba że urywa się cały łepek, a nie obrabia to gorzej...Kumba pisze: ↑13 sty 2021, 9:47Pomocy, ten post to post rozpaczy.
Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).
Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.
Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło )
Żeby nie dublować - od razu pytanie ode mnie NA Ciepłe powietrze z nawiewów ZAWSZE, nawet jak ustawione na zimno. Wiadomo, klimy brak ale powietrze jest ewidentnie podgrzane dodatkowo. Czy to termostat czy macie inne pomysły?
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3526
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Artur - zacząłbym od sprawdzenia cięgien - to od temperatur idzie chyba po lewej stronie od konsoli centralnej ale sprawdź na wszelki wypadek wszystkie (no może oprócz tego od obiegu zamkniętego )
Bumpson. Walczę z tą śrubą od 2 tygodni. Też palnik ani nie pomaga, z łba (8ebana plastelina) 17mm jestem w stanie już nabić 16mm... Tylko że jedną nasadke już ujebałem Myślę nad wyrobieniem śruby pod 15mm, i atak pneumatem.Kumba pisze: ↑13 sty 2021, 9:47Pomocy, ten post to post rozpaczy.
Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).
Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.
Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło )
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
https://www.ebay.co.uk/itm/11pc-Twist-S ... %3A2334524Gwiazda pisze: ↑13 sty 2021, 15:46Bumpson. Walczę z tą śrubą od 2 tygodni. Też palnik ani nie pomaga, z łba (8ebana plastelina) 17mm jestem w stanie już nabić 16mm... Tylko że jedną nasadke już ujebałem Myślę nad wyrobieniem śruby pod 15mm, i atak pneumatem.Kumba pisze: ↑13 sty 2021, 9:47Pomocy, ten post to post rozpaczy.
Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).
Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.
Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło )
Podgrzej delikatnie ppf dookoła najpierw, znaczy się tam gdzie ta śruba ma gwint - przy dyfrze a nie sam łepek
Dobry udar (taki z mocnym pi**dolnięciem z początku) najpierw w prawo potem w lewo i powtarzać do skutku. A i opukaj wcześniej śrubę i dyfer po całej jej długości, ona jest przyrdzewiała gdzie się tylko da. No i forch truck na 24h przed akcją też nie zaszkodzi.
Dzięki za odp. Dobrze wiedzieć, że jest ktoś jeszcze kto walczy
Pryskane, pukane, grzane, udar ako, potem zwykły...
Ten zestaw wydaje się ostatnim ratunkiem.
Ps. Manual mazdy zaleca wymianę ppf po odkręceniu śrub
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pryskane, pukane, grzane, udar ako, potem zwykły...
Ten zestaw wydaje się ostatnim ratunkiem.
Ps. Manual mazdy zaleca wymianę ppf po odkręceniu śrub
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czy silnik 1.8 125KM z Mondeo MK3, to ta sama rodzina co w NC? Też ma problemy z poborem oleju?
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Panowie NC 2.0 2006. Po rozkodowaniu vinu wychodzi że mam SPORT SUSPENSION.
Faktycznie Bilsteiny są, rozpórka kielichów pod maską jest.
Ale co z sprężynami? Bo wysoką jest jak koza, tak ma być? Dali Bile z zwykłą sprężyną?
Faktycznie Bilsteiny są, rozpórka kielichów pod maską jest.
Ale co z sprężynami? Bo wysoką jest jak koza, tak ma być? Dali Bile z zwykłą sprężyną?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 24 cze 2015, 7:00
- Model: NA
- Wersja: 1.6 96r.
- Lokalizacja: Kozienice/Lublin
Szykuję się do dorobienia nowych boczków do NA.
Jaki materiał polecacie zamiennie do tego MDF które jest seryjne ? Ktoś ma jakieś doświadczenia ? Myślałem o płycie z ABS'u , ale nie wiem czy się sprawdzi .
Jaki materiał polecacie zamiennie do tego MDF które jest seryjne ? Ktoś ma jakieś doświadczenia ? Myślałem o płycie z ABS'u , ale nie wiem czy się sprawdzi .
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy one dadzą radę przy takiej sile. Działają, bo nieraz uratowały mi sytuację, ale nie przy PPF. Z moich doświadczeń - ściąłem łeb śruby na płasko pod 16mm po całej długości, nałożyłem płaski klucz 16mm, przyspawałem do łba (przy okazji trochę ciepełka poszło wgłąb), rura 2m i śruba się odkręciła. Dyfer razem z PPFem zdjąłem z auta w całości i dopiero walczyłem mając to na podłodze. Później śruba jest do kosza oczywiście, a kolejną polecam ocynkować przed montażem jeśli nie kupujesz nowej.
Jeśli zachowasz folię na drzwiach zgodnie z fabryczną technologią to MDF w zupełności wystarczy. Płyta z ABSu będzie rezonować, papier lepiej wygłuszy.
- TofikGST
- Posty: 220
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
Hej. Szybkie dwa pytania .
Pierwsze: sadzał ktoś głowicę z BP4W na blok z NA 1.8 ? Trzeba się spodziewać czegoś nieprzewidzianego ? W sensie czy jest to P&P czy wiążą się jakieś przeróbki lub problemu?
Drugie: poleci ktoś jakie w miarę sprawdzone i przyzwoite regulowane koła rozrządu pod BP4W w rozsądnych pieniądzach ?
Pierwsze: sadzał ktoś głowicę z BP4W na blok z NA 1.8 ? Trzeba się spodziewać czegoś nieprzewidzianego ? W sensie czy jest to P&P czy wiążą się jakieś przeróbki lub problemu?
Drugie: poleci ktoś jakie w miarę sprawdzone i przyzwoite regulowane koła rozrządu pod BP4W w rozsądnych pieniądzach ?
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
NB
Osłony gumowe skrzyni biegów - czy jest do kupienia coś innego niż IL motorposrts ? : ) Czy akurat to im się udało ?
Osłony gumowe skrzyni biegów - czy jest do kupienia coś innego niż IL motorposrts ? : ) Czy akurat to im się udało ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Jeszcze w tamtym roku opłacało się z mossa, teraz to chyba IL. Gdybyś się odezwał w listopadzie, miałbyś pełny zestaw za 260...Konioczynka pisze: ↑11 lut 2021, 11:18NB
Osłony gumowe skrzyni biegów - czy jest do kupienia coś innego niż IL motorposrts ? : ) Czy akurat to im się udało ?
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
A co jest w pełnym zestawie ? (2x guma i co tam jeszcze trzeba wymieniać ? ) :zerka w portfel:Gwiazda pisze: ↑11 lut 2021, 11:50Jeszcze w tamtym roku opłacało się z mossa, teraz to chyba IL. Gdybyś się odezwał w listopadzie, miałbyś pełny zestaw za 260...Konioczynka pisze: ↑11 lut 2021, 11:18NB
Osłony gumowe skrzyni biegów - czy jest do kupienia coś innego niż IL motorposrts ? : ) Czy akurat to im się udało ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Teoretycznie pare dupereli, chociaż nie wiem czy to musKonioczynka pisze: ↑11 lut 2021, 14:04A co jest w pełnym zestawie ? (2x guma i co tam jeszcze trzeba wymieniać ? ) :zerka w portfel:
https://www.moss-europe.co.uk/shifter-r ... 59718.html
Ja zamawiałem to, ale teraz chyba jest większa zabawa, bo cło.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Gumy to tylko izolatory hałasu i uszczelnienie komory wybieraka, w prowadzeniu lewarka niewiele zmienią, no chyba, że ich już w ogóle nie masz, to wtedy po wymianie się wydaje, że dostałeś nową skrzynię. Ale tak naprawdę za precyzję zmian biegów odpowiadają wszystkie pozostałe elementy (po tej stronie skrzyni). I dlatego warto je wymienić.