Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ktos podpowie mi patent na "trzymacze szyby" w NCku? to te 2 biale elementy z brazowym "futerkiem" na koncu.
czy dobrze podejrzewam ze powinny przylegac do szyby? u mnie sa odlegle o jakies 2mm kazdy. W efekcie szyba podniesiona telepie na podczas wstrzasow, chetnie bym sie pozbyl tego zjawiska. Zadnej regulacji tam nie widzepozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Po swapie z NB 1.6 na NBFL 1.8 faluje mi silnik zarowno na jalowych jak i podczas jazdy. Tak jakby gasl na chwile. Jednak po odpieciu czujnika polozenia przepustnicy i silnika krokowego silnik pracuje normalnie, ale chyba nie ma nalezytej mocy. Ponadto po chwili zapala mi sie kontrolka akumulatora. Ktos spotkal sie z podobnym problemem?
- szwykowskov
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 8:04
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
Hej, mam dwa pytania odnośnie tego wydechu https://www.ebay.pl/itm/Mazda-MX5-Miata ... SwMYRabGG7. Czy będzie pasował do NB 1.8 z 98? Na forach nic sensownego nie znalazłem, a kilka stów kosztuje mniej od kompletu cobalta. Pytanie jeszcze jak z trwałością na tle cobalta i czy ktoś z forum jeździ z takim.
- TofikGST
- Posty: 220
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
Siemano. Będę się brał za wymianę sworzni wahaczy górnych z przodu w NA, w związku z czym mam kilka pytań.
Serwisówka upiera się że jest to element nieserwisowalny i wymienia się cały wahacz
w ogóle jej nie wierzę
zwłaszcza po lekturze internetów, YouTuba i ogłoszeń sprzedaży samych sworzni
Ale rodzą mi się dwa pytania:
1. Różne opisy można spotkać u różnych sprzedawców. Jedni opisują kompatybilność sworznie między NA a NB inni opisują jako np samo NB. Jak to jest w rzeczywistości. Przekonałem się już że sworzeń dolnego wahacza jest taki sam w obu gen. a jak jest z góra ?
2. Jakiego producenta polecacie co by zrobić raz a dobrze albo coś co ma dobry stosunek jakości do ceny.
Pytanie bonusowe: czy opłaca się wymienić cały wahacz ( bo widzę że można trafic) czy to przerost formy na treścią. Przy założeniu że dotychczasowy wahacz ma się dobrze.
Pozdro
Serwisówka upiera się że jest to element nieserwisowalny i wymienia się cały wahacz



1. Różne opisy można spotkać u różnych sprzedawców. Jedni opisują kompatybilność sworznie między NA a NB inni opisują jako np samo NB. Jak to jest w rzeczywistości. Przekonałem się już że sworzeń dolnego wahacza jest taki sam w obu gen. a jak jest z góra ?
2. Jakiego producenta polecacie co by zrobić raz a dobrze albo coś co ma dobry stosunek jakości do ceny.
Pytanie bonusowe: czy opłaca się wymienić cały wahacz ( bo widzę że można trafic) czy to przerost formy na treścią. Przy założeniu że dotychczasowy wahacz ma się dobrze.
Pozdro

Siemanko
Czy ma ktoś może sprawdzone miejsce gdzie zregenerują mi maglownicę (co prawda w Focusie MK2, a nie Maździe ale w końcu to czateria:P) na terenie Warszawy lub okolic?
jest na googlach pare miejsc ale wszystkie mają nierówne opinee.
Czy ma ktoś może sprawdzone miejsce gdzie zregenerują mi maglownicę (co prawda w Focusie MK2, a nie Maździe ale w końcu to czateria:P) na terenie Warszawy lub okolic?
jest na googlach pare miejsc ale wszystkie mają nierówne opinee.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w Łodzi i okolicach jest zdaje sie zaglebie regeneracji maglownic, tyle ze jak to w zaglebiu - firm jest duzo. Ktora to ta wlasciwa?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Widziałem też gdzieś jakieś tematy o łodzi ale też nie pamiętam, które to serwis.
No ale pytanie czy jednak w Wawie czegoś nie ma nawet odrobinę drożej?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy ktos mial problem z zacinajacymi sie el. szybami w NC? Mam taki problem ze czasem gdy szyba jest opuszczona nie daje sie jej podniesc. Ciagne przycisk i nic. Po chwili krotszej lub dluzszej normalnie dziala. Gdzie zajrzec?
Mialem taki problem w NA i byla to znana sprawa z przyciskami, ale tu jest przeciez inna konstrukcja.
zajrzalem w dokumentacje i troche zbaranialem. Opis sterowania szybami jest dziwny, jest owszem schemat elektryczny ale tylko to. Na owym schemacie jest modul P/W CM ale nie wiem gdzie ani jakie ma zlacze, bo w dokumencie z lista modulow i ich lokalizacji tego akurat nie ma
Update: na miata.net pare osob miało ten problem. Cały moduł "elektroniki" jest razem z przyciskami, zaraz idę go wyszarpac i obejrzeć co mu dolega
update 2: modul da sie wytargac nie demontujac konsoli. W srodku prymitywna konstrukcja prawie jak w NA - prad silnikow puszczony przez przelaczniki. W wersji lekko wypasionej 1 przekaznik (zamiast 4 !) ktory realizuje funkcje auto szyby kierowcy, sterowany przez okrutnie skomplikowany uklad (16 nozkowy scalak do sterowania przekaznikiem
). Problem jak w NA - przelaczniki po latach pracy zaczynaja sie poddawac
wersje z PRHT maja inny modul, wersje bez auto pewnie tylko przelaczniki i nic wiecej
tu troche info
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
Mialem taki problem w NA i byla to znana sprawa z przyciskami, ale tu jest przeciez inna konstrukcja.
zajrzalem w dokumentacje i troche zbaranialem. Opis sterowania szybami jest dziwny, jest owszem schemat elektryczny ale tylko to. Na owym schemacie jest modul P/W CM ale nie wiem gdzie ani jakie ma zlacze, bo w dokumencie z lista modulow i ich lokalizacji tego akurat nie ma
Update: na miata.net pare osob miało ten problem. Cały moduł "elektroniki" jest razem z przyciskami, zaraz idę go wyszarpac i obejrzeć co mu dolega
update 2: modul da sie wytargac nie demontujac konsoli. W srodku prymitywna konstrukcja prawie jak w NA - prad silnikow puszczony przez przelaczniki. W wersji lekko wypasionej 1 przekaznik (zamiast 4 !) ktory realizuje funkcje auto szyby kierowcy, sterowany przez okrutnie skomplikowany uklad (16 nozkowy scalak do sterowania przekaznikiem


tu troche info
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Tak z ciekawości zapytam, może ktoś ma zegary Flyin Miata?
Wpadłem na to przypadkiem, ale IDEALNIE odzwierciedla mój problem czyli wysoki kierowca i mała kierownica (z większą trę sobie o nogi
)
Wpadłem na to przypadkiem, ale IDEALNIE odzwierciedla mój problem czyli wysoki kierowca i mała kierownica (z większą trę sobie o nogi

Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202

viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato

viewtopic.php?f=23&t=33202
obrotomierz i prędkościomierz na całe szczęście są obracalne i to tylko kwestia customowych tarcz zegarów
Myślę, że mając projekt nawet lokalnie MoMan by Ci wyrzeźbił takie tarcze, za dużo mniejsze pieniądze...

Sprawdź sobie ofertę jaką ma revlimiter, sporo osób założyło i sobie chwali
https://revlimiter.net/store/gauges-na.php
EX
Redster

No, ale jednak, 650zł z shippingiem to chyba sporawo?Robbi pisze: ↑08 paź 2020, 17:44Sprawdź sobie ofertę jaką ma revlimiter, sporo osób założyło i sobie chwali
https://revlimiter.net/store/gauges-na.php
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Można zrobić taniej:
a) poczekać na promocję u Adama kiedy jak ostatnio będzie miał wszystkie standardowe wzory tarcz po $99
b) znaleźć kogoś kto też chce coś kupić (np. mnie

- tomasz01
- Donator
- Posty: 3593
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Z tym punktem może być różnie. Co prawda było to ze 2-3 lata temu ale jak Adam wysyłał jeden komplet to wysyłka szła bezproblemowo, a jak 2 i więcej to była zatrzymywana do zapłacenia cła i cały misterny plan szedł w...

Nie można tego gdzieś w PL dostać? Ewentualnie sprawdzony dostawca z Ebay de / co.uk
No i czy ktoś ma doświadczenie z MoManem i wykonem customowych tarcz?
No i czy ktoś ma doświadczenie z MoManem i wykonem customowych tarcz?

Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202

viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato

viewtopic.php?f=23&t=33202
Ponad rok temu była taka stebrna NA z tunelem IL na sprzedaż i miał tam porobione customy od MoMana. Nie pamiętam nicku, ale wyglądało spoko
- szwykowskov
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 8:04
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym pomalować pokrywę zaworów na ciemny zielony, żeby pasował do karoserii (emerald green mica 18j), jednak nigdzie nie mogę znaleźć takiej farby. Jeżeli ktoś ma namiar na takie cudo byłoby super. Z drugiej strony zostaje malowanie na czarny i napisy pod kolor, jednak jakim rodzajem farby zrobić napisy? Czytałem, że nie ma tam wysokich temperatur, jednak chyba nie chodzi o malowanie tego farbą z papierniczego. Czy nic złego się nie stanie jak same napisy bym zrobił hammeritem z wdzięcznej linii prosto na rdzę (akurat znalazłem kilka odcieni ciemnej zieleni)?
W najbliższy weekend będę zakładał poszycie na stelaż. Przy zdejmowaniu starego, zauważyłem ślady po kleju pod listwą mocującą, oraz po bokach od listwy.
Jaki klej do tego zabiegu polecacie?
Jaki klej do tego zabiegu polecacie?
EX
Redster

Odnośnie zegarów gdyby ktoś się zastanawiał oto odpowiedź od MoMan
"Witam,
Mogę zaproponować jedynie wzory dostępne w naszej ofercie.
Best regards | Mit freundlichen Gruessen
Adam Zysko
MOMAN Shop
mobile +48 503 737 539"
To po wymianie kilku maili. Do NA chyba im się nie chce.
@Pirul które dokładnie chciałeś zamówić?
"Witam,
Mogę zaproponować jedynie wzory dostępne w naszej ofercie.
Best regards | Mit freundlichen Gruessen
Adam Zysko
MOMAN Shop
mobile +48 503 737 539"
To po wymianie kilku maili. Do NA chyba im się nie chce.
@Pirul które dokładnie chciałeś zamówić?
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202

viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato

viewtopic.php?f=23&t=33202
Witam,
takie pytanie techniczne.
Problem wygląda tak, że na biegu jałowym lub na ktorymkolwiek na postoju, jak dodam gazu - nawet nie dużo, do 2k obrotów - to zamiast wrócić do tego burczenia 800/900 obr. Potrafi spaść do 500, zatelepac i wrócić do 800/900.
Zastanawiam się nad zmianą tutaj przepustnicy (z tego co slyszalem podobno kiedyś były z nią problemy), coś jeszcze możecie zasugerować, co mogłoby być nie tak?
Aparat zaplonowy jest świeży, przez świece i okablowanie. Sonda jest cacy, filtry wymieniane pare miesiecy temu, przewody posprawdzane, wszelkie dziury połatane zeby lewego powietrza nie dostawała
Pacjentka to NA z 94r 1.8
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
takie pytanie techniczne.
Problem wygląda tak, że na biegu jałowym lub na ktorymkolwiek na postoju, jak dodam gazu - nawet nie dużo, do 2k obrotów - to zamiast wrócić do tego burczenia 800/900 obr. Potrafi spaść do 500, zatelepac i wrócić do 800/900.
Zastanawiam się nad zmianą tutaj przepustnicy (z tego co slyszalem podobno kiedyś były z nią problemy), coś jeszcze możecie zasugerować, co mogłoby być nie tak?
Aparat zaplonowy jest świeży, przez świece i okablowanie. Sonda jest cacy, filtry wymieniane pare miesiecy temu, przewody posprawdzane, wszelkie dziury połatane zeby lewego powietrza nie dostawała

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
MoMan w porównaniu do revlimitera to amator.kemad pisze: ↑12 paź 2020, 16:46Odnośnie zegarów gdyby ktoś się zastanawiał oto odpowiedź od MoMan
"Witam,
Mogę zaproponować jedynie wzory dostępne w naszej ofercie.
Best regards | Mit freundlichen Gruessen
Adam Zysko
MOMAN Shop
mobile +48 503 737 539"
To po wymianie kilku maili. Do NA chyba im się nie chce.
@Pirul które dokładnie chciałeś zamówić?
Ja zegary zostawiam seryjne, wziąłbym sobie klakson "vapor" bo pasowałby fajnie do naklejek na błotnikach ale nie mam ciśnienia. O, ten:
https://revlimiter.net/store/horn-vapor80s.php
Zacznij od czyszczenia obecnej przepustnicy. Zdemontuj, wymyj dokładnie płynem do gaźników/przepustnic lub po prostu benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem (głównie chodzi o bypass'y przed motylkiem), złóż na nowej uszczelce, nie pozrywaj gwintów w kolektorze. Powinno załatwić sprawę.ArDziabk pisze: ↑16 paź 2020, 9:35Witam,
takie pytanie techniczne.
Problem wygląda tak, że na biegu jałowym lub na ktorymkolwiek na postoju, jak dodam gazu - nawet nie dużo, do 2k obrotów - to zamiast wrócić do tego burczenia 800/900 obr. Potrafi spaść do 500, zatelepac i wrócić do 800/900.
Zastanawiam się nad zmianą tutaj przepustnicy (z tego co slyszalem podobno kiedyś były z nią problemy), coś jeszcze możecie zasugerować, co mogłoby być nie tak?
Aparat zaplonowy jest świeży, przez świece i okablowanie. Sonda jest cacy, filtry wymieniane pare miesiecy temu, przewody posprawdzane, wszelkie dziury połatane zeby lewego powietrza nie dostawałaPacjentka to NA z 94r 1.8
Pacjent: moja NB. Nie działa centralny od strony kierowcy. Drzwi pasażera się zamykają, alarm uzbraja, a od kierowcy lipa.
Jakiś silniczek? Ktoś miał podobnie?
Jakiś silniczek? Ktoś miał podobnie?