Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Na przeszkodzie może stać waga (razem z felgami). Same opony 195-ki (4 szt.) mieszczą się z zapasem kilku mm np. w gabarycie DHLu. Ale uwaga, łatwiej je nadać u kuriera np. ostreczowane, niż w ServicePointcie, gdzie wymagają kartonu odpowiadającego ich wyśrubowanym normom.
Sprawdź ile waży taki komplet. Może się okazać, że dwie mniejsze paczki będą sporo tańsze od paletówki.
Edit: za 4 opony (bez felg) płaciłem niespełna 30pln.
Mam mały problem po montażu rollbara w NBFL. Jest jakis błąd ze światłami oraz hamulcem. Świeci się kontrolka od ABS, a co gorsze cały czas po włączeniu postojowych świeci się stop oraz wsteczny, a przy wyłączonych światłach po naciśnięciu hamulca zaświecają się postojowe.
Macie jakiś pomysł? Z której strony samochodu idzie wiązka od świateł?
Updated: problem rozwiązany - uszkodzona wiązka po prawej stronie podczas wiercenia otworów na rollbar
Macie jakiś pomysł? Z której strony samochodu idzie wiązka od świateł?
Updated: problem rozwiązany - uszkodzona wiązka po prawej stronie podczas wiercenia otworów na rollbar

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w moim nc 1.8 rozgrzanym i bez klimy jest ciut nizej. o ile pamietam w manualu podawane jest 720-770rpm.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Spawałeś coś w trakcie montażu?maciekzx pisze: ↑30 sie 2020, 11:22Mam mały problem po montażu rollbara w NBFL. Jest jakis błąd ze światłami oraz hamulcem. Świeci się kontrolka od ABS, a co gorsze cały czas po włączeniu postojowych świeci się stop oraz wsteczny, a przy wyłączonych światłach po naciśnięciu hamulca zaświecają się postojowe.
Macie jakiś pomysł? Z której strony samochodu idzie wiązka od świateł?
Updated: problem rozwiązany - uszkodzona wiązka po prawej stronie podczas wiercenia otworów na rollbar![]()
Wiązkę zlokalizujesz podnosząc wykładzine podłogi w kabinie. Błędy absu możesz sprawdzić zwierając odpowiednie styki w złączu diagnostycznym.
https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/ret ... -1989.html
Już ogarniętemutra pisze: ↑31 sie 2020, 14:55Spawałeś coś w trakcie montażu?maciekzx pisze: ↑30 sie 2020, 11:22Mam mały problem po montażu rollbara w NBFL. Jest jakis błąd ze światłami oraz hamulcem. Świeci się kontrolka od ABS, a co gorsze cały czas po włączeniu postojowych świeci się stop oraz wsteczny, a przy wyłączonych światłach po naciśnięciu hamulca zaświecają się postojowe.
Macie jakiś pomysł? Z której strony samochodu idzie wiązka od świateł?
Updated: problem rozwiązany - uszkodzona wiązka po prawej stronie podczas wiercenia otworów na rollbar![]()
Wiązkę zlokalizujesz podnosząc wykładzine podłogi w kabinie. Błędy absu możesz sprawdzić zwierając odpowiednie styki w złączu diagnostycznym.
https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/ret ... -1989.html


Wlasnie, zapomniałem dodać że bez klimy.
Wydaje mi się, że miałem deko niżej.
A pytam bo ostatnie parę dni włączenie na zimnym powoduje skok na około chyba 1300-1500 i nie spada zanim nie zacznę jeździć. Czekałem parę minut i wisi srogo powyżej 1k.
Spróbuję później nagrać rozruch na zimnym.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Obroty na zimno to inna sprawa, też mam 1500+
Za to na gorąco tak jak Ty miałem gdy był walniety termostat i temp trzymał zazwyczaj ok 70stopni. Po wymianie spadło na tyle ile pisalem
Więc podłączy obd2 i sprawdź jaka masz temp i ile obrotów jest faktycznie. Może zegary coś oszukuja?
przy użyciu Tapatalka
Za to na gorąco tak jak Ty miałem gdy był walniety termostat i temp trzymał zazwyczaj ok 70stopni. Po wymianie spadło na tyle ile pisalem
Więc podłączy obd2 i sprawdź jaka masz temp i ile obrotów jest faktycznie. Może zegary coś oszukuja?
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Jaki soft pod OBD2 polecasz?Alex pisze: ↑31 sie 2020, 17:02Obroty na zimno to inna sprawa, też mam 1500+
Za to na gorąco tak jak Ty miałem gdy był walniety termostat i temp trzymał zazwyczaj ok 70stopni. Po wymianie spadło na tyle ile pisalem
Więc podłączy obd2 i sprawdź jaka masz temp i ile obrotów jest faktycznie. Może zegary coś oszukuja?
Niby logiczne. 10C różnicy między obecnym a poprzednim tygodniem.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja używam Torque albo Piston
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Jaką i gdzie polecacie kupić chłodnicę do NB 1.6 (daily, bez wypraw na tor)?
Brać na kmparts Original I.L. Motorsport® za równe 400zł, czy np. jest sens skłaniać się w stronę jakiejś chłodnicy np. z allegro, firmy np. Nissens / NRG (330~zł)?
Brać na kmparts Original I.L. Motorsport® za równe 400zł, czy np. jest sens skłaniać się w stronę jakiejś chłodnicy np. z allegro, firmy np. Nissens / NRG (330~zł)?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Rozejrzyj się za NRF, z tego co na szybko wyszukałem 53317 powinna być ok ale musisz sobie porównać wymiary i kształt
https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-w ... tml#100103
U siebie w NA mam 506522 i spisuje się bez zarzutu.
https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-w ... tml#100103
U siebie w NA mam 506522 i spisuje się bez zarzutu.
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Hej!
Mam pytanie do bardziej doświadczonych mechanicznie kolegów;
Pacjent to NA 1.6 116, prawdopodobnie problem ze sprzęgłem lub osprzętem sprzęgła; w trakcie przejażdżki (trochę ogień) 4ty bieg wszedł "śmiesznie" z trochę większym oporem, po czym ciężko go było wyjąć z miejsca. Od tego moment w 80% przypadków biegi nie chciały wchodzić, tak jakby był jakiś opór na drążku. Nie było żadnych dziwnych dźwięków itd. Na wyłączonym wszystko chodziło ok, można było zapiąć bieg i jechać. Przy zapiętej 1ynce i sprzęgle wciśniętym do podłogi auto ewidentnie toczyło się do przodu, podczas jazdy i puszczeniu hamulca hamowało też lekko silnikiem. Po "podpompowaniu" pedałem sprzęgła wygląda na to, że biegi wchodzą normalnie póki co, aczkolwiek nie ruszałem za bardzo auta od tego momentu. Nie znalazłem żadnego wycieku pod autem lub wokół pedała sprzęgła, poziom płynu wygląda też ok.
Przed tą usterką były jedna lub dwie dziwne rzeczy ze sprzęgłem - po rozgrzaniu auta i zmianie biegu, pedał nie zawsze wracał gładko na pozycje, czuć było jakby poruszał się skokowo pod nogą. Wydaje mi się też, że sama pozycja wyjściowa sprzęgła była dość nisko jak na NA, ale tutaj nie jestem pewien. Nie zauważyłem żadnego uślizgu przy ruszaniu.
Mając na uwadze te objawy stwierdziłem, że zamówię nowy wysprzeglik, zanim kupię całkowicie nowe sprzęgłu, w związku z tym mam pytania:
Mam pytanie do bardziej doświadczonych mechanicznie kolegów;
Pacjent to NA 1.6 116, prawdopodobnie problem ze sprzęgłem lub osprzętem sprzęgła; w trakcie przejażdżki (trochę ogień) 4ty bieg wszedł "śmiesznie" z trochę większym oporem, po czym ciężko go było wyjąć z miejsca. Od tego moment w 80% przypadków biegi nie chciały wchodzić, tak jakby był jakiś opór na drążku. Nie było żadnych dziwnych dźwięków itd. Na wyłączonym wszystko chodziło ok, można było zapiąć bieg i jechać. Przy zapiętej 1ynce i sprzęgle wciśniętym do podłogi auto ewidentnie toczyło się do przodu, podczas jazdy i puszczeniu hamulca hamowało też lekko silnikiem. Po "podpompowaniu" pedałem sprzęgła wygląda na to, że biegi wchodzą normalnie póki co, aczkolwiek nie ruszałem za bardzo auta od tego momentu. Nie znalazłem żadnego wycieku pod autem lub wokół pedała sprzęgła, poziom płynu wygląda też ok.
Przed tą usterką były jedna lub dwie dziwne rzeczy ze sprzęgłem - po rozgrzaniu auta i zmianie biegu, pedał nie zawsze wracał gładko na pozycje, czuć było jakby poruszał się skokowo pod nogą. Wydaje mi się też, że sama pozycja wyjściowa sprzęgła była dość nisko jak na NA, ale tutaj nie jestem pewien. Nie zauważyłem żadnego uślizgu przy ruszaniu.
Mając na uwadze te objawy stwierdziłem, że zamówię nowy wysprzeglik, zanim kupię całkowicie nowe sprzęgłu, w związku z tym mam pytania:
- czy polecacie jakiś konkretny produkt, czy np wysprzeglik od IŁ, który znalazłem w którymś sklepie będzie ok?
- czy ktoś z Was miał podobne problemy i czy jest coś na co warto zwrócić uwagę?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Najpierw włóż łapę pod maskę, zsuń palcami gumkę ochronną z wysprzęglika i zobacz czy masz mokre od płynu palce. W ten sposób jednoznacznie potwierdzisz sobie winowajcę.
Teraz druga sprawa - nie kupuj zamienników jeśli chodzi o wysprzęgliki bo będziesz je zmieniał co sezon. Kup sobie zestaw naprawczy OE, koszt to ok. 120pln, naprawa to kwestia max godziny, wystarczy dla wygody zdjąć prawe przednie koło, nie potrzeba kanału ani żadnych specjalistycznych narzędzi, choć przydaje się kompresor bo sobie nim łatwo wydmuchać stary tłoczek z korpusu.
Tak wygląda zestaw, przy okazji stare elementy obok.

Numer części jak widać FB01-49-460
Jeśli chodzi o odpowietrzenie płynu po naprawie to wystarczy podpompować parę razy pedałem sprzęgła i reszta dzieje się sama grawitacyjnie, płyn będzie wyciekał z odkręconego odpowietrznika na wysprzęgliku (dlatego przy cieknącym wysprzęgliku często nie ma objawów dopóki płyn jest w zbiorniczku wyrównawczym).
Teraz druga sprawa - nie kupuj zamienników jeśli chodzi o wysprzęgliki bo będziesz je zmieniał co sezon. Kup sobie zestaw naprawczy OE, koszt to ok. 120pln, naprawa to kwestia max godziny, wystarczy dla wygody zdjąć prawe przednie koło, nie potrzeba kanału ani żadnych specjalistycznych narzędzi, choć przydaje się kompresor bo sobie nim łatwo wydmuchać stary tłoczek z korpusu.
Tak wygląda zestaw, przy okazji stare elementy obok.

Numer części jak widać FB01-49-460
Jeśli chodzi o odpowietrzenie płynu po naprawie to wystarczy podpompować parę razy pedałem sprzęgła i reszta dzieje się sama grawitacyjnie, płyn będzie wyciekał z odkręconego odpowietrznika na wysprzęgliku (dlatego przy cieknącym wysprzęgliku często nie ma objawów dopóki płyn jest w zbiorniczku wyrównawczym).
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
pirul: Dziękuję za odpowiedź!
Właśnie zerknąłem na auto i za wskazówkami ściągnąłem gumę z wysprzeglika, wygląda że wszystko jest suche - i guma i wszystkie okolice elementu, starałem się zbadać wszystko do czego mogłem dosięgać włącznie z przewodami, wszystko suche.
Natomiast odpaliłem ją ponownie i pojawiły się nowe dźwięki, wszystko dochodzi centralnie zza silnika (z samego sprzęgła jakby moim zdaniem, nasłuchując stojąc na zewnątrz auta) i na wolnych obrotach na luzie i przy operowaniu sprzęgłem; generalnie brzmi jakby luźna sprężyna latała po metalu albo dwie metalowe tacki uderzały o siebie losowo. Generalnie metaliczne brzęczenie (trochę podobne do dźwięku luźnej osłony termicznej) - zakładam, że może to wskazywać jednak na samo sprzęgło? Podpomowanie pomoga raz na jakiś czas. Sprzęgło łapie definitywnie szybciej i bardziej agresywnie, przy ruszaniu nie ma żadnych nowych dźwięków.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Właśnie zerknąłem na auto i za wskazówkami ściągnąłem gumę z wysprzeglika, wygląda że wszystko jest suche - i guma i wszystkie okolice elementu, starałem się zbadać wszystko do czego mogłem dosięgać włącznie z przewodami, wszystko suche.
Natomiast odpaliłem ją ponownie i pojawiły się nowe dźwięki, wszystko dochodzi centralnie zza silnika (z samego sprzęgła jakby moim zdaniem, nasłuchując stojąc na zewnątrz auta) i na wolnych obrotach na luzie i przy operowaniu sprzęgłem; generalnie brzmi jakby luźna sprężyna latała po metalu albo dwie metalowe tacki uderzały o siebie losowo. Generalnie metaliczne brzęczenie (trochę podobne do dźwięku luźnej osłony termicznej) - zakładam, że może to wskazywać jednak na samo sprzęgło? Podpomowanie pomoga raz na jakiś czas. Sprzęgło łapie definitywnie szybciej i bardziej agresywnie, przy ruszaniu nie ma żadnych nowych dźwięków.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
pirul: Tak, poziom w normie, nic wokół niego nie cieknie, nic się z nim nie dzieje.
Tak czy siak zamówie ten zestaw naprawczy polecony przez Ciebie, biorąc pod uwagę jak auto jest jeżdżone warto będzie chyba ten element odświeżyć tak czy siak, następnie wleci nowe sprzęgło i przynajmniej będzie zrobione nieco bardziej kompleksowo.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Tak czy siak zamówie ten zestaw naprawczy polecony przez Ciebie, biorąc pod uwagę jak auto jest jeżdżone warto będzie chyba ten element odświeżyć tak czy siak, następnie wleci nowe sprzęgło i przynajmniej będzie zrobione nieco bardziej kompleksowo.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Zamówione, dam znać po montażu. Dzięki!pirul pisze: ↑01 wrz 2020, 17:57Rozejrzyj się za NRF, z tego co na szybko wyszukałem 53317 powinna być ok ale musisz sobie porównać wymiary i kształt
https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-w ... tml#100103
U siebie w NA mam 506522 i spisuje się bez zarzutu.

- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli tarcza okaże się cała to rozważ obicie jej na nowo kevlarem LUKa zamiast kupować gotowca. Można sobie zamówić nieco większą okładzinę tak, żeby wykorzystać całą powierzchnię docisku, będzie to działać lepiej niż typowy aftermarket. No chyba, że planujesz spiek.Berger pisze: ↑01 wrz 2020, 20:03pirul: Tak, poziom w normie, nic wokół niego nie cieknie, nic się z nim nie dzieje.
Tak czy siak zamówie ten zestaw naprawczy polecony przez Ciebie, biorąc pod uwagę jak auto jest jeżdżone warto będzie chyba ten element odświeżyć tak czy siak, następnie wleci nowe sprzęgło i przynajmniej będzie zrobione nieco bardziej kompleksowo.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
No i elegancko.creidd pisze: ↑01 wrz 2020, 20:21Zamówione, dam znać po montażu. Dzięki!pirul pisze: ↑01 wrz 2020, 17:57Rozejrzyj się za NRF, z tego co na szybko wyszukałem 53317 powinna być ok ale musisz sobie porównać wymiary i kształt
https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-w ... tml#100103
U siebie w NA mam 506522 i spisuje się bez zarzutu.![]()
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Powodz w NCku vol 2 (bo vol 1 był w środku), tym razem bagażnik. Gdzie rozpocząć poszukiwania źródła?

Odplywy czyscilem w tym roku baaaaardzo dokładnie z demontażem rurek itd więc to raczej nie to. W kabinie jest suchutko a było jezioro

Odplywy czyscilem w tym roku baaaaardzo dokładnie z demontażem rurek itd więc to raczej nie to. W kabinie jest suchutko a było jezioro
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Taka uszczelke się z czegoś dorabia, kupuje nowe czy jak?
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
No i ciekawostka. Woda jest ale źródła jej nie widać. Wszystko dookoła lamp, anteny, 3 stopu - suche

Update po symulacji deszczu
- uszczelki lamp ok
- jest za to kilka innych zródeł: koleczki mocujace zderzak, antena, odpowietrzniki bagażnika, zamek i jeszcze niezidentyfikowane coś nad kolumna z amorem. Rynna dachu?

Update po symulacji deszczu

- uszczelki lamp ok
- jest za to kilka innych zródeł: koleczki mocujace zderzak, antena, odpowietrzniki bagażnika, zamek i jeszcze niezidentyfikowane coś nad kolumna z amorem. Rynna dachu?

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli w nc jest taka sama konstrukcja jak w na/nb to pewnie rynnaAlex pisze: ↑04 wrz 2020, 7:30No i ciekawostka. Woda jest ale źródła jej nie widać. Wszystko dookoła lamp, anteny, 3 stopu - suche
Update po symulacji deszczu
- uszczelki lamp ok
- jest za to kilka innych zródeł: koleczki mocujace zderzak, antena, odpowietrzniki bagażnika, zamek i jeszcze niezidentyfikowane coś nad kolumna z amorem. Rynna dachu?![]()
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zna się ktoś na lampach przednich z NC1? jak wyjąć siłownik regulacji wysokości i go wymienić? Przekręcam, luzuje się ale odczepić za bardzo nie chce
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl