Sęk w tym że wysuwa się cała, i cały mechanizm zdaje się działać prawidłowo gdy mam go na stole (składałem wiele tego typu mechanizmów od kosiarek, pił i wiertnic). Rozbiorę jeszcze raz i zobaczę co się zdupcyło, możliwe że jest jak mówisz.pirul pisze: ↑29 maja 2020, 12:55Wygląda jakby się blokowała przed pełnym rozsuwem i przekaźnik ją wraca. Obstawiam, że wyrobił się pas zębaty bata albo ślimak jak w 95% wiekowych anten automatycznych. Nie naprawisz tego, trzeba wymienić elementy.
https://www.mx5parts.co.uk/aerial-mast- ... p-488.html
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tego nie zobaczysz na stole bo nie potrzeba dużego ubytku żeby listwa zaczęła się ślizgać po ślimaku. Wystarczy, że zęby się zaokrąglą, nie muszą się całkowicie zetrzeć. Najczęstszym powodem tego zużycia jest zaniedbanie konserwacji bata, kiedy zaczyna chodzić ciężko listwa zużywa się dużo szybciej. Zresztą nie bez powodu nawet w ASO są dostępne pojedyncze elementy do naprawy, ślimaki też często można dostać.
Oki, łapię. Narazie rozkładam na stałe i najwyżej coś pokombinuję w bliskiej przyszłości, jak funt spadniepirul pisze: ↑29 maja 2020, 18:04Tego nie zobaczysz na stole bo nie potrzeba dużego ubytku żeby listwa zaczęła się ślizgać po ślimaku. Wystarczy, że zęby się zaokrąglą, nie muszą się całkowicie zetrzeć. Najczęstszym powodem tego zużycia jest zaniedbanie konserwacji bata, kiedy zaczyna chodzić ciężko listwa zużywa się dużo szybciej. Zresztą nie bez powodu nawet w ASO są dostępne pojedyncze elementy do naprawy, ślimaki też często można dostać.
Czy jest jakiś temat na forum w którym opisany jest w miare dokładnie remont silnika(nb 1.8) ? Tj. z jakimi momentami dokręcać wszelkie uszczelki etc etc, czy brać oem czy któreś zamienniki są lepszej jakości, skąd zamawiać (może mamy jakąś zniżkę?)
Chcę oddać felgi na piaskowanie więc muszę postawić Mazdę na kobyłkach - gdzie najlepiej je umiejscowić? Myślałem nad podłużnicami zaraz po tym jak wrzucę na nie frame railsy. Samochód będzie stał pewnie tak z tydzień/dwa a nie chciałbym, żeby coś się odgniotło
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Ja bym śmiało stawiał na podłużnice(o ile istnieją ), z frame railsami czy bez.... Możesz też pod wahacze, jak chcesz rozłożyć ciężar. Przynajmniej ja tak robiłem i nie bylo żadnego problemu.
Z ciekawości, ile krzyczą u was za piaskowanie? Oddaje felgi też dzisiaj i usłyszałem 200-250. W innym zakładzie 250-280. 4x17"
Podłoga istnieje i ma się dobrze. Co do wahaczy to nie jestem przekonany czy na nich warto stawiać. Za całość (piasek + kolor) krzyknęli mi 400-500zl.Gwiazda pisze:Ja bym śmiało stawiał na podłużnice(o ile istnieją ), z frame railsami czy bez.... Możesz też pod wahacze, jak chcesz rozłożyć ciężar. Przynajmniej ja tak robiłem i nie bylo żadnego problemu.
Z ciekawości, ile krzyczą u was za piaskowanie? Oddaje felgi też dzisiaj i usłyszałem 200-250. W innym zakładzie 250-280. 4x17"
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Miałem jutro oddawać 4x17" do piaskowania + proszek. Krzyczeli 450-500
Właśnie cena za piaskowanie mnie zaskoczyła totalnie
Właśnie cena za piaskowanie mnie zaskoczyła totalnie
Szybkie pytanie! Dziwne ciche "ćwierkanie", metaliczny, rownomierny dźwięk na rozgrzanym silniku po wrzuceniu biegu jałowego. Coś prawdopodobnie od sprzęgła bo po dotknięciu pedału zmienia tonację a przy wciśniętym znika całkowicie. Słychać go też czasem podczas jazdy. Jutro jadę do mechanika szukać przyczyny ale może ktoś się z tym spotkał i wie gdzie szukać przyczyny? Pacjent to NC 2006.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ponawiam pytanie - czy w NC1 PRHT da się w jakiś sposób zablokować możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem pod kierownicą? Na ten moment strach zostawiać samochód z otwartym dachem, bo każdy może sobie otworzyć bagażnik - chyba nie muszę wspominać, jak wygodna jest jazda po mieście top down ze sklepu do sklepu i ciągłe otwieranie i zamykanie tego bestialskiego dachu, co trwa wieki
Jak ktoś mnie pyta czemu ten dach się nie otwiera sam - to przytaczam ten argument o czasie skladania i rozkladania chociaż w nb problem jest mniejszy. Wystarczy zamknąć schowek. A gdybyś wyjął przycisk? :v Albo podjechał do elektryka, który zrobiłby Ci blokadę? Np pierw musisz dotknąć którejś śrubki żeby guzik załapał, albo pierw musisz przełączyć ukryty przełącznik żeby guzik zadziałał? Dla ogarniętego elektryka to powinna być godzinkaluki_92_92 pisze: ↑01 cze 2020, 20:16Ponawiam pytanie - czy w NC1 PRHT da się w jakiś sposób zablokować możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem pod kierownicą? Na ten moment strach zostawiać samochód z otwartym dachem, bo każdy może sobie otworzyć bagażnik - chyba nie muszę wspominać, jak wygodna jest jazda po mieście top down ze sklepu do sklepu i ciągłe otwieranie i zamykanie tego bestialskiego dachu, co trwa wieki
Myślę że gdyby była inna cwana opcja to już by Ci ktoś napisał.
Ja mam w NC tak, że po wciśnięciu blokady na kluczyku raz auto się zamyka ale można je otworzyć od wewnątrz, przycisk bagażnika działa. Ale jeśli kliknie się drugi raz blokują się wszystkie klamki łącznie z tym przyciskiem – czyli jak zostawiasz auto top down to klikasz dwa razy i po sprawie. Czyżby tylko soft top tak miał?luki_92_92 pisze: ↑01 cze 2020, 20:16Ponawiam pytanie - czy w NC1 PRHT da się w jakiś sposób zablokować możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem pod kierownicą? Na ten moment strach zostawiać samochód z otwartym dachem, bo każdy może sobie otworzyć bagażnik - chyba nie muszę wspominać, jak wygodna jest jazda po mieście top down ze sklepu do sklepu i ciągłe otwieranie i zamykanie tego bestialskiego dachu, co trwa wieki
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Sprawdzę dzisiaj, dzięki W RX-8 Był ten sam przycisk otwierania bagażnika w tym samym miejscu i w schowku pasażera był przełącznik on/off, którym dało się go zdezaktywować, dlatego oczywistym wydało mi się, że tu też gdzieś jest - ale nie mogę go znaleźć, dlatego po dłuższych poszukiwaniach postanowiłem zapytać
//edit:
Faktycznie, nawet po jednym wciśnięciu przycisku na pilocie bagażnik się blokuje - w życiu nie spodziewałbym się że tak będzie to nawet nie sprawdzałem - dzięki wielkie!
//edit:
Faktycznie, nawet po jednym wciśnięciu przycisku na pilocie bagażnik się blokuje - w życiu nie spodziewałbym się że tak będzie to nawet nie sprawdzałem - dzięki wielkie!
Cześć,
Mam potrzebę kupić komplet sprężyn zawieszenia, które byłyby najbardziej zbliżone do fabrycznych.
Nie ma żadnych potrzeb z kategorii sport/wyczyn/design/performance - chodzi o standard i komfort w stylu classic Miata.
Będę Wam wdzięczny za podpowiedź, gdzie i jakie sprężyny kupić? A może u kogoś zalegają w garażu po wymianie na inne?
Z góry dzięki za info i pozdrawiam,
Rafał
Mam potrzebę kupić komplet sprężyn zawieszenia, które byłyby najbardziej zbliżone do fabrycznych.
Nie ma żadnych potrzeb z kategorii sport/wyczyn/design/performance - chodzi o standard i komfort w stylu classic Miata.
Będę Wam wdzięczny za podpowiedź, gdzie i jakie sprężyny kupić? A może u kogoś zalegają w garażu po wymianie na inne?
Z góry dzięki za info i pozdrawiam,
Rafał
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Wydaje mi się, że większość sklepów będzie miała z częściami samochodowymi.
Prócz tego masz ASO (w tym nasze partnerskie) oraz oczywiście giełdę klubową z używanymi - najtaniej.
Do wyboru do koloru
Prócz tego masz ASO (w tym nasze partnerskie) oraz oczywiście giełdę klubową z używanymi - najtaniej.
Do wyboru do koloru
Podbijam pytanie wyżej, ktoś coś wie na ten temat?B23 pisze: ↑01 cze 2020, 19:16Szybkie pytanie! Dziwne ciche "ćwierkanie", metaliczny, rownomierny dźwięk na rozgrzanym silniku po wrzuceniu biegu jałowego. Coś prawdopodobnie od sprzęgła bo po dotknięciu pedału zmienia tonację a przy wciśniętym znika całkowicie. Słychać go też czasem podczas jazdy. Jutro jadę do mechanika szukać przyczyny ale może ktoś się z tym spotkał i wie gdzie szukać przyczyny? Pacjent to NC 2006.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Łożysko oporowe sprzęgła, temat znany w każdej Mx5? Jeździć obserwować
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Czy wie ktoś możę jak jest mocowany "windschott" z głośnikami w Unplugged? Poniższe zdjęcie sugerowałoby, że jest w jakiś sposób wkręcany. Czy style bar w Unplugged ma specjalne otwory montażowe?
Swojego Unplugged zakupiłem bez tego ustrojstwa i teraz nie wiem, czy tylko tego mi brakuje, czy może rollbar też mam nieoryginalny.
Edit: oczywiście żaden to windschott. Chodzi mi o głośniki montowane do Style Bara.
Swojego Unplugged zakupiłem bez tego ustrojstwa i teraz nie wiem, czy tylko tego mi brakuje, czy może rollbar też mam nieoryginalny.
Edit: oczywiście żaden to windschott. Chodzi mi o głośniki montowane do Style Bara.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Lub gorzej łożysko ataku skrzyni.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Zielona Góra. W Poznaniu policzyli mi 125zł za felgę.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Chyba ciężko, u mnie hałasowało - poszedł komplet sprzęgła (bo i tak już miał swoje za uszami ) ale nic to nie dało na stuki. Kupiłem drugą skrzynie i jest to samo. Na "nowej" i starej lekko majta się wałek sprzęgłowy. Więc chyba przy demontażu sprzęgła trzeba poszarpać za wałek i będzie jasne.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
To znowu ja, posiada ktoś wyjmaki do radia w nb? Potrzebuje fotki koncówek tego wihajstru, zamówiłem niby "do mazdy" a po prawej stronie wchodzi mi prawie do końca i nie jestem przekonany czy mam dobre ..
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Dobra teraz mam inny problem. Po ciąganiu radia nie wiem czy to przez to czy nie ale stracilem oświetlenie z przodu i w bagażniku, nie działa centralny z pilota (w drzwiach kluczykiem wszystko normlanie).
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sprawdź bezpiecznikiKonioczynka pisze: ↑06 cze 2020, 17:51Dobra teraz mam inny problem. Po ciąganiu radia nie wiem czy to przez to czy nie ale stracilem oświetlenie z przodu i w bagażniku, nie działa centralny z pilota (w drzwiach kluczykiem wszystko normlanie).
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Mam kawałek do miatowego garażu, sprawdziłem radio (które też przestało działać) i bezpiecznik jest cały. Jutro wezmę z daily ten dzinks do wyciągania bezpieczików i przelece wszystkie .. Bo dłubać palcem to nie robota
Mam nadzieje że niczego nie uszkodziłem grzebiąc tymi kluczami do radia, bo po prawej wchodził prawie cały..
Mam nadzieje że niczego nie uszkodziłem grzebiąc tymi kluczami do radia, bo po prawej wchodził prawie cały..
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0