pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
sebapoz
- Donator

- Posty: 328
- Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
- Model: NC
- Lokalizacja: Wielkopolska
21 lut 2020, 13:12
TofikGST pisze: ↑20 lut 2020, 23:59
Hej, ma ktoś może namiar gdzie mogę kupić zestawy naprawcze/reperaturki do zacisków Big Brake'a ze sportiva ?
jakis czas temu kolega jaw0r podał takie numery:
254064
235927
Frenkit
Kupiłem, ale jeszcze nie miałem czasu się tym zająć, więc nie moge potwierdzić
NB, 1/2NBFL, NC
-
Bless
- Posty: 393
- Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań / Babimost
21 lut 2020, 13:33
Czy zestaw Bilsteinów B6 ze Sportive z NBFL podejdzie P&P do NA? Czy topmounty się różnią? Jeżeli tak, czy da się przełożyć top mounty z OEMowych amortyzatorów?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
WSR
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
- Model: NA
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
21 lut 2020, 16:39
Z tego, co się orientowałem, to w całości z czapkami trzeba przekładać i powinno pasować.

-
kemad
- Posty: 343
- Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
- Model: NA
- Lokalizacja: Gdańsk
22 lut 2020, 9:02
Heja.
Czy jest gdzieś strona, na której mogę sprawdzić opcje wyposażenia wpisując numer vin?
Próbuję zlokalizować, czy moja mazda zjechała z fabryki ze wspomaganiem kierownicy :O
Jeżeli ktoś ma jakiś vin decoder online to proszę: JMZNA18P200102815
-
Zbychersky
- Donator

- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
22 lut 2020, 9:24
kemad pisze: ↑22 lut 2020, 9:02
Heja.
Czy jest gdzieś strona, na której mogę sprawdzić opcje wyposażenia wpisując numer vin?
Próbuję zlokalizować, czy moja mazda zjechała z fabryki ze wspomaganiem kierownicy :O
Jeżeli ktoś ma jakiś vin decoder online to proszę: JMZNA18P200102815

- ecp.JPG (45.68 KiB) Przejrzano 3287 razy

- ecp2.JPG (249.75 KiB) Przejrzano 3287 razy
Wydaje mi się, że tak, przynajmniej po VIN'ie znajduje części do wspomagania
To też Ci może pomóc w identyfikacji:
https://www.miata.net/faq/Miata90-97A3.pdf
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
22 lut 2020, 9:44
WSR pisze: ↑21 lut 2020, 16:39
Z tego, co się orientowałem, to w całości z czapkami trzeba przekładać i powinno pasować.
Założyć się da zamiennie NA/NB, ale jak dasz zawias z NB do NA to robi się straszna koza, większa niż fabrycznie, więc nie ma to sensu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Konioczynka
- Donator

- Posty: 827
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
22 lut 2020, 14:12
mutra pisze: ↑16 lut 2020, 15:51
Na początek sprawdź blaszaną osłonę kolektora - łączenie blach lubi się rozjeść i wtedy powstaje dzwonienie
Chyba pomogło

Tzn było robione kilka rzeczy na raz ale to pewnie to

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
-
Dr_Ozda
- Donator

- Posty: 48
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
- Model: NB
- Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa
22 lut 2020, 20:04
Cześć,
Mam problem albo z immobilizerem albo przekaźnikiem pompy paliwa.
Auto w trakcie swapu z 1,6nb na 1,8nbfl. Pompa paliwa nie rusza. Cewka przekaźnika dostaje z obu stron (kabel czerwono biały i biało niebieski) sygnał +12.
1. Ktoś może wie czy sygnał z ECU (czerwono biały kabel) jeżeli immobilizer blokuje to jest dodatni a jeżeli działa normalnie to jest masa?
2. Czy da radę jakoś sprawdzić czy immobilizer działa? Jakiś konkretny sygnał?
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
22 lut 2020, 20:16
Immo nie jest zrobione w tak prymitywny sposób, zbyt łatwo dałoby się to obejść.
Immo jeśli blokuje to silnik odpala na chwilę, następnie gasnie i mruga kontrolka kluczyk.
-
Dr_Ozda
- Donator

- Posty: 48
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
- Model: NB
- Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa
22 lut 2020, 21:10
Proszę zauważyć że chodzi o sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa a nie obejściem immobilizera. Przy obejściu trzeba podać emulowany sygnał na pin 3S w ECU.
Przyznam że nie wiedziałem nawet że kontrolka z kluczykiem jest na zegarach.
Po sprawdzeniu nie zapala się ona ani z dobrym ani ze złym kluczykiem i w obu przypadkach przekaźnik nie dostaje masy.
Przy błędzie immobilizera odcina iskrę i paliwo?
-
WSR
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
- Model: NA
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
23 lut 2020, 13:24
Sworzeń wahacza górnego przód, dostępne są A.B.S. i Rts, używa ktoś, warte to coś?
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
23 lut 2020, 19:29
Dr_ozda: moim zdaniem (nie sprawdzałem schematów ale biorę to przez analogię do działania ECU z NA) sterowanie pompy paliwa nie ma wiele wspólnego z immo. Raczej z innymi sygnalami typu wszystkie +12v których jest kilka, może sygnał otwarcia drzwi. W Nbfl zdaje się że pompa paliwa jest uruchamiana jeszcze przed przekreceniem kluczyka.
-
WSR
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
- Model: NA
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
23 lut 2020, 20:54
Alex pisze: ↑23 lut 2020, 19:29
W Nbfl zdaje się że pompa paliwa jest uruchamiana jeszcze przed przekreceniem kluczyka.
Raczej nie, przeważnie pompa załącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka i później na stałe jak jest sygnał z obrotu wału.
-
andred
- Donator

- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
24 lut 2020, 6:44
Po swapie silnika z 1,6 nbfl na 1,8 nbfl miga kontrolka air bag ale check engine nie zapala się. Nie mogę pobrać kodu błędu, ponieważ takiego w ogóle nie podaje. Do jakiego fachowca się z tym udać?
Poza tym wszystko OK, a jazda 1,8 w porównaniu z 1,6 duuuużo przyjemniejsza

-
pirul
- Moderator techniczny

- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
24 lut 2020, 7:33
andred pisze: ↑24 lut 2020, 6:44
Po swapie silnika z 1,6 nbfl na 1,8 nbfl miga kontrolka air bag ale check engine nie zapala się.
A co mają wspólnego poduszki powietrzne z check engine?

To nie jest usterka silnika, poduszki mają swój osobny moduł. Po wpięciu w obd powinieneś mieć dostęp do modułu poduszek i tam wyrzuci ewentualny błąd. Chyba, że (tego nie wiem bo nie mam poduszek u siebie) tak jak w hondach można wsunąć zworkę w gniazdo i ikona poduszki wymruga błąd.
-
Bless
- Posty: 393
- Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań / Babimost
24 lut 2020, 8:51
Czy silniki lamp w NA różnią się czymś? Moje poprzednie lampy, które miałem z samochodem podnosiły oczka góra-dół bez problemu. Po wymianie lamp wraz silniczkiem słyszę silnik ale lampy się nie unoszą.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
andred
- Donator

- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
24 lut 2020, 9:10
pirul pisze: ↑24 lut 2020, 7:33
andred pisze: ↑24 lut 2020, 6:44
Po swapie silnika z 1,6 nbfl na 1,8 nbfl miga kontrolka air bag ale check engine nie zapala się.
A co mają wspólnego poduszki powietrzne z check engine?

To nie jest usterka silnika, poduszki mają swój osobny moduł. Po wpięciu w obd powinieneś mieć dostęp do modułu poduszek i tam wyrzuci ewentualny błąd. Chyba, że (tego nie wiem bo nie mam poduszek u siebie) tak jak w hondach można wsunąć zworkę w gniazdo i ikona poduszki wymruga błąd.
Dzięki za info. Nie wiedziałem, że poduszki nie są częścią silnika

Oczywiście żartuję. Myślałem, że check engine wyrzuca wszelkie błędy związane z jakąkolwiek elektroniką i mechaniką. Czyli wizyta bardziej u elektryka niż u mechanika?
-
pirul
- Moderator techniczny

- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
24 lut 2020, 9:15
Jeśli nie masz skanera obd pod ręką to w zasadzie czy podjedziesz do mechanika czy elektromechanika nie ma znaczenia, obydwaj powinni mieć narzędzie do zczytania błędu. Ale może najpierw po prostu odepnij akumulator na parę godzin i w międzyczasie posprawdzaj wszystkie żółte wtyczki w aucie. Wystarczy, że ktoś wypiął wtyczkę maty z fotela przy podłączonym zasilaniu i błąd będzie się świecił aż go nie skasujesz albo nie zresetujesz modułu odpinając aku.
-
andred
- Donator

- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
24 lut 2020, 9:37
pirul pisze: ↑24 lut 2020, 9:15
Jeśli nie masz skanera obd pod ręką to w zasadzie czy podjedziesz do mechanika czy elektromechanika nie ma znaczenia, obydwaj powinni mieć narzędzie do zczytania błędu. Ale może najpierw po prostu odepnij akumulator na parę godzin i w międzyczasie posprawdzaj wszystkie żółte wtyczki w aucie. Wystarczy, że ktoś wypiął wtyczkę maty z fotela przy podłączonym zasilaniu i błąd będzie się świecił aż go nie skasujesz albo nie zresetujesz modułu odpinając aku.
Mam taki podręczny moduł i aplikację w smartfonie do czytania błędów ale tego z poduszki nie czyta. OK, dzięki. Jadę do jakiegoś elektromechanika ale wcześniej odepnę aku i posprawdzam wszystkie możliwe wtyczki.....na tyle na ile potrafię. Dzięki jeszcze raz za poradę.
-
Konioczynka
- Donator

- Posty: 827
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
24 lut 2020, 10:28
A jak mryga ? 4 dlugie 8 krótkich ?
Bo miałem ten sam problem
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
24 lut 2020, 11:32
Kontrolka poduszek miga kodem- krótkie i długie mrygnięcia. Ich ilość daje cyfrowy kod błędu. A tu masz wyjaśnienie kodów.
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?pa ... link+Codes
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
andred
- Donator

- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
24 lut 2020, 16:20
Konioczynka pisze: ↑24 lut 2020, 10:28
A jak mryga ? 4 dlugie 8 krótkich ?
Bo miałem ten sam problem
Nie pamiętam. Muszę sprawdzić ale najwcześniej mogę to zrobić za 2 dni.
-
misiek1_9
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
- Model: NB
- Lokalizacja: żary
26 lut 2020, 10:02
Koledzy pilna sprawa. Czy można zamienić silnik 1.8 140 km na 1.8 vvti? szkrzynia będzie pasowała, sprzęgło i wszystko inne czy też trzeba się szykować na jeszcze jakieś wydatki? (wiązka i komputer są z silnikiem)
-
pirul
- Moderator techniczny

- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
26 lut 2020, 10:31
Skrzynia, sprzęgło i osprzęt będą pasować.
-
andred
- Donator

- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
27 lut 2020, 8:44
andred pisze: ↑24 lut 2020, 16:20
Konioczynka pisze: ↑24 lut 2020, 10:28
A jak mryga ? 4 dlugie 8 krótkich ?
Bo miałem ten sam problem
Nie pamiętam. Muszę sprawdzić ale najwcześniej mogę to zrobić za 2 dni.
Sprawdziłem. Miga jednostajnie co ok.4 sek., ani długie, ani krótkie. Zawsze takie same co 4 sek.
-
miszka
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
- Model: NB
- Lokalizacja: Wrocław
28 lut 2020, 8:16
Hej,
Mam pytanie w sprawie paska osprzętu.....jak odpalam silnik po dłuższym postoju strasznie piszczy pasek przez dłuuuuugą chwilę, aż czuć przypaloną gumą....co to może być? Alternator? Jak jeżdżę i gaszę auto, po chwili odpalam to problemu nie ma, może przez chwilę popiszczy. Pasek jest nowy i pewnie naciągnięty jak trzeba....
-
WSR
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
- Model: NA
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
28 lut 2020, 8:40
Po pierwsze sprawdź naciąg, jeśli jest naciągnięty, to pewnie kończy się alternator, zrzuć pasek po dłuższym postoju i sprawdź, czy altek da się lekko obrócić.
-
pirul
- Moderator techniczny

- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
28 lut 2020, 8:43
Z tym "pewnie naciągnięty" to różnie może być. Sprawdź czy nie jesteś w stanie palcami obrócić paska o więcej niż 90 stopni lub czy nie ugina się więcej niż 2cm na środku pomiędzy kółkami pasowymi. Jeśli z tym wszystko jest w porządku to trzeba go zdemontować i sprawdzić rolkę alternatora - czy kręci się swobodnie i nie rzęzi, jeśli kręci się ciężko, blokuje lub szumi - łożysko Ci właśnie umarło.
-
miszka
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
- Model: NB
- Lokalizacja: Wrocław
28 lut 2020, 12:39
dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał....
-
miszka
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
- Model: NB
- Lokalizacja: Wrocław
29 lut 2020, 9:00
A da się wymienić samo łożysko w alternatorze?