Jest jedno "ale" o którym nie wspomniałem... Mam założony Hardtop, więc odpływy z dachu są przykryte i jest tam sucho, za fotelem kierowcy również (chyba, że to jeszcze inaczej działa). Co ciekawe, zdjąłem kawałek wykładziny i z całego filcu pod nogami kierowcy wyciskałem wodę... Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że po zdjęciu wykładziny pod fotelem też jest lekka wilgoć, ale nie czuć tego dotykając tapicerki. Obstawiam uszczelkę przedniej szyby, ale to muszę jutro sprawdzić Nagrzewnica chyba odpada, nie zauważyłem ubytku płynu, a w dotyku ewidentnie wodamutra pisze: ↑02 lut 2019, 16:12Standardowo:
Odpływy dachu z tyłu, uszczelka przedniej szyby (te elementy z takim "korytkiem" po obu stronach ). Obmacaj wykładzinę za fotelem kierowcy - jeżeli jest mokra to prawdopodobnie cieknie przez zatkane odpływy dachu. Zakładam że jesteś pewien że to woda a nie płyn chłodniczy z nagrzewnicy.
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
odpowietrzenie akumulatora. Na akumulatorze powinny być takie cienkie odpowietrzniki, ten przewód powinien byc podłączony do nich. W praktyce dużo ludzi jeździ bez niego i nic się nie dzieje
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
czasem jak zaczepy od dachu są za ciasne to zgniatają uszczelkę i woda nią nie spływa tak jak powinna. Sprawdź sobie też odpływy w drzwiach (w dolnych krawędziach) chociaż pewnie byś usłyszał że Ci woda chlupie jak zamykasz drzwimudvayne pisze: ↑02 lut 2019, 22:00Jest jedno "ale" o którym nie wspomniałem... Mam założony Hardtop, więc odpływy z dachu są przykryte i jest tam sucho, za fotelem kierowcy również (chyba, że to jeszcze inaczej działa). Co ciekawe, zdjąłem kawałek wykładziny i z całego filcu pod nogami kierowcy wyciskałem wodę... Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że po zdjęciu wykładziny pod fotelem też jest lekka wilgoć, ale nie czuć tego dotykając tapicerki. Obstawiam uszczelkę przedniej szyby, ale to muszę jutro sprawdzić Nagrzewnica chyba odpada, nie zauważyłem ubytku płynu, a w dotyku ewidentnie wodamutra pisze: ↑02 lut 2019, 16:12Standardowo:
Odpływy dachu z tyłu, uszczelka przedniej szyby (te elementy z takim "korytkiem" po obu stronach ). Obmacaj wykładzinę za fotelem kierowcy - jeżeli jest mokra to prawdopodobnie cieknie przez zatkane odpływy dachu. Zakładam że jesteś pewien że to woda a nie płyn chłodniczy z nagrzewnicy.
Hej,
Do czego są te wtyczki?
Mam jeszcze pytanie co do cewek zapłonowych. Normalnie ramka, która je trzyma jest wkręcona na 3 śruby, ale u mnie niestety 1 miejsce na mocowanie na pokrywie zaworów się ułamało (widać na zdjęciu), więc musiałby, zostawić na 2. Nie będzie problemu?
Do czego są te wtyczki?
Mam jeszcze pytanie co do cewek zapłonowych. Normalnie ramka, która je trzyma jest wkręcona na 3 śruby, ale u mnie niestety 1 miejsce na mocowanie na pokrywie zaworów się ułamało (widać na zdjęciu), więc musiałby, zostawić na 2. Nie będzie problemu?
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Wtyczki do klimy.
Sent from my G8441 using Tapatalk
Sent from my G8441 using Tapatalk
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
cravenspeed robi coś takiego chybaTerminatorPi pisze: ↑04 lut 2019, 21:37Mam wrażenie, że w którymś sklepie kiedyś widziałem uchwyt do kamerki sportowej w miejsce anteny (do ND). Tylko zgubiłem gdzie to było. Ktoś kojarzy?
edit: https://www.moss-europe.co.uk/aerial-go ... 0-110.html cos takiego?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Dokładnie to. Cholercia, drogie...mutra pisze: ↑04 lut 2019, 21:52cravenspeed robi coś takiego chybaTerminatorPi pisze: ↑04 lut 2019, 21:37Mam wrażenie, że w którymś sklepie kiedyś widziałem uchwyt do kamerki sportowej w miejsce anteny (do ND). Tylko zgubiłem gdzie to było. Ktoś kojarzy?
edit: https://www.moss-europe.co.uk/aerial-go ... 0-110.html cos takiego?
Auto stoi u mechanika, bo miałem wyciek płynu, a po uszczelnieniu wyrzuca płyn zbiorniczkiem wyrównawczym. Obawiam się uszczelki pod głowicą i teraz pytanie - jest jakieś godne polecenia źródło zakupu silnika 1.8 z NBFL? Jakiego kosztu zakupu + wymiany mogę się w razie czego spodziewać?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Panowie, potrzebuje klipsa od puszki filtra powietrza do NB. Pasuje z kilku mazd z tamtego okresu ale póki co nie mogę znaleźć żadnego dostępnego. W ASO nie ma. Ma ktoś pomysł od czego możnaby dobrać zamiennik.
tak to mniej-więcej wygląda
https://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-2-2002 ... ctupt=true
tak to mniej-więcej wygląda
https://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-2-2002 ... ctupt=true
Czy ten uszczelniacz nada sie do uszczelnienia podszybia w NCku czy może powodować korozję?
https://intercars.pl/produkty/1305865-s ... -ma-20-a11
https://intercars.pl/produkty/1305865-s ... -ma-20-a11
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Witajcie,
Czy montując fotel kubełkowy w NA można osiągnąć pozycję niższą oraz dalszą od kierownicy względem seryjnego fotela? Chodzi o to, że jestem wysoki i kolanami zahaczam o kierownicę. Myślę, że 5cm zrobiłoby sporą różnice w manewrowaniu kierownicą jak i w odsługiwaniu pedałów (teraz mam problem z hamowaniem lewą nogą).
Pozdro
Czy montując fotel kubełkowy w NA można osiągnąć pozycję niższą oraz dalszą od kierownicy względem seryjnego fotela? Chodzi o to, że jestem wysoki i kolanami zahaczam o kierownicę. Myślę, że 5cm zrobiłoby sporą różnice w manewrowaniu kierownicą jak i w odsługiwaniu pedałów (teraz mam problem z hamowaniem lewą nogą).
Pozdro
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3527
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Z doświadczenia podpowiem trzy rzeczy które w moim przypadku zrobiły dużą różnicę w kwestii miejsca na kolana przy kierownicy:kacper-k48 pisze: ↑07 lut 2019, 9:16Witajcie,
Czy montując fotel kubełkowy w NA można osiągnąć pozycję niższą oraz dalszą od kierownicy względem seryjnego fotela? Chodzi o to, że jestem wysoki i kolanami zahaczam o kierownicę. Myślę, że 5cm zrobiłoby sporą różnice w manewrowaniu kierownicą jak i w odsługiwaniu pedałów (teraz mam problem z hamowaniem lewą nogą).
Pozdro
- zmień kierownicę na mniejszą (chyba że już taką masz) - nawet 1cm średnicy robi różnicę
- zamontuj kierownicę z odsadzeniem (albo na QR)
- wytnij trochę gąbki z siedzenia
- ma-rc
- Donator
- Posty: 167
- Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Kontakt:
Dla potomnych-nie podejdzie. Wyglada na to ze trzeba zmienić zbiorniczek płynu do spryskiwaczy.ma-rc pisze:Kojarzy ktoś może czy górna rozpórka kielichów od sportive'a podejdzie plugnplay do NA?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Silikony są kwaśne. Użyj masy uszczelniającej albo kleju do szyb.Inert pisze: ↑07 lut 2019, 9:05Czy ten uszczelniacz nada sie do uszczelnienia podszybia w NCku czy może powodować korozję?
https://intercars.pl/produkty/1305865-s ... -ma-20-a11
Cześć,
Zrobiliśmy z kolegą ma-rc przymiarkę do przełożenia rozpórki ze Sportive do NA rocznik 1990. Rozstaw pasuje ale rozpórka blokuje się o zbiornik do wycieraczek.
Pomyślałem że zaryzykuję zakup rozpórki Cobalta bo jest w trochę innym kształcie, ale zauważyłem że na stronie są zdjęcia NA z inaczej umieszczonym zbiornikiem i prawdopodobnie będzie ten sam problem:
Układ na stronie Cobalt i na większości zdjęć w sieci.
Układ jaki jest u mnie:
Czy moglibyście mi podpowiedzieć od czego zależy wersja zbiornika ? To jest kwestia klimy/ABS / rocznika ?
Zrobiliśmy z kolegą ma-rc przymiarkę do przełożenia rozpórki ze Sportive do NA rocznik 1990. Rozstaw pasuje ale rozpórka blokuje się o zbiornik do wycieraczek.
Pomyślałem że zaryzykuję zakup rozpórki Cobalta bo jest w trochę innym kształcie, ale zauważyłem że na stronie są zdjęcia NA z inaczej umieszczonym zbiornikiem i prawdopodobnie będzie ten sam problem:
Układ na stronie Cobalt i na większości zdjęć w sieci.
Układ jaki jest u mnie:
Czy moglibyście mi podpowiedzieć od czego zależy wersja zbiornika ? To jest kwestia klimy/ABS / rocznika ?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wspóldzielona NB 1.6 na tor.
Krótkie pytanie: czy warto kupić przewody w oplocie? Nie chodzi mi tyle o performance co o bezpieczeństwo - auto pokonywało będzie na torze 2x tyle co norma.
Jeśli warto, to jakie?
Krótkie pytanie: czy warto kupić przewody w oplocie? Nie chodzi mi tyle o performance co o bezpieczeństwo - auto pokonywało będzie na torze 2x tyle co norma.
Jeśli warto, to jakie?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
teoretycznie mniejsze ryzyko że coś rozetnie przewód, ale fabryczne przewody są wielowarstwowe i wcale nie tak łatwo je rozwalić.
Ja zmieniłem na oplot i w BB różnicy w czuciu hamulca nie odnotowałem. Wydaje mi się że o ile fabryczne masz wymienione jakiś czas temu a nie dwudziestoletnie to kase lepiej inwestować w coś innego. Jak masz stare i sparciałe to oplot pewnie wyjdzie taniej niż wymiana na oryginalne więc czemu nie.
Ja mam HEL'a inni mają pizza breakes albo goodwin - nie ma chyba większej róznicy w samych przewodach. W zestawie goodwin'a kostka która rozdziela przewody na tył była galwanizowana a innych zestawach nierdzewna, ale nie wiem czy to się już nie zmieniło.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
klimy, rocznika,rynku. Zawsze możesz zamontować inny zbiorniczek albo przełożyć go w inne miejsce (są nawet gotowe kity do relokacji do aut z kompresorami/turbo, niestety zazwyczaj dosyć drogie)Ziolkov pisze: ↑09 lut 2019, 7:17Cześć,
Zrobiliśmy z kolegą ma-rc przymiarkę do przełożenia rozpórki ze Sportive do NA rocznik 1990. Rozstaw pasuje ale rozpórka blokuje się o zbiornik do wycieraczek.
Pomyślałem że zaryzykuję zakup rozpórki Cobalta bo jest w trochę innym kształcie, ale zauważyłem że na stronie są zdjęcia NA z inaczej umieszczonym zbiornikiem i prawdopodobnie będzie ten sam problem:
Układ na stronie Cobalt i na większości zdjęć w sieci.
Układ jaki jest u mnie:
Czy moglibyście mi podpowiedzieć od czego zależy wersja zbiornika ? To jest kwestia klimy/ABS / rocznika ?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Przepraszam za trzy posty, jeden pod drugim ale nie mogę edytować /
Mógłby ktoś potwierdzić bo manual mówi jedno a ja pamiętam co innego:
Olej w skrzyni w NB/NBFL: w szescio biegowej NIE dolewa się oleju od góry a w pięciobiegowej DOLEWA się 85ml po odessaniu tego co jest pod lewarkiem?
Mógłby ktoś potwierdzić bo manual mówi jedno a ja pamiętam co innego:
Olej w skrzyni w NB/NBFL: w szescio biegowej NIE dolewa się oleju od góry a w pięciobiegowej DOLEWA się 85ml po odessaniu tego co jest pod lewarkiem?